-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Jaka zębatka??
december74
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2012 23:57
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 21.02.12

Witam!!
Zamówiłem dziś tylną felgę do mojego Łosia od Kawasaki BN Eliminator 125.
Doradźcie mi jaką mam wstawić zębatkę na felgę a jaką tą małą??
No i czy mam zmienić amorki z tyłu, jeśli tak to od czego podejdą???
Pozdrawiam
Na stare lata zachciało mi się... Lol
 
szymo_97
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 07:30
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Witaj.
Po pierwsze nieobojetna jest twoja pojemność.
Ja przy feldze 15', na silniku 125 miałem przełożenie 14/38 (oryginał), a łoś miał mniej mocy niż na 17/35 na oryginalnej feldze.
Jak masz 110/125cc to bierz 14/38, a jak 50/72cc to coś znacznie lzejszego, na 11/38.
Nie wiem sam czy do łosia dostępna jest zebatka 11.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
kamil_gs
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 08:11
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

To ja powiem tak : kumpel ma 110cc koło 15" i pprzełożenia 14/38 albo 40 (nie pamiętam teraz dokładnie) i idzie ładnie jak na 110 przystało :D wiem bo jeździełem
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
szymo_97
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 09:50
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

No więc powiedziałem, że do 110/125 można dac spokojnie org. przełożenie. ;)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
december74
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 11:30
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 21.02.12

Ok. Mam 125 cm, i rozumiem że najwłaściwsze przełożenie będzie 14/38 lub 14/40.
A co z amorkami tylnymi? Muszę zmieniać czy można zostawić?
Na stare lata zachciało mi się... Lol
 
szymo_97
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 11:47
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

No to świetnie się składa, że 125, bo nie będziesz musiał nawet nowych zębatek i łańcucha dokupywać. 14/38 będzie jak najbardziej OK.

Z amorkami to zależy jaką kupisz oponkę.
Jeżeli będzie to 120/70 to na styk podejdą oryginalne amortyzatory, lecz jeżeli wyższą oponkę, np. taką jak ja miałem, 130/90 to możesz zawadzać błotnikiem o koło na dziurach. Generalnie jeżeli Cie stać to wywal te oryginalne, bo są za miękkie i w ogóle komfort jazdy (nawet po polskich drogach) jest na nich gorszy niż na sztywnym zawieszniu. Buja strasznie kierowcą góra-dół, nawet przy minimalnych nierównościach i przy troszkę większej prędkości (rzędu 80-90 km/h).
Ja zrobiłem sobie tył na sztywno, ale to rozwiązanie dla niektórych dobre, dla niektórych złe, w zależności od stanu dróg na których jeździmy. Ja akurat mam dobre devil

Z czego wiem to już kilku chłopaków ma na forum amorki od crossa.
Podeślę parę linków jakie amorki możesz kupić (chodzi o długość). Pamiętaj, że cena jest za 1 sztukę.
http://allegro.pl...89331.html
http://allegro.pl...98600.html
http://allegro.pl...50681.html (takie mają chyba kamil_gs i memek, z czego wiem chwalą je sobie, a do tego nie są zbyt drogie).

Jeżeli nie stać Cię na nowe amorki to możesz również zainwestować w przedłużki.
http://allegro.pl...50245.html
Lub zrobić je samemu.

Pozrawiam.
Mam nadzieję, że pomogłem i rozwiałem twoje wątpliwości co do koła 15`. :)
Edytowane przez szymo_97 dnia 10-05-2012 11:51
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
myszaaak
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 12:23
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

szymo_97 Po co podajesz tak drogie amorki ? Te które mają memek i kamil_gs są dobre. Albo możesz kupić takie które ja zakupiłem, a mianowicie http://allegro.pl...2240230377 . I sobie je chwale, jedynie co to seryjne koło od Łosia wygląda teraz śmiesznie :P Mi było szkoda wywalić 80zł za jeden amorek, jak za 100zł z dostawą mogę kupić :P
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
szymo_97
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 12:32
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Zauważ, że podałem różne, takie też. http://allegro.pl...50681.html
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
myszaaak
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 14:30
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

Zwracam honor :P Ej a czym się różnią te żółte które ja posiadam, czerwone które ma kamil_gs i memek ? Wiem, że czerwone o 1 cm się różnią, ale skąd ta różnica cen, za ten 1 cm się tyle płaci ?
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
szymo_97
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 14:31
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Nie mam pojęcia szczerze mówiąc, niech się wypowie ktoś, kto je ma. :P
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
myszaaak
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 14:34
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

Chyba nikt nie miał styczności z żółtymi i czerwonymi naraz :P ale pewności nie mam, albo żółta farba jest droższa :P Nie tak na serio jak myślicie jaka jest różnica ?
Edytowane przez myszaaak dnia 10-05-2012 14:34
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
december74
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 15:27
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 21.02.12

[quote]szymo_97 napisał/a:
No to świetnie się składa, że 125, bo nie będziesz musiał nawet nowych zębatek i łańcucha dokupywać. 14/38 będzie jak najbardziej OK.
[quote]

Jak to ?? Nowych zębatek nie trzeba? Przecież felga 15" ma mocowanie zębatki na 5 śrub a w łosiu mocowana jest na 4 śruby.
Na stare lata zachciało mi się... Lol
 
kamil_gs
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 15:35
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

Co do amorów do te co ja mam mają regulację twardości a nie wiem jak. żółte
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
szymo_97
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 10-05-2012 16:14
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Chodzi mi o to, że i tak trzeba oddać tokarzowi koło+zębatkę, a on to powinien zrobić jak należy. Rozumiesz?
Zaspawa stare otwory i wywierci nowe.
Koszt takiej usługi to koło 30zł. Myślę, że lepsze to, bo i tak raczej nie znalazłbyś na felgę 15` zębatki o grubości 420 (taka jak przednia zębatka i łańcuch).
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
december74
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2012 21:37
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 21.02.12

Dostałem felgę, jest ok. Mam tylko jeszcze pytanko, średnica zębatki pasuje na średnice felgi aby ją tam założyć, lecz na wysokości śrub do przykręcenia są wypustki które ograniczają wepchnięcie zębatki głębiej ( org. zębatka była większa na średnicy wew.). Czy mam powiększyć średnicę wew. zębatki czy toczyć (szlifować) te wypustki?? Jak to się będzie przekładało na ustawienie zębatka- zębatka w linii prostej?
Myślę że dość jasno wytłumaczyłem problem.zniesmaczony
Na stare lata zachciało mi się... Lol
 
kamil_gs
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2012 22:23
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

Ja bym zeszlifowal te wypustki żeby nie osłabiać zebatki. Jak równo to zrobisz to i zebatka bd prosto
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
Deamon
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2012 19:20
Awatar

Biker


Postów: 92
Data rejestracji: 25.09.11

czy to możliwe żeby xt 72 cc na 16 z tylko 60 km/h leciał ?
king moja bryczka ect



static.epicgif.pl/1209188300420809755_middle.gif
 
gerban
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2012 19:37
Początkujący biker


Postów: 26
Data rejestracji: 01.08.11

Coś mało, powinien 70-80 km/h, mój na 16z (72cc) leci bezproblemowo 80 km/h (na prostej),
może wyreguluj gaźnik lub zawory Neutral albo masz blokade <-
Edytowane przez gerban dnia 15-05-2012 19:38
 
Deamon
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2012 19:40
Awatar

Biker


Postów: 92
Data rejestracji: 25.09.11

masz lk czy gw czy xt
Niech się wypowie posiadacz xt 72 cc najlepiej
Edytowane przez Deamon dnia 15-05-2012 19:42
king moja bryczka ect



static.epicgif.pl/1209188300420809755_middle.gif
 
gerban
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2012 20:27
Początkujący biker


Postów: 26
Data rejestracji: 01.08.11

Fakt najlepiej niech się wypowie posiadacz tego modelu (mam lk)<-, ale mimo wszystko tak diametralnych różnić w skrzyniach poszczególnych modeli nie powinno być, bynajmniej tak mi się wydaje :P
Edytowane przez gerban dnia 15-05-2012 20:30
 
Przeskocz do forum: