-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Chłodnica- Wszystko na jej temat
LukMoto
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2012 23:29
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 364
Data rejestracji: 01.04.10

1. Po co chłodnica oleju ?

- Większość silników w motorowerach jest chłodzona powietrzem, takie chłodzenie potrafi czasami doprowadzić do przegrzania silnika
- Chłodnica utrzymuję odpowiednią temperature silnika
- Olej w silniku nie przepala się tak szybko jak bez chłodnicy ( przedłuższa to żywotność silnika )
- Można robić spokojnie dłuższe trasy bez potrzeby zatrzymywania się w celu schłodzenia silnika.
- Czasem, gdy dłużej jeździmy po mieście ( co chwila światła itd. ) czujemy, że silnik jakby tracił moc i nie chciał dalej jechać... Z chłodnicą już nie ma tego problemu.


2. Jak to działa ?

- W silniku jest mechaniczna pompa oleju która przez łańcuszek rozrządu doprowadza olej kanałami do głowicy ( cylindra ). Dzięki specjalnemu adapterowi który mocujemy do głowicy ten olej wężykami przechodzi aż do chłodnicy w którą podczas jazdy cały czas wieje wiatr ( chłodnica posiada specjalne dziurki którymi przechodzi wiatr) i w wyniku czego olej staje się zimniejszy.


3. Do jakich silników pasuje??

- Do wszystkich chińskich silników jak i japońskich z skrzynia biegów i silnikiem 4t o pojemności 49 72 110 125 140. ( 139FMB ) oraz ( 139FMI (lifan, zongshen itd... )

Chłodnica jest bardzo przydatna przy zmianie pojemności na większą. Przy pojemności 72ccm silnik się bardziej grzeje w wyniku czego ( bez chłodnicy) można doprowadzić do przegrzania silnika, pęknięcia tłoka, i niepotrzebnej roboty.
Tym bardziej przyda się przy 110, 125, 140. Mając chłodnicę możemy być uspokojeni, że możliwość przegrzania spada kilkukrotnie :)

Chłodnica napewno też przyda się przy 49cc. W upalne dni, gdy chcemy zrobić jakiś wypad na cały dzień, musimy się co chwile zatrzymywać na postój w celu ochłodzenia silnika. Z chłodnicą jest to całkowicie zbędne!

Chłodnica pasuje do modeli: Ogar900, Ogar900R, Zipp Shock, Router WS 50, Romet Pony PRO50, Romet CRS50, Romet Zetka50, Romet C1 ViaCity, Kingway Chopper, Kinroad King, Benzer Texas, Magnus Jolly, Leike LK, Xintian Chopper, Kingway Yamasaki, Kingway Naked, Dirt Bike, Jawa Robby, Moto Ventus Sprinter, Zumico GR500, Romet Router A500, Jincheng Knight, GB Street, Zipp Salmo, Honda Dax, Honda Monkey, Benzer Yankee, Kingway Street, Kingway Apollo 50, Bad Boy CX50, Barton Fighter, Benzer Shaft i wiele wiele innych z tymi silnikami.

4. Montaż chłodnicy.

Oto co otrzymujemy w paczce z chłodnicą:
zapodaj.net/images/9cd4c9044928e.jpg


- Montaż chłodnicy jest bardzo prosty. Z prawej strony odkręcamy dekielek umocowany na 3 śruby zapodaj.net/images/3eccb57f8db7c.jpgi tymi samymi śrubkami przykręcamy specjalny adapter który dostajesz w zestawie.zapodaj.net/images/605f572603d75.jpg Mocujemy chłodnice i zakładamy wężyki. Sprawdźmy czy dokręciliśmy wszystko ( śrubki, obejmy wężyków ) Warto też pamiętać że po podłączeniu chłodnicy silnik potrzebuje więcej oleju !! Najlepiej dolać 100ml, odpalić na 5min lub kawałek sę przejechać. Później poczekać aż olej osiądzie i na bagnecie sprawdzić poziom. Jeżeli troszke brakuje to dolewamy. Jeżeli nie chcemy mieć problemów z niskim poziomem oleju, to trzymajmy się górnej granicy na wskaźniku. Chłodnica podłączona :) Można ruszać w drogę bez martwienia się o za wysoką temp. silnika !!
Przykładowo w moim wygląda to tak zapodaj.net/images/8a57e7e0aa55c.jpg
Bez gmola zapodaj.net/images/1fd32cfbf88a0.jpg

Ps. Mam nadzieję, że pomogłem w decyzji kupić czy nie.
Edytowane przez LukMoto dnia 08-10-2012 21:04
 
kamil_gs
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2012 23:35
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

Chłodnice podłącza się do głowicy nie do cylindra i jak się ją założy to nie niemożliwością jest przegrzanie silnika a jedynie ogranicza się ten wypadek w znacznym stopniu. Poza tym jest jeszcze kilka błędów ale nie są jakieś straszne :P
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
LukMoto
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2012 23:38
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 364
Data rejestracji: 01.04.10

Oj Kamil noo... :D dzieki :P ale zawsze błędy się wkradną :P takie proste i oczywiste najczęściej Evil
 
hansrpg
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2012 10:05
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Po postoju olej spływa z silnika do chłodnicy, by nie mieć problemów z jego niskim poziomem to zalecane jest trzymanie go przy górnej krawędzi zalecanego przedziału.

Jak ktoś jeszcze zauważy jakieś błędy (ortografów nie szukałem) to niech pisze, LukMoto poprawisz z godnie z sugestiami i będzie fajny temat do podpięcia, a nawet na poradnik.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
damspi
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2012 14:33
Awatar

Biker


Postów: 58
Data rejestracji: 16.03.10

A można tą chłodnice normalnie przemalować, np.: na czarny kolor czy będą jakieś problemy?
Edytowane przez damspi dnia 27-05-2012 14:34
 
Kubix
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2012 14:38
Awatar

Moderator


Postów: 514
Data rejestracji: 13.06.10

Można kupić różne kolory, więc malowanie jest zbędne.
 
damspi
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2012 14:42
Awatar

Biker


Postów: 58
Data rejestracji: 16.03.10

Ale akurat trafiła mi się okazja, że mogą taką kupić za 75 zł ale jest pomarańczowa a ja chcę czarną
 
LukMoto
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2012 17:02
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 364
Data rejestracji: 01.04.10

damspi można bez problemu pomalować :) ale nie szczędź złotówek na porządny spray :D
 
damspi
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-05-2012 18:39
Awatar

Biker


Postów: 58
Data rejestracji: 16.03.10

O lakier tam się nie martwię bo sobie pistoletem pomaluje tylko nie wiedziałem jak to jest zbudowane i czy można malować. Dzięki za odpowiedź
 
infermus
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 02-06-2012 04:54
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Odnowie trochę temacik. Sorki może to pytanie będzie dla was głupie, ale chciałbym wiedzieć. Czy żeby założyć chłodnice trzeba spuścić olej?
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
pawelka23
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 02-06-2012 07:57
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Nie.
I kolejne pytanie, czy można gdzieś kupić sam adapter do podłączenia do głowicy, bez chłodnicy ?
Edytowane przez pawelka23 dnia 02-06-2012 07:58
 
LukMoto
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 02-06-2012 08:37
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 364
Data rejestracji: 01.04.10

Kiedys widzialem adapter na sprzedaz, ale to sie zdarza tak rzadko... Neutral
 
infermus
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 02-06-2012 13:20
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

pawelka23 masz jakiś problem z adapterem jak jest z wytrzymałością tego zestawu?
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2012 14:21
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

przepraszam że post za postem, ale mam pytanie odnośnie tego zestawu.

http://moto.alleg...76181.html
Kilka moich pytań co do zestawu:

1. Czy warto taką kupić, bo z tego co widzę nie ma tych otworów w chłodnicy czyli będzie słabiej chłodzić?

2. Czy cena tego zestawu nie jest za bardzo wygórowana? 181 zł z dostawą za pobraniem.

3. Czy węże nie są za krótkie? Mam Bartona Fightera i chce zamontować to w tym miejscu.

img692.imageshack.us/img692/7186/bartonmotorsfighterb.jpg

Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
LukMoto
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2012 15:19
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 364
Data rejestracji: 01.04.10

1. Warto ją kupić. Nie ma tych otworów co mój model, ale ma 4 większe. Chociaż ja polecam poczekać na aukcje użytkownika Juszczak_PL. ma on za 130zł z przesyłką...

2. Tak TROSZKE jest wygórowana... z 10dni temu TA SAMA i od TEGO SAMEGO użytkownika była 40zł taniej :)

3. Mogą być delikatnie za krótkie. z Tą moją dostajesz dluzsze w zestawie i tez w metalowym oplocie.
 
Krengiel
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2012 15:35
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

Użytkownik Juszczak_PL powinien już mieć w tym tygodniu tę chłodnice. Jeśli chcesz to zaczekaj, wydaję mi się, że bardziej opłaca się od niego kupić, tak jak mówi Lukmoto :)
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
infermus
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2012 16:16
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

No właśnie widziałem na allegro za 115 zł, a może nie wiecie czy będzie czarna?

Lukmoto ty napisałeś tak:
3. Mogą być delikatnie za krótkie. z Tą moją dostajesz dluzsze w zestawie i tez w metalowym oplocie.

Czyli ty też sprzedajesz, bo nie rozumiem?
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
LukMoto
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2012 16:19
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 364
Data rejestracji: 01.04.10

infermus czarna bedzie :) zawsze ma złote i czarne... srebrne i czerwone już rzadziej...
Nie nie sprzedaje :D ale "tą moją" chodziło mi ta inna z wyglądu niż ta co Ty podałeś w linku devil poczekaj jak Juszczak_Pl bedzie mial i bierz bez zastanowienia :)
 
Krengiel
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2012 16:33
Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 23.03.12

Mam pytania co do tej chłodnicy
1.Czy dzięki tej chłodnicy mogę przejechać np. 100 km lub więcej bez zatrzymywania się i bez utraty mocy ? Nie przegrzeje się ? Chłodnica nadąży z chłodzeniem ?

2.Słyszałem o takim rozwiązaniu jak wentylator, który będzie dostarczał więcej powietrza. Jest to gorszy czy lepszy sposób chłodzenia ?
Bo w życiu ważne jest, żeby mieć pasje..
 
LukMoto
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2012 16:35
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 364
Data rejestracji: 01.04.10

1. Tak możesz spokojnie robić :) Wczoraj jak jechałem z kolegą, to po 30km jazdy BEZ PRZERWY 60km/h jemu słabł a ja go objeżdżałem :) Chłodnica nadąży. wężyk dopływowy oleju jest gorący i ta strona chłodnicy, a druga strona chłodnicy i wężyk odpływowy są zimniutkie :)

2. To nie to samo... Chłodnica jest lepszym rozwiązaniem.

Polecam sczerze chłodnicę...
 
Przeskocz do forum: