-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
silnik 125 - pomoc z dobraniem silnika
Luksas
#61 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2012 15:54
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 289
Data rejestracji: 10.06.11

Mam pytanie...
Czy ten silnik nr1 ma inne sprzęgło niż silnik nr2? Czy tylko różnią się karterem od strony sprzęgła?
1http://moto.alleg...34330.html
2http://moto.alleg...57822.html
 
myszaaak
#62 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2012 16:03
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

hansrpg dzięki za informacje, jak byś mógł to szepnij słówko, by poprawić kilka rzeczy. Mianowicie by nie było ograniczenia tylko do dwóch ( w moim ostatnim temacie chciałem postawić więcej, podpowiedziano mi też bym w innym temacie wystawił ), by nie tylko w swoim temacie można stawiać "pomógł". Troszkę to złe jak ktoś mi pomaga, a ja mu nie mogę podziękować, limity i ograniczenia.
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
Deamon
#63 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2012 16:06
Awatar

Biker


Postów: 92
Data rejestracji: 25.09.11

Luksas napisał/a:
Mam pytanie...
Czy ten silnik nr1 ma inne sprzęgło niż silnik nr2? Czy tylko różnią się karterem od strony sprzęgła?
1http://moto.alleg...34330.html
2http://moto.alleg...57822.html

są takie same tylko inny kolor i korek od wlewu oleju w innym miejscu
Edytowane przez Deamon dnia 04-01-2012 16:08
king moja bryczka ect



static.epicgif.pl/1209188300420809755_middle.gif
 
pawelka23
#64 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2012 16:17
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Ryland napisał/a:
Rozstaw jest taki sam jak w 50ccm i 125ccm, jedynie długość jest inna. Ale czy to ma znaczenie, przecież kupuje silnik nie po to aby go rozkręcać.

Jest różnica ? Jest. Poza tym, nigdy nie wiadomo czy faktycznie w przyszłości nie będzie musiał go rozkręcać... Teraz mi sie jeszcze przypomniało, że 50/110 ma szpilki o średnicy 6mm, 125 ma 7mm.
 
myszaaak
#65 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 09:21
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

Może nie chodzi mi o wybór silnika, ale o bardzo zbliżony temat. Wczoraj otrzymałem przesyłkę z silnikiem 125 wszystko ślicznie pięknie. Jednak jest problem. W silniku 50ccm ( w 110ccm również ) są dwa kable wychodzące z silnika, jeden zakończony kostką, drugi 5 kolorowymi kabelkami. W 125 z silnika wychodzi tylko jeden kabel z zakończenie 5 kolorowych kabelków.
Jak się wcześniej pytałem, to powiedziano mi, że tylko kabelki do rozrusznika idą inaczej ( w ogóle :P ). Na aukcji są ukazane również 2 kabelki. http://allegro.pl...2027857822

Czy wszystko jest okey i tak ma być ? Czy jednak brak jest tego kabelka i trzeba będzie kombinować ?
Jak wszystko jest okey to jak ja mam to podłączyć ?
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
szymo_97
#66 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 15:36
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

No to trochę cię "wydymali", bo nie masz dostałeś czujnika luzu, czy tam biegów. Jeśli bardzo potrzebujesz tej kontrolki u siebie w moto to możesz oryginalnego silnika założyć. Raczej będzie pasował (ktoś tak robił), a roboty przy tym 0. ;]

Do Zongshenów nie dodają/dodawali czujników biegów, ale na zdj. w aukcji również ich nie było. Mógłbyś się kłócić o to, że produkt nieidentyczny jak na zdjęciach, ale lepiej dać sobie z tym spokój.

Krótka instrukcja działania:

1. Odczepiasz wszystkie kable od starego silnika.
2. Zdjemujesz gaźnik (niekoniecznne, możesz odczepić tylko linke gazu i wężyk paliwowy, aczkolwiek wygodniej jest go wyjąć z ramy jak mniej rzeczy "odstaje" od niego)
3. Odczepiasz linkę sprzęgła od silnika, tłumik z głowicy, lewarek od skrzyni i kopajkę. Polecam zdjąć także akumulator i puchę po org. filtrze (jak jeszcze ją posiadasz), gdyż będzie więcej pola do "manewru".
4. Odkręcasz silnik od ramy (seryjnie trzyma się on na dwóch śrubach).
5. Wyjmujesz stary silnik (zalecana pomoc drugiej osoby, lecz np. ja musiałem sobie poradzić samemu).
6. Zakładasz nowy.
7. Podpinasz te 5 kabli wychodzących z silnika do tych odchodzących od instalacji w łośku, (w ten sam sposób jak były przy starym silniku). Natomiast kable od rozrusznika możesz sobie gdzieś schować pod siedzenie, żeby nie szpeciły, bądź całkowicie wywalić.
8. Zakładasz akumulator, kopajkę, lewarek biegów, tłumik, gaźnik (wiadomo, że także przewód paliwowy, oraz linkę gazu) oraz linkę sprzęgła.
9. Wrzucasz na bieg jałowy, kopiesz i powinien odpalić. Radzę wcześniej upewnić się czy jest olej w silniku, ale raczej powinien być :D
10. Dajesz chwilę "pochodzić" maszynie, robisz małą rundkę po okolicy, żeby rozgrzać silnik, , sprawdzasz czy wszystko ok, po czym wymieniasz olej, gdyż ten, który jest w silniku to olej transportowy, nienadający się zbyt do jazdy, chociaż znajomy olej ten wymienił po 1500km i nic się nie stało, jednak lepiej nie robić takich numerów. Polecam Castrol do motocykli 4t 10w40.
11. Zostało nam tylko lać paliwo, dotrzeć, wymieniać olej co określony czas i silniczek powinien trochę posłużyć.


ps liczę na to, że jak napisałem wszystko bardzo szczegółowo i nie będzie już więcej pytań MrGreen
Edytowane przez szymo_97 dnia 11-01-2012 15:56
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
myszaaak
#67 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 16:28
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

szymo_97 dzięki, ale motorek mam teraz prawie całkowicie rozebrany, bo wszystko zmieniam, modyfikuje. A nowy silniczek leży obok mnie. Najprawdopodobniej w weekend pojadę do garażu ( u siebie mam garaż prowizorkę, a na zimę jadę do babci garażu, bo jest ogrzewany :P ).
Dochodzi do mnie tera sporo części i je sprawdzam, podczas oglądania silnika zdziwiłem się i dlatego chciałem się o to spytać. W szkole siedząc rozkorzeniłem to, że to silnik z cross'a i np. u kolegi w krosie nie ma światełka luzu.
Pięknie opisałeś mi jak wymieć silniczek, Jadnak z tym problemów nie mam. :P

Czyli da się wstawić ten kabelek od lampki luzu do tego silnika ? Jak tak to prosił bym o dokładny opis jak to zrobić.
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
szymo_97
#68 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 16:44
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

No więc sam nigdy nie wymieniałem czujnika luzu, ale wiem, że czujnik wkłada się przy zębatce zaraz, wyczujesz to ;]
Potem do tego czujnika tą kostkę odchodzącą z instalacji podłączasz (czujnik jest zakończony także kostką), przekręcasz stacyjkę i powinno działać, jak nie to za 10zł na allegro jest czujnik z ogara, który na pewno podejdzie (układ biegów 1-N-2-3-4)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
myszaaak
#69 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 17:37
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

Jak już wszystko kupuje, to 10zł mnie nie zbawi, a chce mieć dobrze zrobiony. W starej skrzyni jest N-1-2-3-4, a tera "normalnie" czyli tak jak ty podałeś. Może mieć to wpływ. Jak robić to raz, a dobrze. Tylko jak szukać tego na allegro ? Wchodzę na allegro potem motoAllegro › Części motocyklowe › Części i co dalej ? Napiszcie jakie słowa wpisywać do wyszukiwarki i w jakim dziele dokładnie tego szukać. Jak ktoś ma dużo czasu i podał by linki, to bym się nie obraził. :P
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
szymo_97
#70 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 18:09
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

ehh...
Jak szukać pod nazwą łoś i ogar 900 wyskakują te same czujniki.
Myślę, że zrób oryginalny, a potem najwyżej coś dokupisz, bo to z przesyłką robi się zaraz 20zł, a po co, skoro twój może być dobry?
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Peny
#71 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 18:32
Awatar

Biker


Postów: 110
Data rejestracji: 26.11.11

myszaaak@ na silniku powinieneś mieć naklejkę z układem biegów. A co do oleju to nie wiem czy trzeba i warta go zmieniać bo po 300km powinieneś go i tak wymienić bo silnik jest na dotarciu. A i powinna też być naklejka po ilu km`ach zmiana oleju. ^^

PS. Zakładałem taki sam silnik(tylko srebrny) jakiś miesiąc temu i ,że to tak nazwę mnie również "wydymali" ale pieprzę to nie mam 3 lat ,żeby widzieć czy mam luz czy 5-tkę xD
Edytowane przez Peny dnia 11-01-2012 18:34
 
myszaaak
#72 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 18:55
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

Peny to nie jest "wydymanie" W chińskich i normalnych crossach nie ma żadnych kontrolek, liczników ( tylko motogodzin, ale zazwyczaj gdzieś schowany i tak :P ). Dlatego kupując silnik z crossa nie ma kabelka od luzu i elektrycznego startera.
Co do oleju, to poco od razu zmieniać, jak trzeba po 300-500 km zmienić, bo w oleju brudu i syfu pełno ? Dotrę na tym co jest i potem się będzie lało taki jak do 50, czyli 10w40. A jak myślicie ile tego oleju wejdzie do tego silnika, bo do 50 zawsze lałem 0,8l.
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
pawelka23
#73 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 19:11
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Nie umiesz szukac, znalezione w 2 minuty :P
http://allegro.pl...85849.html
 
szymo_97
#74 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 20:59
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

No pawelka chyba źle zrozumiałeś, bo ja mówie, że są czujniki, tylko do łosia i ogara takie same. Chciałem podkreślić to, że spokojnie można władować czujnik z org. silnika do 125cc, a nie potrzeba kupować nowego.

Ee... Ten olej to jest najtańszy mineralny, ale jak chcecie na nim docierać to ok.
Do niektórych 125cc od crossów były dokładane czujniki, pamiętam, że sasek94, Chopperzysta i jeszcze paru innych miało. ;]
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
szymo_97
#75 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 21:00
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

No pawelka chyba źle zrozumiałeś, bo ja mówie, że są czujniki, tylko do łosia i ogara takie same. Chciałem podkreślić to, że spokojnie można władować czujnik z org. silnika do 125cc, a nie potrzeba kupować nowego.

Ee... Ten olej to jest najtańszy mineralny, ale jak chcecie na nim docierać to ok.
Do niektórych 125cc od crossów były dokładane czujniki, pamiętam, że sasek94, Chopperzysta i jeszcze paru innych miało. ;]
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
patryczekk344
#76 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 21:19
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

Do łosia nie potrzeba jakiegoś oleju z najwyższej półki. Zwykły mineral dla niego nie będzie zły
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
Peny
#77 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 21:54
Awatar

Biker


Postów: 110
Data rejestracji: 26.11.11

myszaaak@ Jednak mnie nie zrozumiałeś. xD "wydymali" mnie bo na zdj. jest czujnik luzu(wtyczka+kable od cewek w silniku) więc powino być tak jak jest na zdj. a nie jest... :D pozdro.
 
hansrpg
#78 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 22:15
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

DOSTAJESZ WSZYSTKO CO JEST WIDOCZNE NA ZDJECIU


Skoro na zdjęciu ukazany jest silnik z dwoma rodzajami wtyczek, a ty otrzymałeś tylko z jedną mamy zatem niezgodność towaru z opisem (powołując się na powyższy cytat). Przystąp zatem do sporu transakcyjnego, albo odsyłasz (na koszt sprzedawcy) silnik a on przysyła ci taki jak na zdjęciu, albo zwraca część pieniędzy za wybrakowany towar, albo zwracasz na jego koszt, a on oddaje całą wpłaconą kwotę (tu uwaga, nie pozwól by zmniejszył ją nawet o 50gr kosztów przelewu - tak dla zasady).
Oczywiście jak już zacząłeś coś robić przy silniku i jest np zarysowany to trochę gorzej, ale jednak zwrot się należy.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
szymo_97
#79 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 22:24
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Rozumiem, że trzeba ich krótko trzymać, ale bez przesady, że dla kolegi będzie na tyle wartościowy ten czujnik biegów, że zwróci towar, czy coś.

// niepotrzebny cytat - pawelka23
Edytowane przez pawelka23 dnia 12-01-2012 18:55
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
moncipl
#80 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2012 22:42
Awatar

Początkujący biker


Postów: 21
Data rejestracji: 29.12.11

Od takich czujników się zaczyna... Później będzie pokazane zdjęcie kompletne z gaźnikiem, a wyślą ci sam silnik bez dodatkowych rzeczy... Tak być nie może... Ja tam bym pisał do gościa żeby zwrócił ci gotówkę za ten czujnik którego nie masz...

Jest jeszcze taka opcja. ;) Zrobisz i tak co będziesz uważał za stosowne...

// tutaj też bezsensowny cytat...
Edytowane przez pawelka23 dnia 12-01-2012 18:56
-> Monci <-
 
Przeskocz do forum: