-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Poprawa osiągów
karolu15
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2012 19:39
Początkujący biker


Postów: 39
Data rejestracji: 21.06.11

Witam. Mam taką dziwną i troche prawdziwą teorie gdyby odwrócił nasz króciec ssący, automatycznie odwrócimy gaźnik,
założymy filtr stożkowy. Gdy jedziemy dostajemy jak gdyby turbo do dolotu, ponieważ jak jedziemy to powietrze jest
wpychane do naszego dolotu. Czy to moze poprawić osiągi? Gdyby zamontował do tego taki mini wiatrołap?
 
Lewand
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2012 19:47
Doświadczony biker


Postów: 304
Data rejestracji: 25.09.11

Może lekką różnice w mocy odczujesz ale niezbyt dużą :)
szybki motor szybki gest szybka chwila szybka smierc...
 
kamil_gs
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2012 19:58
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

zakładając sam filtr już lepiej wkręca się na obrotu bo ma lepszą przepustowość :)

wydaje mi się ze to nie zda egzaminu bo przy każdej prędkości silnik dostawał bd inną ilość powietrza :)

domyślam się że masz 50ccm i dlatego chcesz coś takiego zrobić, poprawisz osiągi o bardzo dużo to zainwestuj w zestaw 72ccm. Mocy prawie 2x więcej niż 50, przyspieszenie o wiele lepsze, jedzie pod każdą górkę :)
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
kew
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2012 08:14
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

też odradzam bawienie się w takie rzeczy xd Pomyśl nad 72 i przełożeniem np 16/48
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
klemens244
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2012 10:09
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Twoja teoria ma uzasadnienie, gdy masz turbodoładowanie ze sterowaniem elektronicznie wtrysku paliwa. W tym silniku/tak jak w autach/ chodzi o powietrze atmosferyczne, czyli o jego ciśnienie zawarte w barach, czyli o stałe niewymuszone zasysanie powietrza przez gaźnik. Kamil wyjaśnił to b. jasno. Układy dolotowe są skonstruowane tak, ażeby ciśnienie akustyczne /głośność w dB/ nie przekraczała norm. Podobnie rzecz ma się z tłumikami, w PL <96 dB. Wszystkie zasysacze powietrza /kierownice/ są b. dobre przy nadtlenku azotu, gdzie stopień sprężania masz ok. 20-30 bara/atm. in plus NIE DLA NORMALNYCH silników, bo by aluminium rozpierdukowało w zarodku na 100 m. Chcieliśmy swego czasu skonstruować zabawkę jak w filmach. Ale stary mechanik od silników odrzutowych hahaha uratował nam dupy. Ale nie są to możliwości podwórkowe.
Edytowane przez klemens244 dnia 02-11-2012 10:10
 
kryhson
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2012 17:04
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 13.01.12

załóż stożek niech Cie złapie deszcz i zmienisz tak jak było wcześniej
 
karolu15
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2012 17:40
Początkujący biker


Postów: 39
Data rejestracji: 21.06.11

Chwilke mnie tutaj nie było. Cylinder już daaawno 72ccm :D
kolega wyżej bardzo jasno wyjaśnił i kształcie dolotu, także więcej pytań nie mam, a przełożenie mam 16/38 :)
 
kew
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2012 17:48
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

to większą zębatkę na tył ;P
Edytowane przez kew dnia 03-11-2012 17:49
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
memek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2012 19:22
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 234
Data rejestracji: 07.04.10

chyba mniejszą bo jak dasz większą to będzie miał więcej mocy ale vmax będze mniejszy
My motocykliści jeździmy motocyklami, a motorami jeżdżą pedały.
A ty? Czym jeździsz ?
MÓJ KINGWAY GW72http://www.eaglet...rowstart=0
images37.fotosik.pl/1223/aeb314700e761418m.jpg
 
kew
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2012 10:39
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

właśnie myślałem o mocy xD jak v-max to mniejszą
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
karolu15
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2012 11:53
Początkujący biker


Postów: 39
Data rejestracji: 21.06.11

Przydałby się 2x cylinder 72ccm :D
 
kew
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2012 12:04
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

a nie lepiej 125 ;> ?
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
karolu15
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2012 19:47
Początkujący biker


Postów: 39
Data rejestracji: 21.06.11

2 cylindry lepiej by chodziły niż 1 :D
 
Przeskocz do forum: