Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: KING :: King - Tuning
Podłączanie zapalniczki samochodowej.
|
|
BoloKarol |
Dodany dnia 02-07-2014 18:28
|
Początkujący biker![]() Postów: 35 Data rejestracji: 10.07.11 |
Witam, Mam zapalniczkę samochodowa, która chciałbym podłączyć pod stacyjkę. Do stacyjki "idą" 4 przewody: czerwony, czarny, zielony i czarny z białym paskiem. Jak powinienem podłączyć zapalniczkę tak aby na włączonej (przekręconej) stacyjce był w niej prąd?? Nigdzie na forum w tematach o stacyjkach nie znalazłem tego problemu więc czekam na odpowiedź. Nie prędkość zabija, tylko złe decyzje. |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 02-07-2014 21:40
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Odradzam bezpośrednie łączenie zapalniczki ze stacyjką, większy prąd idący przez stacyjkę nie służy jej. Który przewód nie powiem, ale jak masz miernik i podstawowe umiejętności związane z elektryką to zrobisz stacyjkę po przekaźniku, sposób podłączenia jest prosty, a części kosztują mniej niż 10zł. Pierwszą rzeczą jest znalezienie w którym przewodzie jest prąd po przekręceniu kluczyka, a więc miernik w dłoń, zakres DC20V i szukasz. Jak ustalisz już to przechodzisz do poniższej listy. 1. Kupujemy przekaźnik samochodowy 543 razem z kostką lub wsówkami 2. Kupujemy bezpiecznik 5A z oprawą do montażu na przewodzie (czy typowy samochodowy z plastiku czy szklany walec kwestia gustu, ceny, zaopatrzenia sklepu). 3 Szukamy w garażu (lub kupujemy) przewody, najlepiej czerwony i czarny, przekrój 0,75 powinien zdać egzamin na przewody robocze, przewody sterujące przekaźnikiem mogą być cieńsze. 4. Robimy układ: + akumulatora łączymy czerwonym przewodem z bezpiecznikiem, dalej czerwony przewód z nóżką 30 przekaźnika, nóżka 87 (są dwie, wybieramy dowolną, a drugą zawijamy izolacją) idzie do plusa zapalniczki - zapalniczki łączymy z - akumulatora przewód stacyjki z plusem po przekręceniu kluczyka łączysz z nóżką 85 a 86 łączysz z - aku. Teraz pozostaje zamontować zapalniczkę w odpowiednim miejscu i upchnąć instalację by nie raziła w oczy. Mała wskazówka - są do kupienia dedykowane do motocykli gniazda zapalniczki ze szczelną pokrywką a nawet z uchwytem do zamontowania na kierownicy, więc nie trzeba upychać typowego gniazda samochodowego. Edytowane przez hansrpg dnia 02-07-2014 21:41 "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
BoloKarol |
Dodany dnia 03-07-2014 15:06
|
Początkujący biker![]() Postów: 35 Data rejestracji: 10.07.11 |
Dzięki bardzo ![]() Nie prędkość zabija, tylko złe decyzje. |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 03-07-2014 16:17
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
1.Czarny przewód daje prąd za stacyjką. 2.Nie podłączaj zapalniczki bo 5A x 12 V = 60 Watt= wydfajność twojej prądniczki. Pamiętaj, że nie masz alternatora jak w aucie /koło magnesowe z dynamicznymi magnesami/. Wrzuć zapalniczkę za 1,5 zeta do narzędzi, a gniazdo napięciowe podłącz wg podłączenia przekaźnika przez Hansa. Gniazdo służy mi do ładowania telefonu, zasilania kamery, pomiaru prędkości. Wtyk przejściowy na 5V. Ma więcej zastosowań niż niewyrabiający aku 4Ah lub wymieniona prądniczka. P.S Luknij na moje tematy w elektryce a napiszesz SAM coś fajnego...po przemyśleniach. [img]https://imageshack.com/i/nmlbfyj[/img] Edytowane przez klemens244 dnia 03-07-2014 16:22 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
Przeskocz do forum: |