-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem z dyszą Chopper 72/50
Michu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2014 19:18
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 01.11.14

Witam,
Po zmianie cylka na 72 wypadałoby zmienić dyszę więc dokupiłem dyszę 90 (wiem trochę za duża) ale jest problem jak na zdjęciu tzn. Oryginalna dysza jest dziwnie duża gwint ok. 8 mm i niestety nic poza nią nie ma. Kupiłem nową i byłem pewny że będzie pasować bo jak każdy pisze do tego gaźnika wchodzi gwint m4. Co mam zrobić ?


naforum.zapodaj.net/thumbs/355b698c0830.jpg
 
klemens244
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2014 19:55
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

NIC nie zrobisz. W Pz 19 mm masz dyszę 4 mm, a w gaźniku Pz 26mm masz 6 mm.
Ty masz Pz 19 mm to widać. Są różne gaziory, więc w japończyku trafisz na 5 mm. Wrzuć ja na półkę i kupuj dalej. Przegwintowanie będzie warte więcej niż 3-10 zeta bez poczty. I zamów 0,87 mm to polatasz. Ja mając 0,90, 1,00, 1,10 mm robiłem różne warianty z iglicą również. To jest INDYWIDUALA sprawa dla każdego chinola ....niestety.
Edytowane przez klemens244 dnia 01-11-2014 19:57
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
hansrpg
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2014 20:05
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Co robić? Tak jak pisze Klemens kup odpowiednią dyszę, a biorąc pod uwagę że często wysyłka jest droższa to możne nawet kilka w jednej paczce wtedy będziesz mógł poeksperymentować by trafić na najlepszą do twojego silnika/potrzeb.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
Michu
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2014 20:50
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 01.11.14

Czyli zostaje mi szukać dyszy o średnicy 8mm co nie będzie łatwe bo to nietypowy dość rozmiar.
Czasem w chińskich gaźnikach przed dyszą wkręca się taką jakby "przejściówkę" chyba na klucz 8. Może takie coś by podeszło u mnie ? Ten gaźnik jest generalnie dziwny bo nie ma regulacji na iglicy.
Edytowane przez Michu dnia 01-11-2014 22:02
 
hansrpg
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2014 22:52
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Zmierz dokładnie rozmiar gwintu na oryginalnej i dopiero na poszukiwania. Nie sądzę aby to był gwint m8 bo to duża śruba, jak nie jest to m4 to możliwe że m6 a tych jest pełno (3 strony aukcji po wpisaniu "dysza m6";) jednak nie ma co wróżyć na ślepo tylko suwmiarka w garść i do dzieła.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
klemens244
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2014 08:22
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Michu->rada: powkurzaj Hansa. Znając jego manualne zdolności zrobi Ci taka dyszę sam, albo Ci wyśle oryginał. Suwmiarka !!!!
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Michu
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2014 10:01
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 01.11.14

Zmierzyłem suwmiarką i taki oto wynik się ukazał ;)
6,79mm nie wiem czy to się zalicz pod m6 jeżeli tak to będzie problem bo główki tych wszystkich dysz m6 są większe od gwintu i nie będę mógł jej wkręcić do końca
naforum.zapodaj.net/thumbs/be98e11d0b0e.jpg
 
klemens244
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2014 11:15
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Jeżeli mierzysz średnicę gwintu, to JĄ mierz, a nie coś obok.
Gwint ma TRZY średnice: zewnętrzną, NOMINALNĄ, i wewnętrzną. Dla M6 w kolejności będziesz miał: 6,3, 6,0, 5,8 mm. Rzuć okiem na jakikolwiek rysunek techniczny gwintu /wikipedia. Juz jasne to jest ?

P.S. Podobnie jest z nakrętkami.
Edytowane przez klemens244 dnia 02-11-2014 11:17
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
hansrpg
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2014 11:40
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Z pomiarów wynika że to m6 tak na 95% lub coś calowego. Jeżeli w miejsce tej dyszy wkręcisz zwykłą śrubę z łbem pod klucz 10 to będzie znaczyło że jest to szóstka - to tak dla sprawdzenia.
Edytowane przez hansrpg dnia 02-11-2014 11:45
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
Michu
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2014 15:08
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 01.11.14

Pomierzyłem gwint w gaźniku i pomiary się zgadzają także będzie to m6.
Mam jeszcze jedno pytanie. Prawdopodobnie będzie to związane z za małą dyszą ale jeszcze wolę się upewnić. Gaźnik wyregulowany idealnie- kawa z mlekiem świeca a chopper dławi się przy gwałtownym dodaniu gazu (na luzie bo podczas jazdy nie ma tego) to powinno ustąpić po wymianie dyszy ? Dodam, że nie mam regulacji na iglicy.
 
szymo_97
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2014 16:13
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Takie delikatne dlawienie to nic strasznego. Ten typ tak ma i w niczym to nie szkodzi, jezeli jezdzi sie dobrze :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
wujek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2014 16:50
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

No nic strasznego , ale widziałem że gość miał w 72 tak ładnie ustawiony gazior że wkręcał się jak jakaś 600cc na 4 cyl. i w jeździe też była ogromna różnica bo i ładniej przyspieszał i wgl. o 110cc nie będę mówił bo tak samo gość ustawił gazior i odrzut ma nieziemski , czuć te 10KM co piszą na allegro.
 
klemens244
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2014 07:41
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Z innego forum: zastosuj:

imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/pjQ91L.jpg

Podłączając układ podciśnieniowy pomiędzy tym kranikiem, który spełnia tu rolę pulsującej pompki doładowującej paliwo do gaźnika, a rurką mosieżną w króćcu ssawnym.
Edytowane przez klemens244 dnia 04-11-2014 07:44
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Michu
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2014 20:11
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 01.11.14

Ok dzięki za odp.
Zastanawiało mnie też czy na to zjawisko może wpływać za duża lub za mała przerwa na świecy. Czy 0,6 mm jest odpowiednią przerwą pomiędzy elektrodami ?
 
wujek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2014 20:13
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

0.7mm to chyba zalecana przerwa. :)
 
klemens244
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2014 17:17
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Zależy od producenta. W naszych wartościach cieplnych nie odstajemy od standardu 0,6 mm. Jest to niezwykle pomocne dla już starawej świecy, kiedy elektroda centralna zaczyna się nadpalać. Jak masz na opakowaniu 0,7 to taka stosuj w nowych.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: