-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Silnik 125.
Maty16
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2015 00:38
SuperVIP


Postów: 4
Data rejestracji: 18.03.15

Witam, robi się wiosna i planuje w najbliższym czasie trochę ożywić KINGA. 50cc w XT50Q to troszkę mało, wiec planuje zakupić silnik 125. I tu pojawia się mały dylemat. Chińskie no-name odrzuciłem(do 139fmb nic nie mam 3k przejechane bez żadnej awarii), ale czytałem, że ich jakość się pogorszyła. Znalazłem ciekawa ofertę Lifana 120 z pitbike: http://sklep.pitb...20ccm.html cena nie najgorsza do tego gaźnik MOLKOT, ale martwi mnie trochę ładowanie. W sumie i tak nie ma tam rozrusznika to akumulator nie musi się ładować, ale gorzej kierunki i światła. Silnik podobno dobry, lepiej wykonany niż 110cc. I teraz pytanie:
1. Co myślicie o tym silniku.
2. Kwestia ładowania dwie cewki dzadzą radę?
3. Jeśli chodzi o mocowanie to dospawam drugą blache + guma, tylko zastanawia mnie czy silnik wejdzie na długość? W 50cc nie ma jakoś dużo miejsca do ramy, no i pewnie mocowanie tłumika trzeba przerabiać.

Aaa i jeszcze jedno przed chwila na PITBIKE wrzucili lifana 120 z ładowaniem i rozrusznikiem cena 970, w sumie lepsza oferta dla mnie tylko czy oby rozrusznik na dole nie bedzie przeszkadzał w mocowaniu( w sensie zmieści się w ramę)? http://sklep.pitb...sznik.html

Jest jeszcze w sumie jedna opcja http://sklep.pitb...40ccm.html ale to raczej odpada (nie ma wgl ładowania). No i wytrzymałość ramy KINGA,140cc to jednak sporo.

Z góry dzięki za pomoc.
Edytowane przez Maty16 dnia 19-03-2015 00:41
 
szymo_97
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2015 09:15
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Dobry silnik, a do tego instalacja elektryczna w większości łosiów domyślnie (a w Twoim XT to już na pewno) jest wręcz przystosowana do iskrownika dwu cewkowego.
Krótko mówiąc oryginalnie masz IDENTYCZNY iskrownik jak jest montowany w silnikach Lifan 120, więc ładowanie będziesz miał tak samo dobre jak do tej pory :)

Bierz bez wahania, to dobre silniki.

Co do gaźnika MOLKT. Miałem taki i w sumie praca silnika nie różniła się niczym niż na pz 26. Osiągi też te same, więc nie wiem czy jest prawie stówę do niego dopłacać (względem pz 26). Jak się umie dobrze wyregulować pz 26 to jest to krótko mówiąc bardzo dobry gaźnik.

Mam nadzieję że pomogłem w decyzji.
Pozdrawiam! :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Maty16
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2015 10:52
SuperVIP


Postów: 4
Data rejestracji: 18.03.15

Bardzo dzięki za szybką pomoc. Raczej na pewno wezmę LIFANA 120. Gaźnik raczej wezmę MOLKOT albo MIKUNI (sprzedawca obiecał mi rabacik na cały zestaw). Tylko mam jeszcze jedno pytanie odnośnie mocowania. Rozstaw śrub na pewno ten sam ale jak wygląda kwestia długości silnika (czy wejdzie w ramę). No i skoro jest dłuższy to pewnie trzeba mocowanie tłumika przerabiać. Jeśli się mylę to poprawcie, a jak nie to rozjaśnijcie temat.
 
szymo_97
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2015 14:51
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Chromowane albo nie, zależy która wersja :)

Ale faktycznie, to jedyna przeróbka związana z tym silnikiem. Cała reszta pasuje idealnie.
Niemniej jednak zaopatrzyłbym się w nieco lepszy łańcuch, bo przy tej mocy seryjny będziesz musiał podciągać co pół przejażdżki :P

http://allegro.pl...30332.html
Sam mam taki i gorąco polecam.

Oraz zębatka na przód 17z, a na tył najlepiej 35, chociaż bardzo trudno taką znaleźć. Można zostawić seryjną 38 jak jest w dobrym stanie i przełożenie już nie będzie aż takie krótkie :)

http://allegro.pl...57617.html

Jeszcze jedna sprawa - kup sobie wzmocnione śruby mocowania silnika. Te chińskie z gównolitu potrafią się wygiąć lub wręcz złamać od mocy 125 tki, przechodziłem przez to. W każdym lepszym sklepie "metalowym" dostaniesz to za grosze :)
Edytowane przez szymo_97 dnia 19-03-2015 14:54
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Maty16
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2015 16:36
SuperVIP


Postów: 4
Data rejestracji: 18.03.15

Myślę ze mocy nie będzie brakowało w porównaniu do 50cc. Tłumik mam cały wybebeszony to będzie pewnie ciekawie. Seryjny silnik było słychać z kilometra to aż tu się boje....
 
szymo_97
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2015 20:49
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

W głośności dużej różnicy nie będzie :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
maciejo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2015 22:17
Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 24.08.13

Szymo we ferie kupiłem takiego lifana i ku mojemu zdziwieniu zębatka do której podałeś link nie wejdzie bo w lifanie masz grubszy wałek tzn 20/17mm pasuje zębatka 17 od derbi senda 125 ale to jest na łańcuch 428. I od ferii szukam w internetach jak zrobić teraz vmax bo moc ma ruszam z 2 bo jedynki szkoda włączać biegi bardzo krótkie. Więc co proponujecie z przełożeniem?
kocham jeździć nocąect
 
Maty16
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 02:16
SuperVIP


Postów: 4
Data rejestracji: 18.03.15

Właśnie też czytając opinie o lifanie na innych forach spotkałem się z problem zębatki. Ktoś kupił zwykłą 17z pod no-name i niestety nie pasowała. Podobno od chińskich quadów pasuje, ale co w tym prawdy do nie wiem.
Edytowane przez Maty16 dnia 21-03-2015 02:26
 
klemens244
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 02:48
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Upraszczając temat:
-do pojemności /włącznie/ 110 ccm śdednica wałka zdawczego pod zębatkę wynosi 17/14 mm
- pojemność 125 ccm ma 20/17 mm
Naogół zębatki zdawcze są pod łańcuch 428. Mając łańcuch 420 najprościej jest szlifierką kątową zebrać grubość wieńca zębatki, bo za nas zrobi to łańcuch. Jest to nieprofesjonalne, ale tak bywa. Pozostaje długość ogniwa, które jest w 428 bardzo niewiele dłuższe od 420. Mówimy tu o setkach milimetra. Nie jest to szkodliwe w stopniu uniemożliwiającym współpracę łańcucha 420 z zeszlifowaną zębatką 428 pod łańcuch 420. Wiele osób zastanawiało sie zapewne dlaczego wieniec zębatki 428 jest "cieńszy" pod istniejący łańcuch 420. Ja na początku myślałem, że zębatka 15z i tylna 38z nie są w jednej linii. A tu następowała samoistna obróbka metali.
Maciejo: Mając np zębatkę zdawczą 14z będziesz mielił bigami non-stop. Przy 16z skrzynia pracuje już normalnie.
Edytowane przez klemens244 dnia 21-03-2015 02:52
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
szymo_97
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 09:39
Awatar

Administrator


Postów: 1828
Data rejestracji: 01.11.10

Faktycznie,nie pomysłałem o tym.
O ile do Zongshena 125 wchodzą zębatki z seryjnego wałka to już w Lifanie jesr grubszy.

Racja, że faktycznie zębatki 420 nie dostanie się w tym rozmiarze (przechodziłem to w silniku 150cc). Jeżeli zmieniasz też łańcuch to proponowałbym kupić od razu tylną zębatkę również 428 i mieć cały grubszy napęd. :)

http://allegro.pl...55575.html

http://allegro.pl...83206.html]

http://allegro.pl...50646.html

Sprawdzić trzeba tylko czy wymiary mocowań tylnej zębatki od Ogara się zgadzają i jak tak to możesz mieć calutki nowy napęd 428. Jak masz pieniędzy trochę na to to polecam takie rozwiązanie, przez dłuuugie kilometry nie będziesz myślał o podciąganiu łańcucha, samo smarowanie załatwia sprawę. :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
klemens244
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 14:57
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Przy nowym silniku 125 ccm miałem zdawczą 14z. Wymieniłem, a w zasadzie dostałem w prezencie 16z i do tego podkładkę zabezpeczającą na tę zębatkę o minimalnym innym rozstawie otworów pod 2 x M6. Wiertarka kolumnowa i wio rozwiercanie. A tu 3 szt wierteł /tylko przy rozwiercaniu/ popłynęły mi. Myślę sobie, że wiertła też są chińskie. A tu sie okazuje, że owa podkładka pod zębatkę jest z super twardej stali. Ale jaja....
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
maciejo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 19:17
Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 24.08.13

Gadałem z tatą i podrzucił pomysł że da oryginalną zębatkę 17 do kumpla i on
na frezarce powiększy frez na wałek 20/17 może mu się uda ale niestety zabezpieczenie zębatki wtedy nie spasuje :( Jedyne wyjście to kupić napęd 428

kocham jeździć nocąect
 
klemens244
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-03-2015 23:22
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Spokojnie. Za 9 zeta dostaniesz w Bartero. Wymieniłem z 14z na 15/16z przy średnicy wałka zdawczego 20/17 mm.
Tu masz TYLKO namiar na firmę:

http://allegro.pl...99818.html

Powiedz p. Tomkowi,że jesteś choperman. W poniedziałek będę do niego dzwonił o 10-tej to go uprzedzę. Człowiek ma niezłą wiedzę dot. jednośladów. Pomoże Ci we WSZYSTKIM czego nie kumasz.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
maciejo
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-03-2015 11:33
Początkujący biker


Postów: 23
Data rejestracji: 24.08.13

W tej z linka trzeba by wiercić otwory i gwintować żeby zabezpieczenie przykręcić
kocham jeździć nocąect
 
klemens244
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-03-2015 11:40
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Ile Ty masz lat ? Umiesz czytać. To jest TYLKO namiar na firmę, gdzie tak jak ja można dostać tę zębatkę. Nie zawracaj sobie głowy, nie było tematu.
Edytowane przez klemens244 dnia 22-03-2015 11:42
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: