-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Lista Modyfikacji techniczno-wizualnej i Ramy
X-KAM
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-04-2017 21:17
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 08.04.17

Witam serdecznie. nabyłem = a raczej zmieniłem: Zipp pro 50 na Zipp RANGER 50, i jestem bardzo zadowolony.
Mam kilka według mnie dosyć ważnych pytań bowiem na forum linki i fotografie są w większości nie aktywne, a pozostały co najwyżej instrukcje.


Co do przedmiotów przydał by się odrazu link do aukcji, lub model/nie ogólna nazwa przedmiotu + najważniejsze aby to posiadało homologacje.


1: Twardsze zawieszenie. = co mogę dodać aby nie modyfikować czy też spawać uchwytów. Przydało by się wozić dwie osoby, niestety oryginalne miękkie zawieszenie siada przy 140kg +- 20. [nie zaszkodzi nawet go delikatnie podnieść]

2: Wzmocnienie ramy. = Gdzie jak i czym najlepiej. Ma ktoś coś takiego wykonane? Może fotki lub prosty schemacik maźniętą grubą czerwoną linią na fotce z widokiem od boku xt50q

3: Szyba.= pełno tego na allegro. lecz która będzie pasowała, i będzie nie typowa pod względem wizualnym. Po-prostu coś innego stylowo niż zwykła szybeczka. Troszkę tego jest tylko nie wiem czy przypasuje.

4: Chłodnica. = Który model z alledrogo lub innego sklepu polecacie. Tak abym tylko zamontował i gotowe, i żeby olej w miarę dobrze przepływał bez cofek z powrotem do chłodnicy

5: dodatkowe oświetlenie: = Widziałem u niektórych lampy dodatkowe z boku przy lampie głównej [skierowane do przodu]. = polecacie jakieś ciekawe z doświadczenia ?

6: Pozbycie się częściowo wibracji. = Jakieś aktualne na dziś pomysły ?

7: Krawat : Znacie jakiś ciekawy model pasujący do tych baków [na obrzeżach srebro-podobne nity czy coś takiego + kieszeń]

8: Kanapa Kierowcy i bak. = da się tu coś innego wsadzić bez większych modyfikacji czy też spawania?

9: Wybebeszanie tłumika. = przydał by się jakiś basik, ale żeby nie było za głośno. Stworzył by ktoś nowy poradnik z zdjęciami dla zielonych z wywalaniem przegród czy czegoś takiego ?

10: zegar Temperatury oleju/silnika.: = Polecacie jakiś ciekawy model z wkrętem do zlewu oleju
Pytanie ogólne.

11: Obrotomierz elektryczny/obroty. = macie jakiś sprawdzony model + instrukcję instalacji ?

12: Przednia lampa z fiata lub coś na żarówkę h4 z homologacją = Montował już ktoś coś + poradnik ?

Pytanie ogólne
Czy to normalne w tych moturkach 50ccm: iż po wymianie dyszy na 82 + regulacja + odblokowaniu go z wymianą zdawczej na 16 zaś tył oryginalnie = Potrafi się wspinać pod średnie wzniesienia nawet na 3 jak i na prostej mieć nawet dobre przyspieszenie przy 1 i 2 bieg jak na motorower ?
Edytowane przez X-KAM dnia 10-04-2017 21:29
 
szymo_97
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2017 14:32
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

1. Bez spawania nie ma dużego pola do manewru. Jeśli nie chcesz zrobić z motocykla "kozy" to musisz szukać jakiś amorków o długości jak oryginalne (23-24 cm)
Wiem, że chłopaki wstawiali od chinskich quadów z regulacją twardości i byli zadowoleni.
Coś takiego: http://allegro.pl...0a8722a376

2. Nie widzę potrzeby wzmacniania tej ramy. Przez moje ręce w przeciągu 7 lat przewinęło się 5 łośków i żaden z ramą nie miał problemów. Zresztą bez spawania w tej kwestii również wiele nie zdziałasz.

3. Szyba to tylko i wyłącznie wybór wedle Twojego gustu. Tylko nie przesadź z wielkością, zeby nie wyglądało to komicznie. :)

4. Ja używałem takiej:
http://allegro.pl...93541.html
Była w porządku, pełniła swoją rolę. Co do innych to nie testowałem, nie wypowiem się, ale myślę, że wszystko to działa w ten sam sposób. Wybierz taką, jaka Ci podchodzi najbardziej wyglądem. :)

5. Wiem, że po kosztach wstawiali chłopaki chromowane lampki rowerowe. Oczywiście nie ma to homologacji itd. Dla mnie zabieg bez sensu. Jak chcesz mieć to dobrze zrobione to niestety w lightbary trzeba nieco zainwestować, np. w coś takiego:
http://allegro.pl...86708.html
To z żarówką h3 ma prawo już generować jakieś normalne światło, na kloszu widzę także symbol homologacji, więc dowodu skroić za to nie powinni :)

6. Testowałem różne sposoby. Dużo osób poleca spawanie dodatkowego, dolnego mocowania jako magicznego sposobu na wibracje. Dla mnie nie za bardzo to działa. Najlepszym sposobem na wibracje jaki uzyskałem to wycięcie oryginalnych mocowań i wspawanie w ich miejsce tulejek, do których wciśniemy tuleje metalowo-gumowe o odpowiedniej średnicy i za ich pośrednictwem zamontujemy silnik. W znacznym stopniu wyeliminowało to wibracje, ale też nie do końca.
Najbardziej udany zabieg eliminujący wibracje to było w moim przypadku wstawienie pionowego silnika 150 cc :D

7. Odrobina materiału, pomysłu i chęci pozwoli zrobić Ci krawat wedle swojego projektu :)

8. Bez spawania raczej nic innego niż seria tu nie włożysz

9. Osobiście nie jestem (już) fanem takich zabiegów, ale z wybebeszenia polecam wybić maks ostatnią przegrodę (młot, przecinak i kombinerki, siła). Będzie basowo, lecz nie za głośno. Nie polecam wyrywania dalszych przegród, bo już wtedy jest ryk.

10. Najtaniej jest kupić panelowy termometr z sondą (zakres od -50 do +150*C) i wkleić ją równolegle do bagnetu oleju :)
http://allegro.pl...03012.html

11. Co do obrotomierza to dowolny, przystosowany do 1 cylindra. Ciągniesz do niego kabel z impulsatora (niebiesko - biały z silnika, dodatkowo + po stacyjce i masa). Sposób montażu to już kwestia indywidualna.

12. Ja montowałem z Fiata. Bardzo polecam, dużo więcej światła. Pasuje idealnie, jeśli chodzi o średnicę. Jedyne co to musisz odgiąć blaszki od żarówki, bo inaczej nie zmieścisz klosza w obudowę lampy. :)

Co do ostatniego pytania to jest tak sformułowane, że nie do końca rozumiem o co chodzi. Zalecam odrobinę interpunkcji i krótsze zdania :P

GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
X-KAM
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2017 15:34
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 08.04.17

Ostatnie pytanie = czy to normalne że - 50ccm w odblokowanych łosiach po wsadzeniu dyszy 82 i regulacji gaźnika + zdawcza 16t : może mieć taką moc iż na 3cim pod średnie wzniesienia się rozpędza zamiast zwalniać.

Co do klosza/Lampy głównej. Jaki dokładnie model można wpakować z fiata ?. Light-bary zastąpię jednak przeciwmgielnymi z homo. Przynajmniej legalnie, środek kierując w dół i lekko na prawo
 
szymo_97
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2017 20:35
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Niepokoi Cię to, że chopper za dobrze jeździ, czy masz wątpliwości czy to na pewno 50cc? Trudno tak na odległość powiedzieć, ale niewielkie wzniesienie na 3 biegu 50 tka powinna spokojnie pokonać.

Ja kupowałem od Fiata 125 i było ok :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
X-KAM
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 11-04-2017 23:39
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 08.04.17

i to i to jeżeli chodzi o niepokój. Sądziłem że odblokowane 50-siątki łosie z modyfikacją gaźnika wżyciu nie będą miały siły się rozpędzać pod lekkie wzniesienia na 3cim biegu z zdawczą 16t xd. Możliwe że mam jeszcze przyzwyczajenie po mulastym zipp pro 50 xd
Edytowane przez X-KAM dnia 11-04-2017 23:39
 
szymo_97
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2017 08:12
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Jakby nie patrzeć Zipp był znacznie ciezszy , może to z tego wynika. :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
X-KAM
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2017 02:35
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 08.04.17

Amorki zamówione te białe "Dziękuje". Trzeba było tylko tuleje górnego ucha wybijać i wstawiać 12-stke z starych amorków. Niestety przyszły z cfg na pierwszym ząbku a klucza hakowego nie mam to poczekam z jazdą aż do po świętach:).

Myślę też o takowej szybie http://allegro.pl/szyba-uniwersalna-chopper-chrom-530x595mm-s023-i6675223271.html?reco_id=0903d3cf-223b-11e7-8af0-02a9bacf69d9&ars_rule_id=201 . Wielkościowo nie będzie to wyglądało kosmicznie, ewentualnie jakie byście polecili wielkościowo ?

EDIT: Rozglądałem się także nad kluczami hakowymi. Nie mam pojęcia jaki kupić. Niektóre 32-75 kosmiczne ceny czy jakiś 8cm za drobniaki. Macie jakieś sprawdzone modele ? chodzi o amorki polecone kilka postów wyżej
Edytowane przez X-KAM dnia 16-04-2017 03:24
 
kamil_gs
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2017 10:51
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1419
Data rejestracji: 09.12.10

Taka szyba będzie ok.ja taka miałem
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
klemens244
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 17-04-2017 02:33
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Szyba do choppera z 4-o punktowym mocowaniem:

http://allegro.pl...37529.html
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: