Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Wybebeszanie tłumika
Dodane przez myszaaak dnia 18-09-2011 12:26
#1
Jako że forum przechodzi modyfikacje i nie ma być już 50 tematów na jeden temat to chciałbym zrobić temat o wybebeszaniu tłumika.
W tym temacie piszemy pytania, porady, problemy itp oczywiście związane z tematem. Dobrze by było jak by pojawiło się dokładny opis jak pozbyć się każdej przegrody ( dobrze też jak by było kilka zdjęć i filmików ). Proszę też nie chwalić się że mój chodzi tak a mój tak jeden filmik do każdej przegrody w zupełności wystarczy.
Jeśli źle robię albo coś jest nie tak to proszę o poprawienie/uzupełnienie i powiadomienie mnie. I sądzę że taki pomysł nie jest zły by był jeden temat o tej tematyce, a i jeśli pojawi się temat podobny albo prawie identyczny to proszę od razu odsyłać do tego, by znowu nie powstało 50 tematów.
Dodane przez Deamon dnia 02-10-2011 16:37
#2
1.Witam mam problem w kingu , środkowa przegroda w tłumiku się urwała .
Nie zapcha mi ona tłumika .
2. Jak wyrwę 2 przegrody będzie dużo głośniejszy
Dodane przez kamil_gs dnia 02-10-2011 17:42
#3
no 2 razy napewno ale jest fajnie głośny ;)
Dodane przez Kikutowiec dnia 02-10-2011 19:08
#4
Witam ,chciałbym się zapytać co sądzicie o tym wydechu http://allegro.pl/tlumik-wydech-yamaha-honda-chopper-dragstar-50-cm-i1816024874.html ?jakie jest brzmienie na wolnych obrotach jak i w jeździe? miałem też pomysł aby podłączyć dwa wydechy do jednego kolanka. co o tym sądzicie?140 zł za jeden to nie są aż tak duże pieniądze ale nie chciałbym wyrzucić ich w błoto.8)
Dodane przez marcin113 dnia 02-10-2011 19:28
#5
Tekie wydechy ma sporo osób na forum w tym także ja.
Na youtube jest dość sporo filmików.
Mi tam jego dźwięk się podoba nie jest za głośny, na wolnych obrotach pracuje ładnie w trakcie jazdy też niczego sobie.
2 wydechy w łosiu już ktoś ma na forum ale nie pamiętam nicku. Wygląda to nawet fajnie ale wymaga odrobiny umiejętności zrobienie czegoś takiego.
PS Przy tym wydechu z allegro brakuje 1 tulejki aby był sztywno.
Bo tam najmniejsza jest na 37mm a nasze kolanko ma 36mm.
Ja to rozwiązałem nawijając folie aluminiową kilka razy na kolanko aż zwiększyło odpowiednio swoją średnice.
Ale najlepiej by było dorobić takową tulejke.
Edytowane przez marcin113 dnia 02-10-2011 19:30
Dodane przez Kikutowiec dnia 02-10-2011 19:39
#6
Spokojnie ,tulejke 36 można dorobić ,mam spawarkę tig oraz migomat, tłumiki lepiej spawać metodą tig,giętarkę też mam,doświadczenie też. ,pracuję nad projektem w programie jak dojdę do sedna i już porobię wszystkie poprawki to opublikuję na forum moje plany.
Dodane przez marcin113 dnia 02-10-2011 20:25
#7
Skoro mówisz że masz sprzęt i umiejętności to spokojnie sobie poradzisz.
Ale jeżeli z podwójnym wydechem to tym orginalnym lepiej wygląda (oczywiście wybebeszonym)niż tą fajką odgiętą.
Dodane przez Kikutowiec dnia 02-10-2011 20:33
#8
marcin113 dzięki za radę pomyślę nad podwójnym oryginalnym wybebeszonym. na razie kupię sobie ten odgięty jeden, zobaczę jak będzie chodzić .
Dodane przez myszaaak dnia 02-10-2011 20:58
#9
Kikutowiec jak ci nie szkoda 150 zł to kupuj i montuj,a za wybebeszenie nic nie płacisz,tylko trochę roboty jest. I podobno na wybebeszonym ładniej pracuje niż na tym zagięty. no i nie musisz 3 wywalać możesz pokombinować i uzyskać naprawdę ekstra dźwięk
Dodane przez marcin113 dnia 02-10-2011 21:35
#10
Ja mam tą fajkę i mi się podoba ona wizualnie i akustycznie.
Ale jeżeli miały by być 2 takie fajki to to już nie wygląda tak łądnie.
Zanim kupisz najpierw wybebesz ten orginalny, głos jest też bardzo ładny tylko troche cichszy niż faja.
(mam taki orginalny wybebeszony ale zmieniłem bo za cicho było)
Dodane przez adik929 dnia 02-10-2011 22:06
#11
Oryginalny pusty jest "bardziej basowy" w porównaniu do tego, który pokazałeś.
Dodane przez Luksas dnia 03-10-2011 16:36
#12
marcin113 napisał/a:
mam taki oryginalny wybebeszony ale zmieniłem bo za cicho było
Ciekawe, przelot za cichy jest? :p Może się pomyliłeś;)
Dodane przez patryczekk344 dnia 03-10-2011 17:33
#13
Rożnica miedzy wybebeszonym oryginałem a przelotem "fajką" jak Marcin nazwał jest duża :)
Tak zwykły oryginalny przelot jest cichy :D
Dodane przez Luksas dnia 03-10-2011 18:26
#14
Cichy... No niech wam będzie :d:d A dużo głośniejszy jest przelot od wydechu z jedną przegrodą?? Mi nadal "brzęczy" coś tam w środku i się cały czas zastanawiam nad przelotem, wtedy już by nie brzęczało:p
Dodane przez marcin113 dnia 03-10-2011 19:44
#15
Ja zanim założyłem ten przelot to usunąłem zwężkę z kolanka i w wydechu został tylko katalizator.
Brzmiało całkiem ładnie ale była kasa więć kupiłem full przelot :twisted: teraz jest moc :twisted:
Dodane przez memek dnia 03-10-2011 20:09
#16
Za tanie pieniądze można skoczyć na złomowisko kupić za grosze 1 dłuższy kawałek rórki kwasówki i juz jest wydech :P nic prostrzego. Ja mam tak zamiar zrobić tylko ciekawy jestem jaki będzie efekt :D
Dodane przez Kikutowiec dnia 03-10-2011 21:23
#17
daj znać jak Ci wyjdzie :)możesz też filmik podrzucić
Dodane przez Deamon dnia 16-10-2011 20:56
#18
Witam ja wybebeszyłem tłumik w ten sposób :
wbiłem bolcem 2 i 3 przegrodę 1 nadal siedzi .
co zrobić żeby było to głośniejsze ale chcę żeby ta 1 była .
Edytowane przez Deamon dnia 16-10-2011 20:57
Dodane przez Athemis dnia 16-10-2011 21:59
#19
A jak się sprawdza ta końcówka?
http://www.supers...cPath=2_47 Jeżeli ktoś ją posiada to proszę o relację jak z dźwiękiem :)
Dodane przez kamil_gs dnia 17-10-2011 09:53
#20
ja zabrałem sie ostatnio za drugą blacche, jest skubana ciężka do ogarnięcia ale coś tam zdziałałem, przedziurawiłem ją w 2 miejscach a te dwie dziury o średnicy ok1,5cm złączyłem ze sobą tworząc taki kwadrat o długości ok 4cm i szerokości ok 2cm. myślałem że dźwiek sie bardziej poprawi ale sie zawiodłem a więc postanowiłem wyrwać ją całą tylko ze mi sie nie udało bo wiertło mi sie spaliło i nie miałem czym wiercić :P i tak zostawiłem podziurawioną w środku... jak ogarne wiertło to wyrwe ją całą i bd fajnie chodził
Dodane przez marcin113 dnia 22-10-2011 18:29
#21
Ja użyłem stalowego pręta o długości około 60cm.
Ona jest tam przyłapana (prszyspawana) w 3 miejscach.
Naqrwiałem w te spawy tym prętem aż puściły :twisted:
Potem wszystko wyrwałem ze środka haczykiem i po kłopocie :)
Jedyne użyte nażędzia to był młotek i stalowy pręt
I pamiętaj
Bez młota to nie robota.
Dodane przez kamil_gs dnia 22-10-2011 19:18
#22
z dwoma to przecież logiczne że im większy przelot tym lepiej brzmi
Dodane przez memek dnia 06-11-2011 21:16
#23
Duża jest zmiana w dzwięku jeżeli mam 2 przegrody przedziórawione, a wywalone?
Dodane przez memek dnia 06-11-2011 21:31
#24
Ale czy duża czy malutka bo nie wiem czy się bawić z tym czy nie bo jutro dzień wolny można powiedzieć :D
Dodane przez Lewand dnia 06-11-2011 21:46
#25
No to jedną wyciągnij a drugą ponawiercaj i jak ci sie spodoba to wyciągnij sb drugą też :)
Dodane przez memek dnia 07-11-2011 20:07
#26
tylko że ja mam wszystkie przegrody przewiercone, zwężka w kolanku i katalizator wywalony a no i lekko ucięty przy samym końcu tłumik bez ostatniej blachy
Dodane przez FreeHouse dnia 07-11-2011 20:40
#27
Lewand1233 napisał/a:
No to jedną wyciągnij a drugą ponawiercaj i jak ci sie spodoba to wyciągnij sb drugą też :)
Jedna wywalona, a druga ponawiercana daje najlepszy efekt ;)
Dodane przez matrix dnia 07-11-2011 21:12
#28
a ja mam wywaloną ostatnią i 2 przewiercone! ;)
Dodane przez Marcing dnia 08-02-2012 16:33
#29
siema. ja mam przegrody wyjęte, chodzi ładnie moim zdaniem. Mam pytanie gdzie jest ta zwężka w kolanku bo spotkałem się z określeniem wyrywania jej więc mógłby mi ktoś pomóc jak to technicznie zrobić?
Edytowane przez PeeTER dnia 08-02-2012 18:33
Dodane przez Luksas dnia 08-02-2012 16:40
#30
Wyjmij tłumik i spójrz w niego od strony cylindra... na pewno ja zobaczysz, o ile oczywiście takową zwężkę posiadasz;)
Dodane przez memek dnia 08-02-2012 17:10
#31
Tylko żeby ją wyjąć najlepiej jest rozciąć tłumik, bo ta zwężka jest przyspawana do tego zgrubienia na samym końcu co wchodzi w głowice :D
Dodane przez Luksas dnia 08-02-2012 17:23
#32
u mnie już nie jest tam przyspawana a i tak nie da się jej wyjąć:d Myślę, że z drugiej strony tez jest przyspawana..?
Dodane przez Marcing dnia 08-02-2012 17:32
#33
więc to jest rurka wspawana tuż za wejściem kolanka w cylinder? Cy wyjęcie jej lub wycięcie w jakiś sposob polepszy osiągi?
Dodane przez memek dnia 08-02-2012 17:33
#34
Może być przyspawana ale nie musi (chińska robota) najlepiej odciąć to zgrubienie i złapać tą r
urkę w imadło i szarpnąć kilka razy powinno ustąpić i ci powinna lekko wyjść. Potem zostaje tylko wspawanie kawałka r
urki na miejsce tego co uciąłeś. U mnie jest tak zrobione i nie ma śladu spawania tyle że spawane kwaśną elektrodą i wyszlifowane. Mocy ci to nie da najwyżej polepszy dźwięk i lekko wkręcanie się na obroty.
Edytowane przez PeeTER dnia 08-02-2012 18:36
Dodane przez Marcing dnia 08-02-2012 17:38
#35
czyli zweżka jest za zwężeniem przy flanszy tak? ta zweżka to kawałek blachy czy jak to wygląda?
Dodane przez Marcing dnia 09-02-2012 12:44
#36
A wyjecie katalizatora daje moc? silinik jest dużo głośniejszy czy strzela:twisted:?
Dodane przez memek dnia 09-02-2012 13:47
#37
Przy tej pojemności przypływu mocy nie odczujesz i ogniem nie biędzie strzelało i dodam, że katalizatory były tylko w wersjach GW z tego co wiem.
Dodane przez Marcing dnia 09-02-2012 13:49
#38
a dźwięk? dużo głośniej będzie jak wyrwę katalizator przy pelnym przelocie? p.s Co znaczy wersja GW?
Dodane przez memek dnia 09-02-2012 13:55
#39
Dzwięk zapewne się trochę zmieni, a GW to skrót od GuoWei jednej z 3 wersji łosia są jeszcze XT i LK. Jak poszukasz to znajdziesz były takie tematy i tam jest opisane jakie są po między nimi różnice :D
Dodane przez Marcing dnia 09-02-2012 14:00
#40
przeczytałem że masz wyjetą zwężkę w kolanku. możesz określić jak to wygląda i jak można to zlikwidować. Wersję mam podobną do twojej ale ja mam oponę z tylu inną i na kolanku przy nóżce kierowcy tego "czegoś" nie mam
Dodane przez memek dnia 09-02-2012 14:26
#41
To właśnie tam jest katalizator. Felge z tyłu mam 15 od innego moto, a zwężka w kolanku to taka ćenka rurka którą wyrwałem ale najpierw musiałem rozciąć tłumik lekko od góry i ja poprostu wyrawłem :D
Dodane przez Marcing dnia 09-02-2012 15:04
#42
a taka siatka ktora jest w kolanku, widać ją od strony tłumika to co to jest?
Dodane przez memek dnia 09-02-2012 15:09
#43
To może być u ciebie ten katalizator, ale najlepiej niech się wypowie ktoś kto takie coś miał, ma i wie co to jest.
Dodane przez Marcing dnia 09-02-2012 15:27
#44
Dzięki. więc kto ma Lk i mial doczynienia z tym katalizatorem i zwężką jeśli wogóle ta wersja takie "dodatki" posiada. ja mam takiego
http://www.polska...r-50/61927
Dodane przez memek dnia 09-02-2012 15:31
#45
Tak ty masz wersje LK :D
Dodane przez Marcing dnia 09-02-2012 15:47
#46
ok dzięki. A kto coś rbił z kolankiem w LK?
Dodane przez marcin113 dnia 10-02-2012 11:59
#47
JA w lk wyciągałem zwężkę z kolanka i ogólnie opróżniałem cały wydech
Edytowane przez PeeTER dnia 10-02-2012 15:35
Dodane przez Luksas dnia 10-02-2012 20:46
#48
A zwężkę wyjąłeś bez rozcinania czy musiałeś rozcinać??
Dodane przez marcin113 dnia 10-02-2012 22:42
#49
Musiałem odciąć końcówkę wydechu. Tą "puche" z której sie przegrody wyciąga.
I tam po kawałku zwężkę w imadło i powolutku wyciągałem. U mnie nie była nigdzie przyspawana.
Dodane przez dzikilopez dnia 10-02-2012 23:27
#50
JA poszedłem na całość :) Wymieniony tłumik i wywalona zwężka z kolanka .

Edytowane przez dzikilopez dnia 10-02-2012 23:28
Dodane przez szymo_97 dnia 10-02-2012 23:48
#51
dzikilopez od czego tłumik wstawiłeś może się pochwalisz? Ja przeglądałem ostatnio końcówki różne, ale nie wypatrzyłem nic dla mnie ;(
Dodane przez marcin113 dnia 11-02-2012 00:30
#52
TEn wydech dzikiego jest chyba od
http://foto.sciga...et_bok.jpg
to jest ventus cadet czy jakoś tak.
JA z moim wydechem też poszedłem po maksie bo jest założona ta końcówka "fajka" co daje fajny głośny efekt.
Dodane przez szymo_97 dnia 11-02-2012 10:40
#53
Ja tez mam końcówkę "fajkę", tylko w ostatnim czasię ja trochę wygłuszyłem, co dało b. ładny efekt :)
Dodane przez Luksas dnia 11-02-2012 10:48
#54
A u mnie bardzo "ładny" efekt daje brzęcząca zwężka w kolanku:d:d Tylko nie wiem jak ją wyjąc bez rozcinania wydechu. Jakoś musi się dać...
Edytowane przez Luksas dnia 11-02-2012 10:48
Dodane przez Lukasz94 dnia 11-02-2012 11:24
#55
Szymon jak toto wygłuszyłeś ? Coś tam wsadził ?
Dodane przez dzikilopez dnia 11-02-2012 18:33
#56
Mój tłumik jest uniwersalny.
http://allegro.pl...44265.html
Trochę kosztuje ale jak ktoś ma już dość ryczącego silnika to polecam. Po założeniu i wcześniejszym wypruciu zwężki w kolanku utrzymujemy odblokowany wydech o oryginalnej głośności.
Edytowane przez dzikilopez dnia 11-02-2012 18:33
Dodane przez Marcing dnia 01-03-2012 13:29
#57
miałem sie zająć sam tą zwężką, ale się rozchorowałem i ojciec ją wyciął w pracy. Myślałem że jst krótsza a ona była na całej dlugości kolanka. Wrzucę zdj jak wydech bd już pospawany.
Dodane przez seba016 dnia 06-03-2012 18:42
#58
Mam mały problem nie przeczytałem tego arta i porostu tą pierwsza przegrodę co jest na samym początku wybiłem tłumikiem jest ona juz zbita ze spawów tylko jak ją teraz wyciągnąć z tłumika?
Dodane przez marcin113 dnia 06-03-2012 18:48
#59
Wyszarpać poprostu :)
Dodane przez seba016 dnia 08-03-2012 19:47
#60
Wiec nadal nie wiem jak i czym mam to wyszarpac u mnie wyglada to tak :

Poradzicie coś?
sory za jakosc fota robiona na szybko telefonem:)
pozdrawiam i dziękuje za pomoc :)
Edytowane przez seba016 dnia 08-03-2012 19:47
Dodane przez Kubix dnia 08-03-2012 20:47
#61
Zrób więcej dziur żeby ta blaszka się sama zginała i wyszarpnij .
Ja zrobiłem dziury dookoła i zostały mi małe kawałki blachy po bokach które zeszlifowałem.
Dodane przez seba016 dnia 08-03-2012 20:55
#62
Ok bede miał wiertarke porobie:) aa te zagiecie co jest na samym końcu wydechu to poźniej zeszlifować?
Dodane przez badwino dnia 08-03-2012 21:03
#63
cześć seba tego nie musisz szlifować ja nie szlifowałem i wyszło zrób więcej dziur jak pisał kubix i później podginaj ja kombinerkami i szarp czyms ja to robiłem pogrzebaczem od pieca bo miał mocny haczyk i tak było ze wszystkimi blokadami w tłumiku
Dodane przez memek dnia 08-03-2012 21:07
#64
Najlepiej to uciąć tak z 3cm tłumika i już samo wyleci :D
Dodane przez Kubix dnia 08-03-2012 21:15
#65
memek też myślałem nad taką opcją i skończyło się na tym, że uciąłem chyba 10cm bo 2 i 3 przegroda nie chciała wyjść :D Więc lepiej nic nie ucinaj, bo tą przegrodę jest banalnie wyciągnąć.
Szerokości :)
Dodane przez badwino dnia 08-03-2012 21:32
#66
nic nie obcinaj bo kicha będzie dasz rade normalnie to wyrwać to poco ciąć
Dodane przez Czeko dnia 14-03-2012 15:20
#67
Ja mam "fajke" i oryginalny tlumik caly wybebeszony to powiem ci ze wole oryginalny pusty bo on ma jakis dzwiek basowy a fajka znowu jest za glosnaa i jak jedziesz w dluzsze trasy na tych samych obrotach to strasznie meczyy:) mówiąc inaczej denerwuje;P