Tytuł: Eaglets Chopper Team :: silnik 125 - pomoc z dobraniem silnika
Dodane przez Peny dnia 12-12-2011 16:23
#1
Witam, mam prośbę ,żeby ktoś mi poradził jaki silnik założyć do mojego łośka. Chodzi o to żeby mi ktoś napisał co kupować a co nie. Wiem ,że musi być odpowiednia ilość cewek. Proszę żeby mi ktoś napisał link z allegro z konkretnym silnikiem (może takim jaki ma u siebie? przynajmniej wie jak sie sprawuje)
PS. Wiem ,że był podobny temat jednak tam była tylko udzielona odpowiedź czy silnik 125 wejdzie do łosia.
Z góry dziękuje o odpowiedzi i pozdrawiam Peny.
Dodane przez matrix dnia 12-12-2011 16:37
#2
Przede wszystkim to musi być zongshen lub lifan. Widziałem też kiedyś 125cc stompa z aluminiowym cylindrem.
tu masz 125cc który miałby kopyto że hoho:
http://allegro.pl...92213.html
tu 125cc z dolnym rozrusznikiem i innym cylindrem:
http://allegro.pl...66725.html
tu nowy stomp 140cc:
http://www.ebay.p...3cbe8861ff
Jeżeli chciałbyś stompa 140cc co podałem lub 125cc to napisz do użytkownika o nicku na allegro juszczak_pl
Edytowane przez matrix dnia 12-12-2011 21:21
Dodane przez Spoksik dnia 12-12-2011 16:52
#3
Ja mialem w swoim motorku wrzucony zonshena. Moc mial wielką. Szukaj sobie, wchodzi bez przeróbek.
Dodane przez matrix dnia 12-12-2011 16:56
#4
Osobiście myślę że powinien kupić stompa 125cc ma alu cylek + chłodnica i dobry gaźnik i jest zapewne silniejszy;)
Dodane przez Luksas dnia 12-12-2011 17:08
#5
Zongshengów nigdzie nie można znaleźć:p A co do tego:
To chyba jednak jest 125:p i trochę drogi jak na chiński używany silnik...
Dodane przez matrix dnia 12-12-2011 17:19
#6
aj już mi się pomyliło tyle tych silników:P
Dodane przez mati429 dnia 12-12-2011 18:01
#7
Ja napiszę od siebie tyle, że jak bym miał kupować silnik do łosia to kupiłbym najtańszą 125 ;) Czym one się różnią bo na pewno nie krajem pochodzenia :mrgreen: Zależy na co trafisz ;)
Dodane przez Luki96 dnia 12-12-2011 20:27
#9
Ja polecam ten 140 z stompa mam lifana 140 ma kopyto i mocy nie brakuje
Dodane przez dzikilopez dnia 12-12-2011 20:40
#10
Ten czarny z chromowaną osłoną sprzęgła (taki niby tri-bal) Mam sprawuje się całkiem miło, polecam do niego gaźnik PZ26.
Dodane przez patryczekk344 dnia 12-12-2011 21:04
#11
Ja posiadam Diabolini-ego z alu cylkiem i dolnym rozrusznikiem. Dużo mocniejszy jest od zwykłej 125. Miałem do porównania takie dwa silniki i zwykłe 125 nie dawało rady z tym. Tyle że ja miałem gaźnik 19 z zmienioną dyszą. Do Tego silnika trzeba "podobno" przerobić ramę. (U mnie nie ma rozrusznika bo kupiłem już bez)
Dodane przez Luksas dnia 12-12-2011 21:19
#12
dzikilopez napisał/a:
Ten czarny z chromowaną osłoną sprzęgła (taki niby tri-bal) Mam sprawuje się całkiem miło, polecam do niego gaźnik PZ26.
To może taki jak chopperzysta miał? :p
I jeszcze coś, czym się różnią te silniki oprócz rozrusznika i ceny oczywiście?
http://allegro.pl...86786.html
http://allegro.pl...10671.html
Edytowane przez Luksas dnia 12-12-2011 21:40
Dodane przez pawel94 dnia 12-12-2011 21:39
#13
Niczym,bo dałes identyczne linki:)
Dodane przez Luksas dnia 12-12-2011 21:39
#14
Zmienione już...;)
Edytowane przez Luksas dnia 12-12-2011 21:40
Dodane przez pawel94 dnia 12-12-2011 21:46
#15
Oprócz rozrusznika różnią sie kapami,magnetem i zapłonem.Ale te rzeczy akurat nie mają wpływu na moc tych silników czy cos...jak pisze sprzedawca mają taką samą moc.
Dodane przez patryczekk344 dnia 12-12-2011 21:49
#16
Ja jednak dalej polecił bym szukać czegoś z alu cylkiem
Dodane przez pawel94 dnia 12-12-2011 21:52
#17
No wiadomo,alu cylek szybciej bedzie oddawał ciepło,ale czy ten silnik jest przeznaczony do takich obciążen?:)Nikt na nim na zadne wyprawy raczej nie bedzie jezdzil wiec nie ma obawy co do przegrzania sie;)
Dodane przez patryczekk344 dnia 12-12-2011 21:56
#18
Silniki z alu cylkiem mają inne głowice (wewnątrz) Zmieniony wałek rozrządu jak i zębatki na rozrządzie. Zmieniona pompa oleju(budowa lifana) jak i kilka innych pierdół takich jak sprzęgło cztero tarczowe
Edytowane przez patryczekk344 dnia 12-12-2011 21:57
Dodane przez dzikilopez dnia 12-12-2011 22:03
#19
Tak, takie cudo jak Choperzysta zakupił tylko że mój ma nakręcone 3500km. Pilnuj oleju i regularnych regulacji to silnik ci dłuuugo pożyje. Moja stara 125ccm ma nakręcone około 9tysi, tylko że brak dolnego mocowania zdemolował jej karter no i gubi olej.
Teraz dolne mocowanie już mam i dużo wibracji się straciło.
Edytowane przez dzikilopez dnia 12-12-2011 22:05
Dodane przez patryczekk344 dnia 12-12-2011 22:58
#20
Dokładnie jak wyżej. Polecił bym dorobienie dolnego mocowania bo za mocny ten silnik jest do tych "uchwytów" Jak i mniejsze wibracje są jeżeli ma się dolne mocowanie
Dodane przez Luksas dnia 13-12-2011 14:42
#21
Dolne mocowanie? Jak?:p
Dodane przez matrix dnia 13-12-2011 14:52
#22
Dolne mocowanie robisz z kawałka blachy. Musisz 4 otwory zrobić co są pod silnikiem i tą blachę albo wspawasz w ramę albo tak jak ja możesz zrobić czyli takie haczyki na końcu blachy oparte o ramę.
Edytowane przez matrix dnia 13-12-2011 14:52
Dodane przez memek dnia 13-12-2011 15:06
#23
A ja pod spód silnika przykręciłem paduszke od samochodu i teraz silnik podnosi się na poduszce i wibracje zmalały o jakieś 50%
Dodane przez matrix dnia 13-12-2011 15:26
#24
jak poduszkę?
Dodane przez pawelka23 dnia 13-12-2011 16:16
#25
Luksas napisał/a:
Dolne mocowanie? Jak?:p
U mnie to wygląda tak
http://imageshack...owanie.jpg
Edytowane przez pawelka23 dnia 13-12-2011 16:19
Dodane przez memek dnia 13-12-2011 17:32
#26
Ja tylko powiedziałem jak mam zrobione a jak chcesz to teraz sobie pokombinuj.
Edytowane przez PeeTER dnia 13-12-2011 17:40
Dodane przez Luksas dnia 13-12-2011 18:05
#27
A pokombinuje sobie:) Pawelka, myślałem, ze to ja mam najbrudniejszy silnik pod spodem:d:d
Dodane przez memek dnia 13-12-2011 18:22
#28
Powiem ci tylko że poduszka jest od Tico i jest przyspawana do ramy :D
Dodane przez Luksas dnia 13-12-2011 18:30
#29
Dzięki, ale na pewno nie będę kładł silnika na poduszce:d Jak to wygląda... Będzie podobnie jak ma Pawelka tylko między blachę a silnik dam jakieś gumy... Ale chyba zeszliśmy z tematu silników:p
Edytowane przez PeeTER dnia 13-12-2011 19:21
Dodane przez Jacek dnia 13-12-2011 18:50
#30
Tuleje gumowo metalowe wspawał tak jak jest to w dużych motocyklach - bardzo dobre rozwiązanie :)
Dodane przez dzikilopez dnia 13-12-2011 19:11
#31
Tako to wygląda u mnie
Kawałek ceownika dospawany do ramy z wywierconymi otworami pod mocowanie silnika. Silnik leży na elestomerze.
Fotka robiona jak coś sie pobiegało w skrzyni. Okazało się że śrubka się jedna popuściła .
Edytowane przez dzikilopez dnia 13-12-2011 19:12
Dodane przez Toman94 dnia 30-12-2011 18:10
#32
Mam pytanie dla osób które mają 110/125 z górnym rozrusznikiem. Do każdego zestawu jest dołączony gaźnik jaki jest w oryginale. Czy ktoś włożył większy gaźnik?
Do 50 ccm nie mieścił się gaźnik z zongshena. Jak sprawa wygląda w 110 i 125?? Myślę nad silnikiem,ale tylko z rozrusznikiem mnie interesuje.
Dodane przez dzikilopez dnia 30-12-2011 19:07
#33
Da się włożyć gaźnik PZ26 tylko trzeba obrócić króciec o 180*.
Inaczej nie da rady pomimo kombinacji ze wszelakimi króćcami. Olej rozrusznik, i tak ten biedny 4Ah akumlatorek nie da rady, dopiero wymieniony na 5Ah daje radę go przekręcić i dłużej nim kręcić.
Dodane przez pawelka23 dnia 30-12-2011 19:52
#34
Jedyne sensowne wyjście dla Ciebie to dolny rozrusznik. Osobiście nie używam rozrusznika (pomijając to, że nie działa) i nie rozumiem co większość ludzi w nim takiego widzi :)
Edytowane przez pawelka23 dnia 30-12-2011 20:00
Dodane przez szymo_97 dnia 30-12-2011 20:19
#35
jak ci moto zgaśnie z jakiegoś powodu na skrzyżowaniu np. to nie musisz wstawać rozkładać kopajki, a do tego robić z siebie idioty, tylko naciskasz przycisk :P A zresztą moto samo z siebie raczej nie gaśnie na skrzyżowaniu.
A tak serio to faktycznie. Jak kupiłem silnik bez rozrusznika el. to bardzo szybko się do tego przyzwyczaiłem i wcale to nie przeszkadza jeżeli raz na przejażdżkę kopnę sobie.
I jeszcze jeden przyjemny cytat: "szlachta odpala z kopa" :)
Dodane przez Toman94 dnia 30-12-2011 20:27
#36
Silnik z dolnym rozrusznikiem? Rozważałem go. Odpada z powodu ceny.
Ten PZ26 jest taki jak w Zongshenie i Lifanie?
Edytowane przez Toman94 dnia 30-12-2011 20:27
Dodane przez chopper bober dnia 30-12-2011 20:31
#37
tak do tych silników dają takie gazniki pz26.!
Dodane przez patryczekk344 dnia 30-12-2011 23:19
#38
Z dolnym są problemy bo się w ramie nie mieści. Sam jeszcze tego nie wytestowałem bo nie mam kiedy złożyć swojej 125. Aby wetknąć pz26 "normalnie" trzeba by było dorobić króciec wyższy od seryjnego aby spód nie wadził o rozrusznik. Osobiście polecił bym odwrócenie króćca i założenie gąbkowego stożka.
Dodane przez dzikilopez dnia 31-12-2011 00:05
#39
Na allegro jest podkładka ebonitowa
http://allegro.pl...34940.html
można by ją zastosować pomiędzy króciec a głowicę. Zawsze to ciut będzie wyżej ale jeżeli nie masz króćca o odpowiednim przelocie to po co dawać duży gaźnik? Króciec będzie robić w tedy jako zwężka i dławić będzie całość.
Coś znalazłem
Gaźnik zamontowany do 72ccm, niestety być za duuuży i dławić całość.
Edytowane przez dzikilopez dnia 31-12-2011 00:08
Dodane przez pawelka23 dnia 31-12-2011 11:56
#40
Patryczek, dodam że stożek najlepiej z osłonką przeciw wodzie, co by się syfy nie dostawały.
EDIT: Albo dorobić, podkładkę 2cm metalową pod króciec, dla chcącego nic trudnego. Sam chciałem coś takiego dorobić, ale stwierdziłem, że odwrócę rozrusznik i teraz jest jedynie do ozdoby :)
Edytowane przez pawelka23 dnia 31-12-2011 11:55
Dodane przez pawelka23 dnia 31-12-2011 12:06
#42
Nie, za mało odchodzi w bok i będzie haczyć.
Dodane przez kamil_gs dnia 31-12-2011 12:10
#43
może takie małe i bez sensu ale muszę :P
a jakby założyć króciec w ten sposób
http://img04.alle...2002118652 to i tak by nic nie dało i nawet nie za bardzo by tak mogło być co ???
Dodane przez pawelka23 dnia 31-12-2011 12:13
#44
Jeszcze gorzej.
Dodane przez kamil_gs dnia 31-12-2011 12:18
#45
tak też myślałem :P szczerze to ja też nie używam rozrusznika, bo mi sie kilka mcy temu instalacja palił i nie naprawiałem tej częsci do rozrusznika, :D przyzwyczajony już jestem do kopki :D ale może zbiore się żeby to naprawić :P Rozrusznik to tylko taki bajer - spójrzcie na to tak: wszystkie kultowe motocykle z czasu PRLu i wcześniejszych nie miały go to po co nam on teraz :xhappyorange: :xhappyorange:
Dodane przez Hiszpan dnia 31-12-2011 13:30
#46
Może i by wszedł, ale gaźnik by się grzał, a przeciez odparowanie paliwa ma nastąpić w konkretnym momencie.
Dodane przez Toman94 dnia 31-12-2011 17:09
#47
Jeśli ktoś ma odpowiednie zdolności wystarczą 2 kawałki blachy 4-5mm,rurka z kolankiem wygiętym o 90*,spawarka i kruciec jak ta lala;) przemyślę takie coś gdy kupie silnik.
Dodane przez Deamon dnia 31-12-2011 17:19
#48
króciec obróć o 180 i git , tylko wtedy cały piach i błoto prosto w filtr powierza
Dodane przez patryczekk344 dnia 31-12-2011 18:11
#49
Toman to w takim razie lepiej jest zrobić podstawkę pod gaźnik przykładowo z aluminium. Wystarczy jakieś 2 cm wyżej aby wszedł ten gaźnik. Zawsze jest to lepsze rozwiązanie i bardziej "estetyczne" niż dorabianie króćca który zawsze może okazać się nie szczelny na spawie.
Dodane przez Hiszpan dnia 01-01-2012 13:05
#50
Toman94 napisał/a:
Jeśli ktoś ma odpowiednie zdolności wystarczą 2 kawałki blachy 4-5mm,rurka z kolankiem wygiętym o 90*,spawarka i kruciec jak ta lala;) przemyślę takie coś gdy kupie silnik.
Do takiego czegoś nawet nie trzeba zdolności;p Tylko przydaloby się, żeby to było z nierdzewki, albo chociaż to ocynkować potem.
Dodane przez myszaaak dnia 03-01-2012 15:26
#51
Jestem przed wyborem silnika. Wszystko mam już zakupione ( gaźnik, króciec ), bo części jakie dostane są to zamienniki serii.
Po poszukiwaniach wybrałem trzy oferty.
Silnik 110 :
http://moto.alleg...72427.html
Silniki 125 :
http://moto.alleg...34330.html
http://moto.alleg...36825.html
Moje pytania są następujące :
1) Czy to prawda, że te silniki różnią się naprawdę pojemnością ?
2) Którą wersje pojemnością polecanie ze względu na większą wytrzymałość i który będzie bardziej bezobsługowy ?
3) Wybierając 125, który silniczek bardziej polecicie, czy jest to bez różnicy i brać ten, który tańszy ?
4) W wersji 125 nie ma elektrycznego rozrusznika ( nie przeszkadza mi to ), jednak co zrobić z kablem od rozrusznika ? Czy oprócz zabawy z kablem od rozrusznika trzeba przeprowadzić inne modernizacje w elektryce ?
5) Mam gaźnik PZ26 i czarny króciec powodujący, że gaźnik pójdzie na bok ( średnica 25 ). Zmieszczę go w we wszystkich silnikach jakie podałem ?
6) Czym różnią się te silniki, oprócz troszkę innego wyglądu i pokrywy zębatki ?
Dodane przez Ryland dnia 03-01-2012 18:11
#52
Jeśli masz gaźnik i cały osprzęt to bierz ten który jest najtańszy. Nie słuchaj opinii, że "ten tańszy jest do niczego", "bierz lifana albo zongshena bo one są lepsze" bo to tak nie wygląda. Każdy wyrabia własna opinię, i jeżeli potrafisz zadbać o to co posiadasz to Ci długo powinno posłużyć.
Co do braku rozrusznika to nic nie musisz przerabiać. Wiązka pozostaje bez zmian. Możesz ewentualnie wyjąć przekaźnik rozrusznika bo już nie będzie potrzebny.
A silniki owszem różnią się pojemnością. A czym innym to chyba nikt tak dokładnie Ci nie powie ale większość jest oparta na takim samym schemacie. Ewentualnie mogą być różnice w skrzyni biegów (krótsze bądź dłuższe przełożenia).
Na Twoim miejscu mając gaźnik i osprzęt wziąłbym ten
Allegro: http://moto.allegro.pl/silnik-cross-125cc-nowy-promocja-i2019034330.html
Dodane przez pawelka23 dnia 03-01-2012 18:27
#53
Dodam, że 110cc ma inny rozstaw szpilek od cylindra.
Dodane przez Kubix dnia 03-01-2012 18:40
#54
Dobra. To teraz ja mam pytanie odnośnie silnika.
A więc myślę nad kupnem silnika, ponieważ sezon zbliża się dużymi krokami. Mam 2 opcje:
- Używany zongshen 125cc z osprzętem przebieg ok. 5tyś za 400zł
lub
- Nowy silnik 'No Name' w cenie ok. 600zł. + ok. 150zł osprzęt (króciec,gaźnik)
Jeżeli polecacie 'No Name' to co powiecie o takim ?
http://moto.alleg...57822.html
Czy może lepiej ten tańszy, który pokazał
myszaaak w pierwszym linku w 125 ?
Do tego oczywiście gaźnik PZ26 i króciec 25mm.
Proszę o pomoc
Pozdro : )
Dodane przez Peny dnia 03-01-2012 18:50
#55
Kubix@ taki jak podałeś właśnie wstawiłem do mojego łośka jakieś 2 tyg. temu wszystko pasuje i przyajmniej narazie ma się dobrze. Przyśpieszenie itp. itd. etc. są bdb. Ale na dłuższą metę jak się będzie zachowywał to Ci nie powiem bo przejechałem nim dopiero 15-20 km. (pogoda) :) pozdro
Dodane przez pmimarek dnia 03-01-2012 19:34
#56
ja mam 125 coś na z nazwa się zaczyna ale ma kopa ogień z rury i stanie dęba
Dodane przez Ryland dnia 03-01-2012 23:03
#57
pawelka23 napisał/a:
Dodam, że 110cc ma inny rozstaw szpilek od cylindra.
Rozstaw jest taki sam jak w 50ccm i 125ccm, jedynie długość jest inna. Ale czy to ma znaczenie, przecież kupuje silnik nie po to aby go rozkręcać.
Dodane przez szymo_97 dnia 03-01-2012 23:42
#58
Ryland napisał/a:
pawelka23 napisał/a:
Dodam, że 110cc ma inny rozstaw szpilek od cylindra.
Rozstaw jest taki sam jak w 50ccm i 125ccm, jedynie długość jest inna. Ale czy to ma znaczenie, przecież kupuje silnik nie po to aby go rozkręcać.
To dlaczego do oryginalnego silnika (nawet po wymianie szpiek na dłuższe) założymy cylinder maksymalnie 110cc? To wynika z rozstawu szpilek...
Dodane przez myszaaak dnia 04-01-2012 08:38
#59
Postanowiłem zakupić silnik 125 i wybieram ten, który zaproponował Kubix. Ten która ja pokazałem wychodzi chyba 10 lub 20 zł taniej, ale ma jakoś inaczej niż wszystkie 125 umieszczony korek w od nalewania oleju. Do tego coś mi podpowiada by wybrać tą ofertę. :P
Dziękuje wszystkim za porady i pomoc, nie wiem czemu nie mogę znowu dać pomógł, tym razem nikomu. Nie pojawia się ikonka :|
Dodane przez hansrpg dnia 04-01-2012 11:01
#60
nie wiem czemu nie mogę znowu dać pomógł...
tylko autor tematu ma taką możliwość, ten akurat nie jest twój.
Dodane przez myszaaak dnia 04-01-2012 16:03
#62
hansrpg dzięki za informacje, jak byś mógł to szepnij słówko, by poprawić kilka rzeczy. Mianowicie by nie było ograniczenia tylko do dwóch ( w moim ostatnim temacie chciałem postawić więcej, podpowiedziano mi też bym w innym temacie wystawił ), by nie tylko w swoim temacie można stawiać "pomógł". Troszkę to złe jak ktoś mi pomaga, a ja mu nie mogę podziękować, limity i ograniczenia.
Dodane przez Deamon dnia 04-01-2012 16:06
#63
są takie same tylko inny kolor i korek od wlewu oleju w innym miejscu
Edytowane przez Deamon dnia 04-01-2012 16:08
Dodane przez pawelka23 dnia 04-01-2012 16:17
#64
Ryland napisał/a:
Rozstaw jest taki sam jak w 50ccm i 125ccm, jedynie długość jest inna. Ale czy to ma znaczenie, przecież kupuje silnik nie po to aby go rozkręcać.
Jest różnica ? Jest. Poza tym, nigdy nie wiadomo czy faktycznie w przyszłości nie będzie musiał go rozkręcać... Teraz mi sie jeszcze przypomniało, że 50/110 ma szpilki o średnicy 6mm, 125 ma 7mm.
Dodane przez myszaaak dnia 11-01-2012 09:21
#65
Może nie chodzi mi o wybór silnika, ale o bardzo zbliżony temat. Wczoraj otrzymałem przesyłkę z silnikiem 125 wszystko ślicznie pięknie. Jednak jest problem. W silniku 50ccm ( w 110ccm również ) są dwa kable wychodzące z silnika, jeden zakończony kostką, drugi 5 kolorowymi kabelkami. W 125 z silnika wychodzi tylko jeden kabel z zakończenie 5 kolorowych kabelków.
Jak się wcześniej pytałem, to powiedziano mi, że tylko kabelki do rozrusznika idą inaczej ( w ogóle :P ). Na aukcji są ukazane również 2 kabelki.
http://allegro.pl...2027857822
Czy wszystko jest okey i tak ma być ? Czy jednak brak jest tego kabelka i trzeba będzie kombinować ?
Jak wszystko jest okey to jak ja mam to podłączyć ?
Dodane przez szymo_97 dnia 11-01-2012 15:36
#66
No to trochę cię "wydymali", bo nie masz dostałeś czujnika luzu, czy tam biegów. Jeśli bardzo potrzebujesz tej kontrolki u siebie w moto to możesz oryginalnego silnika założyć. Raczej będzie pasował (ktoś tak robił), a roboty przy tym 0. ;]
Do Zongshenów nie dodają/dodawali czujników biegów, ale na zdj. w aukcji również ich nie było. Mógłbyś się kłócić o to, że produkt nieidentyczny jak na zdjęciach, ale lepiej dać sobie z tym spokój.
Krótka instrukcja działania:
1. Odczepiasz wszystkie kable od starego silnika.
2. Zdjemujesz gaźnik (niekoniecznne, możesz odczepić tylko linke gazu i wężyk paliwowy, aczkolwiek wygodniej jest go wyjąć z ramy jak mniej rzeczy "odstaje" od niego)
3. Odczepiasz linkę sprzęgła od silnika, tłumik z głowicy, lewarek od skrzyni i kopajkę. Polecam zdjąć także akumulator i puchę po org. filtrze (jak jeszcze ją posiadasz), gdyż będzie więcej pola do "manewru".
4. Odkręcasz silnik od ramy (seryjnie trzyma się on na dwóch śrubach).
5. Wyjmujesz stary silnik (zalecana pomoc drugiej osoby, lecz np. ja musiałem sobie poradzić samemu).
6. Zakładasz nowy.
7. Podpinasz te 5 kabli wychodzących z silnika do tych odchodzących od instalacji w łośku, (w ten sam sposób jak były przy starym silniku). Natomiast kable od rozrusznika możesz sobie gdzieś schować pod siedzenie, żeby nie szpeciły, bądź całkowicie wywalić.
8. Zakładasz akumulator, kopajkę, lewarek biegów, tłumik, gaźnik (wiadomo, że także przewód paliwowy, oraz linkę gazu) oraz linkę sprzęgła.
9. Wrzucasz na bieg jałowy, kopiesz i powinien odpalić. Radzę wcześniej upewnić się czy jest olej w silniku, ale raczej powinien być :D
10. Dajesz chwilę "pochodzić" maszynie, robisz małą rundkę po okolicy, żeby rozgrzać silnik, , sprawdzasz czy wszystko ok, po czym wymieniasz olej, gdyż ten, który jest w silniku to olej transportowy, nienadający się zbyt do jazdy, chociaż znajomy olej ten wymienił po 1500km i nic się nie stało, jednak lepiej nie robić takich numerów. Polecam Castrol do motocykli 4t 10w40.
11. Zostało nam tylko lać paliwo, dotrzeć, wymieniać olej co określony czas i silniczek powinien trochę posłużyć.
ps liczę na to, że jak napisałem wszystko bardzo szczegółowo i nie będzie już więcej pytań :mrgreen:
Edytowane przez szymo_97 dnia 11-01-2012 15:56
Dodane przez myszaaak dnia 11-01-2012 16:28
#67
szymo_97 dzięki, ale motorek mam teraz prawie całkowicie rozebrany, bo wszystko zmieniam, modyfikuje. A nowy silniczek leży obok mnie. Najprawdopodobniej w weekend pojadę do garażu ( u siebie mam garaż prowizorkę, a na zimę jadę do babci garażu, bo jest ogrzewany :P ).
Dochodzi do mnie tera sporo części i je sprawdzam, podczas oglądania silnika zdziwiłem się i dlatego chciałem się o to spytać. W szkole siedząc rozkorzeniłem to, że to silnik z cross'a i np. u kolegi w krosie nie ma światełka luzu.
Pięknie opisałeś mi jak wymieć silniczek, Jadnak z tym problemów nie mam. :P
Czyli da się wstawić ten kabelek od lampki luzu do tego silnika ? Jak tak to prosił bym o dokładny opis jak to zrobić.
Dodane przez szymo_97 dnia 11-01-2012 16:44
#68
No więc sam nigdy nie wymieniałem czujnika luzu, ale wiem, że czujnik wkłada się przy zębatce zaraz, wyczujesz to ;]
Potem do tego czujnika tą kostkę odchodzącą z instalacji podłączasz (czujnik jest zakończony także kostką), przekręcasz stacyjkę i powinno działać, jak nie to za 10zł na allegro jest czujnik z ogara, który na pewno podejdzie (układ biegów 1-N-2-3-4)
Dodane przez myszaaak dnia 11-01-2012 17:37
#69
Jak już wszystko kupuje, to 10zł mnie nie zbawi, a chce mieć dobrze zrobiony. W starej skrzyni jest N-1-2-3-4, a tera "normalnie" czyli tak jak ty podałeś. Może mieć to wpływ. Jak robić to raz, a dobrze. Tylko jak szukać tego na allegro ? Wchodzę na allegro potem motoAllegro › Części motocyklowe › Części i co dalej ? Napiszcie jakie słowa wpisywać do wyszukiwarki i w jakim dziele dokładnie tego szukać. Jak ktoś ma dużo czasu i podał by linki, to bym się nie obraził. :P
Dodane przez szymo_97 dnia 11-01-2012 18:09
#70
ehh...
Jak szukać pod nazwą łoś i ogar 900 wyskakują te same czujniki.
Myślę, że zrób oryginalny, a potem najwyżej coś dokupisz, bo to z przesyłką robi się zaraz 20zł, a po co, skoro twój może być dobry?
Dodane przez Peny dnia 11-01-2012 18:32
#71
myszaaak@ na silniku powinieneś mieć naklejkę z układem biegów. A co do oleju to nie wiem czy trzeba i warta go zmieniać bo po 300km powinieneś go i tak wymienić bo silnik jest na dotarciu. A i powinna też być naklejka po ilu km`ach zmiana oleju. ^^
PS. Zakładałem taki sam silnik(tylko srebrny) jakiś miesiąc temu i ,że to tak nazwę mnie również "wydymali" ale pieprzę to nie mam 3 lat ,żeby widzieć czy mam luz czy 5-tkę xD
Edytowane przez Peny dnia 11-01-2012 18:34
Dodane przez myszaaak dnia 11-01-2012 18:55
#72
Peny to nie jest "wydymanie" W chińskich i normalnych crossach nie ma żadnych kontrolek, liczników ( tylko motogodzin, ale zazwyczaj gdzieś schowany i tak :P ). Dlatego kupując silnik z crossa nie ma kabelka od luzu i elektrycznego startera.
Co do oleju, to poco od razu zmieniać, jak trzeba po 300-500 km zmienić, bo w oleju brudu i syfu pełno ? Dotrę na tym co jest i potem się będzie lało taki jak do 50, czyli 10w40. A jak myślicie ile tego oleju wejdzie do tego silnika, bo do 50 zawsze lałem 0,8l.
Dodane przez szymo_97 dnia 11-01-2012 20:59
#74
No pawelka chyba źle zrozumiałeś, bo ja mówie, że są czujniki, tylko do łosia i ogara takie same. Chciałem podkreślić to, że spokojnie można władować czujnik z org. silnika do 125cc, a nie potrzeba kupować nowego.
Ee... Ten olej to jest najtańszy mineralny, ale jak chcecie na nim docierać to ok.
Do niektórych 125cc od crossów były dokładane czujniki, pamiętam, że
sasek94, Chopperzysta i jeszcze paru innych miało. ;]
Dodane przez szymo_97 dnia 11-01-2012 21:00
#75
No pawelka chyba źle zrozumiałeś, bo ja mówie, że są czujniki, tylko do łosia i ogara takie same. Chciałem podkreślić to, że spokojnie można władować czujnik z org. silnika do 125cc, a nie potrzeba kupować nowego.
Ee... Ten olej to jest najtańszy mineralny, ale jak chcecie na nim docierać to ok.
Do niektórych 125cc od crossów były dokładane czujniki, pamiętam, że
sasek94, Chopperzysta i jeszcze paru innych miało. ;]
Dodane przez patryczekk344 dnia 11-01-2012 21:19
#76
Do łosia nie potrzeba jakiegoś oleju z najwyższej półki. Zwykły mineral dla niego nie będzie zły
Dodane przez Peny dnia 11-01-2012 21:54
#77
myszaaak@ Jednak mnie nie zrozumiałeś. xD "wydymali" mnie bo na zdj. jest czujnik luzu(wtyczka+kable od cewek w silniku) więc powino być tak jak jest na zdj. a nie jest... :D pozdro.
Dodane przez hansrpg dnia 11-01-2012 22:15
#78
DOSTAJESZ WSZYSTKO CO JEST WIDOCZNE NA ZDJECIU
Skoro na zdjęciu ukazany jest silnik z dwoma rodzajami wtyczek, a ty otrzymałeś tylko z jedną mamy zatem niezgodność towaru z opisem (powołując się na powyższy cytat). Przystąp zatem do sporu transakcyjnego, albo odsyłasz (na koszt sprzedawcy) silnik a on przysyła ci taki jak na zdjęciu, albo zwraca część pieniędzy za wybrakowany towar, albo zwracasz na jego koszt, a on oddaje całą wpłaconą kwotę (tu uwaga, nie pozwól by zmniejszył ją nawet o 50gr kosztów przelewu - tak dla zasady).
Oczywiście jak już zacząłeś coś robić przy silniku i jest np zarysowany to trochę gorzej, ale jednak zwrot się należy.
Dodane przez szymo_97 dnia 11-01-2012 22:24
#79
Rozumiem, że trzeba ich krótko trzymać, ale bez przesady, że dla kolegi będzie na tyle wartościowy ten czujnik biegów, że zwróci towar, czy coś.
// niepotrzebny cytat - pawelka23
Edytowane przez pawelka23 dnia 12-01-2012 18:55
Dodane przez moncipl dnia 11-01-2012 22:42
#80
Od takich czujników się zaczyna... Później będzie pokazane zdjęcie kompletne z gaźnikiem, a wyślą ci sam silnik bez dodatkowych rzeczy... Tak być nie może... Ja tam bym pisał do gościa żeby zwrócił ci gotówkę za ten czujnik którego nie masz...
Jest jeszcze taka opcja. ;) Zrobisz i tak co będziesz uważał za stosowne...
// tutaj też bezsensowny cytat...
Edytowane przez pawelka23 dnia 12-01-2012 18:56
Dodane przez Luksas dnia 11-01-2012 22:53
#81
Tyko zwrot kasy za czujnik to spoko ale jak gosc by się upierał później przy odesłaniu towaru to już szkoda zachodu bo na pewno
myszaaak długo czekał na silnik i nie może się doczekać pierwszej rundy:d zawsze tak jest... więc jeszcze o tydzień-dwa więcej czekania to można powiedzieć niekorzystna sytuacja... Ale rób jak uważasz. W sumie powinno się dochodzić swojego ale z drugiej strony nie warto się kłócić o przysłowiowe 5 groszy.
No ale możesz napisać nawet o dosłanie takowego czujnika na jego koszt i czymś mu tam zagrozić:p To nic nie kosztuje a może przynieść pożądane efekty
Edytowane przez Luksas dnia 11-01-2012 22:54
Dodane przez pawelka23 dnia 12-01-2012 19:06
#82
szymo_97 napisał/a:
No pawelka chyba źle zrozumiałeś (...)
Chyba źle zrozumiałeś, moja odpowiedz dotyczyła poprzedniej prośby
myszaka o podanie linku ;)
myszak, ja bym mu wystawił negatywa i nawet nie dokupywał czujnika, niepotrzebny wydatek moim zdaniem.
I jeszcze coś, cytaty nie służą do cytowania postów które znajdują się bezpośrednio nad naszą odpowiedzią, to jest troszkę nie na miejscu... Zamiast tego, można napisać pogrubiony nick użytkownika do którego się zwracacie, jak ja powyżej.
Edytowane przez pawelka23 dnia 12-01-2012 19:07
Dodane przez szymo_97 dnia 12-01-2012 19:16
#83
Ehh, nie ma co wystawiać negatywa, bo sprzedawca odwdzięczy się tym samym (zdarzyło to się raz mojemu tacie, wysłał pieniądze od razu, przysłany towar był uszkodzony i sam w końcu negatywa dostał)... Powinno być tak, że jak kupujący przeleje pieniądze to sprzedawca od razu wystawia komentarz pozytywny. W praktyce działa to inaczej, sprzedający czeka, aż ty pierwszy wystawisz komentarz, żeby mógł się odwdzięczyć...
Nie mówię, że każdy sprzedawca tak robi, ale dzieje się tak w większości przypadków niestety.
Poza tym wejść w konflikt i zrobić z gęby dupę to każdy głupi umie. Trzeba może najpierw uprzejmie poprosić, żeby dosłał czujnik? To będzie lepsze rozwiązanie dla kupującego i sprzedającego.
Przepraszam za lekkie odejście od tematu silników.
Dodane przez FreeHouse dnia 12-01-2012 20:42
#84
Sory, za wtrącenie się, ale widać
szymo_97, że kompletnie nie znasz zasad allegro... Od dawien dawna, utarło się, że to kupujący wystawia komentarz pierwszy, chodzi tu o to, że jak towar jest np. uszkodzony może on odesłać go, porozmawiać ze sprzedającym. Jeśli od razu wystawi negatywa, to tylko świadczy jakim jest, nie oszukujmy się, debilem. Gdyby było na odwrót, to np. sprzedający po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie wystawia od razu pozytyw. A nagle okazuje się, że kupujący podał zły adres i paczka wróciła, albo kupujący zamiast porozmawiać ze sprzedającym odnośnie uszkodzonego towaru, od razu wystawił negatywny komentarz. Oczywiście nie brak też takich, co wystawiają komentarze dla zemsty, ale to naprawdę rzadkość. Dlatego proszę, czasem nie należy wypowiadać się w tematach, z którymi nie mamy styczności ;)
Teraz do tematu
Pogadaj ze sprzedawcą, może jak mu wytłumaczysz sprawę, dyplomatycznie pogrozisz negatywem, to przyśle Ci sam czujnik (o ile go ma), a jak nie to wystawiaj negatywa i koniec. Jeśli on Ci odda negatywem, zawsze możesz kliknąć "Odpowiedz na komentarz" (czy jakoś tak) i napisać tam, dlaczego ten allegrowicz dał Ci negatywa... Wierz mi, to w ogóle nie poskutkuje na utracie ufności wśród Twoich klientów. ;)
P.S. sorki za powtórzenia...
Edytowane przez FreeHouse dnia 12-01-2012 20:45
Dodane przez myszaaak dnia 12-01-2012 21:06
#85
Widzę, że ostra dyskusja się wywiązała. Ja widzę ten kabelek, ale 100% pewności nie mam. Komentarz wystawiłem pozytywny.
To nie wina sprzedawcy, bo na aukcji napisał, że on tych paczek nawet nie otwiera tylko wysyła. W środku miałem pełno chińskich gazetek ( jest co w kibelku poczytać :P ). Do tego jak pisałem to silniki z crossów, w crossie nie ma żadnych kontrolek, lampek, liczników itp. więc nie ma czujnika luzu. Karton obwiązany chińskimi linkami. Sprzedawca w porządku, wszystko się zgadza, a tego kabelka w większości silników nie ma, ja znalazłem je po 15 zł z dostawą. :P
Wszystko chyba jest okey, bardziej interesuje mnie ile zmieści się oleju w tym silniku, bo do 50ccm lałem 0,8l.
Jeszcze ktoś napisał, że się pewnie doczekać nie mogę, motorek całkowicie rozebrany i w najbliższym czasie remontuje i przebudowuje.
Dodane przez Luksas dnia 12-01-2012 21:23
#86
Trochę nie na temat będzie:p jak mówisz, że king rozebrany to może pochwalisz się gdzieś co w nim "cudujesz" :d:d
nawet jeśli wystawiłeś już pozytywa to nie zaszkodzi upomnieć się o czujnik :xhappyorange: Do stracenia nic nie masz. zawsze możesz się tłumaczyć tym, że na początku nei zauważyłeś braku...
Dodane przez myszaaak dnia 12-01-2012 21:45
#87
Luksas Jak skończę, wszystko będzie działać, to w temacie o mojej maszynce napisze wszystko i zdjęcia wrzucę.
Co się zmieni to zależy jak mi w duszy zagra i ile funduszy zostanie mi po powrocie z kuplami z gór. Na pewno chce by był oryginalny, wygodny i jak najbardziej niezawodny. :P
Sądzę, że i tak spory off top zrobiliśmy w tym temacie, zostawmy ten temat dla osób poszukujących wymieniających na silniki 125. :U
Dodane przez karston dnia 08-02-2012 00:00
#88
te silniki nie maja rozrusznika ani górnego ani dolnego