Tytuł: Eaglets Chopper Team :: licznik rowerowy

Dodane przez Czeko dnia 18-03-2012 14:27
#1

Mogl by mi ktos podac gotowy obwod w liczniku rowerowym kola 17" 3 cyfrowy bo nie moge ustawic wszedzie sa 4 cyfrowe

Dodane przez Czeko dnia 19-03-2012 18:10
#2

tyle osob ma liczniki rowerowe i nikt nie moze podac obwodu??

Dodane przez kuba dnia 19-03-2012 20:57
#3

to wpisz 1 liczbę mniej i chyba powinno być dobrze, a jeżeli chcesz dokładny obwód to owiń koło sznurkiem i przyłóż na metrówkę

Dodane przez szymo_97 dnia 19-03-2012 21:08
#4

Jutro Ci podam. Muszę sprawdzić w liczniku. :)

Dodane przez Czeko dnia 19-03-2012 21:20
#5

to jak moglbys to podaj gotowyy bo nie mogee;P bo wpisywalem 1 cyfre mniej ale to wtedy v-max 35km/h;p

Dodane przez kuba dnia 20-03-2012 15:12
#6

tej ostatniej nie wpisywałeś???? Od razu się spytam: gdzie montujecie czytnik i tą "sondę"

Dodane przez Czeko dnia 22-03-2012 18:46
#7

jak ustawic obwód mam ustawiony obwod 135 i mi pokazuje przy 40km/h (u mnie) u kolegi derbi senda 55-60 ile mam ustawic wiecej czy mniej??

Dodane przez szymo_97 dnia 22-03-2012 18:48
#8

Więcej... Zapomniałem Ci tego sprawdzić, ale czy naprawdę tak trudno jest zmierzyć koło? ;/

Dodane przez Czeko dnia 23-03-2012 08:16
#9

Dałem ci Pomógł :) xD ide zmierzyc sznurkiem albo tylko srednice metrówka;P

Dodane przez Czeko dnia 23-03-2012 10:18
#10

Jeszcze 1 sprawa kolega się ze mną kłoci jak to jest Ja mam choppera 72;P a on ma Zipp Neken 50 i on mowi ze wielkosc kół nie ma nic do tego ze mnie objezdza ja mam kolo 12'' a on 16'' powiedzcie jak to jest??

Dodane przez hansrpg dnia 23-03-2012 13:15
#11

Wielkość kół ma i nie ma znaczenia. Wychodząc z założenia że macie takie same silniki (mam tu na myśli przełożenia pierwotne jak i skrzyni) to przy tych samych zębatkach na większym kole rozwiniesz większą prędkość, jednak odbędzie się to wolniej, bo mam słabsze przyspieszenie. Większe koło wymaga większej zębatki by w porównaniu z mniejszym osiągi były podobne. A może maszyna niewinna tylko technika kierowcy? Poćwicz zmianę biegów bez użycia sprzęgła to zyskasz na przyspieszeniu znacznie - wiem ze swojego przypadku.

Dodane przez Czeko dnia 23-03-2012 14:36
#12

no ale w chopperze bez sprzegła?? strasznie szarpiee;p Xd BOJE SIE ZE COS ROZWALE ALE ON MA PRZEŁOZENIA 14/47 A JA 14/38 i on mnie jedzie te same silniki ale on ma 50cc a ja 72 ?? czego winaa ze sprzeglem bardzo szybko zmieniam praktycznie tylko kawałek go wciskam i odrazu puszczam .

Dodane przez kuba dnia 23-03-2012 15:03
#13

zippy niektóre miały od razu 72ccm pojemności, kolega tak ma, a kupował oryginalnego

Edytowane przez kuba dnia 23-03-2012 15:03

Dodane przez hansrpg dnia 23-03-2012 15:56
#14

Kolega ma szybsze przełożenie, pobaw się zębatką zdawczą (rozmiar, 2 lub 3 większą) to i ty uzyskasz większą prędkość.

Dodane przez Czeko dnia 23-03-2012 22:17
#15

mam wlasnorecznie przerobionego GW na 110;P jaka do niego zebatka zaby mial duzy v-max?? i w miare przyspieszenie, jakie osiagi moge wycisnac??

Dodane przez kamil_gs dnia 23-03-2012 22:19
#16

16 albo 17z

ok 90km/h realnych bd max ;)

Dodane przez matrix dnia 24-03-2012 08:29
#17

do 110cc 17z bo 16z jest dobra w 72cc :)

Dodane przez Czeko dnia 24-03-2012 08:34
#18

a przyspieszenie jakie bede mial bo nie chce takiego kapcia:( co ledwo sie rozpedza :P na 17z??

Dodane przez matrix dnia 24-03-2012 08:40
#19

Skoro na 16z przy 72cc jest bardzo dobrze to u ciebie na 17z będzie też dobrze :)

Dodane przez Czeko dnia 24-03-2012 18:53
#20

zdecydowałem sie i kupilem 16z;p ale i tak v-max 85-90 to dobrze ?? licznikiem rowerowym mierzone;P??

Dodane przez pawelka23 dnia 24-03-2012 19:01
#21

Ja XT na 16z 90cc jechałem max 90km/h realne.

Dodane przez Czeko dnia 24-03-2012 21:54
#22

Jak to 90cc?? chyba 72?? bo nie widzialem tam 90cc;p chyba ze szlif ;p

Dodane przez kamil_gs dnia 24-03-2012 22:03
#23

90ccm to skrócony cyl 110 do odpowiednich wymiarów ;)

Dodane przez Czeko dnia 24-03-2012 22:09
#24

Jak takie cos zrobic: pgdzie to kupic xD:P wielkosc tloka taka sama jak 110?? tylko rozmiar z zewnatrz mniejszy?? :P

Dodane przez kamil_gs dnia 24-03-2012 22:17
#25

kupujesz zestaw 110cc, zabierasz cylinder do tokarza, ten zaczepia to tokarki i skraca do odpowiednij długości, jakiej nie pamiętam, zapytaj pawelka23 ;)

Dodane przez Czeko dnia 25-03-2012 10:27
#26

a co to daa;P?? moze to taniej wychodzi:P trzeba przy tym wał wymieniac?

Dodane przez matrix dnia 25-03-2012 12:00
#27

nie wymieniasz wału do 90cc :)

Dodane przez Luksas dnia 25-03-2012 12:15
#28

Długość pewnie musi być taka jak w 72 skoro wał pasuje...

Dodane przez myszaaak dnia 25-03-2012 12:29
#29

korzyści 90ccm są spore, bo jest tak jak z zestawem 72. zdejmujesz zakładasz ewentualnie większy gaźnik i króciec, a moc podobna do 110.
Nawet pomijając wał, 110 nie założysz na silnik od 50 :P

Dodane przez szaraf dnia 25-03-2012 15:10
#30

moze ktos mi podac ile mm mam w licznku wstukac,dodam ze kolo moje ma 18cali,opona 2.75. w instrukcji jest tylko dla kola 20cali i pozniej same wieksze, a obliczyc tego nie umie :rolleyes:

Edytowane przez szaraf dnia 25-03-2012 15:22

Dodane przez kuba dnia 25-03-2012 16:18
#31

1915 (ja przez przypadek ustawiłem dziś 1872, bo ze wzoru obliczałem 2*3,14*305, a w kalkulator wpisałem 6,14*305 xD) promień koła to 305mm

Edytowane przez kuba dnia 25-03-2012 16:19

Dodane przez szaraf dnia 25-03-2012 19:18
#32

ja juz sobie to zrobiłem , ale mimo wszystko dzięki kuba, a ja poprostu obliczalem najprostszym sposobem , zmierzylem srednice kola[felga i opona]po zewnetrznej, wyszlo mi 610mm*3,14 i wyszlo mi 1915. ale przejechalem sie najpierw motorem, a pozniej rowerem i zauwazylem ze motor oklamal o 170m . i chyba 5 razy jezdzilem ta trase [1200m] i sie udalo :}

jakby ktoś miał problem to prosze : http://www.eaglet...icle_id=32

Edytowane przez szaraf dnia 25-03-2012 19:24

Dodane przez Czeko dnia 25-03-2012 19:53
#33

co nie zalozysz?? ja mam 110 zalozone na silnik od 50;p zmieniony wał i lancuszek rozrzadu tylko i nic wiecej szpilki mi nie pasowaly wiec zostawilem stare;P

Dodane przez kuba dnia 25-03-2012 19:59
#34

i ile w końcu ustawiłeś, żeby dobrze wskazywało

Dodane przez szaraf dnia 25-03-2012 20:24
#35

mam ustawione 1870, ale jutro zmienie na 1872, ale chyba dużej różnicy nie będzie o te 2 mm ;]

Dodane przez Czeko dnia 25-03-2012 20:58
#36

a powie mi ktos jaki ustawic na 17" kolo:) xD w cm:P promien mam 27cm:P d= 54cm 54*3,14 = 169cm to ile ustawic zeby dobrze bylo 170-171cm??

Edytowane przez Czeko dnia 25-03-2012 20:59

Dodane przez kuba dnia 25-03-2012 21:01
#37

około 165

Dodane przez Czeko dnia 25-03-2012 21:13
#38

no jak jescze mniej ustawiacx?? chyba wiecej:P bo mi na 110cc na liczniku na zebatce na full speed pokazuje 65-68;o

Dodane przez hansrpg dnia 25-03-2012 22:23
#39

@Czeko ustaw jakkolwiek i zobacz na poprzedniej stronie napisałem jak sprawdzić czy dobrze jest ustawione (sprawdzenie po dystansie więc pewniejsze niż po prędkości).

Dodane przez Czeko dnia 26-03-2012 14:32
#40

ok tylko nie mam bardzo gdzie sprawdzic tego dystantsuu:(

Edytowane przez Czeko dnia 26-03-2012 14:32

Dodane przez hansrpg dnia 26-03-2012 17:43
#41

Licznik musi pokazywać przebieg, przy drodze masz słupki milowe co 100m nawet podpisane są.

Dodane przez szaraf dnia 26-03-2012 19:56
#42

czeko, powiedz mi ile cm ma twoje kolo po zewnętrznej, ale oblicz srednice,obstawiam ze wyjdzie cos kolo 55, i ja ci to oblicze

Dodane przez hansrpg dnia 26-03-2012 21:30
#43

www.pacpol.com.pl/foto/miara%202%20m%20shift%20lock.jpg i obwód koła przestaje być problemem <kula_w_łeb>

Link do zdjęcia http://www.pacpol...20lock.jpg

Edytowane przez hansrpg dnia 27-03-2012 11:02

Dodane przez kuba dnia 27-03-2012 07:11
#44

zdjęcie nie działa

Dodane przez hansrpg dnia 27-03-2012 11:03
#45

Może teraz zobacz rozwiązanie problemu z obwodem, dodałem link do grafiki.

Dodane przez Czeko dnia 27-03-2012 16:30
#46

promien wynosi 27:P srednica 54 wiec wychodzi 169 i tyle ustawiłem ale nie wiem czy dobrzee:P i jeszcze mam 1 sprawe;P czego moze byc wina ze tak czasami pierdzi :P raz jest dobrze a jak gwaltownie dam gazu to pah pah pah i potem dobrze:O boje sie ze moze byc uszczelka pod glowica;(

Dodane przez szaraf dnia 27-03-2012 19:19
#47

srednica 54cm czyli 540mm*3,14 =1695,to ustaw sobie 1675 i sprawdzaj,bo dokladnie ci nie powiem ile, sam sobie obliczylem wartosc mniej wiecej i pozniej szukalem tej trafnej

tak wogóle to muszę oddać na reklamacje mój licznik ; ( , bo jak jadę to się resetuje,i napewno nie jest to wina baterii,magnesu.

Edytowane przez szaraf dnia 27-03-2012 19:29

Dodane przez Czeko dnia 27-03-2012 22:24
#48

wlasnie nie moge tyle ustawic chyba mam inaczej bo moge tylko 3 cyfry wpisac;(

Dodane przez hansrpg dnia 27-03-2012 22:55
#49

Zatem masz w cm a nie w mm.

Dodane przez Czeko dnia 29-03-2012 07:16
#50

nie wiem czy dobrze ale ustawiłem 169 mierzyłem gps i tyle pokazuje predkosc i co slupki tak samo rowno jak wjezdzam to pokazuje 100m:P

Dodane przez klemens244 dnia 07-07-2013 18:49
#51

Wracając do założonego tematu.
Zmierzyłem obwód koła na asfalcie. Pełen obrót koła: 17" wynosi 1700mm, co wprowadziłem do licznika Atech /Białystok/ - jest tu instrukcja ustawiania i możliwości DUŻEGO licznika za 38 zł. Tak więc co możne realnie stwierdzić: licznik z układu 3-ch zegarów /wersja-LK/zawyża prędkość o 5 km/h.imageshack.us/scaled/thumb/834/c7po.jpg
Co w nim jest przydatne wszyscy wiedzą: a więc Max prędkość, bieżący przejazd w km /trip/- mogę zmierzyć ile na baku przelecę, no i czas przejazdu bieżącego po mieście - przydatne. Jako ODO całkowity przebieg hulajnogi.
NOTE: Ważną rzeczą jest wcześniejsze napompowanie koła na właściwe ciśnienie. W w/w przypadku producent zaleca 1,8 bara /atm/.
JEST TO NAJPROSTSZA REALNA METODA DO POMIARU OBWODU, BEZ KUŹWA KALKULATORA I +/- 5 % BŁĘDÓW UCHYBU POMIARU.

Edytowane przez klemens244 dnia 12-06-2016 02:22