Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Czas na zmiane pojemności

Dodane przez mati645 dnia 30-04-2012 14:02
#1

Witam wszystkich rajderów :) Pewnie będę odsyłany do innych tematów, spoilerowany itd. no ale cóż, warto spróbować.

Więc tak, za jakieś 2,5 do 3 tygodni zmieniam zestaw w swoim łosiu z 50 na 72 i mam kilka pytań związanych z tą oto zmianą.

Czy ta dysza http://allegro.pl...05877.html będzie pasować z gwintu do oryginalnego gaźnika z modelu XT???

Czy jest odczuwalna różnica pomiędzy 50ccm a 72ccm???

Jakie przełożenie jest najlepsze do 72ccm???

Czy według Was do tej pojemności (72ccm) starczy gaźnik 19mm??? Czy to nie za mało???

Wiem, że ten temat był już poruszany ale chcę poznać Wasze zdanie na ten temat :) Z góry dziękuje za sensowne i związane z pytaniami odpowiedzi :)

Dodane przez matrix dnia 30-04-2012 14:09
#2

Gaźnik 19mm starczy ale najlepszy jest 22mm, różnica jest sporo odczuwalna, przełożenie które polecam to 16-38 lub 15-38 , dysza jest dobra :)

Dodane przez mati645 dnia 01-05-2012 21:57
#3

Dziękuje za odpowiedź matrix :)

Dodane przez LukMoto dnia 01-05-2012 22:00
#4

Dysze ja przynajmniej mam 0.9mm ( gwint M4 oczywiście ).
Niektórym na tej dyszy się zalewa ale mi nie :evil2:
mam też przełożenie 16/38 ale chcę SPRÓBOWAĆ 17 chociaż ciężko będzie :P
Jest odczuwalna różnica :evil2:
wyciągnij ostatnią przegrodę i nawierć drugą w tłumiku to spaliny lepiej będą uciekać :D
Polecam w 100% :evil2:

Dodane przez mati645 dnia 01-05-2012 22:03
#5

A jeszcze dwa pytanka ;)

Jaką moc uzyskuje się na tej pojemności tak mniej więcej??? :D

I czy nie trzeba zmieniać dyszy od powietrza??? :)

Edytowane przez mati645 dnia 01-05-2012 22:05

Dodane przez kamil_gs dnia 01-05-2012 22:05
#6

przy 72cc ok 6 km ale ile dokładnie to nie wiadomo :P

Dodane przez Kubix dnia 01-05-2012 22:14
#7

Na 72cc niby 5KM, jednak czy jest to prawda, nie wiadomo. Najlepiej jak byś pojechał na hamownie i sprawdził :)
Do 72cc najlepiej zmienić króciec i gaźnik na 22mm, większą dyszę, przełożenie 16/38 będzie dobre (chociaż ja miałem 16/35). Powracając do dyszy, to jeżeli chcesz zostawić oryginalny gaźnik to potrzebujesz dyszy na gwint M4 i najlepsze do 72cc są 80 i 85.
Różnica jest odczuwalna, jednak po przejechaniu kilkudzisięciu/kilkuset kilometrów mocy zacznie Ci brakować (jest to normalne ..).
Szerokości !

Dodane przez KML_TDU dnia 01-05-2012 23:30
#8

Kiedy ja zalozylem zestaw 72 to zostalem przy oryginalnym gazniku i króćcu, a dysze tez zostawilem oryginalna bo na wiekszej zalewało mi silnik.
Po przesiadce z 50ccm moc bedzie wydawac sie duzo wieksza ale z czasem to uczucie minie :D . A co do przelozenia to ja mialem oryginalne (14/38 ) i na tym przelozeniu predkosc max tego silnika to jakies 80-85, za to silnik nie traci mocy i bardzo ładnie ciągnie.

Edytowane przez KML_TDU dnia 01-05-2012 23:30

Dodane przez gerban dnia 01-05-2012 23:36
#9

Kubix napisał/a: przełożenie 16/38 będzie dobre (chociaż ja miałem 16/35).
Czy na przełożeniach 16/35 nie był za bardzo przymulony pytam się bo nie wiem czy zmieniać :P

Dodane przez emilox5 dnia 02-05-2012 20:53
#10

Niby mała różnica między 16/38 a 35 ale wydaje mi się że 16/38 jest w sam raz do 72cmm

Dodane przez Kubix dnia 02-05-2012 21:01
#11

gerban napisał/a:
Kubix napisał/a: przełożenie 16/38 będzie dobre (chociaż ja miałem 16/35).
Czy na przełożeniach 16/35 nie był za bardzo przymulony pytam się bo nie wiem czy zmieniać :P


Niestety nie porównam Ci tego do 50cc, bo miałem zajechaną, jednak wg. mnie mocy miał wystarczająco i przy prędkości 70km/h nie miał jakiś strasznych wibracji. Wszystko też zależy czy masz XT czy LK. Bo XT ma skrzynie na moc (tzn. krótsze przełożenia), natomiast LK ma dłuższe biegi i przy 16/35 może mieć konkretnego muła. Tak więc polecam Ci na początek zestaw 16/38 i jeżeli stwierdzisz, że mocy ma wystarczająco, a prędkość Cie nie zadowala to walnij na tył 35z ;)
Szerokości

Dodane przez Rafal_xt50q dnia 02-05-2012 21:25
#12

Miałem okazję sprawdzić mojego xt 72 na hamowni. Mam w nim większy króciec. Wykazało 5 km.

Dodane przez boros dnia 28-05-2012 11:32
#13

witam jeśli do zwykłej 50-siatki dam przełozenia 16/38 nie mam blokad i mam stozek włożony do niego to ile to mi pujdzie wtedy? bo nie wiem czy zmieniać czy zostawić ak jak sest i cylek czy tylko przełozenia zmienić . i jaka jest róznica juz po zmianie przełożeń chodzi mi o v-maxa na cylku 50 a na 72 ile wtedy bedzie leciał. z góry dzięki za odpowiedż

Dodane przez pmimarek dnia 28-05-2012 12:30
#14

Do 50cm nie radze dawać 16/38 bo to masakra a stożek to może ci da inny głos no i jakieś 0,5km przy dobrym ustawieniu z gaźnika a v-max z górki to może z 70km do 80km ale to wyczyn. a zależy ile ważysz ile masz wzrostu heh od dużo czynników zależy v-max ale wtedy zapomnij o przyspieszeniu bo cie rower objedzie wiec do 50cm maximum 14-38 a i zależy czy masz XT czy GW lub LK bo do XT

A teraz 72cm to już byś mógł dać 15-38 bo to trochę więcej mocy i wiadomo zależy jaka wersja.

Mam nadzieje ze pomogłem

Dodane przez matrix dnia 28-05-2012 13:04
#15

Jak masz 50cc XT to załóż 15z :)

Dodane przez Kropa dnia 28-05-2012 18:00
#16

pmimarek 14z to jest oryginalna.
W XT 50ccm 15Z jest dobre. Wiem, bo sam taką mam. Prędkość to 50-55 po prostej, a z górki to 70km/h. Zdarza się 75km/h, ale to musi być duuza górka:d