Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Jaka zębatka??
Dodane przez december74 dnia 09-05-2012 23:57
#1
Witam!!
Zamówiłem dziś tylną felgę do mojego Łosia od Kawasaki BN Eliminator 125.
Doradźcie mi jaką mam wstawić zębatkę na felgę a jaką tą małą??
No i czy mam zmienić amorki z tyłu, jeśli tak to od czego podejdą???
Pozdrawiam
Dodane przez szymo_97 dnia 10-05-2012 07:30
#2
Witaj.
Po pierwsze nieobojetna jest twoja pojemność.
Ja przy feldze 15', na silniku 125 miałem przełożenie 14/38 (oryginał), a łoś miał mniej mocy niż na 17/35 na oryginalnej feldze.
Jak masz 110/125cc to bierz 14/38, a jak 50/72cc to coś znacznie lzejszego, na 11/38.
Nie wiem sam czy do łosia dostępna jest zebatka 11.
Dodane przez kamil_gs dnia 10-05-2012 08:11
#3
To ja powiem tak : kumpel ma 110cc koło 15" i pprzełożenia 14/38 albo 40 (nie pamiętam teraz dokładnie) i idzie ładnie jak na 110 przystało :d wiem bo jeździełem
Dodane przez szymo_97 dnia 10-05-2012 09:50
#4
No więc powiedziałem, że do 110/125 można dac spokojnie org. przełożenie. ;)
Dodane przez december74 dnia 10-05-2012 11:30
#5
Ok. Mam 125 cm, i rozumiem że najwłaściwsze przełożenie będzie 14/38 lub 14/40.
A co z amorkami tylnymi? Muszę zmieniać czy można zostawić?
Dodane przez szymo_97 dnia 10-05-2012 11:47
#6
No to świetnie się składa, że 125, bo nie będziesz musiał nawet nowych zębatek i łańcucha dokupywać. 14/38 będzie jak najbardziej OK.
Z amorkami to zależy jaką kupisz oponkę.
Jeżeli będzie to 120/70 to na styk podejdą oryginalne amortyzatory, lecz jeżeli wyższą oponkę, np. taką jak ja miałem, 130/90 to możesz zawadzać błotnikiem o koło na dziurach. Generalnie jeżeli Cie stać to wywal te oryginalne, bo są za miękkie i w ogóle komfort jazdy (nawet po polskich drogach) jest na nich gorszy niż na sztywnym zawieszniu. Buja strasznie kierowcą góra-dół, nawet przy minimalnych nierównościach i przy troszkę większej prędkości (rzędu 80-90 km/h).
Ja zrobiłem sobie tył na sztywno, ale to rozwiązanie dla niektórych dobre, dla niektórych złe, w zależności od stanu dróg na których jeździmy. Ja akurat mam dobre :evil2:
Z czego wiem to już kilku chłopaków ma na forum amorki od crossa.
Podeślę parę linków jakie amorki możesz kupić (chodzi o długość). Pamiętaj, że cena jest za 1 sztukę.
http://allegro.pl...89331.html
http://allegro.pl...98600.html
http://allegro.pl...50681.html (takie mają chyba kamil_gs i memek, z czego wiem chwalą je sobie, a do tego nie są zbyt drogie).
Jeżeli nie stać Cię na nowe amorki to możesz również zainwestować w przedłużki.
http://allegro.pl...50245.html
Lub zrobić je samemu.
Pozrawiam.
Mam nadzieję, że pomogłem i rozwiałem twoje wątpliwości co do koła 15`. :)
Edytowane przez szymo_97 dnia 10-05-2012 11:51
Dodane przez myszaaak dnia 10-05-2012 12:23
#7
szymo_97 Po co podajesz tak drogie amorki ? Te które mają memek i kamil_gs są dobre. Albo możesz kupić takie które ja zakupiłem, a mianowicie
http://allegro.pl...2240230377 . I sobie je chwale, jedynie co to seryjne koło od Łosia wygląda teraz śmiesznie :P Mi było szkoda wywalić 80zł za jeden amorek, jak za 100zł z dostawą mogę kupić :P
Dodane przez myszaaak dnia 10-05-2012 14:30
#9
Zwracam honor :P Ej a czym się różnią te żółte które ja posiadam, czerwone które ma kamil_gs i memek ? Wiem, że czerwone o 1 cm się różnią, ale skąd ta różnica cen, za ten 1 cm się tyle płaci ?
Dodane przez szymo_97 dnia 10-05-2012 14:31
#10
Nie mam pojęcia szczerze mówiąc, niech się wypowie ktoś, kto je ma. :P
Dodane przez myszaaak dnia 10-05-2012 14:34
#11
Chyba nikt nie miał styczności z żółtymi i czerwonymi naraz :P ale pewności nie mam, albo żółta farba jest droższa :P Nie tak na serio jak myślicie jaka jest różnica ?
Edytowane przez myszaaak dnia 10-05-2012 14:34
Dodane przez december74 dnia 10-05-2012 15:27
#12
[quote]
szymo_97 napisał/a:
No to świetnie się składa, że 125, bo nie będziesz musiał nawet nowych zębatek i łańcucha dokupywać. 14/38 będzie jak najbardziej OK.
[quote]
Jak to ?? Nowych zębatek nie trzeba? Przecież felga 15" ma mocowanie zębatki na 5 śrub a w łosiu mocowana jest na 4 śruby.
Dodane przez kamil_gs dnia 10-05-2012 15:35
#13
Co do amorów do te co ja mam mają regulację twardości a nie wiem jak. żółte
Dodane przez szymo_97 dnia 10-05-2012 16:14
#14
Chodzi mi o to, że i tak trzeba oddać tokarzowi koło+zębatkę, a on to powinien zrobić jak należy. Rozumiesz?
Zaspawa stare otwory i wywierci nowe.
Koszt takiej usługi to koło 30zł. Myślę, że lepsze to, bo i tak raczej nie znalazłbyś na felgę 15` zębatki o grubości 420 (taka jak przednia zębatka i łańcuch).
Dodane przez december74 dnia 14-05-2012 21:37
#15
Dostałem felgę, jest ok. Mam tylko jeszcze pytanko, średnica zębatki pasuje na średnice felgi aby ją tam założyć, lecz na wysokości śrub do przykręcenia są wypustki które ograniczają wepchnięcie zębatki głębiej ( org. zębatka była większa na średnicy wew.). Czy mam powiększyć średnicę wew. zębatki czy toczyć (szlifować) te wypustki?? Jak to się będzie przekładało na ustawienie zębatka- zębatka w linii prostej?
Myślę że dość jasno wytłumaczyłem problem.:zniesmaczony:
Dodane przez kamil_gs dnia 14-05-2012 22:23
#16
Ja bym zeszlifowal te wypustki żeby nie osłabiać zebatki. Jak równo to zrobisz to i zebatka bd prosto
Dodane przez Deamon dnia 15-05-2012 19:20
#17
czy to możliwe żeby xt 72 cc na 16 z tylko 60 km/h leciał ?
Dodane przez gerban dnia 15-05-2012 19:37
#18
Coś mało, powinien 70-80 km/h, mój na 16z (72cc) leci bezproblemowo 80 km/h (na prostej),
może wyreguluj gaźnik lub zawory :| albo masz blokade :left:
Edytowane przez gerban dnia 15-05-2012 19:38
Dodane przez Deamon dnia 15-05-2012 19:40
#19
masz lk czy gw czy xt
Niech się wypowie posiadacz xt 72 cc najlepiej
Edytowane przez Deamon dnia 15-05-2012 19:42
Dodane przez gerban dnia 15-05-2012 20:27
#20
Fakt najlepiej niech się wypowie posiadacz tego modelu (mam lk):left:, ale mimo wszystko tak diametralnych różnić w skrzyniach poszczególnych modeli nie powinno być, bynajmniej tak mi się wydaje :P
Edytowane przez gerban dnia 15-05-2012 20:30
Dodane przez december74 dnia 15-05-2012 20:30
#21
kamil_gs napisał/a:
Ja bym zeszlifowal te wypustki żeby nie osłabiać zebatki. Jak równo to zrobisz to i zebatka bd prosto
Właśnie... jak równo to zrobisz....:P Będę tworzył jak wszystko już będę miał na warsztacie. Brakuje mi jeszcze tylko opony 120/70/15- nie chce (narazie) się bawić w amorki. Zobaczymy jak to wyjdzie.
A może ma ktoś z Was taką oponkę? Ale nie od ścigacza, preferuje większą kostkę na oponie.