Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Wicherka Zipp Ranger
Dodane przez Wicherek dnia 10-05-2012 10:15
#1
SPRZEDAM!
Cześć!
Swojego Łosia kupiłam 4.06.2011r. nówka prosto z salonu. Rocznik 2009.
Jak sami wiecie w Zippie Rangerze są takie koszyki jak z Tesco w zestawie.
Od razu praktycznie zostały przerobione. Sakwy mam te co były w zestawie.
Pomyślałam, że jak się rozwalą to wtedy kupię nowe ale dobrze się na razie trzymają. :)
Dwa dni od zakupu motocykla kupiłam szybę.
SPRZEDAM!
Silnik zmieniony na 110ccm, do tego nowy regulator napięcia.
Posiadam stary silnik 50ccm. Na którym zrobiłam 1100km, na nowym ok. 300km.
Regularnie wymieniałam wszystkie płyny.
Wstawiony został nowy gaźnik, wyregulowane zostały zawory.
SPRZEDAM!
Edytowane przez Wicherek dnia 16-06-2015 00:52
Dodane przez pmimarek dnia 10-05-2012 10:30
#2
hah jak by to powiedzieć ta rurka jest krótka a przegrodę to przecinak lub coś ostrego młotek i wybić ją a później wyjąć ona słabo się trzyma.
Dodane przez Luksas dnia 10-05-2012 12:13
#3
Jaki aktualnie masz przebieg?;p Pytam, bo motorek wygląda na zadbanego ale i prawie nowego:D
Dodane przez Wicherek dnia 10-05-2012 12:24
#4
Mam mały przebieg, bo dużo się uczę i mam mniej czasu na motor.
Mam 900 ileś kilometrów, dokładnie nie podam, bo nie pamiętam.
Wiem, że to bardzo mało. O motorek staram się dbać.
Dodane przez Luksas dnia 10-05-2012 12:32
#5
"Dużo się uczę"... Ambitnie:wink: Ja tez na brak nauki nie narzekam ale na motor czas się znajdzie choćby w weekend:D A 900km to mało, ledwo dotarty... W wakacje pewnie nadrobisz rok:xhappyorange:
Dodane przez Wicherek dnia 10-05-2012 12:41
#6
Już w sumie większe luzy są po egzaminie. W czerwcu będę na pewno śmigać. Teraz ostatnie klasówki i nadrabianie zaległości.
Dodane przez Boro dnia 10-05-2012 13:37
#7
Jeśli nie chcesz inwestować w nowy silnik polecam jeszcze na tył założyć 35z i jeździ się naprawdę b. przyjemnie :) Oczywiście z wiatrem, pod wiatr przy moim wzroście i wadze są małe problemy, ale dla tak filigranowej dziewczyny będzie OK! :) Radziłbym też trochę bardziej położyc szybę, bo ona stawia ogromny opór dla tego malucha... Ja na zestawie zebatek 16-35 smigam bez problemowo 75-80km/h (rekord samemu 90km/h, we dwie osoby 85km/h i to nie z zadnych gorek i trzymaniem sie za samochodami!). I chyba o zmianie modułu pisać nie musze :D
Edytowane przez Boro dnia 10-05-2012 18:22
Dodane przez pawelka23 dnia 11-05-2012 15:13
#8
Motór w świetnym stanie, zresztą nie ma się co dziwić. Jaka to pojemność ? Jeśli 50cc to zębatki 16z nie masz nawet co zakładać, będzie strasznie mulił do tego stopnia, że będą trudności z jazdą na czwórce. Sprawdzane empirycznie, ale na to składa się wiele czynników dlatego miejmy nadzieję, że u ciebie będzie dobrze. Jakby do tego dołożyć wspomniane wyżej 35z na tył, to w ogóle była by porażka. Najlepszym rozwiązaniem jest 15z + pełne odblokowanie silnika, jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś.
Co do tłumika, najprostszy sposób na wyciągnięcie pierwszej przegrody, to wywiercenie na około tej blaszki dziur jedna przy drugiej, jak najbliżej rantu ale tak, by nie uszkodzić samego tłumika. Po tym zabiegu środek blaszki razem z rurką (ona ma tylko 2-3cm z tego co pamiętam) swobodnie wyleci. Przegroda jest przyspawana w dwóch miejscach, więc to co pozostanie w tłumiku da się łatwo podważyć i wyciągnąć. Na koniec pozostaje tylko kosmetyka.
Może pochwal się co masz zamiar jeszcze przerabiać, jestem bardzo ciekawy. Zawsze będzie można coś doradzić czy podpowiedzieć, chyba że to tajemnica ;) W ramach offtopu (:P), fajny masz awatar, chciałbym mieć taki sprzęt w domu :)A o czas się nie martw, po egzaminach gimnazjalnych zawsze jest masakryczny luz na lekcjach, może jeszcze nie teraz, ale za jakiś czas będzie już tylko bezsensowne oglądanie filmów i gadanie o bzdetach.
Pozdrawiam.
Edytowane przez pawelka23 dnia 11-05-2012 15:14
Dodane przez Athemis dnia 11-05-2012 16:02
#9
Motorek zadbany, zobaczymy jak będzie wyglądał kiedy licznik przekroczy chociaż 5.000km, ale mam nadzieję, że dalej będziesz dbała :)
Testy? No...teraz średnia szkoła to w ogóle nie będziesz miała czasu :D
Dodane przez Wicherek dnia 11-05-2012 16:42
#10
@Pawelka23 Shisha nie jest moja :P Jak to odblokować silnik? Moduł mam odblokowany. Hmm... co planuje? Chciałabym zmienić koła, bo strasznie małe mi się teraz wydają. W tamtym roku w porównaniu do skutera były OGROMNE ! Hahaha. No ale teraz małe.
Co proponujesz jeszcze zmienić?
Bo ja to bym zmieniła ten silnik i negocjuje z rodzicami :P
W szkole to już tylko zostało mi napisanie testów zaległych do końca maja. W czerwcu to tylko motor i aby być w szkole :) Troche lipnie mam, bo mieszkam na Podlasiu i u mnie przez następne dwa tygodnie ma być strasznie zimno.
Dodane przez kuba dnia 11-05-2012 17:42
#11
gdzie zimno, u nas na podlasiu ma nawet nie spadać poniżej 15 więc jest git, tylko trochę deszczu
Dodane przez pawelka23 dnia 11-05-2012 18:26
#12
Na blokady składa się nie tylko moduł, zablokowane mogą być jeszcze króciec, gaźnik (16mm), no i wydech dosyć skutecznie blokuje spaliny. Możesz mieć jeszcze zawirowywacz spalin itp, ale to nie znaczy że Twój łoś na pewno je ma, rożne modele były róznie blokowane (albo nawet wcale). Tutaj masz to szerzej opisane
http://www.eaglet...rowstart=0.
Według
mnie to zbyt kosztownego tuningu (np. koła) nie opłaca się robić jeśli masz zamiar za 2 lata robić prawko i szukać poważnej maszyny, lepiej ta kase odłozyć właśnie na nią. Więc tak, zmiana na większą pojemność to dobry pomysł, ale całego silnika 110 raczej nie opłaca się kupować tym bardziej, że twoje 50cc ma tak mały przebieg. Lepiej opłaca się przerobić oryginalny silnik albo na 70cc: cena zestawu całej góry silnika, albo 110cc: zestaw + wał, dłuższe szpilki, łańcuszek rozrządu, zebatka i ew. jakiś większy gaźnik. Przy tej przeróbce jest trochę roboty, ale nadal jest to bardziej opłacalne niż kupno kompletnego silnika.
Jeśli chodzi o tuning wizualny, to tutaj masz bardzo duże pole do popisu. Nie będę się rozpisywał, wystarczy poczytać forum a szczególnie dział "Moja maszyna" i obejrzeć niektóre... dzieła :) Sama musisz ocenić co Ci się podoba a co nie i to zrobić, każdemu podoba się co innego a już szczególnie kobietom..
Rodzice nie zgadzają sie na większa pojemność, czy chodzi o finanse ? Bo jeśli to pierwsze, to są na to sposoby :)
Edytowane przez pawelka23 dnia 11-05-2012 18:27
Dodane przez kuba dnia 11-05-2012 22:28
#13
co ty bredzisz, że wymiana kół kosztowna, jak się postarać to można wydać poniżej 250 zł, a potem jest to argument przy sprzedaży
Dodane przez Boro dnia 11-05-2012 23:36
#14
pawelka23 zawirowywacz spalin to bzdura totalna )przynajmniej u mnie) bo on nie robił nic innego jak wydmuchiwał powietrze z tłumika... Nie wiem jak w nowszych modelach, ale warto sprawdzić przed jego usunięciem czy wydmuc*CENZURA*e powietrze czy zaciąga. Jeśli zaciąga to wtedy można bo odciąć, a tłumik zaspawać. Co do większej pojemności to sięzgodzę zestaw 72ccm za 100zł na allegro, lecz do tego zębatki 16/35 i na prawde przy normalnych warunkach jezdzi sie bardzo przyjemnie i nie gadajcie mi bzdur ze ma mula :) Fakt potrzebuje czasu na rozpedzenie sie (ja mam 65km/h na 200m! przy normalnych warunkach) potem lapie lekkiego mula ale nie oczekujmy od tego dziadostwa zbyt wiele ;)
Dodane przez Kropa dnia 12-05-2012 00:11
#15
pawelka, a jakie sposoby na rodziców? Ja chce kupić nowy silnik 110, a się zgadzają tylko na 50ccm..
Dodane przez kamil_gs dnia 12-05-2012 00:15
#16
ja mame zbajerowałem tak: wyobraź sobie że jedziesz samochodem i jak dajesz gazu to nie chce przyśpieszyć, chciała byś tak ??? (oczywiście dop była nie) i ja też tak nie chce dlaego chce kupić cylinder (72cc) i nie było żadnego sprzeciwu z jej strony :D bo tato sie zgodził od razu :P
Dodane przez pawelka23 dnia 12-05-2012 00:38
#17
Boro, ok zgadzam się. Ale mylisz pojęcia, ja mówię o faktycznym zawirowywaczu a Ty o zaworze spalin, to są dwie różne rzeczy. Zawór spalin to faktycznie nie jest blokada, z tego co wiem służy tylko do eliminacji strzałów z wydechu. To takie małe cacuszko połączone cienką rureczką z kolankiem, wychodzi z tego gumowy wąż pod bak. Zauważ też, że mówimy tutaj o 50cc a nie 72cc. Jakby nie patrząc, to 72cc jest dużo mocniejsze od oryginału i zębatki dla tych pojemności będą różne.
Jakubie, faktycznie czasami jakaś okazja się zdarzy, ale nie ma co jej zbytnio oczekiwać i sie napalać. Prawda jest taka, że poważniejszy tuning łosia to trochę jak wywalenie kasy w błoto, nikt nie odda Ci tych wpakowanych pieniędzy w moto. Owszem, wartość łosia wzrasta, ale nieznacznie w stosunku do wydanej kasy. Spójrz tylko za ile zostały sprzedane te najlepiej przerobione łoski. Wyjątkiem jest chyba tylko łoś Jacka, on opchnął go za 3000zl.
Wszystko zależy od tego, co jest powodem odmowy. Najlepszym wyjściem jest uświadomienie rodziców, spokojna i kulturalna rozmowa z nimi, używając odpowiednich argumentów. Musisz im pokazać, że nie jesteś już smarkaczem i potrafisz brać na siebie odpowiedzialność. Jeśli odmówią to cały czas trujesz im dupę o silniku 110 (mów o wszystkim, byle o silniku) do czasu aż się przyzwyczają i nie będą zdenerwowani kiedy setny raz zaczniesz gadac o silniku, wtedy problem z głowy. Ja na początku miałem przyzwolenie jedynie na 72cc, zrobiłem jak wyżej i w końcu dostałem pozwolenie. No a jeśli nadal odpowiedz będzie brzmiała negatywnie, to stawiasz rodziców w sytuacji dokonanej. Kupujesz silnik na adres jakiegoś kumpla i u niego go montujesz, zachowuj się jakby nigdy nic a jak ktoś zauważy to spokojnie mówisz prawdę. Na początku będzie wojna, ale z czasem wszystko się uspokoi...
Edytowane przez pawelka23 dnia 12-05-2012 00:39
Dodane przez patryczekk344 dnia 12-05-2012 06:58
#18
Wszystko zależy jakich się ma rodziców. U mnie nie było takich problemów. Powiedzieli tylko "rób co chcesz twój komarek" i sprawa załatwiona.
Odnośnie zębatek w XT możesz włożyć do 50 16 do przodu ale w LK/GW już nie bardzo bo tym się nie da jechać...
Dodane przez kuba dnia 12-05-2012 08:50
#19
pawelka -ja wycziłem okazję za 207 zł w trochę ponad tydzień, więc trzeba przeglądać i umieć się targować (najlepiej kupować u prywatnych, bo ci hurtowi nie chcą spuszczać).
Co do silnika to skąd wziąć kasę xD 700zł piechotą nie chodzi
Dodane przez Boro dnia 13-05-2012 18:57
#20
pawelka23 to ten zawór nic nie daje, bo moj strzela ogniem na 20cm :D
Dodane przez Wicherek dnia 30-08-2012 17:14
#21
Mój motor gdy jadę na 3 do 60+ się rozpędza, kiedy tylko wrzucę 4 prędkość spada.
Co to jest?
Dodane przez KML_TDU dnia 30-08-2012 17:38
#22
Jaki przebieg?? Może się już cylek kończyć ewentualnie łańcuch mocno zużyty
Dodane przez Wicherek dnia 30-08-2012 22:01
#23
Wszystko jest wyregulowane i ustawione perfekcyjnie.
Co mi da mniejsza zębatka, prędkość maksymalna spadnie tylko mocy przybędzie, tak?
Czy ktoś się wybiera?
http://www.eaglet...post_79856
www.godboys.pl
Edytowane przez PeeTER dnia 30-08-2012 22:27
Dodane przez KML_TDU dnia 30-08-2012 22:54
#24
Ale takie pytanko, zawsze tak było czy poprostu ostatnio odczułaś spadek mocy ??
Mniejsza zębatka zdawcza powinna "dodać"troche mocy ale obawiam się że jeden ząbek nie da za wiele.Tylko jeśli kiedyś "szedł" lepiej to trzeba znależć przyczynę usterki a nie zmieniać zębatki. Powiedz jeszcze jaki masz moduł (6 czy 5 pin) jesli 6 pinowy to z czujnika biegu leci do niego kabelek i na 4 biegu zmniejszone zostaą obroty max przez co jest on zablokowany.
Dodane przez Wicherek dnia 30-08-2012 23:05
#25
Zmieniłam na 5.
Dodane przez KML_TDU dnia 30-08-2012 23:16
#26
A te osiągi zawsze były takie czy ostatnio zesłabł?? Mam rozumieć że to jest 50ccm??
Dodane przez matrix dnia 31-08-2012 10:40
#27
Na moje to jest normalne. Na 50cc też tak miałem że na trzecim biegu ładnie szedł a na 4 nie szło jechać...
Dodane przez Wicherek dnia 15-09-2012 23:32
#28
Zakończenie sezonu 2012! Bielsk Podlaski!
http://godboys.pl/
Dodane przez Wicherek dnia 22-06-2013 00:41
#29
Dzisiaj mój Ranger przeszedł transplantację serca. :)
Dodane przez Wicherek dnia 22-06-2013 01:15
#30
Jeszcze nie jeździłam. Tłumik zdjęty - pozbywam się pierwszej przegrody i ten zawirowywacz spalin. Jakąś zaślepkę zrobię.
Jutro będzie chrzest.
Powiem tak: silnik 124ccm i 12KM od razu po wstawieniu odpalił, bez problemów żadnych.
Dodane przez wujek dnia 22-06-2013 10:13
#31
Wstawisz jakies zdj. ? ;]
Dodane przez Wicherek dnia 22-06-2013 10:32
#32
Jak będzie gotowy to wstawię :)
Jeżeli wyrwę pierwszą przegrodę w 124ccm to on będzie o wiele głośniejszy niż 50ccm bez przegrody?
Nie chcę zwracać na siebie, aż tak dużej uwagi przez hałas.
Edytowane przez Wicherek dnia 22-06-2013 10:44
Dodane przez pmimarek dnia 22-06-2013 10:50
#33
Po wyrwaniu pierwszej dopiero dostaje fajnego głosu i basu.
Edytowane przez pmimarek dnia 22-06-2013 12:58
Dodane przez kuba dnia 22-06-2013 12:02
#34
nieee, po 1. będzie jeszcze w miarę, ogólnie u mnie dopiero na full przelocie z rur było naprawdę głooośno
Dodane przez Wicherek dnia 22-06-2013 13:00
#35
Jednak nie wyrywam. Silnik całkiem inny ma dźwięk i z przegrodami jest głośny.
http://allegro.pl...87148.html
Dodane przez wujek dnia 22-06-2013 19:23
#36
Widze ze obrotowa skrzynia biegow? ;]
Dodane przez Wicherek dnia 23-06-2013 23:42
#37
Nie, normalna jak w łosiu.
Dodane przez wujek dnia 24-06-2013 11:36
#38
Na tym zdj. jest pokazane ze jest obrotowa. Sproboj. ;]
Dodane przez Wicherek dnia 25-06-2013 01:03
#39
Wicherkowi zachciało się latać :P
I co miałeś obrotową?
Mam jeden problem, od filtra rurka jest za krótka do nowego gaźnika i nie wiem na jaką ją zmienić :(
Edytowane przez Wicherek dnia 25-06-2013 01:08
Dodane przez kuba dnia 25-06-2013 08:53
#40
większość wybiera nowy filtr z tego co wiem, więc polecam jakąś gąbkę czy stożek ;)
Dodane przez Wicherek dnia 25-06-2013 12:41
#41
To może podeślecie linki :P
Dodane przez Kompozytor dnia 25-06-2013 17:00
#42
mi się odkleił to przykleiłem jakimś klejem do szyb i OK ;D
Dodane przez Damian8907 dnia 25-06-2013 18:15
#44
Gąbka na wierzchu, trochę deszczu popada, dostanie wilgoci i zaklejony błotem... dobrze by było coś z puszką żeby chroniło
Dodane przez Wicherek dnia 25-06-2013 20:55
#45
To może podeślesz jaki w puszce byłby dobry? :)
Dodane przez Wicherek dnia 25-06-2013 21:31
#46
Mogę ze starego gaźnika to wziąć.
Dodane przez Kropa dnia 25-06-2013 21:49
#47
Ale bez przesady z tymi siatkami.. Z siatką to jak bez filtra jazda. Nie kupuj nigdy siatki.:)
Tutaj masz jedno z tańszych, ale najlepsze (prawie jak renomowanej firmy Polini:p). Poszukaj takiego na allegro, bo ja nie mogę, gdyż jestem na tel.
http://sklep.moto...ma-od45st/
Dodane przez szymo_97 dnia 25-06-2013 22:09
#48
Kropa, ja odradzam ten filtr od pojemności 110 wzwyż.
Może i filtruje dobrze, ale nie daje rady przy większej pojemności, czego efektem jest przerywanie na obrotach, nie da się ustawić gaźnika itd.
Ja ostatnio zaopatrzyłem się w coś takiego.
http://allegro.pl...27461.html
Jest ogromny i może nie wygląda sportowo, ale gąbka nie przepuszcza żadnych ziarenek piasku itd., ponadto nie ma wyżej wspomnianego zamulania...
Dodane przez Wicherek dnia 26-06-2013 09:01
#49
Jakie wymiary ma mieć nowy filtr? Może w motoryzacyjnym w okolicy kupię. Podajcie mi proszę potrzebne informacje :)
Dodane przez Wicherek dnia 26-06-2013 09:52
#50
Filtr mi jest potrzeby na wczoraj, a już dawno tego szukałam i nigdzie nie ma oprócz allegro. Mam sklepy motoryzacyjne niedaleko, więc tam kupię cały filtr, bo tego nie mają.
Proszę jeśli możecie to podajcie wymiary filtra.
Dodane przez kamil_gs dnia 26-06-2013 22:05
#51
średnica dolotu 35-38mm a kształt i rozmiar samego filtra to już jaki chcesz
Dodane przez Wicherek dnia 28-06-2013 22:26
#53
Już wymieniłam i ten co mam jest za mały. Kupiłam nowe i nic z tego. Potrzebuję do 125ccm. Proszę doradźcie mi jakoś co zrobić.
Jak byłam na regulacji gaźnika itp. u mechanika to mi posprawdzał i powiedział, że regulator ten trzeba wymienić na jakiś przeznaczony do 125ccm. Na wysokich obrotach, czyli po dodaniu gazu przepalają się żarówki.
Edytowane przez Wicherek dnia 28-06-2013 22:27
Dodane przez szymo_97 dnia 28-06-2013 23:25
#54
Może masz 6 cewek w silniku?
Jak tak to musisz dać inny regulator.
Dodane przez kamil_gs dnia 28-06-2013 23:38
#55
jakie masz kolory kabli wychodzące z silnika ???
Dodane przez Wicherek dnia 30-06-2013 23:29
#56
żółty, czerwony, różowy, zielony
Dodane przez Wicherek dnia 16-06-2015 00:47
#57
SPRZEDAM!