Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Spadający łańcuch
Dodane przez Gaxizzy dnia 02-06-2012 19:14
#1
Witam mam kinga 72ccm i co chwile spada mi łańcuch , niedawno odpowiednio go naciągnąłem i nadal spada ;/ zębatki są w dobrym stanie 14/38 (jak sie pomylilem to sorry) czyli orginalne bo nie zmienialem. W czym może leżeć problem ?
Dodane przez kew dnia 02-06-2012 19:46
#2
myślę że gumy si się mogły wyrobić przy tylnej zębatce ogólnie jeśli spada ci łańcuch a był naciągnięty to pewnie zębatka ci ósemkuje (luźna pewnie jest)
Dodane przez Gaxizzy dnia 02-06-2012 20:01
#3
Kiedyś mi te gumy wypadły i trzeba było zrobić na sztywno, a co do zębatki to przed naciągnięciem nie ósemkowała , a lancuch spadal , teraz nie wiem bo nawet nie sprawdzalem ale problem nie znikł wlasnie po naciagnieciu ;/
Dodane przez hansrpg dnia 02-06-2012 20:41
#4
Jak naciąg jest ok to masz albo krzywo założoną zębatkę, albo obie są nie w osi i przy większych prędkościach daje to o sobie znać właśnie spadając. Obstawiałbym jednak pierwszą opcję.
Dodane przez szymo_97 dnia 02-06-2012 23:07
#5
Może za słabo dokręcasz nakrętki po naciąganiu?
Dodane przez pmimarek dnia 02-06-2012 23:42
#6
Ja tych gum z tyłu już nie ma bo chyba tylko są ich kawałki i łańcuch mam luźny ale wystarczy dobrze ustawić tylne koło żeby było równo ustawione moja rada ustaw dobrze tylne koło żeby moto nie robił dwóch śladów i będzie ok bo jak dobrze ustawisz koło to zębatka też pójdzie prosto i łańcuch nie spadnie.
Dodane przez kew dnia 03-06-2012 08:44
#7
no grunt żeby zębatki były na przeciwko siebie aby łańcuch nie szedł na skos.
Dodane przez mati429 dnia 03-06-2012 10:46
#8
Podłóż coś pod silnik, dokładnie pod ramę aby motocykl się uniósł, chyba że masz stojak pod wahacz, ale do łosi są nie praktyczne i nie produkują można zrobić samemu, ale trzymajmy się pierwszej opcji, weź dwa klucze 14 i 17, 14 trzymaj śrubę osi a 17 luzuj nakrętkę. Suwmiarka w rękę i sprawdź po obu stronach masz te same wymiary na naciągu. i naciągnij odpowiednio łańcuch(nie pamiętam ile ma mieć mm luzu), jednak uwzględnij to, że gdy siadasz na motocykl on się ugina i łańcuch się napina, wiec nie może być w żadnym wypadku sztywny. Naciągnij naciągaczami łańcuch odpowiednio, sprawdź luz i naciąg suwmiarką żeby po dwóch stronach były te same wymiary. Skręcaj, zabierz podstawkę z poda ramy i jazda testowa :D
Zapomniałem dodać, że sprawdzasz stan zębatek i łańcucha chwytając łańcuch na zębatce i ciągniesz go i jeżeli odchodzi znaczy, że napęd jest do wymiany, sprawdź do przed naciągnięciem. Napęd oczywiście nasmaruj, tyle że nie zwykłym smarem, ja polecam castrol w spray lub olej silnikowy.
Dodane przez Gaxizzy dnia 03-06-2012 11:57
#9
Mati , ale ja już napiąłem łańcuch , a zębatki są w dobryn stanie i leżą w jednej osi.
Dodane przez kew dnia 03-06-2012 12:52
#10
a łańcuch oryginalny? bo ja miałem nie oryginalny i musiałem lekko spiłować zębatkę aby pasował idealnie. Istnieje możliwość że łańcuch na ząbki nie pasuje idealnie i wyskakuje.
Dodane przez mati429 dnia 03-06-2012 16:54
#11
Wnioskując, kupowałeś osobno łańcuch i zębatki, kup nowy kompletny zestaw.