Tytuł: Eaglets Chopper Team :: King - problem z elektryką

Dodane przez Kubix dnia 22-06-2012 17:30
#1

Siemka
Od pewnego czasu walczę z elektryką. W końcu udało mi się to jakoś ogarnąć, jednak po kilku dniach znowu się coś zje..ło.
Nagle straciłem kierunkowskazy oraz światło stopu. Resztę - czyli przednie światło i klakson mam i działają.
Zmieniłem regulator napięcia,bezpiecznik oraz sprawdziłem przerywacz i nadal jest to samo. Kabelki sprawdzone i nie ma nigdzie zwarcia.

Co może być nie tak ? Co mam jeszcze sprawdzić ?

Z góry dzięki za pomoc
Szerokości ! ;)

Dodane przez klemens244 dnia 22-06-2012 18:45
#2

Witam. Mam podobne problemy. Masz rzeczywisty schemat elektryczny do XT50Q, a nie blokowy ? gg: 3092742

Dodane przez Kubix dnia 22-06-2012 20:34
#3

Niestety nie posiadam żadnego schematu do kinga. Jeżeli ktoś posiada schemat oraz wie co jeszcze mógłbym sprawdzić, to czekam na odpowiedź. Dam pomógł (może tak zachęcę część użytkowników do pomocy ...) :)

Edytowane przez Kubix dnia 22-06-2012 20:34

Dodane przez KML_TDU dnia 22-06-2012 20:49
#4

Kurcze ludzie czy wam wszystko trzeba podkładać pod nos :/ Schematy są na forum w temacie który, o ku wielkiemu zaskoczeniu, nazywa się "Schematy" i jest podklejony w pomocy technicznej, także przeoczyć się nie da, dodatkowo na forum jest wyszukiwarka która nie jest chyba zbyt skomplikowana w obsłudze.Także prosze nie zaśmiecajcie forum tylko szukajcie.

Dodane przez Kubix dnia 22-06-2012 21:31
#5

Kolego, przeczytaj dokładniej :
rzeczywisty schemat elektryczny do XT50Q, a nie blokowy
. W temacie "Schematy", który podałeś, jest schemat instalacji elektrycznej, jednak jest to schemat blokowy (jeżeli nie rozróżniasz rodzajów schematów, to zapraszam Cie do wujka google), a nie takiego szukamy z kolegą "klemens244". O istnieniu wyszukiwarki na forum wiem dłużej niż Ty, bo na forum jestem dobre kilka lat :-) Jeżeli znalazłbym temat w którym został poruszony mój problem, to nie zakładałbym tego. Co do zaśmiecania forum, to tylko takie komentarze jak Twój zaśmiecają to forum.
Na przyszłość czytaj dokładniej posty innych użytkowników, a dopiero później ich krytykuj.
Pozdro ;-)

Dodane przez KML_TDU dnia 22-06-2012 22:11
#6

No niestety i tu się mylisz bo tam jest najzwyklejszy schemat elektryczny z symbolami, schemat blokowy wygląda np. tak http://www.google...p;dur=3630 I jak widzisz skląda sie on z "bloków" stąd też jego nazwa. Dodatkowo nie wiem co ci nie pasuje w schemacie z forum bo jest na nim wszystko i jest bardzo czytelny.A schematy rozróżniamo to się nie martw bo spotykam się z tym codziennie w szkole i po szkole hobbystycznie.
Nie mam nic dociebie ale nie wiem czy zauważyleś ostatnią akcje Hansarpg który dobitnie pokazal jakie dziwne pytania czasem zadajecie.

Dodane przez klemens244 dnia 25-06-2012 22:39
#7

Kubix napisał/a:
Kolego, przeczytaj dokładniej :
rzeczywisty schemat elektryczny do XT50Q, a nie blokowy
. W temacie "Schematy", który podałeś, jest schemat instalacji elektrycznej, jednak jest to schemat blokowy (jeżeli nie rozróżniasz rodzajów schematów, to zapraszam Cie do wujka google), a nie takiego szukamy z kolegą "klemens244". O istnieniu wyszukiwarki na forum wiem dłużej niż Ty, bo na forum jestem dobre kilka lat :-) Jeżeli znalazłbym temat w którym został poruszony mój problem, to nie zakładałbym tego. Co do zaśmiecania forum, to tylko takie komentarze jak Twój zaśmiecają to forum.
Na przyszłość czytaj dokładniej posty innych użytkowników, a dopiero później ich krytykuj.
Pozdro ;-)


Masz rację Przyjacielu /Kubix/. Istniejący schemat nie jest rzeczywistym /tzw. serwisowym/ schematem elektrycznym. Może inni powinni się cofnąć do schematu chociażby pf126p, w którym przewód łączy sygnał nadajnik-odbiornik. W przypadku poglądowego schematu XT50Q, chociażby połączenie obrotowego czujnika położenia dźwigienki w pozycji "N", mającego 5 -ć kabelków w rzeczywistości ma się nijak do tegoż schematu zamieszczonego w Dziale Schematy. Podobnie ma się to z innymi punktami połączeniowymi. Ten schemat jest zrobiony przez studenta na ćwiczeniach. W zasadzie jest ideologiczny, bo tylko informuje o obwodach, które są zasilane przez magneto lub akumulator. Daje logiczny pogląd, że to powinno działać.Taka studencka chałtura , jak pozostała jakość wyrobu. Cóż, ja się uparłem, że doprowadzę go do stanu używalności i użyteczności. Problem w instrukcjach polega na tym, że tłumaczą go literaci, a nie technicy. Sam wprowadzałem produkt na Rynek Polski w 1998 r i coś wiem o tym wiem. Więc przestaję się dziwić pytaniom młodzików, którym brak PODSTAW do opanowania czegokolwiek, bo zawsze znajdzie się niedowartościowany GŁUPOL, który szuka gówna w całym. Widocznie wyjebali go z roku. I nie założy żadnego ciekawego tematu do rozwagi młodych, tylko stale wpierdala się komuś w rozmowę. Dzięki Kubix za rozsadek. Przyszłość jest w Tobie. Ja projektuję i "robię" silniki ale większe.


Kubix napisał/a:
Siemka
Od pewnego czasu walczę z elektryką. W końcu udało mi się to jakoś ogarnąć, jednak po kilku dniach znowu się coś zje..ło.
Nagle straciłem kierunkowskazy oraz światło stopu. Resztę - czyli przednie światło i klakson mam i działają.
Zmieniłem regulator napięcia,bezpiecznik oraz sprawdziłem przerywacz i nadal jest to samo. Kabelki sprawdzone i nie ma nigdzie zwarcia.

Co może być nie tak ? Co mam jeszcze sprawdzić ?

Z góry dzięki za pomoc
Szerokości ! ;)


Kubix: sprawdź na najbliższych połączeniach kabel wychodzący z przerywacza do przełączników przedniego, tylnego i wreszcie lampy stopu. Te POŁĄCZENIA mają "dziurę". Jakość kabli chińskich jest tragiczna. Wyglądają na pewne połączenia, natomiast omomierz zaprzecza temu. I tak jest w rzeczywistości. Wyobrażasz sobie zacisk wciskowy, tak jak np. w połączeniu: męskim lub żeńskim, że miedziane druciki kończą się o dwa cm przed danym wtykiem. Zabrakło chinolom drutu w uzwojeniu. Śmieszne i *CENZURA* zarazem. Tracisz czas na sprawdzenie jakości wyrobu /hm... kabla/. 100 %, że to jest przyczyną lub zaśniedzenie połączenia. Zostaje oczyszczenie każdego w instalacji wtyku/gniazdka i wazelina/smar techniczny o odczynie OBOJĘTNYM do roboty. Uważaj na smary kwaśne PH>7 bo "upłynniają" prąd do masy. Najlepsza jest wazelina techniczna chyba z apteki.

Edytowane przez kamil_gs dnia 25-06-2012 23:06

Dodane przez Role dnia 12-07-2012 17:33
#8

Hej to ma ktos ten rzecywisty schemat?

Dodane przez Role dnia 17-07-2012 22:58
#9

Kurcze, podczas przerabiania na 72ccm zdjąłem silnik calkowicie. Po ponownym założeniu mam takie objawy -

1.akumulator naladowany max, swiatła etc zachowują sie jakby był ledwo co naładowany

2. Silnik wyłączony - działaja kierunkowskazy jak trzeba, brak lampy przedniej i tylnej

3 - właczony silnik - przednia lampa dziala jak kierunkowskaz, kierunkowskaz tylni raz jak przednia lampa raz jak kierunkow


Za Chiny nie mogę dojść gdzie źle połączyłem kable, mecze sie z tym od paru dni

Dodane przez Role dnia 18-07-2012 21:44
#10

Ano, ano, z tym ze przepinam to pod siedzeniem wciąż i wciąż lampa mryga, a kierunek świeci.

Z nieco innej beczki, jak wyjąc przednią żarówkę XT? Ta lampa jest klejona czy jak?

Dodane przez kuba dnia 18-07-2012 21:58
#11

masz na obramowce srube, ja rozkrecasz i rozciagasz, a jak zdejmiesz to klosz sam wypada, pod kapturkiem jest gniado, wyjmujesz je z klosza i zarowke przekrecasz i wyciagasz

Dodane przez Role dnia 18-07-2012 22:55
#12

Ok, dzieki Kuba

Mam wielka prośbę, mogłby ktoś zrobić fotki jak wyglada wiazka przy silniku i kable pod siedzeniem? Kurde przełączam to i przełączam a lampa ciągle mryga.