Tytuł: Eaglets Chopper Team :: XT by Kroppaa
Dodane przez Kropa dnia 01-08-2012 17:56
#1
Witam wszystkich :)
W końcu się zabrałem za założenie tematu, a kinga posiadam od lutego 2011.
Choppera kupiłem w stanie takim jak z "salonu" , czyli żadnych modyfikacji.
Jakieś dwa miesiące temu chopper się zatarł i pękł karter. Kupiłem używany silnik od
Kubixa, gdzie miał być też zatarty, ale kartery całe. Silnik posiada cylinder 72ccm. Wymieniona uszczelka pod głowicą, ustawienie rozrządu, itp i silnik śmiga.
Tuning mechaniczny:
-silnik 72ccm
-rozwiercony króciec ssący
-gąbkowy filtr powietrza (stożek)
-wyrzucony zawirowywacz spalin
-zębatka zdawcza 15Z. Ogółem 15/38
oczywiście takie duperele jak świeca NGK oraz tuningowa/sportowa cewka WN:xhappyorange:
Tuning optyczny:
-sakwy
-przesunięte tylne kierunkowskazy na chlapacz
-lightbary
-audio 1,5W
-białe napisy na oponach
-polerka króćca ssącego
-naklejka na tylnej lampie

Dodane przez kuba dnia 01-08-2012 18:24
#2
fajny ten głośnik, moto ogólnie zadbane, a na światle pisze jp??
Dodane przez Rafal_xt50q dnia 01-08-2012 18:27
#3
Pisze : P
Dodane przez FreeHouse dnia 01-08-2012 22:01
#4
Widzę moje sakwy i moje mocowanie kierunków :D Jakoś tak znajomo się zrobiło :P A to oparcie to masz od nowości? Bo takie jakieś jakby nie łosiowksie.
Dodane przez Kropa dnia 02-08-2012 00:07
#5
Zapomniałem dodać, że moto jest z '06r.
Oparcie jest takie jak kupiłem.
A na lampie jest zrobiony napis : P :d
Dodane przez Kropa dnia 22-08-2012 22:31
#6
Kiedyś był malowany silnik, a także zrobiona polerka króćca już filcem z pastą.
Króciec jeszcze do poprawki. Mam dostać jakiś płyn do polerowania.
PS. Zapomniałem dodać, że przeniosłem tablicę na chlapacz. Niestety zdjęć nie ma :P Jeszcze jest pomarańczowe podświetlenie licznika. Zdjęcia kiedyś tam dodam.
Edytowane przez Kropa dnia 22-08-2012 22:34
Dodane przez Kryniax dnia 23-08-2012 00:17
#7
Króciec piękny. Podobają mi się również te lightbary, to są te swiatelka rowerowe?
Dodane przez Kropa dnia 23-08-2012 00:37
#8
No tak. To te po chyba 10zł za sztukę :p.
Żarówki są tam teraz wciskane 5W, ale zaczyna się to szkiełko topić, więc więcej niż 5W tam nie włożę. Używam ich do jazdy w dzień, bo w przodzie jest teraz klosz wraz z żarówką H4.
Zdjęcia, to by trzeba kiedyś jakieś lepsze zrobić, ale aparatem :d
Dodane przez Lewand dnia 23-08-2012 09:19
#9
Moto ładne :D Mało spotykane malowanie ;) Długo polerowałeś ten kruciec ?:)
Dodane przez Kropa dnia 23-08-2012 10:55
#10
1. raz, to wziąłem taką szczotkę drucianą na wiertarkę, a następnie papier chyba 1500. Zdjęcia króćca po tym 1. 'polerowaniu' są wyżej.
Za drugim razem wziąłem jakąś tarcze też chyba do polerowania :p, a potem filc z pastą. Zajęło mi to ok. 30 min. Nie powiem Ci dokładnie, bo nawet nie patrzyłem na zegarek..
Te 30 min, to praca z tarczą i filcem :d.
Zastanawiam się nad polerką komory pływakowej.
Dodane przez kew dnia 23-08-2012 11:30
#11
ten twój króciec był chromowany czy w kolorze silnika ale nie czarnego tylko tego siwego?;D jeśli da się tak wypolerować króciec ten siwy too fajnie ;D
Dodane przez Kropa dnia 23-08-2012 14:55
#12
Toż, to silnik był siwy/srebrny oryginalnie. Króciec też.
Tak da się właśnie wypolerować go. Nie wiem, czy przypadkiem Jacek nie miał coś podobnie.
Dodane przez kew dnia 24-08-2012 16:40
#13
łoooo kur;P to ja też muszę xD jak choroba puści;[
Edytowane przez kew dnia 24-08-2012 16:41
Dodane przez Kropa dnia 01-09-2012 17:53
#14
Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc tutaj już napiszę.
Rozpołowiłem silnik, a gdy złożyłem go zakleszczył się na jakimś biegu. Nie da się wybić tego biegu,
ale wchodzi kolejny i tego da się wybić. Dodam zdjęcia jak wygląda u mnie sprawa.
http://imageshack...172846.jpg
Przeglądajcie te zdjęcia i powiedzcie, czy według was jest wszystko w porządku.
PS. Niestety znikły z mojej winy poprzednie zdjęcia moto.. Jak będę miał chwile czasu, to chociaż parę zdjęć dodam.
Dodane przez kamil_gs dnia 01-09-2012 22:29
#15
na zdj wygląda ok, a jak przykręcałeś wałek krzywkowy na tego imbusa to nie za mocno ? bo jak za mocno to wałek się nie obraca i nie ma biegów ;)
Dodane przez Kropa dnia 02-09-2012 12:04
#16
Jest tak, że ja wałka krzywkowego nie wyciągałem. Odkręciłem tylko tą śrubkę na krzyżaka i wyciągnąłem te bolce.
Wałek się obraca i podnosi tryba.
Bez sprzęgła powinno się dać wybić biegi ruszając wałem tylko ?
Dodane przez Kropa dnia 24-09-2012 20:20
#17
Małe uaktualnienie.:)
PS. Jeszcze jakby ktoś odpowiedział na poprzednie pytanie.
Dodane przez Kropa dnia 24-09-2012 23:46
#18
Czemu najgorszy?:p
Uaktualnienie, to chodziło mi właśnie o golenie. Błotnik nie był zamontowany, bo jeszcze musiałem poprawiać lewego.
Dodane przez bamboo dnia 24-09-2012 23:57
#19
Jak dla mnie również najprostszy, ale zarazem najgorszy sposób na montaż lightbarów. Moim zdaniem mocowanie lampy i lightbarów muszą być w jednej linii i wtedy jest tak jak powinno. Ale każdy robi jak uważa za słuszne ; ))
Dodane przez Kropa dnia 31-03-2013 19:35
#20
A no tak pusto, to mój nowy.

Dodane przez Kryniax dnia 31-03-2013 19:55
#21
a XT masz jeszcze czy sprzedałeś?
Dodane przez Lewand dnia 31-03-2013 20:22
#22
Tak jak Ci pisałem na GG , W stosunku do ceny to bardzo ładny :D
Dodane przez kamil_gs dnia 31-03-2013 21:29
#23
tłumik jakiś dziwny :P kształtem inny niż wszystkie :P to teraz masz dwa ?
Dodane przez Kropa dnia 31-03-2013 21:35
#24
Tamten stoi w garażu. Trzeba w nim tylko zębatke na sztywno i gotowy.
Tłumik dziwny, bo gościu końcówkę od simka przyspawał.
Dodane przez szymo_97 dnia 31-03-2013 22:32
#25
A właściwie po co drugi łoś? Na handel, czy hobbystycznie? :)
Trochę dziwny, bo całość lk, silnik xt (sugeruję się deklem sprzęgła), końcówka tłumika od Simka :D
Pochwalisz się ile dałeś? :)
Generalnie to wypolerować tłumik, kupić pokrywę aku, wszystko ładnie umyć, wypastować i powinien wyglądać bardzo ładnie.
Dodane przez Kropa dnia 31-03-2013 22:50
#26
Te zdjęcia, to pare dni po kupnie. Pokrywę aku mam. Dekiel może inny, bo tam 110ccm siedzi. Gazior zmieniłem na 19, bo był 16. Tłumik i tak będzie inny, znaczy sam zrobię sobie od podstaw albo może i dwa zrobie haha :D.
Kupiłem, gdyż chciałbym zrobić bobbera, a była okazja to kupiłem. Co wyjdzie z tego, to sam jeszcze nie wiem.
Cena, hm.. Tysiaka ; )
Dodane przez kurzac dnia 31-03-2013 22:58
#27
Cena ładna tak jak moto ;p
Dodane przez Kropa dnia 15-04-2013 21:42
#28
No to hop.:P

Dodane przez szymo_97 dnia 15-04-2013 22:01
#29
No proszę. Tył widzę 130/90. Konkret laczek. :)
1/3 Kingów na forum ma teraz szprychy i już nie jest takie "WOW" jak kiedyś gdy ktoś założył szprychy. :) Co nie zmienia faktu, że bardzo fajnie to wygląda.
Wspominałeś coś o bobberze. Ruszasz ramę, czy zostawiasz seryjną?
Trochę nie podoba mi się ten prześwit, ale przy tej ramie niestety nic na to nie poradzisz.
Dodane przez Kompozytor dnia 15-04-2013 22:14
#30
fajne moto przez to że przerabiamy na szprychę sprzątamy części ze starych motorów marauderów rebel itd ;D
Dodane przez Kropa dnia 15-04-2013 22:30
#31
Co do ramy, to muszę się jeszcze zastanowić. Na razie wszystko skręcam na śruby, jak wyjdzie ładnie, to może coś będzie spawane.
Dzisiaj zacząłem robić tłumiki i rura okazała się za cienka i spłaszczała się zamiast wyginać.
W chwili obecnej muszę poszukać tokarza jakiegoś na zębatkę, a tulejki dorobię tak jakby sam albo rozwiercę wahacz. Zobaczymy co i jak. Najgorszy wahacz i nie wiem, czy tu nie przedłużyć ~10cm. Kupię taką linke ale dłuższą hamulcową? O tą rurke co trzyma bęben się nie martwie, bo to się zrobi. Tylko linka.
Dodane przez kuba dnia 16-04-2013 06:59
#32
rura nie spłaszcza się, bo jest za cienka, jak wyginałeś?? Dodam że najlepiej tłumik robić z profili (hydraulicznych?) typu łuk, kolanko. To takie zwykłe, krótkie rurki wygięte w kształty odpowiednie
Dodane przez Kropa dnia 16-04-2013 14:42
#33
na giętarce.
Dodane przez kew dnia 04-05-2013 11:02
#34
Jak idą prace? ;P
Dodane przez Kropa dnia 04-05-2013 11:30
#35
Haha.
Pozostało zrobić tuleje do koł i można jeździć.
Do zrobienia jeszcze mam obszycie siedzenia, kupienie błotnika tył i malowanie.
Jeszcze pare drobnostek typu wydech, kiera, kierunkowskazy. :p
Dodane przez kamil_gs dnia 04-05-2013 11:33
#36
czyli pół moto do zrobienia :zadowolony: daj jakieś zdj aktualne :P
Dodane przez Kryniax dnia 04-05-2013 11:39
#37
Jak idą prace????? XD
Dodane przez Kropa dnia 05-05-2013 00:05
#38

Dodane przez Kryniax dnia 05-05-2013 00:12
#39
Ładnie ci nawet wychodzi. Co ty masz na baku?
Dodane przez Kropa dnia 05-05-2013 01:06
#40
Jak kupiłem go, to jakaś czacha tam była (jest) i coś tam jest napisane :p
Dodane przez wujek dnia 01-06-2013 16:48
#41
Cos nowego ? ;] Jakies aktualnosci ? ;p
Dodane przez Kropa dnia 01-06-2013 17:02
#42
A no. Siedzenie obszyte, błotnik przód i licznik założony, błotnik tył docięty i powyginany, ale jeszcze ranty zrobić i mocowanie jego. Będzie pogoda, to zrobie zdjęcie. :d W sumie jeszcze trochę do roboty jest.
Dodane przez Kropa dnia 06-06-2013 22:43
#43
UP

Dodane przez infermus dnia 06-06-2013 22:53
#44
Kropa szacun, super sprzęt :)
Dodane przez Kryniax dnia 07-06-2013 00:00
#45
Ładny bobber :U
Dodane przez kuba dnia 07-06-2013 07:23
#46
ładny piękny, tylko te siedzisko jakieś takie dziwne, za proste :P
Dodane przez Kropa dnia 07-06-2013 10:15
#47
Za grube wyszło, bo nie dało się naciągnąć dobrze skaju, a dwa to ciut za gruba gąbka.
Dodane przez kuba dnia 08-07-2013 17:34
#49
o kutwa, ale z tym błotnikiem wyjebanie :D to jakiś z fabrycznego motocykla czy customowy? :D
Dodane przez jobal_96 dnia 08-07-2013 17:43
#50
Jak się jeździ z tym sztywnym zawieszeniem na polskich drogach? :P
Dodane przez bamboo dnia 08-07-2013 18:38
#51
kuba przypatrz się, to się zdziwisz ;D Poznajesz grzbiet błotnika ? Sam jestem pod wrażeniem błotniczka, śledzę budowę tego moto na innym forum i na prawdę zaczyna mi się podobać ;D A ciebie kuba zapraszam tak wgl. na www.bobber.com.pl
Dodane przez jobal_96 dnia 08-07-2013 18:58
#52
Rzeczywiście bamboo, sam dopiero teraz po przyjrzeniu się na 2 i 3 zdjęcie wiem od czego jest błotnik :szok: Chyba też sobie taki sprawie :P
Dodane przez Zipp3k dnia 08-07-2013 20:31
#53
Siedzenie, wydech i za wielkie pasy na oponach - to mi się nie podoba. :P Jeszcze ta końcówka błotnika (tam miała być lampa? ) Po za tym to ładnie. ;)
Dodane przez Kropa dnia 08-07-2013 21:33
#54
Pozostało kable przylutować do lampy i nakleić pasek LEDowy, a lampa będzie gotowa. A no i kupić diode, bo urwałem 'stopke' jedną i nie opłaca mi się omijać tej jednej, a potem znowu lutować, itp. :p Kupie diode i dokończe lampe, a ta z boku /oryginalna/ wyleci z moto. Podświetlenie rej. mam również ledowe. Jest mega w nocy.
Błotnik od ursusa i potem zabawa ze zrobieniem miejsca na lampe i zwężanie błotnika. Nacinałem go co 7cm i zaginałem iiiii tak powstał taki rant (trzeba pospawać potem xd).
Zrobie oświetlenie i dodam zdj. jak wygląda to.
Lagi za twarde, a nie wiem czemu, może wina oleju, ale w XT mam mięciutkie. Pasuje jeszcze jakieś inne sprężyny, bo te za miękkie i za mało zwoi.
Co do pasa na tyle, to nie wiem, czy nie wziąć o 1 cm mniej. I tak będą zdzierane i chlorokauczukiem malowane.
Edytowane przez Kropa dnia 08-07-2013 21:38