add ;D w opisie pisze: CHŁODNICA ALUMINIOWA , wszystko wyjaśnia
Edytowane przez krysiak115 dnia 15-08-2012 18:29
Dodane przez kuba dnia 15-08-2012 19:46
#4
oj chłopie trochę przepłaciłeś, u juszczaka były po 129 chyba swego czasu
Dodane przez matrix dnia 15-08-2012 19:56
#5
jak na 2005 rok to bardzo zadbany :)
Z ciekawości mam takie pytanie. Jaką temp. ma olej w dni po 30 stopni i wyżej? :D
Dodane przez _KamiL_ dnia 15-08-2012 19:59
#6
Kuba. też mu chciałem napisać że przepłacił z ta chłodnicą ;d ja trafiłem za 80 zł chłodnicę
Dodane przez krysiak115 dnia 15-08-2012 20:34
#7
chłopaki ,ale ja jej teraz nie kupowałem, 2 miesiace temu ja kupilem po przecenie za 150 zł. W dni po 30 stiopni jak sie jedzie 50 km to nie przekracza 115stopni , a gdzy sa dni po 20 to nie przekracza 90/95.
Dodane przez _KamiL_ dnia 15-08-2012 20:56
#8
Niezła sprawa taki termometr szkoda że taki drogi jest :c
krysiak115 super łosiek mega projekt mam pytanie ten czujnik gdzie umieściłeś i ten zegar za 80 jest z czujnikiem
Dodane przez krysiak115 dnia 16-08-2012 11:44
#11
zrobie wam fotke jak to dokładniej wygląda.
Dodane przez paziu77 dnia 24-08-2012 10:44
#12
a kiedy to zdjęcie
Dodane przez krysiak115 dnia 24-08-2012 11:55
#13
sorry wiem ,że miałem zrobić ale zachorowałem już jestem zdrowy to wam zrobię.
Dodane przez paziu77 dnia 25-08-2012 13:44
#14
będę wdzięczny
Dodane przez paziu77 dnia 19-09-2012 20:45
#15
a nie możesz zrobić zdjęcia tego zdjecia co jest czujnik
Dodane przez krysiak115 dnia 13-02-2013 21:56
#16
łoś ;)
YouTube Video
Poprawiłem filmik. // PeeTER
Edytowane przez PeeTER dnia 14-02-2013 13:22
Dodane przez kurzac dnia 13-02-2013 22:36
#17
amorki 29 cm ;d ?
Dodane przez LukMoto dnia 14-02-2013 13:15
#18
Fajny Łosiek :D Termometr fakt... dobra sprawa :) ( Audi A6 rodzinna ? :P )
Dodane przez szaraf dnia 14-02-2013 13:46
#19
wybacz za off,ale muszę . boże co to za szit w tle puszczony :rolleyes:
Dodane przez LukMoto dnia 14-02-2013 15:40
#20
KucaQ --- jak widzimy, nie tylko my dwoje mieliśmy/mamy zestaw Łoś + Audi A6 C5 :evil2:
Dodane przez michalool dnia 14-02-2013 16:28
#21
no ładnie, stan jak na 2005 idealny, oby tak dalej :)
Dodane przez LukMoto dnia 14-02-2013 19:34
#22
KucaQ napisał/a:
LukMoto napisał/a:
mieliśmy/mamy zestaw Łoś + Audi A6 C5 :evil2:
No widzisz, tobie z tego zestawu została a'szóstka, a mi łoś :U
I to też nie wiadomo, czy się nie pojawi A6 C6 ale to nic pewnego :mrgreen:
Koniec offu !! :D Żeby nie było, że post nic nie wnosi do tematu, to dopowiem
Naprawdę jak na 2005 Twój łoś jest w niezłym stanie... oby tak dalej !
Dodane przez wujek dnia 15-02-2013 16:30
#23
Pomaluj tarcze na zloto i zacisk i masz pieknego losia jak na ten rocznik. ;]
Dodane przez krysiak115 dnia 18-02-2013 18:08
#24
[UPDATE]
Łoś w Carbonie :D
Dodane przez kurzac dnia 18-02-2013 18:18
#25
caly los w carbonie xd ?? na zdjeciu nie widac ze tam jakas folia jest xd
Dodane przez krysiak115 dnia 18-02-2013 18:25
#26
no na zdjęciu nie widać, aczkolwiek jak powiększysz to zauważysz ;D 2 dni to kleiłem a trzeciego leczłem kciuk od wyciskania pęcherzy powietrza ;P
Dodane przez kurzac dnia 18-02-2013 18:28
#27
ja oklejalem przedni blotnik w sticker i mam duzo widocznych babli xd zato carbonem mniejsze elementy mi lepiej wyszly xd
A ten carbon to 3d ??
Dodane przez krysiak115 dnia 18-02-2013 18:29
#28
karbon tłoczony
Dodane przez krysiak115 dnia 18-02-2013 18:36
#29
sprężyny moim zdaniem żółte są odpowiednie nadają mu charakter ,a jak by były czarne to by się niczym nie wyróżniał , a w łośkach o to chodzi że są inne ;D
Dodane przez kurzac dnia 18-02-2013 20:42
#30
Jeszcze listwy rantowej brakuje ;p
Dodane przez szaraf dnia 18-02-2013 20:46
#31
pomogę ze zdjęciem
Eeee... ale zdjęcie było dobrze dodane, nie wiem co ty źle widzisz. Nawet od razu po dodaniu było je widać, może tobie coś pierdzieli. /KucaQ
musialem miec jakis blad,teraz jest ok
Edytowane przez szaraf dnia 20-02-2013 09:10
Dodane przez Marcing dnia 18-02-2013 22:10
#32
Fajny pomysł z tą folią. Szkoda, że zdjęcie nie pokazuje tego jak wygląda w realu ale widziałem tłoczony carbon na masce Audi a3 i moim zdaniem to fajna sprawa. Powodzenia w dalszych pracach. :23:
Dodane przez kurzac dnia 18-02-2013 22:23
#33
wez zrob zdjecie baku z bliska xd Jesli mozesz oczywiscie xd
Dodane przez krysiak115 dnia 19-02-2013 21:17
#34
planuje dać łosiowi żółtą listwę rantową na błotnikach i na baku moim zdaniem będzie świetnie pasować do amorków i będzie ten sportowy charakter , szczerze nie dążę do tego aby łoś strasznie przypominał choppera
----
choć nie widzę zółtej listy na allegro.
Edytowane przez krysiak115 dnia 20-02-2013 14:59
Dodane przez krysiak115 dnia 20-02-2013 15:00
#35
A nie lepiej białą i na żółto ?
Dodane przez kew dnia 20-02-2013 15:27
#36
a co za różnica ;P jak farba dobrze kryje to i tak nie będzie widać co pod nią no chyba że jest różnica w cenie ale chyba nie ma xd
Dodane przez kew dnia 20-02-2013 16:14
#37
Jak by przejechać papierkiem dla zmatowienia to przypuszczam, że by trzymała xd
ładne przyśpieszenie ma :d aż zazdroszczę ;d Chyba muszę sie skusić na 72cc ;p
Dodane przez michalool dnia 24-02-2013 22:22
#43
Wow!:D to jest poważnie 72cc ?? bo jak mój po dotarciu nie będzie tak chodził to się załamie ;/ pięknie wygląda i pięknie, gratuluję łośka :)
Dodane przez krysiak115 dnia 25-02-2013 09:03
#44
tak to jest XT w 72ccm, ładnie jeździ i wyprzedzać jak widać też się da ;D a co do docierania , to docierałem agresywnie ale bez V-max no i robiłem mu częste przerwy, po za tym 3 razy olej zmieniony (1 po założeniu , 2 raz po 300km a potem nie pamiętam ale po 1000km wlałem mu Ravenolu i zapier**la:d
Dodane przez michalool dnia 25-02-2013 14:39
#45
Noo to nieźle, a dlaczego tak często olej zmieniasz ? no to postaram się jakoś dobrze dotrzeć :)
Dodane przez kew dnia 25-02-2013 14:55
#46
Jak zmieniał olej tak często to na złe mu to wyjść nie mogło;P Ale nie trzeba aż tak często. Ja też docierałem nie zamulając;P Jeździłem tak 50 czasami dałem 60 no i żadnych zrywów itp i mój też się zbiera xd
Dodane przez krysiak115 dnia 27-02-2013 19:01
#47
ŁOŚ na myjni :) carbonu nie zmyło wiec się przyjął:)
Daj jeszcze żarówkę niebieską i będziesz jeszcze bardziej zadowolony ;)
Dodane przez krysiak115 dnia 30-04-2013 15:52
#50
Dzisiaj założyłem łosiowi zębatkę 17z , wcześniej miałem 16z.
- king na 16z i 72ccm miał wystarczająco dużo mocy aby odcinać na 4 biegu, więc zaryzykowałem i kupiłem 17z;
-po założeniu i pierwszej jeździe od razu czuje mocniejszy zryw na biegach 1,2,3 ( czuć charakterystyczne przeciążenie w karku);
- na biegu 3 wyciągam teraz ~ 70km/h do odcinki;
- 4 bieg robi teraz za autostradowy przy obrotach około 3,5 tyś. lecę ponad 70 bez wibracji :D ;
- v-max nie wiem ile jeszcze bo dziś jest wietrznie , ale na pewno nie jechałem wolniej niż na 16z;
Zalety:
+ lepszy zryw na 1,2,3 , 4 - bieg bez zmian w przyspieszeniu;
+ mniejsze obciążenie silnika - ta sama prędkość lecz 2/3 mniejsze obroty i wibracje;
+ większy v-max;
+ mniej machania wajchą zmiany biegów podczas jazdy po mieście;
+ ciszej :D
Wady:
- większej zębatki już się nie da założyć ta na założonym łańcuchu ma odstęp 2 lub 3 mm od karteru / pokrywy magneto;
Osobiście zachęcam do kupna 17z. Oczywiście moje przełożenia to 17/38 wersja silnika: XT.
[EDIT]
Mówiąc 70km/h mam na myśli mierzone GPSem bo na liczniku to mi pokazuje co najmniej 90, z resztą nie tylko mi heheh. Pozdrawiam wszystkich tych co myślą że lecą 100 km/h łosiem ;p
Edytowane przez krysiak115 dnia 30-04-2013 16:02
Dodane przez Kedziorek dnia 30-04-2013 20:32
#51
No właśnie jeżeli założyłeś większą zębatkę to z miejsca powinien być muł a nie mieć zrywa WTF :D
Dodane przez Kompozytor dnia 30-04-2013 21:43
#52
sory memory ale w to nie wierze że na 3 na 72ccm złapiesz 70km/h ja na 110 ledwie to dociągam na 3 a ty to niby masz na 72ccm nawet jak by cię pchali i ciągneli to tyle nie złapiesz
Edytowane przez Kompozytor dnia 30-04-2013 21:45
Dodane przez krysiak115 dnia 01-05-2013 12:16
#53
ma lepsze przyspieszenie na niższych biegach bo biegi są teraz dłuższe i przy wyższych prędkościach zmieniam bieg nie tracąc wtedy na czasie w klikaniu wajchą, może źle się wyraziłem że ma lepszego kopa ale nie ma spadku mocy, jest tylko lepiej.
Tak samo zachciało mi się kiedyś przyspieszenia i na kilka dni wróciłem do 14z ale bez porównania gorzej mi przyspieszał niż na 16z do 50km/h, lecz tylko wył jak smok.
@kompozytor nagram ci filmik i zobaczysz :D może nie z 70 idealnie na GPSie ale 65 km/h i jest odcinka na 3 biegu potem tylko już 4 bieg.
Dodane przez MrJaro2 dnia 01-05-2013 12:30
#54
To mi LK 72ccm na 4 70 licznikowe ledwo ledwo leci xD i wyje jak czołg już (zębatka przód 16z, z tyłu oryginalna)
Edytowane przez MrJaro2 dnia 01-05-2013 12:30
Dodane przez Kompozytor dnia 01-05-2013 21:39
#55
Czekam na filmik :D dziś dużo jeździłem i naprawdę żeby złapać 70 licznikowe na kolach 18/15 i przelozeniu 16/38 na 3 biegu przy 110 jest to bardzo ciężkie a ty niby na 72 łapiesz jak nie zobaczę nie uwierzę a jak zobaczę to się zalamie :D
Dodane przez krysiak115 dnia 01-05-2013 22:57
#56
@kompozytor tylko pamietaj że 72 czy 110 to tylko pojemności one nie wplywaja na predkosc bo skrzynia biegow ma ograniczenia,a akurat w loskach mamy te same skrzynie nawet na 50ccm by polecial tyle co ty tylko ze potrzebowal by sporej gorki do tego :P
a co do filmiku to jak dam rade to nagram w najbliższym czasie gdy przytrafi sie 5min wolnego i garsc checi ;)
Dodane przez Kompozytor dnia 01-05-2013 23:01
#57
nie wydaje mi się to musi mieć jakiś wpływ na 50cc 90km na 4 ia 110 90km na 4 ? ;D
Dodane przez krysiak115 dnia 10-05-2013 23:33
#58
Dodane przez Lewand dnia 10-05-2013 23:49
#59
O wiele lepiej teraz :D
Dodane przez Nartsu0 dnia 11-05-2013 11:45
#60
ładnie wygląda w carbonie . Tłumik jest porysowany czy brudny ;p ?
Dodane przez krysiak115 dnia 11-05-2013 11:55
#61
to jest prawe lusterko bo już dawno lewe na śmietniku, są to oryginalne masywne lusterka i zanim znowu zalozyłem te prawe na lewe to połamałem już 3 pary tych plastikowych....
a tłumik lekko porysowany ale te czarne placki to od butów pasażera...
Edytowane przez krysiak115 dnia 11-05-2013 11:58
Dodane przez krysiak115 dnia 16-06-2013 23:16
#62
pamiętacie jak pisałem o 17z ?? To dziś pora na odkop, gdyż chińczyki z roku na rok robią coraz większe gów#a. Zębatka zeżarta po 500km. Zmieniłem na starą 16z i czuć ,że gorzej się jeździ. Obroty za wysokie a na 17z idealnie było a przyspieszenie to samo( może różnica 0.2s do 50km/h).
:evil::evil::evil::evil::evil:
Edytowane przez krysiak115 dnia 16-06-2013 23:17
Dodane przez krysiak115 dnia 24-06-2013 00:12
#63
Konkurs!
Znajdź różnicę co się w łosiu zmieniło ;>?
Dodane przez szymo_97 dnia 24-06-2013 13:49
#64
Nie chrom, a nikiel.
Silniki w tych najstarszych łosiach były niklowane :)
Dodane przez krysiak115 dnia 07-07-2013 23:47
#65
Potem opowiem wam dokładnie co tam przy nim zrobiłem.
Dziś ,gdy jechałem do dziewczyny na moje nie szczęście wystrzeliły mi amortyzatory , a dokładnie sprężyny... Najpierw prawa ,a zaraz lewa i kapeć.... prześwit między kołem a błotnikiem 0 mm! Kupa dymu itp. Zadzwoniłem po lawete i jakoś mnie zebrali , łoś w pasy i do domu. Niestety nie udało mi się znaleźć lewej sprężyny ,a szukałem pół godziny...
Prośba do was polećcie mi jakieś amory do łosia te co miałem to były od quada , jakoś nie mam ochoty kupować tych samych ,ani oryginalnych... Podpowiedzcie bo łoś stoi na rosie pod plandeką jeszcze dostanie kataru(rdzy).
Dodane przez krysiak115 dnia 08-07-2013 00:16
#66
ale ja szukam takich nowych gotowych do kupienia ;p
Dodane przez kurzac dnia 08-07-2013 08:49
#67
kup sobie od chinskiego crossa . zazwyczaj te koloru czerwonego maja grubsze sprezyny i sa lepsze od tych zoltych .. ; p
Dodane przez szymo_97 dnia 10-07-2013 11:25
#68
Krysiak, mam pytanie :)
Bak obklejałeś z jednego dużego kawałka folii, czy może specjalnie to podcinałeś itd.?
Ja zawsze jak chce obkleić nierówną powierzchnię to robią się te zagnioty ;/
Jeżeli chce udzielić mi rad to napisz na Gadu-Gadu20481530, bo widzę, ze tobie ładnie to obklejenie wyszło! :)
Dodane przez krysiak115 dnia 19-01-2015 23:44
#69
Update!
Dawno mnie tu nie było. Opowiem wam w skrócie co u mnie i u łosia. Łosiu śpi w garażu na moim autorskim silniku 90cc, nie używany drugi rok. Sam wyjechałem na studia do Olsztyna, jestem już na 2 roku. Miałem ochotę go sprzedać, ale na chęciach się skończyło, dostał bym może max 1100zł za niego. Kolega namówił mnie na przeróbki i kupiłem silnik 250cc Water Cooled od Kingwaya wraz z osprzętem. Sam nie mogę uwierzyć w cenę za którą kupiłem ten silnik. Napiszę ogólnie co zawiera zestaw:
-250cc chłodzony cieczą R-N-1-2-3-4 (ohc na pasku rozrządu, zewnętrzny filtr oleju), po wymianie tłoku i pierścieni, kompresja 12 bar;
-chłodnicę z przewodami (do cieczy)
-gaźnik
-cewkę
-regulator napięcia
-moduł zapłonowy
-zapasowy tłok
-dodatkowy tryb biegu wstecznego
Moc silnika to 20km, ale myślę, że jak dam lepszy gaźnik np. od Hondy uzyskam te 25km. Cały ten zestaw kosztował mnie jedynie 500zł.
W planach mam kompletną przebudowę.Projekt choppera. Wykonane w nim będą:
-wymiana silnika na 250cc
-nowy lakier
-powiększanie ramy
-wymiana kół
-nowe tłumiki
-centralny amortyzator na wahaczu
-nowe kanapy
-diody led
-licznik
i ogólny tuning optyczny
Moje stałe pytanie: czy waga silnika ~35-40 kg do tych rurek ramy 3/4" nie jest zbyt potężna ? Nasz klubowy kolega robi wycinkę rury z numerem fabrycznym. Na fb napisałem Ci, że powinieneś zamienić zasilanie i powrót chłodnicy, bo obecnie po wyłączeniu silnika cała zawartość oleju spływa Ci do karteru. A po zamianie zostawałaby w chłodnicy z uwagi na opór oleju na zębatkach pompy. Po właściwym zamontowaniu silnika /co najmniej trzy punkty/ uważaj ażeby silnik nie wyprzedził Ciebie. Obawiam się, że wszystko będzie za lekkie do tego motorowego bolida.
Dodane przez krysiak115 dnia 20-01-2015 13:04
#71
Klemens spokojnie wszystko wytrzyma. :) Rama będzie powiększana i w rurki będą wkładane rurki o mniejszej średnicy. Wszystko ładnie się migomatem zaspawa. :) Silnik waży podobno 33kg. Masz rację z tym bolidem, ale po to go robię by mieć dobry współczynnik Mocy do masy :) Obliczyłem, że będzie wynośić od 0.130 do 0.145 KW/kg.
Co do tego wahacza to jest źle napisane. Ramę chcę zrobić sztywną a centralny amor by służył do amortyzowania siedziska (sam nie wiem jak to jeszcze zrobić, ale chce mieć jeszcze zdrowe nerki. :)).
Dodane przez klemens244 dnia 20-01-2015 22:05
#72
Mądre teksty Mnie z obliczeń wychodzi 0,175 kW/kg przy założeniu wagi 105 kg. Jak zwiększysz masę całej hulajnogi do 120 kg to przy 25 kM=18,36 kW mamy 0,153 kW/kg, a przy 20 kM finalnie jest 0,123 kW/kg. Może kuźwa ten bolid rzeczywiście latać przy małej masie własnej i zwiększonej mocy silnika.
Niektórzy zamiast centralnego amora dali oryginalne sprężyny od HD, ale to już są CHORE ceny. Daleko nie szukając Szymo dał sprężyny i b. sobie te rozwiązanie chwali. LwG
Dodane przez wujek dnia 20-01-2015 22:13
#73
Przypatrz się jak masz tu zamocowany amortyzator. :) Może takie rozwiązanie Cię zainteresuje?
Dodane przez krysiak115 dnia 20-01-2015 23:56
#74
Klemens@ waga będzie wynosić około 115,120 kg (tak myślę).
Wujek@ dokładnie o coś takiego mi chodzi tylko u nas musi to być inaczej rozwiązane, ponieważ chcę zachować tylne siedzisko. Według mnie łoś lepiej wygląda z zabudowanym tyłem. :)
Dodane przez szymo_97 dnia 21-01-2015 23:13
#75
Wszystko fajnie, pięknie, życzę powodzenia, ale nie napalaj się na te 20 KM. Jak będzie realne 18 to naprawdę będzie sukces. Uwierz mi, że wiem co mówię. Zmiana gaźnika wpłynie może troszkę na kulturę pracy, ale nie podniesie mocy o 20%.
Internet podaje moc tego silnika od 17 KM do 23 KM. Nie wiem gdzie jest prawda, ale oglądałem filmiki łosia z silnikiem 250 cc cieczakiem (do tego 5 biegów w przód) i szału nie ma. 100 km/h w jakieś 11 sekund. Gdyby miał 20 KM to przy masie 105 kg zrobiłby z jakieś 8-9 sek. Moja 13 konna CBRka o masie 125 kg robiła setkę w 12 :)
Mój silnik 150cc też miał mieć 14-16, a ile ma? Nie wiem, ale nie ma więcej niż 11 jak na moje odczucie. Też zależy czy wierzyć internetom czy własnym przekonaniom. Ja zawsze z mocą w małych pojemnościach odnoszę się do wyżej wspomnianej CBR 125, która miała 13 koni i ważyła 125 kg. Mój bobber o podobnej masie powinien iść podobnie do niej (według danych), a jest duuużo słabszy. Przy założeniu, że ona ma 13 to silniki 110cc mają jakieś 7 KM, 125cc około 9 KM, 140cc jakieś 10-11 KM, 150cc do 12 KM maks. Innych nie testowałem, ale wątpię, że to 250cc będzie ponad dwa razy mocniejsze od mojego 150cc. Tak czy inaczej nie wyobrażam sobie nawet tych 18 KM w łosiu :P
Trochę się rozpisałem, ale to po to, żebyś potem nie szukał usterki jak nie będzie szedł tak jak markowe 250cc o podobnej mocy katalogowej. :P
Powodzenia w pracach, a będzie ich baaardzo dużo. Sam rok temu SWAPowałem silnik o podobnych gabarytach i takich samych mocowaniach jak Twój do łosiowskiej ramy i roboty było baaardzo dużo. Na koniec rezultat wyszedł pozytywny. Mam nadzieję, że tak również będzie w Twoim przypadku. Będziesz tak dumny podczas pierwszej jazdy, że tego nie da się opisać :D
Pozdrawiam :)
Edytowane przez szymo_97 dnia 21-01-2015 23:28
Dodane przez kamil_gs dnia 21-01-2015 23:26
#76
Chętnie zobaczę finalny efekt, a co do mocy to producent najczęściej podaje moc na wale a nie na kole bo to zależy od wielu czynników
Dodane przez krysiak115 dnia 22-01-2015 00:52
#77
Szymo_97 ten silnik ma około 20 koni, ponieważ poprzedni właściciel miał go zarejestrowanego i moc w dowodzie wynosiła 16.5 konia, ale na oryginalnym cylindrze 200cc. Teraz ma zmieniony na realne 248cc to ile może mieć koni? Tak myślę z proporcji, że około 20, ale to i tak 4 razy więcej niż w moim poprzednim silniku. Jest jeszcze możliwość zmiany cylindra na 289cc, ale tego nie jestem pewny.
Pracy będzie sporo, wiem o tym dobrze. :) Na szczęście nie będę robił tego sam. :)
Mam w planach zrobić przełożenia 19/35, koło 16'.
Ps. Szymo_97 ten motor o którym wspominasz też ma 4 biegi :) R-N-1-2-3-4 (słychać to na filmiku , gdy przyspiesza), bo to bashan, a ja mam właśnie skrzynie z bashana w tym silniku. :) I kierowca ważył 95kg, dlatego 11 sekund, ale chciałbym osobiście tyle swoim osiągnąć, bo to już jest przyspieszenie pozwalające ruszać z pod świateł bez stresowo.
YouTube Video
Kamil@ masz rację, bo zachwycamy się tymi koniami, ale nie bierzemy pod uwagę przełożeń.
Edytowane przez krysiak115 dnia 22-01-2015 01:15
Dodane przez klemens244 dnia 22-01-2015 02:02
#78
Hm... w każdym dowodzie zgodnie z SI moc jest podana w kW, a więc 16,5 : 1,36 = 12,1 kM., bez urazy. Jakbyś kiedyś dotarł do skrzyni bashan'a cyknij fotkę wałka sprzęgłowego, zdawczego /oraz z wodzikami/ podając ilości zębów zębatek. Ja mam do udostępnienia każdemu skrzynię FBI/FBM zębatek z ilością zębów dla silnika 139FMB: 50-72 ccm. Również dla silnika 152 FMB = 110 ccm. Gdzieś tu jest moje przeliczenie prędkości obrotową wału korbowego: 8 tys obr/min na skrzyni 72 ccm z określoną liczbą zębów-jak wyżej. Przeliczyłem przy tej prędkości wału i przełożeniach prędkość obrotową koła 12" i tym samym prędkość liniową chopperka na trasie. Była to weryfikacja zawyżonych wskazań chińskich liczników prędkości. Wynikowa różnica wynosiła 7 km na rzecz jasna super osiągi chinoli, hahahaha.
Dodane przez szymo_97 dnia 22-01-2015 20:33
#79
Proporcja proporcją, a praktyka praktyką :)
No nic, nie ma co gdybać. Zobaczymy jak to będzie.
Jeszcze raz życzę powodzenia! Będę śledził projekt :)
Dodane przez kamil_gs dnia 22-01-2015 20:47
#80
klemens, KW na KM to się liczy odwrotnie, bo 1KM to 0.7KW więc 16,5KW to jakieś 23KM
Dodane przez szymo_97 dnia 22-01-2015 21:11
#81
A może on przeliczył wcześniej i napisał od razu 16.5 KM? Nie bierzecie tego pod uwagę? :P
Dodane przez krysiak115 dnia 22-01-2015 22:04
#82
Podałem już przeliczone. Na 200cc było tam 16.5 konia, więc i tak nie aktualne, bo mam 250cc. Jutro nagram filmik z pierwszego odpalenia. ;)
Dodane przez klemens244 dnia 22-01-2015 23:03
#83
Jasne, że 1 KM = 0.7355 kW. No to fakt, że nie wiadomo co było liczone: średnica Ziemi, czy dwukrotnie mniejsza średnica Marsa. Czeski film. Super polska szkoła: pożyczka w złotówkach, czy we frankach. A co za różnica ?
Dodane przez krysiak115 dnia 23-01-2015 23:11
#84
Kto pomoże podłączyć na krótko ? Niestety mam moduł pinowy.
Dodane przez Kompozytor dnia 24-01-2015 10:56
#85
A wiec mialem ten sam problem tylko ze przy powietrznym 250 i 5 biegów . Ja wziąłem schemat opisu kabli z iskrownika i którym ma na co iść i z losia i łączyłem wszystko juz na moduł i wszystko z tej wiązki co wychodziła do leżącego silnika i musisz kupić regulator chyba ja musiałem 5 pinowy
Dodane przez klemens244 dnia 24-01-2015 16:56
#86
Kompozytor: pełna analiza połączeń, też tak robię.
TO NIE JEST REGLER TYLKO MODUŁ.
Ciekawe podłączenie modułu do wtyku regulatora napięcia.
Edytowane przez klemens244 dnia 24-01-2015 18:08
Dodane przez krysiak115 dnia 28-01-2015 18:02
#87
Jakoś sobie poradziłem z tym modułem. Miałem go odapalić, ale 4 amperowy akumulator od łosia nie potrafi przekręcić wału w 250cc. Na razie zbliża się sesja i nie mam czasu na zabawy, ale jak wrócę to postaram się podłączyć silnik do samochodu może wtedy uda mi się go odpalić. Ogólnie 250 potrzebuję 9 amperów , a sam rozrusznik jest 3 razy większy od tego w łosiu. Bardziej przypomina rozrusznik od c-360.
Dodane przez krysiak115 dnia 02-02-2015 00:33
#88
Jako, że odpalenie przesuwa się w czasie z powodu moich zajęć na uczelni, przesyłam wam parę fotek serca skompletowanego w 100%. :)
Edytowane przez krysiak115 dnia 02-02-2015 00:38
Dodane przez wujek dnia 02-02-2015 14:43
#89
O kurde , chyba będzie najciekawszy łoś jak dotąd. :P Silnik chłodzony cieczą. :D