Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Wskaźnik zużycia aku na obrotomierz.
Dodane przez Sszakal dnia 19-02-2013 10:15
#1
Witajcie. Ciekawi mnie jedna rzecz. A dokładniej czy była by możłiwość przerobienia wskażnika poziomu akumulatora
na obrotomierz. Jeśli tak to jak to zrobić?
Dodane przez kurzac dnia 19-02-2013 10:58
#2
podobno jak nie ma akumulatora to wskazowka rusza sie wraz z dodaniem gazu xd
Dodane przez Peny dnia 19-02-2013 11:21
#3
Musi tak być, ponieważ wzrasta napięcie. Ale ten motyw odpada moim zdaniem.
Dodane przez kurzac dnia 19-02-2013 11:43
#4
mozna sprobowac podpiac wedlug poradnika tak jak zwykly obrotomierz . Jakby zadzialao to tylko wydrukowac skale
Dodane przez Peny dnia 19-02-2013 11:46
#5
z tym, że ta skala będzie bardzo mała(w sensie wielkości optycznej).
Dodane przez kurzac dnia 19-02-2013 11:57
#6
no ale jak sie uda to zaoszczedzisz kilka zl zamiast kupowania obrotomierza xd
Dodane przez Sszakal dnia 19-02-2013 11:59
#7
Właśnie to mnie zainspirowało. Odpalałem bez aku i chodziło jak obrotomierz :) Niedługo pojade na przegląd to pogadam z mechanikiem i dam znać :)
Dodane przez michalool dnia 19-02-2013 14:21
#8
Da się zrobić, bo do wskaznika idzie + i - , więc spokojnie da sie to zrobić;) ale mogę się mylic
Edytowane przez michalool dnia 19-02-2013 14:25
Dodane przez Sszakal dnia 19-02-2013 14:29
#9
Opisz jeśli możesz :)
Edytowane przez kew dnia 19-02-2013 16:40
Dodane przez michalool dnia 19-02-2013 14:48
#10
Jak sie Nie myle to KucaQ ma tak zrobić czy już zrobił, tak samo jak masz w artykule ' jak podlaczyc obrotomierz ' , przynajmniej mi się tak wydaje, niech ktoś sie wypowie z ' doswiadczeniem ';)
Dodane przez Sszakal dnia 19-02-2013 15:11
#11
Szukamy ludzi z doświadczeniem :)
Dodane przez Ryland dnia 19-02-2013 16:06
#12
Niewykonalne. Żeby wskaźnik naładowania akuu pokazał obroty, trzeba zbudować odpowiedni sterownik zliczający impulsy cewki (impulsatora) a następnie za pomocą pwma wysterować cewkę wskaźnika. Do tego dochodzi jeszcze wykonanie odpowiedniej skali co też nie jest takie proste.
Dodane przez Sszakal dnia 19-02-2013 16:21
#13
Polak potrafi :) KucaQ a dokładniej pod który kabel od cewki ?
Jak chcesz to wstaw filmik z tym obrotomierzem
//Co to za moda się robi na cytowanie postów nad swoim, cytuj dalsze posty jak już, kew
Edytowane przez kew dnia 19-02-2013 16:42
Dodane przez KML_TDU dnia 19-02-2013 16:46
#14
Podłączenie voltomierza pod cewkę nic nie da, voltomierz pokazuje napięcie zaś na cewce pojawiają sie impulsy o stalym napieciu lecz ze wzrastaniem, obrotow zwiększa sie ich częstotliwosć (na tej zasadzie dziala obrotmomierz zlicza liczbe impulsow i pokazuje to na skali). Jednak jeśli chcecie mieć namiastkę obrotomierza to wystarczylo by voltomierz podłączyć zaraz za cewką ładowania/świetlną przez mostek Graetza (w dużym skrocie prostownik, potrzebny żeby wskazowka nie latała tam i spowrotem), działałoby to na takiej zasadzie ze wraz ze wzrostem obrotów rośnie napięcie generowane przez prądnice (czyli im wyższe obroty tym wyższe napięcie) ktore zostanie pokazane na voltomierzu, potem trzeba tylko dobrać odpowiednia skalę, problem polega tylko na tym że napiecie nie będzie roslo wprost proporcjonalnie do obroto czyli na początku skali podzialka będzie musiala być większa a na końcu mniejsza.Więc tak jak widzicie można to zrobić ale czy nie lątwiej kupić na allegro za 15 zł licznik z poldka albo z kanta?? Czasami trafiają sie nowe (w stanie magazynowym) i potem tylko przelutować jeden kondensator (jeśli chcemy zostać przy oryginalnej skali) albo dorobić nową skale (jeśli nie chcemy lutować), rozwiazanie dużo prostsze, skuteczniejsze, dokladniejsze i bardziej niezawodne.
Edytowane przez KML_TDU dnia 19-02-2013 17:16
Dodane przez Sszakal dnia 19-02-2013 17:15
#15
Teraz to już nic niewiem :)
Dodane przez szymo_97 dnia 19-02-2013 17:52
#16
Nie ma szans.
Przecież na cewce jest stałe napięcie...
Poza tym do obrotomierza wchodzą 3 kable. +, - i impuls z cewki, a do voltomierza tylko dwa.
No nie da się, po prostu nie. :)
Dodane przez KML_TDU dnia 19-02-2013 18:08
#17
Szymo przeczytaleś moj post??
Cewka (ja caly czas pisze o cewce ładowania/świetlnej znajdującej się pod lewą pokrywą) generuje napięcie zmienne które zmienia swoją wartosć wraz ze wzrostem prędkości obrotowej koła magnesowego (jak dynamo w rowerze lampka świeci sie mocniej jak jedziesz szybko), żeby na voltomierzu ta wartośc była pokazywana to napiecie należy wyprostowac przy pomocy mostka Greatza. Czyli wykonalne ale bezsensowne
Edytowane przez KML_TDU dnia 19-02-2013 18:09
Dodane przez Sszakal dnia 19-02-2013 18:33
#18
To sie zrobi. Polak potrafi
Dodane przez Sszakal dnia 25-02-2013 20:19
#19
KucaQ ojeba* system :)
Dodane przez Sszakal dnia 25-02-2013 20:26
#20
To chyba aby wystarczy + od wskaźnika pod cewke :) Pewien nie jestem
Edytowane przez Sszakal dnia 25-02-2013 20:27
Dodane przez Sszakal dnia 25-02-2013 20:32
#21
Ważne żeby wskazówka latała :))
Dodane przez szymo_97 dnia 25-02-2013 21:15
#22
Jak dla Ciebie obrotomierz ma służyć do tego, żeby wskazówka latała "to pozdro" :D
Myślę, że jeżeli chcemy mieć coś takiego to zainwestujcie te 20zł na obrotomierz z fiata, a nie głupoty gadacie.
Robienie z voltomierza obrotomierza to druciarstwo, bo nie będzie ani dobrego voltomierza, ani obrotomierza :)
Dodane przez Sszakal dnia 25-02-2013 21:19
#23
KucaQ dobrze gada! Polać mu :)