Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Smarowanie gilery

Dodane przez zakrzu dnia 01-07-2013 10:53
#1

Witam. Moje pytanie dotyczy smarowania gilery, czy tak jak aprilia clasic ma smarowanie tłoka i cylindra mieszanko paliwowo, a jedyny wlew do silnika jest od smarowania skrzyni biegów i sprzęgła?

Pozdrawiam :)

Dodane przez Zero dnia 01-07-2013 11:55
#2

Dokładnie tak jak w Aprilli.

Dodane przez infermus dnia 01-07-2013 11:55
#3

Z tego co wiem to każdy dwusuw ma smarowanie mieszanką, ale poczekaj na wypowiedzi innych.

Dodane przez wujek dnia 01-07-2013 14:20
#4

Tak , 2T jest smarowany mieszanka paliwowo-olejowa.

Dodane przez Koper dnia 03-07-2013 00:51
#5

Oczywiście, każdy 2t ma smarowanie takie, że po prostu robisz przysłowiowy MIX ( paliwo i olej), ale zanim kupiłem łosia to miałem kupić właśnie aprilke i teraz nie pamietam czy Red Rose, czy Classic miała pompę olejową, która sama dobierała proporcje mixu i smarowała tym tłok, ale słyszałem też, że często się to zacina i mogą być z tym problemy. Poprawcie mnie jeśli się myle, bo było to jakieś 1.5 roku temu i nie jestem pewien.

Dodane przez KML_TDU dnia 03-07-2013 16:24
#6

Popieram slowa KucaQ'a, dozowniki oleju to zło które przestaje dzialać w najmniej oczekiwanym momencie, najlepiej dozownik odpiąć i samemu przygotowywać mieszanke.
Kiedyś robilem remont silnika w skuterze w którym zatkalą sie dziurka odpowietrzajaca zbiornik oleju więc z zbiorniku robilo się podciśnienie i olej nie mogl swobodnie splywać.

Dodane przez Ryland dnia 03-07-2013 17:56
#7

Dozowniki to nie zło, tylko wygoda. A herezje z zatartymi silnikami są wynikiem zaniedbań właścicieli. Takie systemy trzeba dokładnie i regularnie kontrolować/serwisować, a wtedy odwdzięczą się bezawaryjną pracą.

Dodane przez KML_TDU dnia 03-07-2013 19:58
#8

Ryland wiem ze te awarie silnika są wynikiem zaniedbania (z reszta jak większość jakichkolwiek awarii) jednak wygodniej wedlug mnie jest wlać do baku troche oleju i potrząsnąć (tymbardziej że w takim motorowerku ten bak starczy naprawdę na długo) niż martwic sie o to czy cos sie nie przytkało albo czy nie pękl paseczek napędzajacy pompkę (np. w gillerze tak jest a pasek wyglada jak z magnetofonu kasetowego i jest bardzo delikatny a zeby go sprawdzić trzeba bylo rozebrać dośyc sporą część napędu).