Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Nowe 125 (110)
Dodane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 00:03
#1
Witam. Otóż nadeszła ta upragniona chwila, mam przed sobą 1200 zł i takie proste pytanie:
http://allegro.pl...31080.html brać czy nie? Jeśli były już takie tematy to przepraszam, jednak chciałbym założyć swój, własny, aby mieć wszystko dokłądnie opisane i wyjaśnione przez tutejszych znawców, w końcu to nie mały wydatek ;) Wracając do silnika wiem, że to jest 110, jednak ciężko tu u nas dostać prawdziwe 125. Szkoda tylko, że ten zestaw nie zawiera gaźnika, trzeba będzie zakupić od razu PZ26. Miał ktoś jakieś problemy z tym NN? Chcę używać tego silnika przez najbliższe 2 lata do dojeżdzania do szkoły codziennie 6 km w jedną stronę co daje 12 km dziennie, oczywiście mówię tylko o dojazdach do szkoły bez innych wypraw, w które oczywiście zamierzam się wybrać ;) Brać to czy nie? Nie chcę kupić shitu, z którym miałbym mieć tylko problemy zwłaszcza, że mechanik jak narazie ze mnie marny.
EDIT: Jeśli ktoś z Was ma dostęp do nowych prawdziwych 125 lub 140 proszę tu pisać ;) byleby to było pewne źródło.
Edytowane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 00:05
Dodane przez Bandyta dnia 22-07-2013 00:29
#2
Ja bym brał najtańszy jaki jest na allegro. W końcu No Name czy Zong to i tak jest chińskie. Co do gaźnika to masz rację, że lepiej od razu kupić pz26. Przy regularnych wymianach oleju i spokojnym użytkowaniu (tj. nie palenie gumy przed kolegami przy każdej możliwej okazji) to powinien wytrzymać spokojnie.
Dodane przez KML_TDU dnia 22-07-2013 00:45
#3
Z tego co wiem to NN110 i NN125 mają różne wały czyli moze wynikać z tego ze 125 ma większy skok tloka dzięki czemu ma 15ccm więcej pomimo tej samej srednicy cylka więc z tym ze tylko napisem się różnią to nie do końca moze być prawda. Ja sam jeżdze na NN125 z gażnikiem PZ26 (troszkę inny niż dostępne na allegro bo pochodzi ze starego hyosunga i ma pompkę przyśpieszajacą) i zrobilem na nim jakieś 2500 km Moze więcej i nie mam z nim żadnego problemu, pali od kopa zawsze. Też go uzywam na codzienny dojazd do szkoły i pracy ok 20km dziennie) spala jakieś 3-3.5l na 100km. Z tego co pamiętam to jak go kupowalem to były po 600zl i do tego dodawali jeszczę gaźnik :D
Jedyne z czym możesz mieć problem to ładowanie ze wzgledu na przystosowanie silnika do innej instalacji, ale wtedy wystarczy zamontować do niego cewki ze starego silnika i wszystko działa.
Dodane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 00:54
#4
Z cewkami problemu nie będzie bo dopiero co kupiłem nową do starego silnika :) Żadnego palenia gumy nie było i nie będzie, jakoś mnie to nie kręci i nie lubię katować moto, więc z tego co mówicie powinno się to dobrze spisać ;) Jutro zamawiam ten silniczek i poszukam gaźnika chyba, że ktoś tutaj ma PZ26?
Dodane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 01:21
#5
W jakim sensie się nie przydadzą? xD Jeśli na 19mm jest ok to narazie zamontuję stary gaźnik, na szczescie mam 19.
Dodane przez Bandyta dnia 22-07-2013 02:15
#6
KucaQ gówno prawda! Przecież można wykręcić same cewki i przymocować na stary stojan, a nie zmieniać razem ze stojanem (ja tak zrobiłem i ładowanie jest idealne do dzisiaj). Trzeba tylko dokładnie polutować wszystko, aby nic się nie odlepiło.
Co do gaźnika to radzę zmienić, będzie zdecydowanie więcej mocy niż na 19mm czy 22mm.
Dodane przez kamil_gs dnia 22-07-2013 06:31
#7
Ja mam kontakt z gościem który może ci sprowadzić nawet 170cc :p przykładowo STOMP 140 z lekkim magnetem koszt ok 1500 a 120cc ok 1200, napisz co cię dokładnie interesuje to napiszę do niego i w ciągu jakichś 2tyg bd miał silnik w zależności czy ma na stanie czy musiałby sprowadzić zza granicy ;)
Dodane przez klemens244 dnia 22-07-2013 08:16
#8
Co do cewek w moim 110 ccm. Na zdjęciach macie różnice nie tylko rzecz jasna w samych cewkach ile również w mocowaniu ich do pokryw. Obydwa te elementy wymieniłem u siebie, ażeby zamontować iskrownik 6-o cewkowy. Pozostałych elementów nie trzeba wymieniać.

oraz z nowym deklem:

Edytowane przez klemens244 dnia 22-07-2013 08:19
Dodane przez wujek dnia 22-07-2013 09:52
#9
KucaQ pewnie zapomnial ze no-name sa jeszcze z gornym rozrusznikiem do ktorych lewe dekle pasuja od starych silnikow 50ccm. A mam pytanko co do tematu , bo u mnie na wolnych obrotach lampa prawie nie swieci i mam zaplon 2-cewkowy (silnik 110 No-Name bez rozrusznika) to jak moge to przerobic na 6-cewkowy?
Dodane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 11:49
#10
kamil_gs Szkoda, że to nie na mój portfel ;( Zostanę przy tym silniku z allegro. A co do cewek trzeba jeszcze dokupić inny 6-cio cewkowy iskrownik? W starym silniku miałem 6 cewek. Czym się różnią te mocowania iksrowników? Na allegro są tylko te, które mam w łosiu.
Dodane przez klemens244 dnia 22-07-2013 11:50
#11
6-c cewek 35 zeta +obudowa pod ten iskrowni - różne ceny. Ostatnio widziałem wszystkie pokrywy w naprawskuter.pl. Na allegro są też obok Ciebie lub u chłopaków. Spytaj się Sysego, chyba ma je luzem na regale.
Dodane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 12:02
#12
Na allegro widzę tylko takie cuda
http://allegro.pl...43117.html, identyczne jak u mnie w łosiu..
EDIT: KucaQ a jak Ty poradziłeś sobie z ładowaniem w nowym silniku?
Edytowane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 12:53
Dodane przez szymo_97 dnia 22-07-2013 21:48
#13
Da się przerobić (łatwo) instalacje z motocykla 6-o cewkowego na silnik 2 cewkowy. Sam to robiłem w Zumico kumpla. :)
Nie będę się tu rozpisywał. Uderz do mnie na
Gadu-Gadu
20481530 to udzielę informacji :)
Dodane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 21:48
#14
Kurcze, z tego co czytam to raczej będzie spory problem z tym ładowaniem. A światła na wyższych obrotach jako tako świecą? Da się jechać? Nie musi mi ładować akumulatora, silnik kupuję bez rozrusznika ;P
Szymo_97 mogę napisać do Ciebie za jakąś godzinke lub trochę więcej lub jutro? Teraz muszę odstąpić komputer mamie i nie mam jak pisać.
Edytowane przez MrJaro2 dnia 22-07-2013 21:50
Dodane przez szymo_97 dnia 22-07-2013 21:51
#15
MrJaro2, spokojnie się da. Napisz do mnie to Ci objaśnię wszystko :) muszę się też ciebie spytać i kilka rzeczy i powiem Ci co masz zrobić, żeby wszystko ze sobą grało :)
Spoko, pisz jak będę dostępny :)
Edytowane przez szymo_97 dnia 22-07-2013 21:56
Dodane przez KML_TDU dnia 23-07-2013 00:56
#16
Jeśli cewki by nie pasowaly pod twoją instalacje to jeździć się nie da (napiecie bardzo skacze i pali żarowki przy wysokich obrotach a do tego kierunki, stop i klakson są z akuma więc lądowanie jest potrzebne) jednak najlepiej będzie jak będziesz mial już silnik zamontowany i wtedy bedziemy wiedzieć co tam dokladnie siedzi w środku bo chińczycy to lubią czasem trochę zamieszać i może się okazać że będzie wszystko ok a moze będzie potrzeba coś przerobic jednak tym się nie martw bo jest to w miarę proste.
A co do przeklądania iskrowników 2-cewkowych ze starego silnika do 110/125 to problemu nie ma tylko trzeba przełozyć same cewki (a konkretniej to tylko jedną cewkę) a nie razem ze stojanem.
Dodane przez szymo_97 dnia 23-07-2013 11:45
#17
Odpowiedni regulator i już nie będzie palić żarówek.
Zarówno instalacje z dwóch cewek na sześć cewek jest łatwo przerobić, jak i na odwrót. :) Potrzeba odrobinę chęci i tyle :D
Dodane przez klemens244 dnia 23-07-2013 14:26
#18
Jak już pisałem trzeba dać regulator od 2T, bo później odcina napięcie ładowania. Ja dałem od keeway'a. Co do zamiany cewek: wyżej są zdjęcia ich obydwu z RÓŻNYMI deklami. Sam cokół cewek jest inny, no i cewki mają RÓŻNĄ wysokość, więc chęci to chyba nie jest wszystko. Dostawca silnika dostarczył mi właśnie inny dekiel pod 6-ć cewek, bo na długiej tulei, jako odlew pokrywy. Każdy mając dwie ręce by sam to zrobił. Jakoś nie widzę potrzeb podważania zdania dostawcy silnika, który dostarcza części do łososiowatych i do ATV na cała Polskę. Ale łeb mu można zawsze urwać, nikt nie jest doskonały przecież.
Dodane przez MrJaro2 dnia 23-07-2013 14:42
#19
Silnik już zamówiony, sprzedawca jutro wyśle. Przyjdzie, zamontuję i zobaczymy jak będzie działać, dopiero wtedy będziemy kombinować ;)
Dodane przez MrJaro2 dnia 25-07-2013 14:06
#20
Silnik doszedł przed chwilą :D Dam radę to sam zamontować czy będę potrzebował kogoś do pomocy?
Dodane przez Kompozytor dnia 25-07-2013 15:06
#21
nie trzeba sam dasz radę musisz się troszkę pomęczyć ale dasz rade sam to zbolałęm a miałem mętlik w elektronice bo mi kilka kabli zostało ;D
Dodane przez MrJaro2 dnia 25-07-2013 16:11
#22
To od jutra zaczynam to składać, muszę jeszcze wymienić gumy w tylnej zębatce i będę Was informował o tym co z tą elektryką, czy działa to czy nie ;D I tu kolejne pytanie, przy zdejmowaniu koła muszę całkowicie wykręcić te śruby do naciągania łańcucha? Nigdy jeszcze nie ściągałem tylnego koła w łosiu. Dziś jakoś nie mam ochoty ani sił tego składać, wykończyło mnie wczorajsze pół dnia chodzenia po sklepach ;/
Dodane przez KML_TDU dnia 26-07-2013 01:05
#23
Tylko ściągasz łańcuch i najlepiej odkręcić mocowanie bębna i linkę (da się bez ale łatwiej z odkręconym) a potem odkręczsz nakrętkę na ośce i ją wybijasz (ośkę, nie nakrętkę) i koło wychodzi, popatrz tylko po której stronie byla która tulejka dystansowa żeby nie pomylić. A co do łańcucha to ja zazwyczaj odkręcam zabezpieczenie zębatki zdawczej i ściagam lańcuch wraz z nią, można by poluzować napinacze i ściagnąć luźny lancuch ale mi się osobiście nie chcę potem bawić w odmierzanie żeby bylo rowno przy składaniu :D
Dodane przez MrJaro2 dnia 28-07-2013 10:12
#24
Jaki filtr radzicie wsadzić? Stożek gąbkowy?
Dodane przez kurzac dnia 28-07-2013 10:17
#25
zależy po jakich terenach jeździsz ;d Jak asfatówkami to załóż siatkowy xd Jak lubisz pojeździć po polnych to lepiej daj gąbke .Chociaż ja polnymi jeżdze sporo na takim
http://allegro.pl...64050.html i jak na razie silnik się nie zatarł od piachu xd dałem 20 zł za ten siateczkowy i mam go już 2 lata . nic nie pęka wygląda jak nowy . ;p
Edytowane przez kurzac dnia 28-07-2013 10:19
Dodane przez MrJaro2 dnia 28-07-2013 10:30
#26
U mnie na drogach w koło pełno kurzu. Po tych ulewach i podtopieniach zostało wszędzie dużo mułu i teraz wyschło i mam tutaj bardzo dużo kurzu, więc chyba zainwestuję w gąbkowy ;P
Dodane przez kurzac dnia 28-07-2013 11:00
#27
no to kupuj gąbke , tylko nie kupuj tych obudowanych w plastik ;p
Dodane przez klemens244 dnia 28-07-2013 18:26
#28
A dlaczego nie w plastiku ?
Dodane przez kurzac dnia 28-07-2013 18:27
#29
ja sądze że stożek jest od tego żeby więcej powietrza łapał . więc nie widze sensu kupowania obudowanego /. o tym mówie ;d
http://allegro.pl...62207.html
Dodane przez klemens244 dnia 28-07-2013 18:40
#30
Ten jest do d........ Ja kupiłem gąbkę obudowaną:http://allegro.pl/filtr-powietrza-gabkowy-45mm-35mm-obudowa-tuning-i3374340987.html, bo chcę wyciszyć traktor silnika. Od 60 km/h wzwyż nie słyszę mózgu od hałasu poprzez pieprzone filtry. Masz pomysł na jakąś obudowę filtra powietrza. Oryginalną puchę wyrzuciłem, bo tam zainstalowałem wzmacniacz do głośników. Pucha może być dowolnego, ale wykonalnego kształtu z bl. ocynkowanej pod nity.
Dodane przez kurzac dnia 28-07-2013 18:48
#31
klemens ten co podałem ja to włąsnie odradzałem . Tylko jakoś po rusku napisałem i nie zrozumiałeś ;d
Dodane przez klemens244 dnia 28-07-2013 22:18
#32
O.K. Teraz rozumiem, P.S. Pisz po polsku lub technicznie. Skoro masz czas to zaproponuj puchę rozprężną na filtr powietrza /tak jak z amorem od Quada - ściskacz./.
"Pisz po polsku lub technicznie" no i kto to mówi :/
Dodatkowo usuwam powielone posty.//KML_TDU
Edytowane przez KML_TDU dnia 28-07-2013 23:12
Dodane przez Skandal dnia 29-07-2013 15:44
#33
Na tym samym silniku mam zrobione 2500km + gaźnik PZ19 i jest całkiem spoko, nigdy nie było z nim problemu i zawsze pali od kopa, pamiętaj tylko, żeby po pierwszych 100km wymienić olej.
Co do filtra to bez dwóch zdań bierz stożek w plastikowej obudowie, jeżdżę na nim od początku. - ew. gąbkę również w obudowie
ja sądze że stożek jest od tego żeby więcej powietrza łapał . więc nie widzę sensu kupowania obudowanego
Obudowa z jednej strony jest otwarta co jest w miarę logiczne. Jeżeli króciec ustawiony jest w tą stronę:

To przez ta obudowę będzie łapał ów powietrza jeszcze więcej. Już nawet nie będę wspominał o jakimkolwiek braku zmartwień jeżeli chodzi o jazdę w deszczu ;)
Edytowane przez Skandal dnia 29-07-2013 15:48
Dodane przez kurzac dnia 29-07-2013 16:54
#34
JA na swoim siateczkowym jeżdżę w każdych warunkach od bardzoo dawna . czy to słońce deszcz piachy itd. I nic się nie dzieje . Pod tą siateczką jest guma która nie wpuści żadnego syfu .
Dodane przez Skandal dnia 29-07-2013 17:25
#35
Już się jedna osoba przekonała jak się jeździ w prawdziwym deszczu, a nie mżawce z otwartym filtrem, czyż nie
Shox? :wink:
Wybór należy do Ciebie, o większy dopływ powietrza nie masz się co bać ;)
Edytowane przez Skandal dnia 29-07-2013 17:27
Dodane przez kurzac dnia 29-07-2013 18:08
#36
zepsuje się to trudno , będzie żyło się dalej ;p I tak planuje A1 wkrótce zrobić a co się wiąże z lepszym moto ;p
Dodane przez klemens244 dnia 29-07-2013 20:08
#37
Macie Panowie rację bezwzglednie. Precyzuję ponownie mój temat: chodzi mi o WYELIMINOWANIE "szmerów" = walenie po własnych uszach 65 dB. Na dłuższej tasie to jest mordęga, czyli własne samobójstwo. Chodzi mi o dużą obudowę tego stożka w postaci puchy po kawie. Prawdopodobnie dorobię tę przejściówkę do zrobionej skrzynki w miejscu starego filtra. Was nie wkurza ten hałas ? Tłumik to jest oddzielna sprawa. W skuterach układ dolotowy do gaźnika jest całkowicie hermetycznie wytłumiony /poza zasysaniem/, więc w ogóle nie słychać pracy 4-suwa/4T. Krótko: cichy i szybki, bo jest TYLKO w drugiej połowie przymiotników.
Dodane przez MrJaro2 dnia 29-07-2013 22:48
#38
Czyli nie brać zwykłego gąbkowego tylko w obudowie? Bo mi już troszkę pomieszaliście a zamawiać będzie trzeba ;D
Dodane przez KML_TDU dnia 29-07-2013 23:14
#39
No to jeszcze zeby bardziej zamieszać to powiem ci że ja od 4 lat jeżdżę na filtrze siatkowym który był zamontowany jak kupilem kinga (od 4 lat ten sam egzemplarz) :D Raz go tylko przemyłem w benzynie jakiś rok temu jak zakladalem silnik 125 :D W gaźniku mam czyściutko a jeżdżę w różne dziwne miejsca (przejazd przez las czy plażę to raczej norma u mnie)
Dodane przez MrJaro2 dnia 29-07-2013 23:26
#40
Ja na starym silniku śmigałem na zwykłym stożku 3 lata a nie wiem ile poprzedni właściciel także wiesz ;D Ale teraz nie wiem co kupić, chyba ten gąbkowy
Dodane przez KML_TDU dnia 29-07-2013 23:46
#41
To jeszcze porusze jedną kwestie, a mianowicie mi w 125 bez rozrusznika z gaźnikiem pz26 i na krotkim dolocie i prostej rurze do filtra krotki filtr siatkowy ledwo wchodzi więc duży gabkowy by sie nie zmieścił, nie wiem jaki ty masz zestaw ale weź to też pod uwagę.
Dodane przez MrJaro2 dnia 29-07-2013 23:59
#42
pz26 będzie ale dopiero w przyszłości ;) Może wejdzie gąbkowy, powienien, widziałem takie zestawy
Dodane przez klemens244 dnia 30-07-2013 07:54
#43
Przyjacielu. Fajnie, że drążysz tematy. To jest super w klubie, a nie utarta ścieżka ... majster w warsztacie tak robi od lat, to ja też bede tako robił". Super jest to, że tu można podzielić się własnymi przemyśleniami/doświadczeniem, a nie sztampowym "ociec kazali". Ja w tym temacie załoZyłem:
- stożek chromowany klasyczny,
- i.w. owalny,
- od 126p - papierowy w puszce po dużej kawie
- gąbkowy w budowie,
- gąbkowy w plastikowej siatce,
- samoróbkę z gąbki kuchennej jako zadeklowany walec,
- stożkowy owalny na przedłużce 0,5 do 1,0 metra rozciągany.
Założysz coś dla oka /chrom/ ~23 zł lub praktyczny w stożkowej gąbce ~15 zeta. Gąbka kurz z plaży i z lasu wyłapie Ci jak i te pozostałe. M.Jackson chodził w sterylnej masce na gębie w Polsce. Masz wolny wybór. Tak jak z CAŁYM chopperkiem. Rób co chcesz ! I nie kieruj się zdaniem innych. W sobotę 27.08.2013 SYSY 95 dostał od PREZESA Harley Davidson Club of POLAND o/Wrocław tytuł MOTOCYKLA ROKU 2013 za swego bobberka. Zgadnij za co. NA PEWNO za własną INICJATYWĘ, a nie rady typu , co mi się np. w tym filtrze podoba. Sysy wkroczył na forum już dziennikarskie PISM EUROPEJSKICH, a nie wierzył w to. Miejsce dla Ciebie też jest wolne.
Dodane przez kurzac dnia 30-07-2013 09:14
#44
siateczka daje fajniejszy dzwiek przeciez chooper to ma halasowac ;)
Dodane przez Cacper dnia 30-07-2013 22:25
#45
Witam
Ja mam troszkę inne pytanie mam silnik 125ccm gaźnik pz19 plus stożek mam zamiar zmienić na pz26 ale pytanie brzmi.
Jaką świecę założyć do takiego zestawu?
Dodane przez szymo_97 dnia 30-07-2013 22:37
#46
Zostawić taką jaka jest. Świeca nie wpływa Ci na osiągi :)
Dodane przez wujek dnia 30-07-2013 22:45
#47
kurzac nie obrzydzaj chlopakowi dzwieku 4T , tu ma sie slyszec tylko i wylacznie dzwiek tlumika ,a czy woli glosniej czy ciszej to juz od niego zalezy czy bedzie kombinowal przy tlumiku czy nie.
Zakladajac siatke bedzie Cie porzadnie wkurwiac zasysanie powietrza , przy gabce obudowanej efekt ten jest mniejszy. W moim przypadku jak kupilem od gowniarza (w moim wieku , ale gowniarza) mojego chopperka to nie bylo juz puszki , a szkoda bo nie sluchal bym tego ebanego swistu. Obecnie nie mam az tak glosnego swistu , zawory slychac delikatnie , ale niestety stuka mi cos w sprzegle , nadrabia za tlumik normalnie.
Jaki z tego moral ? Jesli zalozysz stozek to jakies 70% dzwieku bedziesz slyszal zasysajacego powietrza 20% zaworow i te 10% tlumik w zaleznosci od tego czy przelot lub ile posiada przegrod.
Wiec wybor nalezy do Ciebie. ;]
Dodane przez kurzac dnia 30-07-2013 23:06
#48
Ja lubie jadąc 30 km/h dodać do pełna gaz ;p Motorek się powoli rozpędza na czwórce i ciągnie powietrze ;p Dla mnie to super efekt . No ale każdy ma inny gust ; )
Dodane przez MrJaro2 dnia 31-07-2013 23:08
#49
A ja tam nigdy nie słyszałem żadnego zasysania powietrza u mnie a chciałbym bo to troche efekt dźwiękowy jak z turbo w samochodzie xD Kolega tak miał na stożku a ja nie.
Dodane przez MrJaro2 dnia 01-08-2013 21:33
#50
Na docieranie kupić połsyntetyk? :P Musze kupić olej, troche sie boje jeździć na tym co jest w silniku, kij wie kto i co tam nalał
Dodane przez klemens244 dnia 02-08-2013 01:53
#51
Większość leje za 20 zeta, bo lepszy w TYM silniku jest niepotrzebny. Semi syntetic/półsyntetyczny wystarczy. Poczytaj o olejach w wikipedia - bo jest o czym.
Dodane przez jobal_96 dnia 02-08-2013 09:47
#52
Jaro na docieranie kup mineralny i po ok.50-80km go wymień na półsyntetyk.
W żadnym wypadku nie kupuj na docieranie syntetyka :)
Dodane przez MrJaro2 dnia 02-08-2013 21:25
#53
Kupiłem półsyntetyk ;) A jak wywalę tą pierwszą przegrode z tłumika to będzie zbyt głośny czy nie?
Dodane przez kurzac dnia 02-08-2013 21:53
#54
pierwsza przegroda wyrwana to strzał w dziesiątkę ;) Dzwięk nabiera basu lecz nie jest za głosny ;d
Dodane przez jobal_96 dnia 03-08-2013 09:18
#55
Półsyntetyk opcjonalnie też może być na okres docierania ale tak jak już wspomniałem najważniejsze aby nie był to syntetyk gdyż pierścienie na takim oleju będą się ślizgać zamiast odpowiednio dotrzeć.
Dodane przez klemens244 dnia 03-08-2013 11:35
#56
Fakt. Poza tym Syntetyk jest idealny dla silników wielocylindrowych już po pewnym przebiegu. Jako PEŁEN syntetyk "zakleja"/uzupełnia wszelkie przytarcia na gładzi cylindrowej, tym samym uszczelniając cylindry. i jak jobal napisał doskonale powodują ślizganie się pierścieni tłokowych, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa i przedłuża żywotność silników już po pewnym przebiegu. Jest to idealny ratunek dla starych, ale kręcących się jeszcze silników ktore machają po 300-400 tys km.
Najlepsze są oleje mineralne, bo są pochodnymi /bezpośrednio/ ropy naftowej. Najzdrowsze dla ekologii i bez chemii. Ale niestety wytwarza się w procesie spalania mega-ilość NAGARU, więc petrochemie wymyśliły pół i full syntetyki. No i KASA jest dla nich inna.
Dodane przez MrJaro2 dnia 03-08-2013 23:11
#57
Da radę podłączyć czujnik luzu ze starego silnika do tego 125? I gdzie jest ten kabel w moto od czujnika? Gdzieś mi sie zgubił, zapomniałem o nim jednym na śmierći nie wiem gdzie jest, pewnie gdzieś uciekł pod siedzenie xD
Dodane przez szymo_97 dnia 03-08-2013 23:22
#58
Tak, czujnik luzu będzie działał, "N" będzie się świecić w odpowiednim momencie. Jeżeli jednak będziesz chciał założyć wyświetlacz biegów to będziesz musiał kupić inny czujnik, z takiego silnika, w którym jest taki układ biegów jak u ciebie :P
A co do kabla to teraz nie pamiętam jakiego on jest koloru, lecz zdejmij siedzenie, a na pewno go znajdziesz :P W końcu powinien to być jedyny kabel, który nie jest gdzieś podłączony :)
Dodane przez MrJaro2 dnia 05-08-2013 23:09
#59
A jeszcze takie pytanie mam, żeby nie zakładać nowego tematu, jaka lampa na tył podejdzie do łośka prócz tych oryginalnych? Muszę kupić i nie wiem czy za tą cenę nie dostanę czegoś lepszego, czy po prostu brać oryginał, chce tam ledówke wpakowac ;P
Dodane przez MrJaro2 dnia 06-08-2013 13:16
#60
Kurcze troche za droga, chyba jednak wezmę oryginał ;) Ale dzięki za pomoc. A tak wgl prosiłbym o nie zamykanie tego tematu, tutaj będę kierował do Was pytania odnośnie mojej maszyny, po co zaśmiecać forum :P
Dodane przez MrJaro2 dnia 06-08-2013 13:41
#61
Chciałem trafić coś do 50 zł z przesyłką ;)
Dodane przez szymo_97 dnia 06-08-2013 22:19
#62
Ja bym brał oryginał i tam wpakował pasek ledowy jako pozycję (tak jak już to kilka osób zrobiło), a na STOP zostawił normalną żarówkę, bo on jednak musi się mocno w oczy rzucać!
Dodane przez MrJaro2 dnia 07-08-2013 12:21
#63
Właśnie miałem zamiar zrobić coś takiego ;D
Dodane przez jobal_96 dnia 07-08-2013 13:10
#64
KucaQ dlaczego napisałeś "Gorzej jak trafisz na dociekliwego policjanta"? Czy ledy w lampie tylnej nie są 'legalne'?
Dodane przez kurzac dnia 07-08-2013 13:12
#65
mi się wydaje że to nic nad zwyczajnego ale jak będzie jakiś wredny to wszystkiego się doczepi ;p
Dodane przez KML_TDU dnia 08-08-2013 00:24
#66
Lampa homologowana jest na zwykłą dwuwloknową żarówke a nie ledy więć mógłby się przyczepić (tak samo jak do H4 w oryginalnym kloszu, ksenony z bazarku itp)
Dodane przez MrJaro2 dnia 08-08-2013 21:48
#67
Ja np. kiedyś przejechałem koło panów policjantów kompletnie bez świateł, nie zatrzymali mnie chociaż patrzył w moją stronę z daleka (łosia troche słychać:U), tylko patrzył na mnie a ja sobie przepisowe 45 jechałem czy tam 50 xD Dokładnie, zależy na kogo trafimy, są Ci zacięci, którzy przyczepią się o byle pierdołę i Ci, wyrozumialsi, możę troche leniwi xD A jak wszyscy wiemy, za przekroczenie prędkości samochodem dasz pięc dych czy tam stówę chłopakom "na piwo" i cię puszczą a co oni by zarobili na takim młodym chłopaczku? :)
Edytowane przez MrJaro2 dnia 08-08-2013 21:48
Dodane przez MrJaro2 dnia 09-08-2013 00:50
#68
Ale kasa z mandatu nie idzie do ich prywatnych kieszeni :)
Dodane przez MrJaro2 dnia 15-08-2013 21:24
#69
Jaki luzy zaworowe ustawić? Łosiu trochę mocy stracił, mam dylemat czy to przez zawory czy co xD narazie zrobione 300 km, a więc jakie luzy ustawić? Bo już wyraźnie te zaworki słychać, mam nadzieję że się poprawi bo według mnie teraz jest troche mocniejszy od 70cc w idealnym stanie albo już się przyzwyczaiłem albo to zawory :D Oczywiście mówię o przyspieszeniu i żeby nie było nie katuję go tylko to czuć ;D Ale każdą górę robię na 4. Trochę się rozpisałem niepotrzebnie ale chciałem się podzielić tymi moimi zmartwieniami, może troche głupio pisze ale chciałem to wyrzucić ze swojej duszy motórzysty :D
PS. Polecam wam film pt. "Motór" :U