Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Układ dolotowy silnika.
Dodane przez klemens244 dnia 24-08-2013 06:40
#1
Szukając rozwiązań celem wyeliminowania "pierdzenia" zasysania, które powyżej 60 km/h doprowadzało do reakcji naturalnych, czyli bez kija nie podchodź przetestowałem filty powietrza:

, jak również filtr od pf126p w puszce od kawy.
Próbowałem różnego rodzaju rozwiazań. Testy zainstalowania jakiegokolwiek filtra na rozciągliwej rurze:

nic nie dały. O ile na biegu jałowym silnik pracował stabilnie to na obrotach średnich i wyższych nie miał wystarczającego podciśnienia do zassania powietrza. Krótko: dławił się. Do jedynego w Polsce króćca nad górny rozrusznik elektryczny o średnicy RZECZYWISTEJ 26 mm:

zastosowałem kolejne rozwiązanie oparte na filtrze JEDNAK gąbkowym o POWIĘKSZONYCH otworach wlotowych w obudowie filtra:

.
Efekt: Wspaniała i równomierna praca silnika w całym zakresie jego obrotów w trakcie jazdy z różnymi prędkościami. Nie ma jakichkolwiek ubocznych efektów "turbodoładowania", czy jak kto woli zubożenia mieszanki w paliwo lub tym samym wzbogaceniem mieszanki w nadmiar powietrza.Wyeliminowane męczące dla uszu zasysanie powietrza, ale... głęboki i niski BAS pracy układu dolotowego idealnie współpracujący z tłumikem wydechu oryginalnym jak i też bez pierwszej przegrody lub/i też bez dwóch przegród. Ale przy oryginalnym tłumiku od LK/GW - 4-y przegrody są jak podawał ekspert KucaQ - można JUŻ słuchać MP3 z głośników/kolumn wodoodpornych. Czy IRON MAIDEN czy Gershwin, Bach, czy Radio z Latem nie jest zagłuszane przez co najmniej 60 dB średniotonowe zasysanie powietrza. Niski bas tłumika i ukł. dolotowego działa jak subwoofer przy Ride to Hell. Wygląd chromowanych:
- układu dolotowego - poziomego komina,
- gaźnika,
- kolektora ssącego,
jest rewelką. Wali wszystkie mijające klasyczne hulajnogi na kolana. A do tego 8 GB nagrań. Można latać z tym na długie trasy. Silnik jest 110 ccm z 700 km przebiegu na szafie, chłodnicą z wentylatorem od komputera sterowany bimetalem na 80 st. C. Układ tej jest po testach drogowo-miejskich i działa doskonale. Spalania 2,5-3 l/100 km po mieście. Ale to z uwagi na moje gabaryty, wagę troglodyty z Antypodów, rzecz jasna dużej ilości przejść dla pieszych no i otwarcia przepustnicy. Wymienione rozwiązanie w stosunku do gaźnika i filtru za silnikiem ma kopnięcie przy przyspieszaniu całkiem sensowne. Jak 150 ccm.
Dodane przez matrix dnia 24-08-2013 09:21
#2
Dobra robota! :)
Może tak teścik przy 72cc? :P
Dodane przez klemens244 dnia 24-08-2013 09:55
#3
Bracie Matrix. Zachowaj splendor dla innych. Natomiast w klubie speców powiedz mi- na wyniki którego lub jakiego "teściku"oczekujesz ? Dotyczy to hulajnogi 50/72 ccm. Wątków jest dużo tak jak widzę również w sprawie dymienia z odmy przy nówce cyla, głowicy tej pojemności. Precyzuj. Bo rozpiszę się na wiele wątków dot konstrukcji ramy, budowy silnika, hydrauliki, zmian w elektryce, innowacji w ogumieniu. A to doprowadzi, że nie pomogę, a zaszkodzę tym co zbierają punkty.
P.S. Napisz jak odkręciłeś NAKRĘTKĘ z wału przy magnecie.
Edytowane przez klemens244 dnia 24-08-2013 10:22
Dodane przez szymo_97 dnia 24-08-2013 13:38
#4
Bardzo ciekawe rozwiązanie zastosowałeś i + dla Ciebie za pracę i chęci jakie w to włożyłeś. Podpinam temat :)
Dodane przez matrix dnia 24-08-2013 20:58
#5
Klemens, chodzi mi o znalezienie najbardziej optymalnego filtra i umiejscowienia go w kingu o poj 72cc :D
Dodane przez klemens244 dnia 25-08-2013 07:23
#6
Szymo. Piszę dla klubowiczów=BRACI.
Matrix Przetestowałem chyba wszystkie filtry + własnej konstrukcji. Najpraktyczniejszy jest gąbkowy, najgłośniejszy i "wygladający" jest chromowany. Mnie zależało na słuchaniu MP3 w czasie jazdy, a nie udręce dla uszu z bliskiego źródła hałasu. Tłumik jest słyszalny dla tych co są z tyłu w trakcie jazdy. Każda potrzeba jest matka wynalazków, a na pewno prób z tym związanych. Sam wiesz o co chodzi jak i każdy, który nie posiedzi na dupsku za długo.
Edytowane przez klemens244 dnia 25-08-2013 07:56
Dodane przez Cacper dnia 07-09-2013 16:23
#7
Witam
Mam takie pytanie mam u siebie 125ccm i dolot ssący w cylindrze ma otwór 26mm, mam gaźnik pz26 czyli wylot też 26mm, ale sam króciec 23mm skąd wziąć taki by miał 26mm.
Widzę klemens244 że twój był spawany sam robiłeś jak taj to daj znać co wykorzystałeś.
Dodane przez wujek dnia 07-09-2013 17:09
#8
Cacper , sa w sprzedazy 25mm i w glowicy masz zapewne 25.5mm.
Tu masz 25mm , lecz moge sie mylic , ja taki dostalem z silnikiem i ma 25mm.
http://allegro.pl...91554.html
Edytowane przez wujek dnia 07-09-2013 17:18
Dodane przez Cacper dnia 07-09-2013 17:15
#9
wujek A możesz dać namiar gdzie bo ja już pół Polski obdzwoniłem i nie znalazłem, są tylko takie

ale ja potrzebuje taki
A i jeszcze jedno czy to jest potrzebne?

Edytowane przez Cacper dnia 07-09-2013 17:23
Dodane przez wujek dnia 07-09-2013 17:19
#10
Rozumiem rozrusznik stoi przeszkoda?
Dodane przez wujek dnia 07-09-2013 17:24
#11
Mi bez tego jezdzilo sie dobrze przez jeden dzien. Rozpilowalem rowniez to do 26mm.
Dodane przez Cacper dnia 07-09-2013 18:38
#12
Dokładnie rozrusznik.
Dodane przez szymo_97 dnia 07-09-2013 23:44
#13
Albo zrób tak, że kupisz ten krótki króciec, wytniesz z 10cm grubościennej rurki trochę szerszej niż 26mm, śruby od mocowania króćca z 12cm i ściśniesz wszystko ze sobą mocno, dając między rurkę, a głowicę/króciec cieniutką warstwe sylikonu, bądź uszczelkę tekturową.
Sprawdzane przeze mnie, żadnego lewego powietrza nie zasysa. Jedyne co to nie tak bardzo ładnie to wygląda :D
Jak dobrze przybliżysz to zdjęcie to widać w jaki sposób tam jest to zrobione :)

Dodane przez Cacper dnia 08-09-2013 01:02
#14
Co prawda nie wpadłem na to żeby odwrócić gaźnik w stronę jazdy ale czy to nie wpłynie na prace silnika? A może później jeszcze zawinąć filtr spowrotem jakąś rurką lub gumowa.
Dodane przez klemens244 dnia 09-09-2013 05:02
#15
Szymo_97: pomysł masz rewelacyjny. Często wykonanie w warunkach naszych domów nie idzie w parze z jakością wyglądu. Ale idea jest genialna. W początkowym poście tematu myślałem o założeniu gumowego króćca pomiędzy głowicę a kolanko ~90 st. ale nad rozrusznik gaźnik miałby być. Mam chłodniczkę, więc ten pomysł upadł. Kolizja interesów.
Cacper. Wyciąłem z blachy g=4 mm po wcześniejszym rozwierceniu wiertarką dwóch otworów fi=26mm - dwa kołnierze szlifierką kątową. Pilnik w rękę: otwory i łuki nabrały wyglądu. Znalazłem kolanko i kawałek rury fi 1". Wzorzec do kątów jest z fi 22 mm. Szlifierka kątowa /115mm, w cenie 49 zł-gwarancja wieczna- do dwóch lat możesz ją wymienić na nową jak się coś zepsuje w niej - do 250 zł w Leroy Merlin wymieniają na nową od ręki-bez ingerencji serwisu/ w łapę i przenosisz kąty kolanka i rurki na swój dolot. Więcej zabawy niż efektu. Wygląd jak na 4-tej focie powyżej. rurę znalazłem ze szwem, więc wewnątrz zabawa była z gładzią /dość upierdliwa czynność/. Znajdź rurę gazową z nie do wody /właśnie bezszwową/. Ja czekałem miesiąc na spawarkę /lenistwo/. Po spawach punktowych i właściwym ustawieniu całości walisz już ciągłe spawy. Wewnątrz rurki i kolanka mam średnicę ~27 mm. Przy gaźnikach Pz26 MUSISZ mieć dolot na 26 mm, bo oryginalny na 22 mm jest kryzą, która DŁAWI zasysanie mieszanki. Bez tego nie ma sensu zakładania Pz26mm, bo nie uzyskasz zamierzonego efektu POWERU przyspieszania i Waszych wymarzonych maksymalnych prędkości. Napisz jak i co zrobiłeś, bo te nasze innowacje są cenne. Dużo mądrości jest też w moto-4t.pl Dużo linków do tego co jak można zrobić w sposób prawidłowy. Dla tych efektów poświęciłem parę dolotów, filtrów powietrza. Aha, wczoraj założyłem dyszę 90 /0,9mm/, ażeby zadziałała jak pompa wtryskowa, hahaha. BEZ DŁAWIENIA wchodzi błyskawicznie na średnie i wysokie obroty Te i podobne pomysły przenoszą chłopaki na kible /są coraz z design-wzorem coraz ładniejsze/ i na mini bike rzędu 125 ccm z wolnymi ukł. wylotowymi. U mnie całość tych prób i błedów ma efekt piorunujący: zbiera się na starcie całkiem ładnie - ma niesamowite przyśpieszenie, a ważę 110 kg i mam 185cm. Ty ważysz połowę mniej, więc jak skończysz to łapskami mocniej trzymaj się kiery, bo kanapa wyprzedzi Ciebie, hahaha
Dodane przez Cacper dnia 10-09-2013 09:42
#16
Witam
Dziś zamówiłem sobie na allegro króciec ~90st z przelotem 25mm ten 1mm zostanie na polerkę :P i Założę go odwrotnie czyli w stronę koła a nie silnika robiłem testy i się tak zmieści. A na razie jeżdżę na 23mm i też jest nieźle z tym gaźnikiem. I jeszcze jedno ja też piórkiem nie jestem bo ważę 100kg i 198cm wzrostu, a motorek hobbistycznie i jako jeden ze środków transportu do pracy. Jak już wszystko poskładam to wstawię fotkę.
Dodane przez klemens244 dnia 10-09-2013 21:48
#17
Cacper: no to jesteś NAJWYŻSZYM KLUBOWICZEM, hahahaha. Mieścisz się w kadrze zdjęcia ? Fajnie jest, Ty masz proporcje: 198/100, a ja 185/110, ale duet na ulicach. Przyjedź na kawę /jak masz czas/. Postraszymy kobitki swoimi "ogierkami", hahahaha. Jakieś mam wolne dysze główne to możemy ustawić wszystkie parametry na maxa. Przyjedź, bo mam parę koncepcji na ramy w zimie. Może trzasniemy dwie równolegle. Temat otwarty jest. Rozejrzyj się u siebie nt. rur cienkościennych, itd.... pogadamy. Mam łeb pełen nowych pomysłów. Ale u mnie z nikim nie pogadasz, bo to są użytkownicy, nawet na okolicznościowych zlotach/spotkaniach różnych typów jednośladów. Przygotuj się na 14-15.09.2013:
http://www.motota....
A może tu się spotkamy ?
Edytowane przez klemens244 dnia 10-09-2013 21:49
Dodane przez klemens244 dnia 11-09-2013 21:00
#18
Sikorbs: Jestem pod kolejnym wrażeniem wypowiedzi Klubowicza, czyli Twoim. Niedawno podobny przypadek dotyczył pomysłu z termometrem panelowym. Wyjaśnij mi jako EKSPERT o co tu chodzi ? Śmieszne te życie jest w takich przypadkach jak np. biednemu Ekspertowi od polerowania aluminium /Kubix/wpierano, kto i kiedy wymyślił pierwszy inny pomysł. Ale jaja. Wracając do tematu: pomysł jest kuźwa tak prosty i dobry, że normalny facet na to by nie wpadł. Nawet rurkę z PCV można by podebrać na taką średnicę do tego kolanka 90 st. Wiesz... chodzi o ominięcie górnego rozrusznika. Chłopaki skupcie się na kobitkach, a nie podciągajcie sobie je wzajemnie /tak jak pomysły/, hahahaha. LwG.
Dodane przez klemens244 dnia 12-09-2013 15:57
#19
Tylko polerka wewnątrz króćca. Jest dużo lakierów pod tytułem "chrom, złoto, blue, etc..." do tryśnięcia go i innych elementów na bajerowskie kolory. Ale zawsze liczy się pomysł jako innowacja. Wymieniasz ksywy o których mamy podobne zdanie. Że tez w klubie są jeszcze tacy ludzie jak Ty. Już zwątpiłem. A propos : daj też lakier bezbarwny to "chrom" nie zetrze się. Ja już mam krwisty zacisk i tarcze hamulcową. Można poszaleć z kolorami i aerografem.
Dodane przez klemens244 dnia 12-09-2013 20:31
#20
EEEEEE, Sikobras, gdzie Ciebie wcięło Przyjacielu z jajami. Wróciłeś z Afganu w jednym kawałku ? Bo jaja z Tobą przyleciały. A reszta. Co tu jest grane ? Jest parę technicznych kwestii, czy brałeś gaźnik na próbę podciśnienia, chociaż na anemometr skrzydełkowy. Odpowiedz, kuźwa bo Ciebie zlokalizuję i masz wpierdziel jajcarzu. Jadę na ćwiczenia obok Ciebie /poligon doświadczalny/. Wiesz, że Ciebie FIZYCZNIE znajdę. Twojego kumpla już odwiedziłem, hahahaha
Warn za punkt 5.b regulaminu forum, opanuj sie wkońcu czlowieku bo to nawet nie jest śmieszne//KML_TDU
w dodatku jest to ban na 48h. Pozdrawiam kamil_gs
Edytowane przez kamil_gs dnia 12-09-2013 23:04
Dodane przez klemens244 dnia 16-09-2013 02:46
#21
Kamilku. Ja jestem ZAWSZE opanowany. Ręce mi nie latają NIGDY, nawet jak jestem w ślepej uliczce, sam na sam z allachami. Z Sikobrasem, jajcarzem latamy na tej samej częstotliwości jak Wydział Łączności w Armii. Dotyczy to też innych KLUBOWICZÓW. Sporadyczne wejścia /j.w./ świadczą o braku znajomości rodziny wśród Bractwa KML_TDU trzymaj ręce na pościeli od stycznia tego roku. JASNE kapralu ?
Sikrbs, gdzie są ciekawe Twoje artykuły ? Też Ci podpieprzyło kamilątko, człowiek hańbiący barwy klubowe ? KLUB MA BYĆ BRAĆMI CHOPPER'ÓW i innych pojazdów, a nie kantowaniem KUMPLI. Pamiętajcie o tym Przyjaciele i Bracia.
Dodane przez klemens244 dnia 17-09-2013 05:38
#22
Aż miło się zrobiło. Ład i porządek nastąpił. Jest jeszcze paru chłopców, których
Paragraf 5c jakoby nie dotyczy, ale dali mi te 4/6 ostrzeżeń za ich nagminne łamanie zasad jakby nie było właśnie KLUBOWYCH. Spece od konkursów i ankiet, a może wasza lojalka do tego teściku ?
Wracając do tematu: zainstalowałem do Pz 26 mm dyszę 90 /0.9 mm/ Wzrost mocy w stosunku do 87 /0,87 mm/ dla mnie /110 kg/ był nieodczuwalny, natomiast zużycie paliwa wzrosło masakrycznie, hahahaha. Powtarzam ten przebieg ponownie, bo zatankowanie do zbiornika od XT 6,9 dm3 + jeszcze pełna rezerwa rzuciło mnie na kolana. NA PODNÓŻKU CENTRALNYM weszło pod sam korek z meniskiem wypukłym /C2H5OH, Rt/. Testy te i innych podzespołów typu ładowanie 7Ah przy prądnicy 6-cewkowej i 6-magnesowej trwają.
Edytowane przez klemens244 dnia 17-09-2013 05:40
Dodane przez Cacper dnia 18-09-2013 10:17
#23
Witam ponownie.
A więc chciałem się pochwalić własnym rozwiązaniem w sprawie króćca dolotowego do 125ccm o ~26mm.
Było mi potrzebne:
10cm grubego płaskownika (mój był 6mm)
jedno kolanko holenderskie grubościenne (nie ocynkowanej)
10 cm rury calowej grubościennej (nie ocynkowanej i najlepiej gazowej nie ma szwa)
Demontujemy nasz oryginalny króciec, stawiamy go na naszym płaskowniku i odrysowujemy jego "Kryzy"
dokładnie je wycinamy
( ja je ciąłem szlifierką kontową otwory wierciłem wiertarką stołową )
Otrzymałem taki zestaw:

Kolanko i rurę dobrze ogradowałem żeby spaw się przyjął lepiej.

Pospawałem kolanko i rurę i oczywiście oszlifowałem :P

Dospawałem "Kryzy" do mojego kolanka i ponowny szlif by nie było nigdzie odprysków od spawania.

W ten sposób powstał króciec o kształcie który potrzebowałem i otworze ~28mm

Dla porównania nowy ~28mm i oryginalny ~23mm

Tak wygląda już po zamontowaniu.

Muszę zakupić tylko jeszcze mały filtr bo za dużo wystawał i przy hamowaniu się troszkę zgniótł :szok:

Całość wygląda tak:

Można jeszcze pomalować ale nie miałem akurat odpowiedniego koloru pod ręką.
Mam nadzieje ze niektórym pomogłem i pozdrawiam cały zespól :ect:
Dodane przez klemens244 dnia 18-09-2013 20:44
#24
Cacper. Czekałem na własną decyzje ok. tydzień czasu. W końcu dobrałem takie kąty, że mogę zainstalować gaźnik przodem lub z tyłu. Ty takiego luksusu nie masz. Wiesz o co chodzi, hahahaha. Ja ciąłem rurkę 1" po to, ażeby weszła nie prostopadle do kołnierza dolnego lecz pod kątem. No i filtr powietrza kup/zrób kątowy i WIĘKSZY bo ten da CI samo DŁAWIENIE
NOTE: Ale jest fajnie; jak będziesz testował prędkość, przyśpieszenie i SPALANIE na 100/km to daj info. No to mamy Na Wydziale Hamowni Silników ćwiczenia na miarę fabryki w Chinach, hahahaha
Edytowane przez klemens244 dnia 18-09-2013 20:47