Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Tunning silnika/silniki 140,150

Dodane przez Kompozytor dnia 12-10-2013 18:31
#1

Zakładam nowy temat ponieważ, ktoś kiedyś może będzie miał wylew kasy i postanowi podkręcić swój silnik.
A więc, w jaki sposób można usprawnić swój silnik, co można zamienić na inne ;D Temat może się komuś przydać. Jeśli
macie chwilkę czasu zawsze możecie coś tu wyskrobać.:idea:

Edytowane przez Kompozytor dnia 12-10-2013 18:35

Dodane przez szymo_97 dnia 12-10-2013 18:46
#2

Jeżeli mowa o silnikach minimum 125 (prawdziwe) to tak:
- wałek rozrządu z40m + twardsze sprężyny zaworowe
- zapłon Outer Rotor - lekkie magneto + nienaganne ładowanie aku.
- uszczelka MLS cienka, 0.25mm.

Po tych modach do przybędzie nam 3-4 KM, co w tych pojemnościach jest naprawdę wielkim sukcesem.

Dodane przez Kompozytor dnia 12-10-2013 19:04
#3

Jak sprawdzić czy mam prawdziwe 125 (chodź pewnie nie )

Dodane przez szymo_97 dnia 12-10-2013 19:10
#4

To widac od razu, że ty masz 110, w którym nie ma za bardzo możliwości tuningu.
125cc ma większy cylinder, sporo większą głowicę, inny rozstaw szpilek.

Dodane przez Kompozytor dnia 12-10-2013 19:16
#5

To się nie pobawie ;D A głowica od 125 nie wejdzie ? ;D Bo wszystko fajnie w automacie zajebiscie na trasie jest i za to duży
+ ale brakuje trochę przy ruszani i nie pogardził bym 2,3 koniami ;D jak się da jak nie obejdę się smakiem.

Edytowane przez Kompozytor dnia 12-10-2013 19:49

Dodane przez szymo_97 dnia 12-10-2013 20:22
#6

Głowica 125 podejdzie (ktoś tak robił kiedyś na innym forum).
Przydałoby się jej splanowanie wówczas i danie sportowego wałka żeby poczuć jakąkolwiek róznicę.

Do tego silnika można oczywiście również założyć sportowy zapłon, ale wtedy rezygnujesz z odpalania rozrusznikiem ele. :)

Dodane przez wujek dnia 12-10-2013 20:31
#7

To teraz moze ja sie dolacze.

Jakie czesci warto wlozyc do tych silnikow zeby to prawie lub dorownalo do zywotnosci Japonskich silnikow?

Dodane przez szymo_97 dnia 12-10-2013 21:51
#8

musiałbyś gdzies na ebayu poszukać oryginalnych części japońskich (a zwłaszcza cyl, tłok, wał, skrzynia biegów). Inne rzeczy w tych silnikach są raczej bardzo żywotne.

Wg mnie to się nie opłaca. :)

Dodane przez Kompozytor dnia 12-10-2013 22:15
#9

Właśnie wujek ten temat ma być do takich pytań :D a nie słyszał ktoś o głowicy 125 dostane taka na allegro ?

Dodane przez Kubix dnia 12-10-2013 22:23
#10

Najlepiej w sumie dorwać jakiś silnik z hondy dax, na ebay`u widziałem sporo 50/70/125 w stanie nieznanym. Można zaryzykować i użyć jakieś części, chociażby dół. Wtedy przeliczając na Polskie złotówki wychodziło chyba 300zł za taki silniczek. Jeżeli masz kasę, czas i chęci na zabawy, to w 1000zł się zmieścisz, jednak dół używany, a góra oczywiście zregenerowana albo nowa.

Dodane przez Kompozytor dnia 12-10-2013 23:26
#11

Kubix aż tak mi się nie chce bawić D szymo czy to taka głowica ? http://allegro.pl...99644.html

Dodane przez szymo_97 dnia 13-10-2013 00:02
#12

Nie, ta co podesłałes to pseudo 125.

Ostatnio otworzyly się 2 fajne sklepy z częściami silnikowymi do tego typu zabawek.

Jeden to Pitbike MRF, z którym przpeorwadziłem jedną transakcję i polecam.
Link do niego:http://www.pitbik...virtuemart

Drugi to 24MX, ale on ma mniej części, a do tego drogo ;/
http://www.24mx.p...ke/silniki

Dodane przez wujek dnia 13-10-2013 10:17
#13

Na str. ktora podal szymo znalazlem cos czego brakuje wiekszosci w No-Name 110 bez rozrusznika.

Pasowalo by? www.pitbikemrf.pl...120-detail

Dodane przez klemens244 dnia 13-10-2013 10:58
#14

Za 35 zeta masz dla swojego, ale pamiętaj o zmianie pokrywie prądnicy pod 6 cewkowy i magnecie z 6 CEWEKAMI, bo o tym ostatnim to jakoś ucieka z "pamięci" wymiana. A efekt jest do dupy, czyli żaden. Ja po pomocnej informacji o tym od KucaQ mam ładowanie aku na "120 %", czyli stałe 13,8 - 14,4 V w zależności od obciążenia prądnicy, czy same ledy na światłach pozycyjnych wraz z lightbar'ami, czy też 55/60 W /żarówka -białe światło/.

Dodane przez szymo_97 dnia 13-10-2013 11:20
#15

Wujek, tak, pasuje, aczkolwiek jak wspomniał Klemens trzeba dokupić magneto 6 cewkowe, a takie ciężko dostać ;/

Dodane przez kamil_gs dnia 13-10-2013 11:30
#16

magneto nie 6cio cewkowe a 6cio magnesowe...

Dodane przez szymo_97 dnia 13-10-2013 11:35
#17

Dokładnie tak, sorry za drobną pomyłkę, ale każdy wie o co chodzi :)

Dodane przez wujek dnia 13-10-2013 11:44
#18

Czyli i tak dupa :D Wychodzi na to ze musze moj stary silnik sobie zrobic generalnie :D

Dodane przez szymo_97 dnia 13-10-2013 12:08
#19

Wujek, jak chcesz miec eleganckie ładowanie bez zmiany magneta to kupujesz podstawke pod 6 cewek, do tego 4 cewkowy stator od Rometa Zetki, minimalnie go staczasz, do tego moduł 5-pinowiec i masz eleganckie ładowanie.
Wtedy jednak musisz zrobić elektrykę całą z akumulatora, bo bezpośrednio z prądnicy popali żarówki od razu. :)

Dodane przez klemens244 dnia 13-10-2013 20:07
#20

Chłopaki, ażeby nie cudować z wymyślaniem problemów, a my to lubimy jako naród to prądnicę 6-cewkową 35 zeta, koło magnesowe 6-magnesowe 40 zeta mam od ręki. Obudów do prądnicy jest też sporo. Jak potrzeba to kontakty dam, bo są jak wiecie. Zawsze pomóc sobie trzeba. Chodzi przecież o nieprzelewającą się kasę. A ukryte pomysły pomijam, bo nie każdy ma chęci do grzebania się w zawiłościach ludzkiego umysłu: jak sobie utrudnić.
P.S. W elektryce pomogę bo nie widzę tu większych problemów. Patrz moja oświetleniowa choinka, hahahaha.

Edytowane przez klemens244 dnia 13-10-2013 20:09

Dodane przez szymo_97 dnia 13-10-2013 20:30
#21

Klemens, mówisz o kole magnesowym do standardowego silnika, a ja mówię o tym do wersji bez rozrusznika.
Znalezienie do tego koła 6 magnesowego graniczy z cudem. ;/

Dodane przez klemens244 dnia 13-10-2013 20:41
#22

Hm... Tak tez powiedział KucaQ. Jasne.
Note. Mogę wybadać temat. Jak komuś zależy na tym to na terenie Polski znajdę to. Już ogarnąłem problem. Da się to załatwić za normalną kasę /minimalną=rozsądną/. Warunek: czy to jest w Polskich HURTOWNIACH.

Edytowane przez klemens244 dnia 13-10-2013 20:44

Dodane przez kamil_gs dnia 13-10-2013 21:07
#23

zawsze można przełożyć magnesy z "zewnętrznego" do "wewnętrznego" magneto i mieć już prostą drogę do dobrego ładowania