-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Jak dotrzeć kinga i na jakim oleju
Kikutowiec
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 21:59
Początkujący biker


Postów: 11
Data rejestracji: 01.10.11

Tak jak w temacie , dzisiaj po dzisiejszej przejażdżce moje pierścienie się wykończyły,zgasł i nie chciał zapalić po pchaniu kinga przez ok 15 km do domu zacząłem go rozbierać ,wylałem stary olej(syntetyk),gdy ściągnąłem tłok pierścienie były wyjechane :( stracił kompresje ,wybrałem się do motoryzacyjnego po nowy tłok z pierścieniami i uszczelki .Teraz jest moje pytanie jaki mam kupić dobry olej na docieranie tłoka z pierścieniami (cena nie gra tu roli) mineralny czy syntetyczny? jaką markę polecacie? jak go dotrzeć najlepiej ?czytałem że należy jeździć ostro zmieniając często biegi aby pierścienie się dobrze ułożyły,podobno jeden facet to testował na 300 nowych silnikach czterosuwowych i się to sprawdziło bardzo dobrze. Co o tym myślicie ?proszę o informację na temat oleju:)
Edytowane przez PeeTER dnia 31-01-2012 20:31
 
Spoksik
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 22:20
Biker


Postów: 73
Data rejestracji: 16.03.10

Powiem tak. Nie oszczedzaj go, nie jezdzij 15km/h tylko normalnie. Ja docieralem na polsyntetyku
Siła, Masa, Galareta...:)
Mój jeden post zabija twój temat....
Używaj Opcji Szukaj!!!
To nie boli!
img262.imageshack.us/img262/2861/spoksik.gif
 
pawel94
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 22:21
Moderator


Postów: 126
Data rejestracji: 16.03.10

Polecam olej Elf 4dx ratio 20W50. Ja raczej zawsze docierałem jezdzac na poczatku w miare łagodnie a potem stopniowo jezdziłem coraz bardziej agresywnie.I dotarł sie zawsze bardzo dobrze
 
FreeHouse
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 22:32
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 285
Data rejestracji: 04.04.11

Jeździsz nieco łagodniej niż normalnie, nie oszczędzasz go, lecz czasami walisz po garach, aby przepalił :)
Mój łosiek --> http://mojemoto.p...

Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee


JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ".
 
pawelka23
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 22:42
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Pierwsze 100km jeździj powoli, staraj się nie przekraczać 40km/h i rób częste przerwy, silnik będzie się mocno grzał. Do 300km jeździj już względnie normalnie, ale uważaj na wysokie obroty, prędkość do ok. 55km/h. Do 500km już nie masz większych ograniczeń, ale staraj się go nie piłować. Pamiętaj:
1. Podczas docierania nie liczy sie prędkośc, tylko obroty silnika
2. Pierwsze 30km jest dla silnika bardzo ważne, jeśli nie najważniejsze.
3. Rób raz na jakieś 30km kilkusekundowe sprinty do maks. obrotów na ostatnim biegu.
4. Przez okres docierania masz bezwzględny zakaz stuntu, palenia gumy, ścigania się czy innych popisów.
5. Unikaj wysokich obrotów.

Nie wiem dlaczego większość pisze żeby jeździć normalnie, najpierw ludzie piszą że docieranie to najważniejszy okres z życia silnika a potem żeby tego silnika na dotarciu nie oszczędzać, gdzie tu jest sens !? Potem jest multum tematów o słabych osiągach a diagnoza brzmi "źle docierałeś silnik"...
Edytowane przez pawelka23 dnia 04-10-2011 22:46
 
FreeHouse
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 22:57
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 285
Data rejestracji: 04.04.11

1. Nowe silniki, wg. wielu specjalistów nie wymagają docierania.
2. Ja osobiście jestem zwolennikiem lekkiego docierania (takiego jak napisałem).
3. Docieranie w stylu maks. 25km/h, maks. pięciokilometrowe przejażdżki, długie przerwy, itp. to zabójstwo dla osiągów w przyszłości.
4. Podczas docieranie nie wolno mulić silnika!
Mój łosiek --> http://mojemoto.p...

Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee


JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ".
 
Prosiak
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 22:57
Awatar

Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 21.03.10

pawelka23 napisał/a:
Nie wiem dlaczego większość pisze żeby jeździć normalnie, najpierw ludzie piszą że docieranie to najważniejszy okres z życia silnika a potem żeby tego silnika na dotarciu nie oszczędzać, gdzie tu jest sens !? Potem jest multum tematów o słabych osiągach a diagnoza brzmi "źle docierałeś silnik"...

złote słowa! :) cięzko nieraz wywnioskować po wszystkich wypowiedziach o co lotto.
Under Jolly Roger
 
pawelka23
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 23:12
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

1. Nowe silniki, wg. wielu specjalistów nie wymagają docierania.

Na logike, jak silnik się mocno nagrzewa podczas docierania to części nie są ze sobą spasowane (w szczególności w naszych chińskich silnikach) więc muszą zostac dotarte.
3. Docieranie w stylu maks. 25km/h, maks. pięciokilometrowe przejażdżki, długie przerwy, itp. to zabójstwo dla osiągów w przyszłości.

Osobiscie tak docierałem, jeździłem do 200km nie przekraczając 35km/h i mój king na 50cc był jednym z najmocniejszych w okolicy ale tego Ci już niestety nie udowodnię :P
4. Podczas docieranie nie wolno mulić silnika!

To jest akurat prawda.
Edytowane przez pawelka23 dnia 04-10-2011 23:13
 
dzikilopez
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2011 23:56
Awatar

Biker


Postów: 65
Data rejestracji: 16.03.10

Nalej oleju do frytek i pełna *CENZURA*.............
Szukajka nie boli ..............
Poziom forum zleciał na psy.........
Ide sie upić ................
TZH157FMI+PZ26 na pompie -> przesiadka na Benzera Yankee

Pół równika za mną.
Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Benzin!
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Post się przydał ?? Kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
img404.imageshack.us/img404/9698/moto4tsilnik.png
 
FreeHouse
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-10-2011 15:32
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 285
Data rejestracji: 04.04.11

pawelka23 napisał/a:
1. Nowe silniki, wg. wielu specjalistów nie wymagają docierania.

Na logike, jak silnik się mocno nagrzewa podczas docierania to części nie są ze sobą spasowane (w szczególności w naszych chińskich silnikach) więc muszą zostac dotarte.
3. Docieranie w stylu maks. 25km/h, maks. pięciokilometrowe przejażdżki, długie przerwy, itp. to zabójstwo dla osiągów w przyszłości.

Osobiscie tak docierałem, jeździłem do 200km nie przekraczając 35km/h i mój king na 50cc był jednym z najmocniejszych w okolicy ale tego Ci już niestety nie udowodnię :P
4. Podczas docieranie nie wolno mulić silnika!

To jest akurat prawda.


1.Pisząc o specjalistach, tak dla wyjaśnienia osobiście się z nimi nie zgadzam, chciałem wam pokazać iż dzisiejsza technologia to nie to samo co stare wsk'i albo simsonki.

2.A widzisz ty jeździłeś maks. 35 km/h :P
Mój łosiek --> http://mojemoto.p...

Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee


JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ".
 
myszaaak
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-10-2011 18:36
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

Kikutowiec co do oleju to fabrycznie silnik zalany jest z tego co pamiętam olejem mineralnym. Dobrze jak po jakiś 200 km zmienisz olej to wszystkie opiłki wypłyną i wtedy możesz zalać nowym olejem 10w40. Nie którzy zmieniają jeszcze po jakiś 1000-1500 ale tu się nie wypowiem bo po prostu nie wiem. A i firma oleju nie ma znaczenia tylko jeszcze lepiej półsyntetyka lać
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
Kikutowiec
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-10-2011 20:49
Początkujący biker


Postów: 11
Data rejestracji: 01.10.11

Jeszcze jedno,nie chcę zaśmiecać forum nowymi tematami więc umieszczam moje pytanie w tym temacie, może mi ktoś powiedzieć od czego jest ta śruba pod silnikiem ?nie ta od spuszczania oleju,dzisiaj ją odkręciłem i wyskoczyła mi sprężyna,sprężynę na szczęście znalazłem ,ale nie jestem pewny czy oprócz tej sprężyny mi coś jeszcze wyleciało,tam jest tylko śruba i sprężyna czy co? jeszcze jedno mógłby mi ktoś podać schemat albo napisać jak podłączyć kostki i przewody w przedniej puszce (tą za lampą) jaki kolor do jakiego i jaka kostka do jakiej. Z góry bardzo dziękuję.
 
myszaaak
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-10-2011 21:31
Biker


Postów: 95
Data rejestracji: 27.04.11

jak ja pierwszy raz odkręcałem to też się pomyliłem a jak mi wyskoczyła to się wystraszyłem :P to jest bodajże od rozrządu, ale ręki nie dam uciąć za to sobie.
http://polskajazd...ING/111802

img842.imageshack.us/img842/2126/kotekdq9.jpg
 
Kikutowiec
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 09:22
Początkujący biker


Postów: 11
Data rejestracji: 01.10.11

Kupiłem i zalałem do silnika olej Castrol Power 1 Rancing 10w50 dobrze zrobiłem ,facet w sklepie mi powiedział że ten olej najlepiej się nadaje na docieranie silnika. i jak z tą elektryką pomoże mi ktoś?
 
turekyeti
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 09:31
Awatar

Początkujący biker


Postów: 26
Data rejestracji: 01.01.11

10w40 się leje od naszych silników.
www.otofotki.pl/img2/obrazki/dr616_mp3.gif

www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.
 
Kikutowiec
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 13:49
Początkujący biker


Postów: 11
Data rejestracji: 01.10.11

To mam zmienić na 10w40? coś się stanie jak będzie w nim olej 10w50??
 
Kikutowiec
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 14:11
Początkujący biker


Postów: 11
Data rejestracji: 01.10.11

Bo kurna dałem 50 zł za litr:/
 
Hiszpan
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 15:10
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 271
Data rejestracji: 16.03.10

dzikilopez napisał/a:
Nalej oleju do frytek i pełna *CENZURA*.............
Szukajka nie boli ..............
Poziom forum zleciał na psy.........
Ide sie upić ................


popieram...

Nic Ci sie nie stanie od tego oleju,... a tutaj wszyscy gadaja o olejach, a pewnie kazdy jezdzi na oleju do suchego sprzegla...
Edytowane przez Hiszpan dnia 06-10-2011 15:12
Bo.. bob... bobber!
images50.fotosik.pl/293/93f786ffa21e7214m.jpg
Jeśli jesteś dzieckiem neo, jeśli nie wiesz co piszesz, to uprzejmie wyp... proszę.
 
Luksas
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 16:23
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 289
Data rejestracji: 10.06.11

Ja tam nie wiem po co robić zamieszanie z powodu oleju to takiego trupa:P Jak zatrzesz to pożałujesz najwyżej te 70 zł na cylinder i tyle:) ale to raczej nie możliwe...
 
Kikutowiec
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 06-10-2011 20:04
Początkujący biker


Postów: 11
Data rejestracji: 01.10.11

Temat oleju i docierania załatwiony. mógłby mi ktoś podać schemat albo napisać jak podłączyć kostki i przewody w przedniej puszce (tą za lampą) jaki kolor do jakiego i jaka kostka do jakiej. Z góry bardzo dziękuję
 
Przeskocz do forum: