Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: KING :: King - Pomoc Techniczna
Strona 1 z 2: 12
|
XT50Q - naprawa/tuning (łożyska, zestaw 72ccm)
|
|
Hubcio2113 |
Dodany dnia 18-07-2014 20:41
|
Początkujący biker![]() Postów: 13 Data rejestracji: 18.07.11 |
Dzień dobry, Jestem na etapie modernizacji mojego Kinroad XT50q 2006 r. Przeczytałem wiele tematów na forum, ale jak to zwykle bywa chciałbym, żeby ktoś potwierdził moje domysły i ew. coś doradził. A więc: 1. Chcę zamontować klasycznie zestaw 72 ccm. Jest dużo tematów co można wymienić, co trzeba, co jest nie potrzebne itp. Znalazłem taki zestawik (poniżej wypisane wszystkie części w razie zakończenia aukcji): http://allegro.pl...08240.html 1. CYLINDER 47,00mm ( POJEMNOŚĆ 75cm3 ) 2. TŁOK 47,00mm 3. GŁOWICA ZMONTOWANA Z ZAWORAMI + POKRYWKI + WAŁEK ROZRZĄDU 4. PIERŚCIENIE 5. SWORZEŃ TŁOKA 6. ZABEZPIECZENIA SWORZNIA 7. ZAWÓR SSĄCY 8. ZAWÓR WYDECHOWY 9. USZCZELNIACZE ZAWORÓW 2szt 10. ZABEZPIECZENIA SWORZNIA TŁOKA 11. USZCZELKI Czy ten zestaw jest wystarczający do osiągnięcia pełnego potencjału pojemności 72 ccm? Oczywiście zostanie zamontowana zębatka zdawcza 16z. http://allegro.pl...35457.html 2. Mam problem ze sterownością, mianowicie - jak to już z któryś użytkowników opisywał - w trakcie jazdy rozpoczyna się walka z kierownicą. Motor delikatnie się chwieje, ręce po chwili zaczynają boleć. Na podstawie znalezionego tematu na forum opisującego ten sam problem domyślam się, że należy wymienić łożyska na główce ramy. Chciałbym, żeby ktoś potwierdził moje domysły. Powiem jeszcze, że prawdopodobnie usterka wystąpiła dzień po jeździe z zablokowaną kierownicą (nie pytajcie jak do tego doszło, stało się, przegrałem z pamięcią ![]() http://allegro.pl...15367.html 3. Niestety, z chęcią sam wymieniłbym sobie poszczególne części, jednak moje umiejętności i warunki na to nie pozwalają. Mechanikiem jestem prawie żadnym, a miejsca do spokojnego wykonania tych czynności też nie posiadam. Dlatego chciałem zapytać, ile mniej więcej może kosztować wymiana wszystkich wyżej wymienionych podzespołów w jakimś serwisie/u mechanika, i na co ewentualnie zwrócić mu uwagę (ustawienie zaworów itp.)? Z góry dziękuję za wszelkie konkretne odpowiedzi. |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 18-07-2014 21:27
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
Witaj. ![]() 1. Tak, zestaw, do którego link podałeś to kompletne 72 cc, możesz kupować śmiało ![]() 2. To najprawdopodobniej rozwalone łożyska główki. W grę wchodzi też źle wyważone koło, ale raczej nie to. W celu sprawdzenia czy to wcześniej wspomniane łożyska wystarczy prowadząc Kinga nacisnąć gwałtownie przedni hamulec. Jak usłyszysz stuknięcie czy wyczujesz luz na kierownicy to na stówę łożyska główki ramy do wymiany. ![]() 3. Wszystko zależy od osoby, która to będzie robić. Myślę, że nikt (no może oprócz znajomego) za robotę nie weźmie mniej niż 50 zł. Są też tacy, którzy szukają jelenia i krzykną Ci na przykład 200 zł za robociznę. Wymiana góry silnika z uzbrojoną głowicą (czyli taką jak w tym zestawie co podałeś) jest naprawdę śmiesznie prosta i jedyne narzędzia jakie będą Ci potrzebne to klucz 9 (najlepiej nasadkowy, aczkolwiek od biedy da radę oczkowy,) i 10 (najlepiej nasadkowy i oczkowy, ale z samym oczkowym również dasz sobie radę). Powiedziałbym, że z wymianą góry silnika jest mniej roboty niż w przypadku wymiany łożysk główki, serio. Wcale dużo miejsca nie potrzeba. Przeczytasz 2-3 razy artykuł dokładnie, zrobisz sobie ewentualne notatki i na bank sobie poradzisz. ![]() Pozdrawiam. GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
Hubcio2113 |
Dodany dnia 18-07-2014 21:43
|
Początkujący biker![]() Postów: 13 Data rejestracji: 18.07.11 |
Dzięki za odpowiedź. Odnośnie łożysk: jak tylko powiedziałeś o tym stukaniu to od razu poziom pewności skoczył o 100%. Myślałem, że to z amortyzatorami jest coś nie tak ![]() ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 18-07-2014 23:20
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Uważaj na AUTO-CAR z Solca Kujawskiego. Robią nieuzasadnione zadymy mamusia-z synkiem w Allegro. KucaQ dostał od nich pęknietą głowicę. Trzymał ją nierozpakowaną do wiosny i czas reklamacji minął. Skorzystaj z naprawskuter.pl lub Barter z Rzeszowa. Stań przed ściana i popuść lekko sprzęgło. Zaraz wyjdą Ci wszystkie luzy w ukł. kierowniczym. Proste.i skuteczne. P.S. Czytaj wyczerpujące artykuły w poszukiwanych problemach. Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 18-07-2014 23:20
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Uważaj na AUTO-CAR z Solca Kujawskiego. Robią nieuzasadnione zadymy mamusia-z synkiem w Allegro. KucaQ dostał od nich pęknietą głowicę. Trzymał ją nierozpakowaną do wiosny i czas reklamacji minął. Skorzystaj z naprawskuter.pl lub Barter z Rzeszowa. Stań przed ściana i popuść lekko sprzęgło. Zaraz wyjdą Ci wszystkie luzy w ukł. kierowniczym. Proste.i skuteczne. P.S. Czytaj wyczerpujące artykuły w poszukiwanych problemach. Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
Hubcio2113 |
Dodany dnia 18-07-2014 23:41
|
Początkujący biker![]() Postów: 13 Data rejestracji: 18.07.11 |
Dzięki wielkie za poradę i ostrzeżenie ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 19-07-2014 15:22
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Jak widzę też mam XT z 2006 r, a w zasadzie ramę, wahacz + parę dodatków. Ale niezły rocznik. Jak nim przyjechałem po zakupie to przy hamowaniu przednie koło wchodziło mi pod silnik. Z uwagi na zmielone kółeczka łożysk koszyczkowych. Szukaj o dużej ilości kólek. I rozmawiaj przez telefon z bosami hurtowni. Znają dużo problemów naszych maszyn. A to jest b. ważne. Wiadomo, że nie handlują węglem, albo burakami po niedzielnej mszy.
Edytowane przez klemens244 dnia 19-07-2014 15:23 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
Hubcio2113 |
Dodany dnia 19-07-2014 20:16
|
Początkujący biker![]() Postów: 13 Data rejestracji: 18.07.11 |
http://allegro.pl...34994.html Mam upatrzone te łożyska - klemens244, czy twoim zdaniem ilość kulek jest wystarczająca? I czy ma ktoś jakąś wyrobioną opinię na temat tego sprzedawcy z allegro, gmoto? Edytowane przez Hubcio2113 dnia 19-07-2014 20:17 |
|
|
tomek1997 |
Dodany dnia 19-07-2014 20:54
|
Biker![]() Postów: 78 Data rejestracji: 04.04.12 |
Ja kupiłem łożyska chyba u tego samego sprzedawcy rok temu i do tego samego rocznika. Ale podkreślam chyba
Edytowane przez tomek1997 dnia 19-07-2014 20:54 |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 19-07-2014 21:09
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Jasne,że tak. I dostawca z Łańcuta jest O.K. Pamiętaj o różnych średnicach łożysk na sztycy. Dolne łożysko przed włożeniem sztycy przyklej DUŻĄ ilością smaru ŁT 4 /łożyska toczne, kolor zielony/. Nie wiem jaki przebieg masz, ale bedąc przy temacie ŁT4 to jak włożysz ośki kół w kompletne koła i DELIKATNIE zakręcisz kołami to wyczujesz w rękach, czy koła nie "przycinaja sie" na tych ośkach. Zawsze łożyska samosmarowne możesz dopakować tym smarem. Łożyska pożyją dłużej. ŁT4 nie jest smarem kwaśnym i zasadowym. Ma odczyn obojętny. Zasada powoduje wymywanie deszczówką, a kwas daje rdzewienie. Smar cenny w motoryzacji i w zamkach do drzwi, hahaha. Tomuś nadawaj więcej swoich przemyśleń. Edytowane przez klemens244 dnia 19-07-2014 21:09 Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
Hubcio2113 |
Dodany dnia 01-08-2014 14:52
|
Początkujący biker![]() Postów: 13 Data rejestracji: 18.07.11 |
Silnik i łożyska wymienione, jednak rodzi się kolejne pytanie, na które odpowiedzi jeszcze nie znalazłem. Otóż, nie bardzo czuję różnicę po zamontowaniu zestawu 72. Uprzedzając wszelkie pytania, zawory ustawione i sprawdzone dla pewności (ssący 0,05, wydechowy 0,07), rozrząd też dobrze ustawiony (cecha T, zębatka kropką na godzinie 9), zębatka zdawcza 16z zamontowana. Z gaźnikiem ciągle walczę. W trakcie prób nie rozpędziłem się więcej niż 60 km/h (raz tylko się udało), inne próby kończyły się na 50 km/h lub ledwie 55 km/h. Więc moje pytanie brzmi: czy tak ma być we wczesnej fazie docierania silnika i wraz z przebiegiem będzie on w stanie osiągnąć większe prędkości? A jeżeli nie, to prosiłbym o jakieś sugestie, co jeszcze należy sprawdzić/poprawić. |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 02-08-2014 00:07
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
Powinien miec od razu DUŻO więcej mocy niż 50cc. Albo masz nieszczelne pierścienie, albo zawory, albo uszczelke pod głowicą.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
Hubcio2113 |
Dodany dnia 02-08-2014 00:36
|
Początkujący biker![]() Postów: 13 Data rejestracji: 18.07.11 |
Da się jakoś posprawdzać te nieszczelności, czy konieczna jest wymiana? Dodam jeszcze, że w trakcie jazdy na zamkniętym gazie np. na 4 biegu coś czasem postuka pod siedzeniem, mam wrażenie, że to z silnika, ale nie chcę tego mówić na głos. |
|
|
szymo_97 |
Dodany dnia 02-08-2014 09:06
|
![]() Administrator ![]() Postów: 1827 Data rejestracji: 01.11.10 |
w sensie, że jak dajesz dużo gazu to tak pierdzi (wysokie i tony zgodne z obrotami silnika)? Jak tak to przepuszcza kompresję między głowicą a cylindrem. Może wystarczy podokręcać 4 nakrętki na szpilkach, a może potrzebna jest nowa uszczelka pod głowicę. Nie kopci itd.? GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 ![]() ![]() gg. 20481530 |
|
|
Hubcio2113 |
Dodany dnia 02-08-2014 09:44
|
Początkujący biker![]() Postów: 13 Data rejestracji: 18.07.11 |
Nie, nie zauważyłem, żeby silnik kopcił. Natomiast dźwięk silnika oczywiście jest inny, ale czy pierdzi? Za tydzień będę mieć dostęp do maszyny, bo muszę wyjechać, to wtedy dokładnie go osłucham i zdam raport. |
|
|
tomi667 |
Dodany dnia 09-08-2014 08:17
|
![]() SuperVIP ![]() Postów: 4 Data rejestracji: 14.07.14 |
W 110 zawory nie powinny być ustawione 0.07 i 0.1 ? |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 09-08-2014 13:48
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Jak ustawisz obydwa na 0,05 mm będzie O.K. Bawiłem się co 0,01 mm i generalnie 0,05 mm załatwia sprawę. Zawsze wychodziło mi klekotanie, a przy 0,05 silnik gra prawidłowo. Świeca, gniazda zaworowe i zawory wyglądały przy tym luzie bez uwag.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
wujek |
Dodany dnia 09-08-2014 18:12
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1079 Data rejestracji: 13.11.11 |
klemens nie powinna być różnica między jednym a drugim bynajmniej 0.02mm ? Powiadasz ssący 0.05mm i wydechowy tak samo ? |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 09-08-2014 18:43
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
1. Obecnie mam szczelinomierz: 0,05 0,1 0,2 ....., więc ustawiłem w marcu na 0,05 obydwa zawory i jest cicho. Jeżdżę i nie boję się o wypalenie gniazd, bo w lipcu miałem już 85 st. C na chłodniczce i wszystko działało porządnie. Jeżdżę po mieście. 2. Jakość materiałów z czajnalandu jest jak wiesz wątpliwa. Krzywki na wałku rozrządu "siadają", co powoduje zwiększenie luzu i równoległe ciągłe nawoływania w Klubie do regulacji zaworów. Coś w tym jest. Mam 0,05 mm obydwa i nikt z otoczenia nie jeździ mi wokół uszu:..."słychać zawory", hahahaha. Instrukcje różnie mówią zależy którą weźmiesz do ręki. Mam od Hondy z tym, ale oryginalnym silnikiem i jak pamiętam jest napisane 0,05 mm na dwa. Jak się uprzesz to się do niej dokopię. A mam tego towaru "parę" MB. Aha...., tu gdzieś jest link do niej, bo ktoś z nas zamieścił ją. Zobacz. Temat był wałkowany 20 tys razy i znowu jest te same pytanie. Napisz mu co chcesz. Jak poświęci trochę czasu nie robiąc nic na pałę to będzie z niego GOŚĆ. To kolejna sprawa typu: silnik mi gaśnie i czy ma zmieniać na 72 ccm, bo nie sprawdził któryś przerwy na świecy. Same naukowo-warsztatowe zadymy są. Ma kużwa podane w instrukcji obsługi, którą tu też kiedyś ktoś zamieścił i........dupa blada z chęci. Podaj mi na tacy. Sorry za swoją złość, ale ile razy to samo może trwać ? Takie pytania stawiają Klub na poziomie ery kamienia łupanego. No fakt, każdy kiedyś zaczyna brać śrubokręt do ręki... Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
Hubcio2113 |
Dodany dnia 12-08-2014 18:48
|
Początkujący biker![]() Postów: 13 Data rejestracji: 18.07.11 |
A więc, dzisiaj rozkręciłem górę silnika i złożyłem ją ponownie. Rozrząd ustawiłem, pojechałem na jazdę próbną i słychać było jakby syczenie powietrza. Zakładam więc, że uszczelki do wymiany, najpewniej uszczelka pod głowicą, uszczelka górnej pokrywki silnika i podkładka miedziana na wydech (dym uciekał między głowicą a wydechem). Nie mylę się? I jak to w końcu jest z tym ustawieniem rozrządu - na tym forum jasno jest napisane, że w górnym otworze pokrywki magneto ma być widoczna cecha T, jednak artykuły z innych stron pokazują również ustawienie pionowej linii (na lewo od T) w środku górnego otworu. Jaka wersja jest prawidłowa? Edytowane przez Hubcio2113 dnia 12-08-2014 18:48 |
|
Strona 1 z 2: 12
Przeskocz do forum: |