-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Ładowanie wskaźnik
Jacoll
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2016 20:53
Początkujący biker


Postów: 35
Data rejestracji: 01.05.16

Pacjent to łoś 50ccm. Podpowiedzcie jak u Was wygląda sprawa wskaźnika ładowania. W moim nie widzę żadnych ruchów wskazówki. Nie wiem, czy to ustrojstwo pracuje choć deko.
Pozdrawiam Jacek :DDDD
 
kamil_gs
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2016 12:02
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

on pokazuje poziom naładowania akumulatora a nie poziom ładowania. Wskazówka powinna się wahać przy odpaleniu, włączeniu kierunków/klaksonu. Poza tym po przekręceniu kluczyka powinna być na fulla
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
comandos21
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2016 12:32
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

Ja dodatkowo planuję podpiąć wskaźnik napięcia ale chyba podepnę go pod postojówkę żeby pokazywało mi napięcie w obwodzie.
 
Jacoll
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2016 14:46
Początkujący biker


Postów: 35
Data rejestracji: 01.05.16

To muszę luknąć czy dryga przy obciążeniu. Pytam, bo non top jest właśnie na maxa.

Edit
Zauważyłem ino delikatne dygnecia wskazówki przy załączonych światłach i dodaniu gazu.
Aku nówka może temu jest non top na plusie. 8)
Edytowane przez Jacoll dnia 21-05-2016 23:51
Pozdrawiam Jacek :DDDD
 
comandos21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2016 00:25
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

Jak aku. Jest troszeczkę rozładowany to bardziej widać ruch wskazówki. Ja sobie pod wskaźnik podpinał będę wyświetlacz samochodowy napięcia, z którego obciąłem stópkę do gniazda zapalniczki.
s26.postimg.org/q0q1fnoth/20160522_002608.jpg
Edytowane przez comandos21 dnia 22-05-2016 00:32
 
hansrpg
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2016 14:28
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Jak podepniesz bezpośrednio do aku to będzie działał cały czas nawet na wyłączonym zapłonie. Polecam podpiąć go pod moduł zapłonowy(równolegle do zasilania)plus i minus bezpośrednio do ramy.
Sprawdź też przekłamanie miernika, w temacie o moim moto robiłem wskaźnik ładowania i po porównaniu z dobrym woltomierzem wiem że ten dorobiony zaniża o 0,2-0,3V, warto to sprawdzić aby nie było że ładowanie jest ok, a Ty się będziesz martwił że zbyt słabe bo wskaźnik przekłamuje.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
comandos21
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2016 14:45
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

Miernik podpiąłem pod wskaźnik -zegar akumulatora i wygląda na to,że ładnie wskazuje. Podczas gazowania 13,6V. Jeszcze nie wiem jak podczas jazdy na pełnym gazie ale jak sprawdzę napiszę.
Gdy wskazówka zegara przy odpalaniu schodziła na czerwone pole(rozładowany miałem akumulator) to wskaźnik pokazywał coś 8.0V chwilowo az załapał zapłon i wraca na 12,4V- 12,7V(nie zwracałem na to zbytnio uwagi więc pisze tak orientacyjnie).
Nagrałem film to wstawię.

Od razu uprzedzam gaźnik jeszcze nie ustawiony ;)

Naładowany akumulator:

https://www.youtu...rUXGTRD9Xo


Rozładowany akumulator:
https://www.youtu...mqnso1BmUk
Edytowane przez comandos21 dnia 22-05-2016 17:56
 
Jacoll
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2016 22:35
Początkujący biker


Postów: 35
Data rejestracji: 01.05.16

Dzięki za filmik.
Teraz wyjasnijcie mi czy wskazówka zegara stanu aku zachowuje się prawidłowo? U mnie non top jest na czerwonym.
Pozdrawiam Jacek :DDDD
 
szymo_97
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2016 22:50
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Jeśli wszystko jest w normie to wskazówka powinna zachowywać się dokładnie tak jak na filmikach comandosa.
Gdy jest na czerwonym to albo masz bardzo słabe ładowanie, albo zepsuty ten woltomierz.
Pozdro :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
comandos21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2016 10:51
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

Podepnij miernik i wlacz motor, gazuj i patrz czy napiecie sie waha, jak tak to jest ok. Może masz na full rozładowany akumulator.
Kwasowy czy żelowy ten twój aku?
Edytowane przez comandos21 dnia 23-05-2016 10:55
 
comandos21
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2016 10:52
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

Ile ma Amper akumulator?
Edytowane przez comandos21 dnia 23-05-2016 10:55
 
kamil_gs
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2016 16:04
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

oryginalny 4Ah albo 5Ah nie pamiętam teraz ale raczej 4
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
comandos21
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2016 19:37
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

oryginalny był kwasowy, czas wymienić jak już ci tak pokazuje albo zregenerować:) Ja mam 5AH żelowy i zawsze mam na full naładowany a po zimie nie muszę ponownie ładować.
 
Jacoll
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2016 06:10
Początkujący biker


Postów: 35
Data rejestracji: 01.05.16

Mam 4AH kupiony miesiąc temu, więc raczej jest ok.
Ładowanie sprawdzałem zaraz po założeniu i było tyż dobre. Jutro sprawdzę jeszcze raz, bo nie pamiętam ile dokładnie wynosiło.
Czyli wskaźnik do wymiany... ale zanim to zrobię to sprawdzę okablowanie. Może tam coś paskudzi. confused
Pozdrawiam Jacek :DDDD
 
comandos21
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2016 10:33
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

Sprawdź miernikiem ile pokazuje V bo może być fabrycznie coś nie tak z aku.
 
klemens244
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2016 23:21
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

https://www.youtu...Ab5-yTxeWc
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Jacoll
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2016 10:04
Początkujący biker


Postów: 35
Data rejestracji: 01.05.16

No i sprawdziłem to ładowanko...
Aku po kilku dniach stania 12,5V
Po odpaleniu, załączeniu świateł i dodaniu gazu jest w granicach 13,4V (deko mało)
Oczywiście występują wahania, czyli spada w momencie zejścia obrotów.
Trza będzie się przyjrzeć regulatorowi, ale to dopiero za dwa tygodnie... z powodu wyjazdu.

Pozdrawiam Jacek :DDDD
 
klemens244
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2016 11:06
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Stand by jest O.K. Pod obciążeniem oświetlenia dobrze byłoby żebyś miał 13,8-14,4 VDC. Trafić dubry regulator napięcia to jest szczęście. Dlatego cała elektryka nie ma gwarancji u sprzedawców. Stałe napięcie ładowania będziesz miał od 1800 obr/min wzwyż przy instalacji fabrycznej. Jak dasz przełącznik aku/prądnica to świecić będzie doskonale, bo cały prąd będzie szedł z niego na regler i przez aku na światła.
Tak więc poniżej 1800 obr/min na biegu jałowym światła bedą pulsowały. Na pocieszenie dodam, że na LEDach TEŻ, pomimo szczątkowego pobierania Amperów rzędu 2,3 Wata/ led, czyli 0,2 ADC/led. Przy ledach w migaczach niestety też. Ja mam teraz prądniczkę 8 /ośmio/ cewkową, więc to mam z głowy, bo stałe napiecie mam zawsze 14,7 VDC po stacyjce. Problem z pusujacym światłem na biegu jałowym jest w prądnicach 2 cewkowych. Ginie przy 6-o cewkowych, ale przy pełnej analizie zawsze to wkurza, no nie ? Jak mówiłem mam 3-4 reglewry na półce i w zależności od różnych prądnic /takich samych/ działa dobrze albo kiepsko. Jak mówiłem ,.... trzeba trafić do danego silnika. Pamiętaj, że regler od 2T i 4T różni się tylko podłączeniem kabli białego i żółtego lub obu żółtych miejscami rzecz jasna w regulatorze napięcia /reglerze/.

Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Jacoll
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2016 19:52
Początkujący biker


Postów: 35
Data rejestracji: 01.05.16

To teraz już zwątpiłem... z tego co widziałem podczas naprawy silnika mam właśnie 6 cewek. Z tego co piszesz powinno być ok.

Czuję, że jeszcze długa droga do sukcesu w sprawie dopieszczenia.
Pozdrawiam Jacek :DDDD
 
klemens244
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2016 23:04
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Nie jest tak źle, bo ładowanie jest. A przecież o to chodzi, ażeby aku nie doładowywać raz w tygodniu jakbyś miał np.12,8 VDC, a nie 13,4VDC. Ja miałem z tym siwy dym, więc już wiem, że dobry/właściwie "wstrzelony" regler to jest sukces.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: