-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szybkie pytania
hansrpg
Dodany dnia 12-02-2015 19:56
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Po kliknięciu w link jest napis "Twoja sesja wygasła. Zaloguj się ponownie, aby zobaczyć załącznik."
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
wujek
Dodany dnia 12-02-2015 20:23
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Poprawione. ;) Napisałem do gościa aby podał mi numer silnika , wie ktoś jakie miały numery 125cc ? np. zongshen , lifan itd ?
Wiem że 50cc to 139FMB a 110 to 152FMH/FMI
 
klemens244
Dodany dnia 12-02-2015 21:27
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

125 to ZS154FMI - silnik Moretti.
W 125 ccm głowica ma inne rozstawy śrub. W 110 ccm ma w kwadracie 51 mm x 51mm.
A w 125 patrząc z kanapy:
1. bliższy rząd /od gaźnika/ i dalszy rząd od wydechu ma 51 mm
2. lewy rząd/równoległy do ramy/ ma 54mm, a prawy rząd ma 51 mm
Mam nową zbędna głowicę od 125 ccm z zaworami 29 oraz 23 mm jakby co.
110 ccm ma mniejsze. Pod zębatka zdawcza na lewym karterze powinieneś mieć wybite 1P152FMI lub FMB.
Ponadto nowe serie silników 125 ccm maja średnicę sworznia 13 mm / a nie 14 lub 15mm/ lecz korbowód jest dłuzszy= ma dłuższy skok.
Na cylu też powinieneś mieć coś wybite, ale np. Sikorbs nie ma nic.
Z gumowymi wyciszeniami rezonansu radiatorów cylindra /tak jak w MZ-TS 250/ spotkałem się w 125 ccm.
Moim zdaniem decyduje tu:
1. Różny rozstaw szpilek /j.w/
2. Średnica zaworów /podana wyżej/.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
Dodany dnia 13-02-2015 02:50
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Łeb M6 służy jako zderzak OGRANICZNIKA skoku tylko pedału hamulca. Może być krótki i szybki lub wolniejszy, bo dłuższy skok ustawisz wkręcając M6.
Całkowity efekt regulujesz na końcu cięgna. Jak będziesz coś modził o wysunięciu do przodu podstawek pod stopy to zastosujesz dłuższą śrubę M6. Wyjdzie w praniu.
Edytowane przez klemens244 dnia 13-02-2015 02:52
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
Dodany dnia 13-02-2015 17:39
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Mocuje się tam też czujnik stopu. :)
 
klemens244
Dodany dnia 13-02-2015 18:16
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Zawsze możesz na M6 wkręcić wąską nakrętkę jeżeli się zmieści. Wówczas masz pewność STAŁEGO ustawienia tejże śruby. Czytając nakładkę/weryfikacje Twojej wypowiedzi trzeba powiedzieć, że:
- niekoniecznie brak świecenia światła stopu spowodowany jest przepaleniem żarówki 21/5W. Często spowodowane jest tym, że ciągnięta sprężynka włącznika stopu nie jest w osi połączenia jej z dźwignia hamulca. TYLKO lekkie przekoszenie i już brakuje zamknięcia obwodu elektrycznego, czyli brak zaświecenia się żarówki/leda. Dwie plastikowe nakrętki włacznika stopu trzeba dosyć uważnie dokręcić, bo zabraknie finalnego efektu, czyli światła. A OD TEGO ZALEŻY NASZ TEŻ ODWŁOK.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
Dodany dnia 13-02-2015 18:46
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

NIGDY NIE SMARUJ LINEK !!!!!
Weź dwie pary kombinerek i po przyjrzeniu się powrotnej sprężynie ukształtuj ją na mocniejsze jej zadziałanie. Ostatnią pętlę powiększ kombinerkami i będzie O.K. Zrób to NA ZIMNO, bez podgrzewania/palnika.
Edytowane przez klemens244 dnia 13-02-2015 18:48
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
Dodany dnia 13-02-2015 19:05
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Linki BOWDENA posiadają jeden mankament. Łapią profil ułożenia. Po ruszeniu/przełożeni tejżę linki zaczyna ona ocierać o pancerz. Jeżeli stosujesz coś jak WD40 do łańcuchów, to jest O.K., bo nie mają te preparaty SILIKONU /To nie jest żart/, który idealnie przyciąga tłuszcz, kurz i pozostały syf, podobnie jak kwaśny smar, który Ph powinien mieć "6" a nie "2-5", jak większość smarów.
Edytowane przez klemens244 dnia 13-02-2015 19:08
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
Dodany dnia 13-02-2015 22:32
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Cyń co uważasz za stosowne. Jak pamiętasz były genialne rurkowe gumki jak harmonijki na końcówki linek dzięki którym można było jeździć w każdych warunkach, tak jak gumowe osłony na łańcuch w MZ-kach. Wracając do linek. Spytaj się każdego WIEKOWEGO mechaniora o smarowanie linek w motocyklach. Młody naleje Ci oleju rzepakowego I-go tłoczenia /do smażenia/ i będzie wg. niego idealnie. Też jest olej do maszyn do szycia, w aptekach też coś się znajdzie. Mam na mysli cały czas długowieczną bezawaryjną pracę linek lub jazdę w ciezkich warunkach terenowych.
W nowych autach masz np. parę rzędów filtrów powietrza /nawiew + klima/. Dlaczego ?, bo w zwykłym samochodzie nie musisz palić fajek /ciała smoliste/ ażeby mieć wewnątrz tłustą przednia szybę od całego syfu miejskiego.
Aha, co do sprężyn, każda reakcja wymaga anty-reakcji, dodawaj sprężyny wspomagające odciąganie lub dociskanie, ażeby były RÓŻNE siły. Mam obok z-d wytwarzania sprężyn. Elaborat można napisać, hahahaha. No cóż jeździmy najtańszymi minihulajnogami, więc poletek doświadczalnych jest trochę.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
Dodany dnia 13-02-2015 22:37
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Ale gdzie Ci nie odbija? Tu przy kole ten rozpierak ? Jak tak to musisz zdemontować dekiel bębna wraz z wkładkami hamulcowymi , wybić rozpieraj i przesmarować otwór. U mnie nie odbijał tylni hamulec przez to , a teraz działa lepiej niż z fabryki :D
 
wujek
Dodany dnia 13-02-2015 23:21
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Być może sprężyna o kant dupy rozbić. Jeśli tak upierasz się na linkę to zdejmij ją i sprawdź ręcznie czy luźno chodzi w pancerzu.
 
klemens244
Dodany dnia 14-02-2015 08:24
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Prawdopodobnie końcówka pancerza wchodząca w "ucho" na wahaczu jest zakleszczona i przygniata samą linkę. Stały repertuar kina.
Edytowane przez klemens244 dnia 14-02-2015 08:25
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
xavirr3007
Dodany dnia 17-02-2015 23:00
Początkujący biker


Postów: 27
Data rejestracji: 24.04.14

Zakładając na oryginalną felge oponę o szerokości 140 trzeba coś przerabiać, czy można zakładać bez żadnych obaw że coś będzie haczyć??
 
klemens244
Dodany dnia 18-02-2015 05:19
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

B. mądre pytanie.
Szerokość tej opony jest większa niż 140x 90x12-kumasz ?, czyli wyższej.
Będziesz musiał odsunąć łańcuch od opony o min 2-3 mm, bo będzie haczyła. Dałem nakrętki M8 jako dystansujące pomiędzy felgą a zębatką. Czy to jest jasne, bo załączę foto.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
xavirr3007
Dodany dnia 18-02-2015 11:42
Początkujący biker


Postów: 27
Data rejestracji: 24.04.14

Czyli jak mam zębatkę przykręconą do felgi to pod zębatkę dać podkładki żeby łańcuch był trochę oddalony od opony. Jeśli o to chodzi to nie musisz wstawiać zdjęcia.
 
wujek
Dodany dnia 18-02-2015 17:09
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Ktoś tu chyba upchnął na chama 140mm oponę na tył. Kew prawdopodobnie. Ja nie widzę sensu pchać opony szerszej niż zaleca producent. 130 to już max moim zdaniem. Sam mam 120mm i śmiga mi się superowo. :)
 
xavirr3007
Dodany dnia 20-02-2015 15:15
Początkujący biker


Postów: 27
Data rejestracji: 24.04.14

Mam kolejny problem, gdyż magneto odkręciło mi się podczas jazdy i rozwaliło cewki. W sklepie mają zapłon z którego wychodzą 4 kable a w tym co ja miałem jest 5 kabli. Da radę to jakoś przerobić żeby wszystko działało?
 
patryk950305
Dodany dnia 05-03-2015 21:12
Początkujący biker


Postów: 15
Data rejestracji: 22.12.14

ten ściągacz będzie pasował do łosia ?

http://allegro.pl...69696.html
 
Stary_Emeryt
Dodany dnia 05-03-2015 21:29
Początkujący biker


Postów: 38
Data rejestracji: 03.11.12

Według mnie tak bo 139fmb jest tylko jedno :D
Mam taki sam tylko że czarny.
Edytowane przez Stary_Emeryt dnia 05-03-2015 21:30
 
xavirr3007
Dodany dnia 14-03-2015 16:49
Początkujący biker


Postów: 27
Data rejestracji: 24.04.14

Panowie jest problem. King nie chce mi odpalić, ponieważ jak kopię (rozrusznik nie działa) to za pierwszym kopnięciem iskra jest bardzo dobra a z każdym kolejnym słabnie i w końcu całkiem znika. Po chwili znowu jest i tak w kółko. Co może być przyczyną takiego zachowania??
Edytowane przez xavirr3007 dnia 14-03-2015 16:50
 
Przeskocz do forum: