-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szybkie pytania
Matthew90
Dodany dnia 13-09-2015 17:02
Biker


Postów: 76
Data rejestracji: 22.03.15

a teraz pytanie takie gdy miałem cycek i głowicę o pojemności 72cc zaczęło dziwnie klekotać znajomy twierdził ze mogły rozszczelnić się zawory no nie zdarzyłem sprawdzić skończył się tłok i wał teraz chce wrócić do 72cc i tu pytanie jak sprawdzić czy wszystko z głowicą jest ok mam ja rozebrana na stole i jakoś nie zauwazylem jakiś wyszczerbień czy tez pogiętych elementów
 
klemens244
Dodany dnia 13-09-2015 23:23
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Jak zwykle teorii jest sporo. Jeżeli masz rozłożoną górę silnika to wlej np. denaturatu do głowicy i zobacz po 1/2 godzinie nie go nie ubyło przez grzybki zaworów. Oczywiście odwróć głowicę do dołu klawiaturą. Jeżeli są szczelne lub nie to wyjmij zamki i zobacz jak się zawory poruszają. Czy są zapieczone, czy maja luzy. Jeżeli są O.K. To obejrzyj pierścionki, a zwłaszcza ich luzy na zamkach. Powinny mieć ok. 0,2 mm luzu w cylindrze, Jak są zdemontowane z tłoka. Może też maja za duże luzy osiowe w rowkach i klekoczą. Wiesz więcej jest pisania, bo to wszystko powiedzieć i zrobić zajmie tego czasu mniej niż ta literatura. Może skontaktuj sie z Wujkiem, bo On ma wiecej tych silników rozebranych i może traficie na jakąś diagnozę właściwą. Najlepiej byłoby obgadać dla mnie to przez telefon, bo traci sie tylko czas na pisanie. Zadzwoń na komórę 731 434 665, chyba, że znowu się coś innego trafi. Mówisz, że denko tłoka jast bez rys i uszkodzeń, więc nie było bezpośredniego kontaktu z zaworami. A może korbowód się spierdzielił ? Lub łożysko na wale 5 minut przed awarią. Jest sporo śladów.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Matthew90
Dodany dnia 14-09-2015 11:44
Biker


Postów: 76
Data rejestracji: 22.03.15

bo jest dziwne klekotało i później jak się "rozwaliło" to był tłok zblokowany na korbowodzie zrobiłem tak jak mówiłeś z głowica zalałem dynxem i widać ze przez zawór wylotowy ledwo bo ledwo ale wycieka przez 15min wyciekło 1ml mierzyłem
 
wujek
Dodany dnia 14-09-2015 16:51
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

To w takim razie kup nowe 2 zaworki i dotrzyj je do gniazd. Polecam jesli ktos chce żeby silnik ładnie pracował , nie o tyle ważny TPC (Tłok . pierscienie , cylinder) jak głowica , jesli masz nieszczelną to powoli robią się schody.
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
Matthew90
Dodany dnia 14-09-2015 19:07
Biker


Postów: 76
Data rejestracji: 22.03.15

dobra a do docierania jaka by była najlepsza pasta
 
wujek
Dodany dnia 14-09-2015 20:34
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Ja kupiłem wszystkie bo cena nie jest większa od puszki Pepsi. Masz podział na gradacje (2) czyli dwójka najgrubsze ziarna cierne , (1) drobniejsze ziarna cierne i (0) finalna. ;)
i.imgur.com/9vDfcfR.jpg
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
klemens244
Dodany dnia 14-09-2015 22:02
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Miałem kiedyś w Polsce Ludowej praktyki w FSO. Porównując jakości tamtej Polski i obecnych Chin po zakupieniu fabrycznie nowej głowicy 125 ccm również je przetarłem pastą końcową. Żadna kropla nie brakowała po 1/2 godzinie. A kupiłem ją ażeby z silnika 110 cm "zrobić" 125 ccm. Wiem, wiem... stopień sprężania spadł i wyszła z tego WIELKA dupa. Matju wpadnij na praktyki szkolne do Wujka. Szybko zdobędziesz papiery mistrzowskie i założysz warsztat na legalu. Bo to nie tylko skończy się docieraniem. Jak napisałeś miałeś jeszcze problemy tłok<->korbowód. Ale nie nudzisz się i fajnie.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
Dodany dnia 15-09-2015 19:01
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Klemens , do 125 potrzeba cylindra 125 z tłokiem i teraz uwaga! Mój kolega kupił cylinder moretti aluminiowy 107ccm3 i okazuje się co ? Cylinder 107ccm3 jest krótszy od 124ccm3 no i tłok jest o innym skoku. A teraz taka ciekawostka. Przy silnikach 139fmb na fabrycznym silniku w motorowerze w dowodzie są wpisane różne ilosci kV w jednym 1.5kV a w drugim jest 2.0kV. Okazuje się że te dwa silniki mają tą samą pojemnosć a inną moc która idzie w parze z dwoma różnymi tłokami w silniku , ten z 1.5kV ma tłok wklęsły , natomiast silnik z mocą powiedzmy tych 2.0kV ma tłok z wypukłym denkiem tłoka. Mam takie dwa tłoki i jutro wrzucę zdjęcie jak nie zapomnę. ;)
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
Ryczek
Dodany dnia 16-09-2015 11:36
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 27.12.14

Witam koledzy mam pytanie jaka zębatka pasuje do kinga (tylne koło) mniejsza od oryginału .Powód to zbyt duża moc w stosunku do prędkości dodam że z przodu jest 17z to już max tył oryginał ruszam z 3 biegu 4 dopiero po 40 km/h max to około 70 km/h na wysokich obrotach prosze o pomoc co mam zmienić aby w końcu 1 i 2 bieg sie przydał ps silnik to 110ccm Link do filmu https://youtu.be/eVGbyrmteng
Edytowane przez Ryczek dnia 16-09-2015 11:48
 
szymo_97
Dodany dnia 16-09-2015 12:47
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Dziwny jest ten Twój silnik. U mnie przy 110 cc przełożenie 17/38 było jak najbardziej ok. Możesz poszukać zebatki 35 od quada, miałem taką kiedyś w losiu, ale ostatnio jak szukałem na allegro to nie mogłem znaleźć.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Matthew90
Dodany dnia 17-09-2015 08:57
Biker


Postów: 76
Data rejestracji: 22.03.15

Koledzy wracam do starego tematu mój łoś dalej jest wolny max 45km/h
wymieniłem w nim cewkę/ regulator/ moduł/ świece na irydową sprawdziłem zawory , rozrząd , pierścienie i wszystko jest dobrze już nie wiem co w nim jest nie tak gaźnik był czyszczony ale jeszcze raz spróbuje
 
wujek
Dodany dnia 17-09-2015 15:26
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Jak się silnik przy tej prędkosci zachowuje? Jaki masz przebieg tego silnika ? Powodów może być sporo. np. Źle uregulowane podzespoły to wtedy powiedzmy by przerywał przy tych 45km/h , lub wykończone sprzęgło że przy tej prędkosci rosną jedynie obrotu , a prędkosc ta sama.
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
Matthew90
Dodany dnia 17-09-2015 19:38
Biker


Postów: 76
Data rejestracji: 22.03.15

Wujek no właśnie on nie chce sie dobrze na obroty wbić na 4 wyregulowane jest wszystko w weekend zobaczę to sprzęgło zobaczymy czy to coś da
 
wujek
Dodany dnia 17-09-2015 20:07
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

To problem może tkwić w zablokowanym module lub pokićkanym gaźniku. Może mu brakować paliwa w komorze pływakowej.
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
Matthew90
Dodany dnia 17-09-2015 20:41
Biker


Postów: 76
Data rejestracji: 22.03.15

hmm moduł nie może byc zablokowany bo jeździł w drugim chopperze i dawał rade a więcej paliwa nie mogę dać bo będzie się wylewac
 
wujek
Dodany dnia 17-09-2015 20:48
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

To czyli cos źle ustawione jest. Na każdym biegu przerywa?
Edytowane przez wujek dnia 17-09-2015 20:48
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
Matthew90
Dodany dnia 17-09-2015 21:53
Biker


Postów: 76
Data rejestracji: 22.03.15

Na 4 tak jest pozostale w miare daja rade
 
Matthew90
Dodany dnia 20-09-2015 00:48
Biker


Postów: 76
Data rejestracji: 22.03.15

Co moze byc zle ustawione twoim zdaniem hhmm
Zmianilem modul z mysla ze to cos da no i nic dalej jest tak samo

pytanie czy zuzyty olej moze bys powiazany z tym problemem ?
Edytowane przez Matthew90 dnia 20-09-2015 19:10
 
kat
Dodany dnia 27-09-2015 12:49
Biker


Postów: 92
Data rejestracji: 05.04.13

siemka mam pytanie ponieważ w apce poszły mi najprawdopodobniej pierścionki.. gdzie najlepiej kupić (największe zaufanie) w sklepie cy przez allegro
 
szymo_97
Dodany dnia 27-09-2015 13:32
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Według mnie to bez znaczenia.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Przeskocz do forum: