-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szybkie pytania
hansrpg
Dodany dnia 30-06-2014 22:31
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Ciągnąć temat aut i paliwa do nich to nie każdemu opłaci się kupno ropniaka lub turboropniaka, wszystko zależy od sposobu użytkowania (miasto, trasa) i planowanych przebiegów, bo czasem i gaz się nie opłaci.
Za przykład dam 2 znajomych co mają ropniaki i ich silniki cierpią na wieczne niedogrzanie, bo chłopaki głównie jeżdżą po mieście 2-5km jednorazowo, tu sekwencja nie zawsze zdążyłaby przełączyć, a goła benzynka dzielnie i bezproblemowo sobie radzi.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
klemens244
Dodany dnia 01-07-2014 01:11
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Kontynuując śmieszne tematy:
1. Na ulicach można zauważyć bryki po 90-130 tys zł i z ....wlewem na gaz. To się nazywa zwrot kosztów inwestycji......
2. Kiedyś pracowałem w szwedzkiej firmie i jeździłem służbowym Saab'em /2,5 dcm, benzyna/ To co Was zwali z nóg. Pracę miałem nie 15 km od domu, lecz 1500 metrów. Spalanie na zimnym/niedogrzanym silniku 16-20 dcm/100 km. Ażeby nie było przepałów lub jak kto woli patrz kradzież benzyny niwelowałem to wypadami w weekendy. Śmieszne.
3. Moja żona /mieszka za granicą/ kupiła prawo jazdy kat "B". I co ?.....Umiała tylko skręcać w prawo i jechać prosto. Więc do pracy w City jeździła ...po prawoskrętnej spirali zwiększając możliwie na największy promień trasę. Guinnes w grobie by się przewrócił, hahaha. Polki też coś potrafią, hahahaha.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Kuba95er
Dodany dnia 01-07-2014 21:13
Biker


Postów: 68
Data rejestracji: 08.07.11

Słuchajcie chłopaki zalezy mi na niskich opłatach i żeby w miarę ekonomiczne autko było. Mama do pracy będzie dojeżdżać do miasta 5km w jedną stronę. Bo to auto to jest jako odkupione dla mamy bo jej skasowałem cieniaska niestety. Za rok kupię mamie seicento ładne a astra dla mnie idzie. Myśle, że to dobry wybór będzie. I tak wgl to dzięki każda rada się przydaje. :)
Edytowane przez Kuba95er dnia 01-07-2014 21:14
 
hansrpg
Dodany dnia 02-07-2014 00:19
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

klemens244 napisał/a:
Umiała tylko skręcać w prawo i jechać prosto.

Korwin Mike mówi że lepiej skręcić 3 razy w prawo niż raz w lewo. Chyba już znamy poglądy polityczne żony :D
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
klemens244
Dodany dnia 02-07-2014 13:02
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Pana Korwina b. lubię. Ale pomylił się, bo nie skręciła nigdzie. Pojechała prosto do Paryż'ewa na stałe. I jest tam już z 10 lat, hahahaha. Kursy na prawo jazdy chyba są jednak wskazane, hahaha.
Co do bryczek: każdy samochód jest dobry pod warunkiem, że jest z Niemiec. Tak jak kiedyś Ford powiedział o każdym dopuszczalnym kolorze auta, pod warunkiem, że musi być czarny. Niemiecki ten opel ma jeszcze normalny przebieg długo jeszcze przed remontem. I pamiętaj, że masz wszystkie części w niskich cenach. Opel i VW są najpopularniejszymi autami w Polsce. Także możesz zmieniać je jak rękawiczki, ale AC zwala już z nóg, hahaha.
Edytowane przez klemens244 dnia 02-07-2014 13:17
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
xavirr3007
Dodany dnia 02-07-2014 17:05
Początkujący biker


Postów: 27
Data rejestracji: 24.04.14

Słuchajcie, mam problem z regulacją gaźnika bo siedze już nad tym długo a efektów nie widać. Problem jest taki że jadąc kingiem wszystko jest okej, nic nie przerywa, wchodzi dobrze na obroty, do czasu kiedy zaczynam zwalniać np. przed krzyżówką, ponieważ podczas schodzenia z obrotów przekręcę manetkę to momentalnie dusi się i gaśnie. Później musze kopać kilka razy na ssaniu żeby odpalił. Nie mam pojęcia co zrobić. Mam 110ccm, w gaźniku dysze 90 i wymieniłem fajkę bo zdawało się że to ona jest winna całemu zamieszaniu, ale jednak nie. Prosze was co mam zrobić bo już mnie wkurza ten chopperek.
 
kamil_gs
Dodany dnia 02-07-2014 21:40
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

wyregulować zawory
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
klemens244
Dodany dnia 03-07-2014 16:42
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

A po zgaszeniu silnika jaka jest świeca: zalana, czy sucha ? PRZED kolejnym odpaleniem.
Podaj średnicę gaźnika 19, 22, czy 26 mm? U mnie w 110 ccm założyłem 0,87, bo 0,9 zalewała.
Ponieś iglicę do góry jak masz za suchą świecę. Różne są rozwiązania, które zrobisz w 5 minut, a tu to możemy pogadać jak będziesz odpowiadał na konkretne pytania 5-10 min i śmiga. Poczytaj moje wypociny o regulacji gaźnika do 110 ccm i inne tematy to sam dojdziesz gdzie jest szkopuł. Nie będę po raz n-ty opisywał wszystkiego.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
xavirr3007
Dodany dnia 04-07-2014 20:40
Początkujący biker


Postów: 27
Data rejestracji: 24.04.14

sorry że nie odpisywałem, gaźnik mam pz19, przekładałem iglice na każde miejsce ale cały czas to samo. Próbowałem wyregulować według twojego opisu ale nic nie pomagało. Możliwe że tak się dzieje przez zły filtr powietrza??
 
klemens244
Dodany dnia 05-07-2014 01:12
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Nie, bo by silnik nie wchodził na maksymalne obroty=dławiłby się. Nie zakładaj filtra fi 35 mm na jazdę po mieście lub na trasie. Sam się przkonasz. Aczkolwiek na regale u mnie leżą filtry siatkowe chromowane, bo są za małe do potrzebnej ilości powietrza. Załóż taki sam gażnik na chwilę od innej hulajnogi, w której jest 110 ccm. Ocenisz sam od razu, czy to jest wina źle wyregulowanego gaźnika.Nawet do kogoś podjedź. Opłaca sie.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
xavirr3007
Dodany dnia 05-07-2014 13:39
Początkujący biker


Postów: 27
Data rejestracji: 24.04.14

niestety nikt ze znajomych nie ma takiego silnika. Po południu sprawdzę poziom paliwa w gaźniku bo może być za mały.
 
wujek
Dodany dnia 06-07-2014 19:17
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Panowie , jak docieraliście swoje maszyny , bo ja nie jedną dotarłem , może i dobrze , może i źle. Ja jeżdżę tak żeby nie był cylinder gorący , do 300km robię odcinki po 10km i przerwa. To dobrzę ? Jest możliwość zatarcia jeśli będę robił dłuższe odcinki na dotarciu ? Strasznie jestem wrażliwy na te temp. głowicy , cylindra.
 
hansrpg
Dodany dnia 06-07-2014 22:16
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Ja stosuję starą szkołę czyli pierwsze 200-300km nie kręcić zbyt ostro a dalej jeździć normalnie. Niedawno przerabiałem remont silnika w moto (nowe pierścienie) i mechanik mi tak zalecił, po kolejnym tysiącu problemów żadnych nie ma, a nie licząc pierwszych kilkunastu km po mieście pojechałem w trasę 50km jednorazowo.
Tu zwrócę uwagę na jedną ciekawostkę, silniki w skuterach mają taką samą górę jak w kingach, a nie zauważyłem w instrukcji do skutera kumpla żadnej wzmianki o docieraniu, było jedynie o pierwszej wymianie oleju w silniku i przekładni, więc skoro skuter nie wymaga specjalnego traktowania to nie sądzę żeby było i tu wymagane. Jest to zawsze wymówka dla serwisów że silnik kiepsko chodzi bo został źle dotarty (czego nie obejmuje gwarancja) zamiast powiedzieć wprost że to wina kiepskich materiałów użytych do produkcji.
Edytowane przez hansrpg dnia 06-07-2014 22:16
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
wujek
Dodany dnia 06-07-2014 22:52
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

No dobra , a co z temp. ? Bo po kropli wody lub "napluciu" na cylinder zaczyna wrzec.
 
kamil_gs
Dodany dnia 06-07-2014 23:16
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

teraz jak jest gorąco to silnik ma wyższą temp. musiałbyś mieć chłodnice, wiatrak i czujnik żeby nie miał podwyższonej temp.
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
wujek
Dodany dnia 06-07-2014 23:35
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Ok , moze inaczej , jakiej temp. unikac?
 
kamil_gs
Dodany dnia 07-07-2014 00:55
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

90* to nic nadzwyczajnego :P przy takiej to silnik jest wpełny rozgrzany i dobrze pracuje, 110 to już dużo
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
kat
Dodany dnia 07-07-2014 12:42
Biker


Postów: 92
Data rejestracji: 05.04.13

e pany mam pytanko jak mi (cgyba) klekocza luzy zaworowe (na moje oko ssący nie ma luzu albo jest za mały) to mogę jeździć.? nic sie nie stanie,.? jak będą albo za mały albo za duży.?
 
klemens244
Dodany dnia 07-07-2014 13:38
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

1. Przy takich temperaturach rzędu 30 st. C i powyżej jazda po mieście bez chłodnicy jest zabójcza. Na trasie będzie spoko. Kiedyś jak splanowałem głowicę w pf 126p i waliłem 350 km z prędkością 135 km/h zrobiłem błąd. Po dojechaniu na miejsce wyłączyłem silnik. Efekt po ostygnięciu następnego dnia: nieruchomy=przytarty zawór w prowadnicy. Od tego czasu ZAWSZE po takim wysiłku silnik w 126p pracował z 5-ć minut na biegu jałowym do momentu zejścia na niższą temperaturę eksploatacji. Do naszych "mustangów" też to stosowałem na początku.
UWAGA: Po założeniu chłodnicy, przy temperaturze oleju w skrzyni /czujnik na bagnecie/rzędu 80 st. C i bimetalu załączającego wentylator chłodnicy:

imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/577/39bs.jpg

wymieniony bimetal załaczał mi wentylator chłodnicy nawet po 2-ch minutach po wyłączeniu zapłonu. Tzn. nieschłodzony olej przeszedł cała chłodnicę, zwarł styki bimetalu, poprzez co załączał wentylator. Wniosek: na City przydatna jest chłodnica przy 30 st.C, bo na pewno oleju nie przegrzejemy. Patrz lepkość bliska ZERU, czyli sama "woda".
2. Za mały luz zaworowy na ssącym= strzelanie w gaźnik i wypalenie gniazda i zaworu. Zbyt duży luz... bociany na łące usłyszą Twoje klekotanie i zawór w pełni nie otworzy się. Zawór ssący=brak napełnienia cylindra mieszanką, zawór wydechowy=wypalenie gniazda zaworowego. A za duży strzały w tłumik. Te EKSPLOZJE bajeroskie dla młodych niszczą kolanko i grodzie tłumika, który MUSI tłumić, wynika to z konstrukcji tego silnika i norm w 96dB w Polsce. Inna "prawda" jest do d..., a to że dzieciakom podoba się duża armata na małym krążowniku to pozostałość bajek Babci.
Edytowane przez klemens244 dnia 07-07-2014 13:39
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
kat
Dodany dnia 07-07-2014 20:58
Biker


Postów: 92
Data rejestracji: 05.04.13

chopaki potrzebuje schemat od sprzęgła posiada ktoś taki.? albo czy istnieje taki :D
 
Przeskocz do forum: