-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Docieranie gniazda zaworowego.
pawelka23
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-09-2011 22:18
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Witam
Od zmiany cylindra na 90cc king zaczął mi strzelac w tłumik i to dosyć mocno, płomień leciał aż za koło... Przejeździłem tak 1300km i oto co się przez to stało:
http://imageshack...13770.jpg/
Tak wyglada wypalony zawór wydechowy. Pisze to dla przestrogi i dla tych którzy piszą że coś takiego może sie stac tylko w motocyklach o pojemności 600 i wzwyż...
W konsekwencji gniazdo zaworowe też dostało w dupe i teraz mam pytanie, czy ktoś juz docierał ręcznie zawory albo ma jakieś inne doświadczenia z tym ? Jak to sie w ogóle robi ? Wiem że jest jakas pasta do docierania zaworów ale jak tego użyć to nie mam pojecia. Byłbym wdzięczny za jakieś sprawdzone informacje.
Edytowane przez pawelka23 dnia 13-09-2011 22:23
 
patryczekk344
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 09:40
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

Zawór weź w wiertarkę papier jakiś 400 może być wodny "wyszlifuj" go później pasta zaworowa wkładasz zawór w głowice na końcówkę zaworu zakładasz jakiś wąż (wcześniej dając trochę pasty na zawór) i dociskając zawór palcem kręcisz wiertarką ot cala filozofia ;)
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
patryczekk344
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 12:39
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

skrócił 110 pod wysokość cylka 50/72ccm
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
patryczekk344
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 14:06
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

mniejszy koszt bo jeżeli nie chcesz skracać trzeba wymienić wal od 110..
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
memek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 16:38
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 234
Data rejestracji: 07.04.10

Ja docierałem zawory przyzakładaniu na 72cc brałem normalnie paste smarowałem nią zawór i w głowice i kombinerkami kręciłem chwile aż się lekko dotarły i tyle całej filozofi :P
My motocykliści jeździmy motocyklami, a motorami jeżdżą pedały.
A ty? Czym jeździsz ?
MÓJ KINGWAY GW72http://www.eaglet...rowstart=0
images37.fotosik.pl/1223/aeb314700e761418m.jpg
 
Hiszpan
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 18:12
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 271
Data rejestracji: 16.03.10

Jakas dziwna masz komore spalania... kompresja byla z tym ok?

Co do zaworow... no coz. niestety powinny wytrzymać, no ale widac żółtą robotę. Nic nie poradzisz...
Bo.. bob... bobber!
images50.fotosik.pl/293/93f786ffa21e7214m.jpg
Jeśli jesteś dzieckiem neo, jeśli nie wiesz co piszesz, to uprzejmie wyp... proszę.
 
pawelka23
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 18:39
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Oczywiście zawór będzie nowy, z tym docieraniem chodzi mi tylko o gniazdo żeby je zregenerować. Stary zawór jest aż powyginany lekko... W sumie mu sie nie dziwię, te strzały były czasami naprawdę bardzo mocne, to musiało sie kiedys zemscic na silniku. Ale każdy się uczy na swoich błędach, wole zdrowy silnik niż 15-20cm marchewy :D

Czemu dziwna ? To jest zwykła glowica od 110. Kompresja na początku była jak najbardziej ok, przed usterką osiagi się pogarszały ale zwalałem to na niewyregulowany gaźnik, przez myśl by mi nie przeszło że to przez zawór.
Edytowane przez pawelka23 dnia 14-09-2011 18:46
 
kolanko15
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 21:50
SuperVIP


Postów: 1
Data rejestracji: 13.08.10

A jakie były skutki tego, że zauważyłeś, że zawór jest wypalony ? kopcił Ci może ?
 
pawelka23
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-09-2011 22:23
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Spojrz na ten zawór i powiedz jak myślisz, czy on jest w stanie utrzymać odpowiednią kompresje ? Nie kopcił, tam nie ma żadnego źródła oleju.
 
patryczekk344
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 15-09-2011 20:30
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

Gniazdo dobrze papierem ściernym weź wyczyść później pastą do zaworów(takim średnim ziarnem) i dalej tak jak mówiłem z wiertarką ;) najlepszy i najszybszy sposób ;)
Edytowane przez PeeTER dnia 31-01-2012 20:32
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
hansrpg
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 19-03-2012 18:58
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Żaden papier, żadna wiertarka, zaraz znajdę w manualu do yamahy instrukcję docierania gniazd to wrzucę screen'y.

edit:
zapodaj.net/images/14c405d55d96.jpg
A więc tak, nakładasz pastę punktowo jak na pierwszym zdjęciu, wkładasz zawór na miejsce i ręcznie kręcisz nim pocierając między dłońmi jak na kolejnym foto, dobrze dotarty zawór (automatycznie i gniazdo) będzie miał widoczny świeżo wytarty pasek jak na 3 foto.
Jak zawór jest pokrzywiony to radze wymienić i dopiero nowym docierać gniazdo.
Link do grafiki jakby nie działała powyżej http://zapodaj.ne...d55d96.jpg
Edytowane przez hansrpg dnia 19-03-2012 19:14
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
Przeskocz do forum: