Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: KING :: King - Pomoc Techniczna
Napinanie łańcucha
|
|
Gaxizzy |
Dodany dnia 30-05-2012 17:23
|
Początkujący biker![]() Postów: 22 Data rejestracji: 09.05.11 |
Witam ! Wielu użytkowników nie wie jak porządnie napiąć łańcuch (sam kiedyś z tym miałem problem) chciałbym, aby ktoś po ludzku wytłumaczył jak to się robi krok po kroku, myślę, że ten temat pomoże wielu userom.
Edytowane przez pawelka23 dnia 31-05-2012 10:47 Leike in progress <--Klik |
|
|
kamil_gs |
Dodany dnia 30-05-2012 17:49
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1420 Data rejestracji: 09.12.10 |
Odkręcasz nakrętke na ośce kluczem 17. na końcu wahacza są napinacze a raczej śruby od nich, są tam nakretki bodajże na klucz 14, nimi naciąga się łańcuch. Kręci się nimi równo po tyle samo obrotów prawą i lewą ![]() ![]() |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 30-05-2012 19:56
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Prawidłowy naciąg łańcucha to 2-3cm luzu na środku między zębatkami, mierzone pod wahaczem w najmniej wyciągniętej części łańcucha. W pierwszej kolejności należy postawić maszynę na centralnej stopce lub przy jej braku w jakiś sposób podnieść tylne koło, by mogło się swobodnie obracać. Kręcąc do tyłu łapiemy łańcuch na środku i szarpiemy góra-dól, jak ów ruch jest zbliżony do 2-3cm to ok, jak więcej to luzujemy ośkę, odkręcamy nakrętki kontrujące na napinaczach i wkręcamy jeden lub obroty na każdym, ważne aby dokładnie tyle samo na obu. Sprawdzamy napięcie, kręcąc kołem do tyły szukamy najmniej wyciągniętej części łańcucha, jeżeli natrafimy na nią to mierzymy czy jest odpowiedni naciąg, jak nie to znów 1-2 obroty i ponownie kręcąc kołem szukamy miejsca gdzie luzu jest najmniej. Po odpowiednim ustawieniu blokujemy śruby i dokręcamy ośkę. W przypadku zbyt mocnego naciągnięcia wystarczy poluzować trochę napinacz i kilkoma energicznymi kopami w tył opony przesuwamy koło do przodu. Bardziej szczegółowo chyba się nie da (pomijając podanie rozmiarów kluczy). Edytowane przez hansrpg dnia 30-05-2012 19:57 "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
|
Ryland |
Dodany dnia 30-05-2012 23:05
|
![]() Administrator ![]() Postów: 210 Data rejestracji: 16.03.10 |
kamil_gs napisał/a: Gdzieś słyszałem że łańcuch powinien wychylać się ok 1-2 cm od lini prostej. Bzdura, łańcuch ma być idealnie w linii prostej w stosunku do zębatek. ![]() |
|
|
kamil_gs |
Dodany dnia 30-05-2012 23:10
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1420 Data rejestracji: 09.12.10 |
a co do tego co przytoczył Ryland to chodziło o ruch "góra-dół" ale jakoś tego nie dodalem ![]() |
|
|
pawelka23 |
Dodany dnia 31-05-2012 10:36
|
![]() Doświadczony biker ![]() Postów: 223 Data rejestracji: 31.08.10 |
Dodam, że jak ktoś ma koło krzywo to wystarczy wziąć klucz, przyłożyć go do opony opierając go na wahaczu i przyłożyć palec w miejscu gdzie kończy się wahacz. Nie zdejmując palca z klucza przykładamy go z drugiej strony w identyczny sposób, i już wiadomo w którą stronę i jak mocno koło jest krzywo. |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 15-06-2012 07:44
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Pawelka23 ma rację, od pokoleń tym "cyfrowo-labolatoryjnym" sposobem pradziadowie tak robili. Suwmiarek nie było jeszcze na świecie. KucaQ mówi o praktyce. Producenci łańcuchów podają, że max wychył góra/dół to 2-3 cm. na środku między zębatkami, mierzone pod wahaczem /jak hansrpg/. Edytowane przez pawelka23 dnia 15-06-2012 11:40 |
|
|
przemkolodz |
Dodany dnia 28-08-2012 21:25
|
SuperVIP![]() Postów: 7 Data rejestracji: 26.08.12 |
Można również ustawić na suwmiarkę. Mierzymy odległość od rantu wahacza do osi koła. Po obu stronach musi być taka sama wartość i mamy pewność że jest równo |
|
|
KML_TDU |
Dodany dnia 28-08-2012 21:37
|
Moderator![]() Postów: 412 Data rejestracji: 13.04.12 |
Kolego ale ty mówisz o odchyleniu koła a nie naciągu łańcucha. |
|
Przeskocz do forum: |