-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Silnik "chrobocze" przy pewnych obrotach
mcaffey
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-07-2012 14:12
Biker


Postów: 63
Data rejestracji: 03.07.11

Witam. Ogólnie mój silnik (125) się strasznie szybko grzeje. A że jeszcze nie jest w 100% dotarty (około 500km czyli w sumie te "pierwsze" docieranie już niby jest) to mu robię co jakiś czas postoje gdy jeżdżę, żeby się nie przegrzał. Ale ostatnio uczyłem na nim jeździć dziewczynę i wiadomo, to więcej stania niż jechania, jak już jazda to wolniutko itd i potem siadam na niego gdy mamy wracać, a on ledwo co jedzie, taki typowo już mocno zagrzany gubi obroty, przerywa itd. Potem już tylko wróciłem do domu i już do końca dnia "miał labę". Następnego dnia zrobiłem małą rundkę i tak dość ciężko pracował. Potem znów następnego dnia (dzisiaj) znowu zrobiłem mu rundkę, i już nie pracuje tak strasznie jak wtedy, ale rozpędza się dobrze do pewnych obrotów (do około 45 na godzinę) i wtedy zaczyna tak jakby "chrobotać" taki dziwne dźwięki wydaje, rozpędzam go dalej a po chwili one ustają. Zwalniam to znów są przy mniej-więcej tej samej prędkości. Znów rozpędzam to cały czas tak samo, do tego momentu się dość dobrze rozpędza potem niby jedzie dalej ale te takie odgłosy są (i wtedy zdarza mu się "zgubić" gaz, czyli tak przerwać lekko) i potem jak już bardziej rozpędzę to one przechodzą. I to nie ważne czy rozpędzam go bardzo powoli czy szybko przy tym momencie te odgłosy są. Wiecie co może być ich przyczyną ? Co mogę zrobić ? Czy powinny same "przejść" ? Czy to "groźna" oznaka dla silnika ? Z góry dzięki wielkie za pomoc :)

Edit : Dodam, że ten dźwięk taki trochę jakby chrobotanie, jakby trochę jazgot, takie "bzykanie" jakieś.
Edytowane przez mcaffey dnia 09-07-2012 22:46
 
Pulek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-07-2012 23:53
SuperVIP


Postów: 1
Data rejestracji: 06.10.11

mam to samo ale u mnie to bak zdeczka wibruje spróbuj dokręcić powinno pomóc :D
 
Peny
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2012 00:18
Awatar

Biker


Postów: 110
Data rejestracji: 26.11.11

Wibrowanie spowodowane niedokręceniem śrub czy czegoś tam w tłumiku to raczej nie przyczyna zbyt częstego przegrzewania się. Jest to dość dziwne bo z tego co przeczytałem to wywnioskowałem ,że zaczyna się to dziać od pewnej temp. Jednak na początek proponował bym wyregulować gaźnik, ponieważ źle "dobrana" mieszanka powoduje przegrzewanie się silnika. Jeżeli to nie pomoże to może łapie jakieś lewe powietrze? A co do "chrobotania" to to co przychodzi mi na myśl to po 1. Łańcuch bo dzieje się to od pewnej prędkości, dla pewności sprawdź. 2. wywalone łożyska? 3. jeżeli nic z tych wcześniejszych to chyba niestety skrzynia.
 
mcaffey
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2012 00:44
Biker


Postów: 63
Data rejestracji: 03.07.11

Jest to dość dziwne bo z tego co przeczytałem to wywnioskowałem ,że zaczyna się to dziać od pewnej temp


Tzn te odgłosy się dzieję nie przy pewnej temperaturze a przy pewnych obrotach, nie ważne jak silnik jest rozgrzany.

Jednak na początek proponował bym wyregulować gaźnik, ponieważ źle "dobrana" mieszanka powoduje przegrzewanie się silnika.


Czyli to, że mi się tak szybko grzeje może być spowodowane złą regulacją gaźnika ? Ale to jak, skręcić trochę śrubkę od obrotów ? Bo już jakiś czas temu wyregulowałem tak, że ładnie odpala za pierwszym kopem i ma "na oko" dobre obroty.
 
mcaffey
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2012 01:45
Biker


Postów: 63
Data rejestracji: 03.07.11

Śrubkę od mieszanki wkręć na maxa i odkręć ją o półtorej obrotu, jeśli będzie ci gasł albo będzie miał ciężko wkręcić się na obroty to odkręcaj ją do czasu aż będzie równo chodził i dobrze się wkręcał na obroty, ja tak zrobiłem i ładnie chodzi


Wiem jak się reguluje, bo już ten gaźnik regulowałem i ogólnie dobrze chodzi :) Tylko się zastanawiam czy może leciutko zmniejszyć obroty to się może będzie mniej grzał.

A z tym chrobotaniem przy pewnej prędkości to raczej skrzynia. A to się dzieje na konkretnym biegu czy na dowolnym?
Bo jak na 3 na przykład to tryb się rozpada i trzeba go wymienić


Ja w tym swoim silniku czwórkę mam już prawie na starcie (bardzo krótkie są biegi) więc to jest na czwórce.
 
Luksas
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2012 11:47
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 289
Data rejestracji: 10.06.11

A ja stawiam na łańsuszek rozrządu:P tzn. mogł on zeszkoczyc z tej zebatki od napinacza i drze o taki jakby metal i plastik:D nei umiem tego dokładnie wytłumaczyc... Ale zdejmij magneto i pod nim taki dekiel odkreci i sprawdz czy wszystko OK z napinaczem...
 
Przeskocz do forum: