Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: INNE :: Hydepark
Technika jazdy - jazda w deszczu i po deszczu.
|
|
serafin |
Dodany dnia 25-07-2012 19:36
|
Początkujący biker![]() Postów: 39 Data rejestracji: 08.07.12 |
Ponieważ nie ma działu - technika jazdy ani nic w podobie wrzucam temat tutaj - jakby co moderator albo admin niech przeniesie we właściwe miejsce forum. Koledzy chciałem spytać jakie macie doświadczenia jeżeli chodzi o jazdę kingiem w deszczu, ew. po deszczu - po mokrej nawierzchni. Czy wybieracie się w drogę czy czekacie aż przeschnie. Na co/kogo ew. zwracać szczególną uwagę, jak prędkość - biegi etc. |
|
|
kuba |
Dodany dnia 25-07-2012 19:55
|
Władca szos![]() Postów: 830 Data rejestracji: 13.08.10 |
jak najniższe obroty, jak w deszczu to max 50, jak po deszczu to z 70, hamować delikatnie i brać zakręty jak najmniejszym pochyleniem
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820 na bloga http://bobberking...gspot.com/ gg 5511291 |
|
|
Zipp3k |
Dodany dnia 25-07-2012 20:14
|
![]() Doświadczony biker ![]() Postów: 396 Data rejestracji: 24.09.11 |
I ostrożnie z przednim hamulcem. ![]() |
|
|
infermus |
Dodany dnia 25-07-2012 20:48
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
Wskazówka z książki. Poczekaj ok. 30 minut od początku deszczu, zanim pojedziesz w drogę, bo wtedy droga jest brudna, a przez to że jest jeszcze mokra to przyczepność jest znikoma.
Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
bikeboy |
Dodany dnia 25-07-2012 21:09
|
Biker![]() Postów: 175 Data rejestracji: 20.01.12 |
ja to samo co kuba jak najniższe obroty i wolno, bo łatwo stracić przyczepność ;p , a i lepiej za bardzo nie używać przedniej tarczy, jeżeli już to bardzo leciutko..
Edytowane przez bikeboy dnia 25-07-2012 21:11 |
|
|
adik929 |
Dodany dnia 25-07-2012 21:31
|
![]() Biker ![]() Postów: 70 Data rejestracji: 01.05.11 |
Najlepiej to w ogóle odpuścić hamowanie przodem, nigdy nie wiesz na co najedziesz.. Nie spiesz się, przed np. skrzyżowaniem zaczynaj hamować dużo wcześniej i powoli, ew. redukować biegi na spokojnie ![]() ![]() -Kto nie jeździ, ten nie żyje- ![]() |
|
|
kew |
Dodany dnia 25-07-2012 21:58
|
Moderator![]() Postów: 697 Data rejestracji: 24.05.10 |
Po wyjściu z zakrętu nie przyspieszać bardziej niż jechało się przed zakrętem bo jak jest dość ślisko to można się przejechać ale nie tak jak byśmy chcieli ![]() Chopper Rules...! Być po stronie większości to domena bydła. GG:19776862 [center] |
|
|
hansrpg |
Dodany dnia 25-07-2012 22:25
|
![]() Moderator ![]() Postów: 739 Data rejestracji: 20.05.10 |
Kilka rad z mojego doświadczenia. Jak zacznie padać to nie jedziemy. Kurz, brud, rozlany olej zaraz po polaniu wodą stają się śliskie jak lód. Początek deszczu warto przeczekać by wymienione rzeczy miały okazję spłynąć z drogi. Wskazane jest używanie obu hamulców, ale z wyczuciem hamując ze sporym wyprzedzeniem. Sam tylny spowoduje zablokowanie i zarzucenie tylnego koła na śliskiej nawierzchni. Pod żadnym pozorem nie zbliżamy się do linii na drodze. Malowane są one z farny która jest śliska nawet gdy jest sucha a na mokro jest jak lód. Koniecznie po jeździe smarujemy łańcuch, przedłużamy mu życie. Przez cały zakręt stały gaz, pod żadnym pozorem nie dodajemy ani nie ujmujemy. Zwykle w środku zakrętu odwijam manetkę, w deszczu i po jednak warto robić to dopiero po wyprostowaniu toru jazdy. ps. Myślę że temat warto wrzucić do hydeparku więc to zrobię. "Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski" prof. J. Bralczyk |
|
Przeskocz do forum: |