-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wymiana łożysko wałka zdawczego
adrian19w1994
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2012 20:13
Awatar

Biker


Postów: 56
Data rejestracji: 17.03.10

Witam wszystkich czytających temat.

W moim kingu padło łożysko wymienione w temacie, więc postanowiłem je wymienić, wyjąłem silnik i go umyłem z wszelkich zanieczyszczeń i położyłem go na stole w garażu i wziąłem się do pracy. Zdemontowałem głowicę wraz z cylindrem oraz rozrusznik i lewą pokrywę (patrząc od tyłu silnika, po przeciwnej stronie sprzęgła) i zostało mi do zdjęcia magneto. Tym się zajmę jutro bo nie mam ściągacza. Odkręciłem czujnik luzu, (chodzi mi o ten plastik w kablem) a pod tym ukazała mi sie śruba na imbus i mam z tym dylemat, czy muszę odkręcać tą śrubę na imbus czy nie (dalej mam na mysli ta śrubę pod czujnikiem luzu), bo muszę ściągnąć lewy karter.. Jeżeli jeszcze czegoś nie odkręciłem a musze to odkręcić żeby zdjąć karter to bardzo prosze o pomoc.

Z góry dzięki i pozdro.
 
mati95115
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2012 20:20
Awatar

Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 29.08.10

nie musisz ;p to jest przykręcony wodzik zmiany biegów ale on przejdzie lewym karterem

http://www.polska...exas/97418 <--Zapraszam do komentowania!

..::JEŹDZĘ BO TO MOJA PASJA::..


Benzer Texas z 2009r
 
adrian19w1994
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2012 20:29
Awatar

Biker


Postów: 56
Data rejestracji: 17.03.10

Dzięki mati95155, czyli zostaje mi do odkręcenia magneto. A będę musiał odkręcać prawą pokrywę silnika? (pokrywę sprzęgła)
 
patryczekk344
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2012 20:38
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

teoretycznie nie musisz ale wypadało by ponieważ łatwiej wyciągnąć wszystko. Przy próbie wyjęcia już wodzików i całej skrzyni i tak będziesz musiał ją odkręcić.
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
adrian19w1994
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2012 20:48
Awatar

Biker


Postów: 56
Data rejestracji: 17.03.10

Czyli kosz sprzegłowy tez musze zdjąc? Bo myślałem że uda się wyciągnąć lewy karter jakos tam.
 
patryczekk344
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-09-2012 22:30
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

lepiej rozbierz całość niż się bawić w połówki
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
klemens244
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2012 01:14
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Adrian, pożyczyłem komuś z klubu ściągacz do magneta, bezpowrotnie. Podaj link, na który się zdecydowałeś, Rozpiętość cen jest imponująca.
 
adrian19w1994
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2012 17:46
Awatar

Biker


Postów: 56
Data rejestracji: 17.03.10

klemens244 ja nie kupowałem ściągacza z allegro, byłem przed chwilą u znajomego mechanika i zeszło za pomocą młotka (dosłownie xd). Dzisiaj rozbiorę sprzęgło i przy okazji wymienię tarcze sprzęgłowe i jak zdążę to rozpołowię kartery. Większość potrzebnych części już kupiłem ale nie wiem co za haczyki siedzą w środku :P
 
KML_TDU
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2012 20:20
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Tez zawsze sciagam mlotkiem tylko rzeba bardzo uwazac bo latwo pogiac magneto ktore jest z naprawde miekkiego materialu zrobione, bo kiedys w romecie to tylko dupna brecha wielki mlot i magneto az latalo ale tam to była pożądna stal :D
 
adrian19w1994
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-09-2012 20:37
Awatar

Biker


Postów: 56
Data rejestracji: 17.03.10

Sprzęgło ściągnięte, zostało jeszcze zdjąć mechanizm biegów i kartery powinny się rozejść :P Jak zdjąłem pokrywę prawą to pod filtrem oleju było duuużo opiłków i różnych elementów zepsutego łożyska i tak się zastanawiam czy też mam rozkręcać pompę oleju żeby sprawdzić w jakim jest stanie i wgl czy jej nie ruszać?

Zapomniałem dodać że mój king ma przejechane 1600km z czego 6500km na 50cmm a 9500km na 72ccm.
Edytowane przez adrian19w1994 dnia 06-09-2012 18:50
 
adrian19w1994
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2012 18:50
Awatar

Biker


Postów: 56
Data rejestracji: 17.03.10

Uszkodzone lozysko wymienione, okazało się że są jeszcze do wymienienia 2 (tzn to chyba były łożyska bo została z nich tulejka w karterze i pełno opiłków pod filtrem oleju) jedno w lewym a drugie w prawym karterze, takie bardzo małe. Jak to wymienię to zabiorę się za składanie tylko największy problem będzie z tymi biegami i wodzikiem zmiany biegów, moglibyście mi jakos wytłumaczyć jak to dobrze złożyc żeby dzialało? Lub może są jakieś schematy do tego.
 
Przeskocz do forum: