-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Co to za moduł. Hit czy kit?
damspi
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2012 15:03
Awatar

Biker


Postów: 58
Data rejestracji: 16.03.10

Cześć, mam pytanie co sądzicie o tym module? http://moto.alleg...04612.html. Wart swoich pieniędzy czy po prostu zwykły moduł z paroma bajerami żaby tylko naciągnąć ludzi?
 
infermus
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2012 18:38
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Z tego co wyczytałem to ten moduł jest do 100cm-450cm wiec nawet nie do łośka
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
damspi
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2012 20:39
Awatar

Biker


Postów: 58
Data rejestracji: 16.03.10

Ale na innej aukcji jest do łośka, tylko czy on faktycznie jest taki dobry jak go opisują czy zwykły kit. Może ktoś go używał i może polecić
 
hansrpg
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2012 22:16
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Jeżeli potrafi zaparzyć mocne aromatyczne esperesso to warto, jak nie to nie - takie moje zdanie.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
damspi
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2012 22:34
Awatar

Biker


Postów: 58
Data rejestracji: 16.03.10

Ja średnio potrafię "parzyć", jadnak mój tata potrafi, jest mechanikiem. Ale jak mówisz, że warto to ok. Dzięki za odpowiedź.
 
klemens244
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 05:30
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

No i tak. Hansrpg znowu ma rację. Scalak z giełdy, dwie diody zwykłe + zenera, 5-25 oporników -klasa podziału dokładności wskazań + naklejki = 25 zł z Vatem
 
pmimarek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 09:36
Biker


Postów: 149
Data rejestracji: 25.10.11

Jak masz łosia po tuningu mechanicznym to warto go kupić. Ale jeśli masz seryjny to chyba nie opłaca się go kupić.
Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła :)
 
damspi
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 11:56
Awatar

Biker


Postów: 58
Data rejestracji: 16.03.10

Dokładnie mi chodzi o ten moduł z oznaczeniem "R" http://moto.alleg...64932.html. Tylko on ma 2 kostki i jeden luźny kabel i nie wiem czy to podejdzie.
 
hansrpg
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 12:05
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Napisałem że warto jeżeli moduł ten ma wbudowaną funkcję ekspresu do kawy (bo mieć coś takiego w motocyklu było by fajnie) jednak w opisie nie ma o tym ani słowa, a zatem moja wypowiedź zmierzała do tego że nie warto. Fabryczne moduły są tak oprogramowane by wyciągnąć optimum mocy z silnika, "tjuningowe" uniwersalne do wszystkich motocykli są tyle warte ile wskazuje waga na złomowisku razy cena skupu.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
pmimarek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 19:44
Biker


Postów: 149
Data rejestracji: 25.10.11

To lepiej kupić zwykły odblokowany moduł A za resztę kasy zrobić jakiś mały tuning wizualny lub silnika. To tylko moje zdanie. czy kupisz moduł za 155zł czy za 18zł to na to samo wyjdzie. Z motoroweru nie zrobisz rakiety.
Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła :)
 
Rafal_xt50q
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 20:04
Początkujący biker


Postów: 19
Data rejestracji: 08.12.11

Dokładnie tak.. a na pewno nie z 50 !
ect
 
pawelka23
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 20:55
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

hansrpg napisał/a:
Fabryczne moduły są tak oprogramowane by wyciągnąć optimum mocy z silnika, "tjuningowe" uniwersalne do wszystkich motocykli są tyle warte ile wskazuje waga na złomowisku razy cena skupu.


Poczytałem trochę dzisiaj o chińskich CDI i dowiedziałem się, że to co serwują fabryczne chińskie moduły silnikowi to śmieci do kwadratu, a nie mapa. Z resztą, czego można spodziewać się po chińskiej elektronice (nie wspominając o elektryce) ? Kolejna sprawa to niedokładność impulsatorów, ponoć mają one duże rozbieżności (sztuka nie równa sztuce). W związku z tym, możliwość ustawienia własnej mapy, chociaż po części niwelującej te rozbieżności nie jest takie głupie, jakie może się z pozoru wydawać. Do tego "czysta" mapa zapłonu bez zakłóceń którą oferuje taki moduł silnikowi, możliwość opóźnienia zapłonu w zakresie wolnych obrotów, co skutkowało by łatwiejszym odpalaniem i przyspieszenie zapłonu w zakresie wysokich obrotów, z wiadomym skutkiem sprawia, przynajmniej moim zdaniem, że wartość takiego modułu raczej przewyższa ofertę ze złomu... a już na pewno nie jest to "zwykły moduł z paroma bajerami żaby tylko naciągnąć ludzi".

Miałem okazje posłuchać pracy silnika z bardzo podobnym modułem. Byłem zaskoczony efektami: niezwykle stabilne utrzymywanie obrotów, bez "pływania", bardzo dynamiczna reakcja na gaz - w ułamku senundy, nawet z 1000k obr/min. dostawał 4/5k obr/min. Niesamowicie to wyglądało. O bezproblemowym odpalaniu nie wspomnę.
Edytowane przez pawelka23 dnia 09-09-2012 21:02
 
KML_TDU
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 23:43
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Pawelka dzisiaj uzyskałem takie same efekty po zmianie gaźnika na koreański(pochodzi ze starego hyosunga) PZ26 z pompką przyśpieszającą sam sie zdziwiłęm jak to może równo pracować, także to raczej niedokłądnoiść wykonania choińskich częsci a nie moduł jest problemem.A moduł też pewnie jest chiński i zrobiony z takich samo jakościowych materiałów.
 
hansrpg
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 09:39
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

By mówić o prawdziwej mapie zapłonu musimy uwzględnić następujące zmienne:
prędkość obrotową,
stopień otwarcia przepustnicy,
wyprzedzenie zapłonu,
wielkość podanej dawki paliwa.
Prezentowany układ reguluje wyprzedzenie zapłonu na podstawie jedynie samych obrotów, co nie może dawać powalającej dokładności.
We wnętrzu urządzenia mamy zwykły (na moje oko) max 4-bitowy komputer, diody ultrafast - ciekawe że wyglądają jak zwykłe najtańsze 2-amperówki, kondensator foliowy - dużo tańszy niż elektrolityczny o tych samych wymiarach (elektrolit ma większą pojemność), warystory i diody zabezpieczające - gdzie, które ja nie widzę. Takie moje spostrzeżenia na temat omawianego produktu.
Edytowane przez hansrpg dnia 10-09-2012 09:39
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
pawelka23
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 21:11
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Zastosowany w kinwayowskich silnikach jest maksymalnie dokładny ;)
Tak, ale po co więcej ? Jak na moje oko siedzi tam uC Atmega8L, pracuje na wewnętrznym rezonatorze RC 8MHz co daje moc obliczeniową rzędu 8 milionów operacji na sekundę, biorąc pod uwagę konstrukcję tego mikrokontrolera. Dla porównania, prędkość obrotowa silnika 8 tyś = 8 tysięcy cykli procesora, na minutę.
Warystorów też tam nie widzę, ale zauważ jedno - zdjęcie z aukcji jest małe, a dzisiejsza elektronika ogromna. Zmierzam do tego, że nie zobaczysz wszystkiego na tym zdjęciu, a nawet jeśli, to nie wiadomo do końca co jest co. Diodą zabezpieczającą może być zwykła dioda prostownicza.

Widać, że ten moduł jest robiony jak najmniejszym kosztem, tanimi częściami. Mimo to, jest o niebo lepszy od oryginału. Warto go MIEĆ, ale nie za taką cenę. Dlatego przymierzam się do budowy takiego we własnym zakresie...
Edytowane przez pawelka23 dnia 10-09-2012 21:23
 
Przeskocz do forum: