-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Synchronizacja dwóch gaźników
mati95115
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 22:05
Awatar

Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 29.08.10

Witam !

W sobotę przyjeżdza do mnie kolega taty zebym mu choppera 250 zrobił bo na jeden gar nie pali, podejrzewam ze to wina gażnika albo świecy ale mniejsza o to. Prawdopodobnie będzie konieczna regulacja gaźników. Trudno ustawia sie 2 gaźniki czy obedzie sie bez wakuometra ?
Edytowane przez mati95115 dnia 09-09-2012 22:09
http://www.polska...exas/97418 <--Zapraszam do komentowania!

..::JEŹDZĘ BO TO MOJA PASJA::..


Benzer Texas z 2009r
 
kuba
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 22:09
Władca szos


Postów: 830
Data rejestracji: 13.08.10

nie jestem specem w dziedzinie dwucylindrowców, ale jakbym miał coś takiego robić, to bym najpierw zdjął fajkę z pierwszego i ustawiał na drugim, a potem odwrotnie, wiem że pewnie fachowcy tak nie robią, ale myślę łatwiej będzie
zapraszam na pj http://polskajazd...ING/131820
na bloga http://bobberking...gspot.com/
gg 5511291
 
mati95115
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 22:11
Awatar

Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 29.08.10

hmmm to całkiem dobry pomysł ;d;d;d nie pomyslałem o tym ale to realne by było

http://www.polska...exas/97418 <--Zapraszam do komentowania!

..::JEŹDZĘ BO TO MOJA PASJA::..


Benzer Texas z 2009r
 
kamil_gs
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 22:16
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

a ja zawsze. myślałem ze do tego potrzebny jest manometr. Podejrzewam ze bez przyrządów tego choppera nie zrobisz
Edytowane przez kamil_gs dnia 09-09-2012 22:37
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
pawelka23
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 22:24
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 223
Data rejestracji: 31.08.10

Dla ścisłości: manometr służy do mierzenia ciśnienia, wakuometr do mierzenia podciśnienia.
Edytowane przez pawelka23 dnia 09-09-2012 22:25
 
patryczekk344
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-09-2012 23:11
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 429
Data rejestracji: 16.03.10

W zależności jaki jest rodzaj zapłonu i jak poruszają się tłoki. (razem pracują czy jeden jest w górze drugi w dole)

Radził bym zerknąć czy jest iskra na jednym z nich. Ew gdy załapie na jednym a drugi nie będzie dawał oznak życia wstrzyknij mu trochę paliwa w gaźnik (ściągnij filtr pow. i tam mu strzyknij) jeżeli nie załapie to ew może być brak ciśnienia na cylindrze więc ew zerknij w zawory.
http://www.polska...r-50/50701
PF 126p Forever ;) Resorem po ziemi :D
W sprawie kontaktu ze mną to przez FB w wyszukiwarce Pan Magiczny
 
mati95115
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 09:06
Awatar

Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 29.08.10

Wydaje mi się ze tłoki pracują na zmianę. Nom najpierw muszę dokładnie to moto zbadać bo narazie to tylko przez 5 minut go widziałem i słyszałem więc nic nie mogę stwierdzić. Ale dzieki wam chłopaki za pomoc napewno przydadzą mi sie wasze podpowiedzi ;)

http://www.polska...exas/97418 <--Zapraszam do komentowania!

..::JEŹDZĘ BO TO MOJA PASJA::..


Benzer Texas z 2009r
 
hansrpg
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 09:44
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Na początek daj silnikowi ostygnąć. Podmień świece by potwierdzić/wykluczyć ich winę. Teraz pytanie czy jest to maszyna na jednym gaźniku czy na dwóch. Jak dwa to wpierw sprawdź czy jest paliwo w komorze pływakowej (w dolnej jej części jest śruba spustowa, jak odkręcisz i pocieknie to znaczy że jest) w tej sytuacji winne są jakieś nieczystości blokujące dysze, jak nie ma to coś w przewodzie. Strojenie bez zegarów opiszę wieczorem, bo trochę pisania a chwilowo nie mam wiele czasu.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
dzikilopez
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 20:36
Awatar

Biker


Postów: 65
Data rejestracji: 16.03.10

Na zmianę to w jawie 350, tu muszą chodzić razem by zachować ciągłość cykli.
TZH157FMI+PZ26 na pompie -> przesiadka na Benzera Yankee

Pół równika za mną.
Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Benzin!
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Post się przydał ?? Kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
img404.imageshack.us/img404/9698/moto4tsilnik.png
 
mati95115
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 21:44
Awatar

Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 29.08.10

dzikilopez nie koniecznie ponieważ gdyby chodziły razem to wystarczylby jeden gaźnik takie jest moje zdanie.

Hans jest to maszyna na dwóch gaźnikach
http://www.polska...exas/97418 <--Zapraszam do komentowania!

..::JEŹDZĘ BO TO MOJA PASJA::..


Benzer Texas z 2009r
 
Ryland
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 19:10
Awatar

Administrator


Postów: 210
Data rejestracji: 16.03.10

To może i ja dorzucę swoje 3 grosze.

Tłoki na 99% w tym samym momencie są w gmp, czyli chodzą razem Synchronizacja bez wakuometrów nie ma najmniejszego sensu. Owszem można zrobić własny przyrząd do synchronizacji tym bardziej że jest to dwucylindrowiec na 2 gaźnikach, jednak talkie przyrządy są niedokładne i nie zsynchronizujesz nimi gaźników poprawnie. DO tego po synchronizacji trzeba ustawić piloty czyt. śruby od paliwa. Skąd wiedzieć czy są poprawnie ustawione? Albo zastosować colortune czyli specjalną świecę przez którą można zajrzeć do cylindra i zobaczyć spalanie mieszanki (oczywiście specjalna świeca więc i cena jest specjalnie wysoka) lub za pomocą ucha. Osobiście stosuję tą drugą metodę. Należy się dokładnie przysłuchać który cylinder przerywa i odpowiednio zmniejszać lub zwiększać dawkę paliwa.

Dodatkowo powinno się wymienić świece zapłonowe i jeśli zawory nie są na hydraulicznych regulatorach to je ustawić. Jeśli motocykl ma zwykły silnik OHC i jest to honda to na 99% luz zaworowy można ustawiać (są zastosowane najzwyczajniejsze kowadełka i młoteczki bądź płytki zaworowe).

Podsumowując: jeśli nie masz przyrządów nie zabieraj się za to. Synchronizacja jako tako nie jest trudna ale dobry sprzęt to podstawa.

Co do własnego przyrządu do synchronizacji (wakuometrem nie można tego nazwać) to jest to najzwyklejszy wężyk. Dosyć długi podłączony do wyprowadzeń podciśnień w gaźnikach. W środku znajduje się ciecz, najlepiej kolorowa i nieco gęstsza od wody. Do 2 cylindrów rurkę układamy w literę U i końce podłączamy do gaźników. Przy większej ilości cylindrów trzeba zastosować jeszcze trójniki i odpowiednio połączyć wężyki.
Edytowane przez Ryland dnia 11-09-2012 19:14
images62.fotosik.pl/231/e1f7d5da167d225emed.jpg
 
bamboo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 20:40
Doświadczony biker


Postów: 325
Data rejestracji: 02.06.11

Kuzyn taty w suzuki v-strom DL1100 synchronizował właśnie rurką u kształtną. Miał 2 m wężyka od paliwa przypiętego do płyty wiórowej w literę u. Wyszło mu w podciśnieniu 40 cm różnicy ;P Co do cieczy to on lał denaturat i to polecam, gdyż dużo osób tak robi, bo jeśli wodę zaciągnie do cylka to jest problem a denaturat od biedy przepali. Mimo wszystko jeśli nie wiesz jak się za to brać to radzę nie kombinować...
Live to ride, ride to live ;]
 
mati95115
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11-09-2012 22:07
Awatar

Początkujący biker


Postów: 43
Data rejestracji: 29.08.10

nom jeszcze czekam na odpowiedz Hansa bo pisał mi jak to zrobić ;p

http://www.polska...exas/97418 <--Zapraszam do komentowania!

..::JEŹDZĘ BO TO MOJA PASJA::..


Benzer Texas z 2009r
 
hansrpg
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 21:22
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Trochę mnie nie było, ale już klepię.
Synchro gaźników ma sens po uprzednim sprawdzeniu/ustawieniu luzów zaworowych. Nie mając pewności co do ostatniego czyszczenia gaźników (czy 2 czy 22 kkm temu) warto zaopatrzyć się w puszkę carb-cleaner'a i zrobić to porządnie. Wstępne synchro na mocno rozregulowanych gaźnikach leżących na stole można zrobić przy użyciu szczelinomierza. Podkręcamy obroty tak by przepustnice lekko się uniosły i tak regulujemy śrubą od synchronizacji (łatwo ją wytropić nawet bez serwisóki) by szczelina między przepustnicą a korpusem na obu gaźnikach była względnie jednakowa. Dalej już jak wspomnieli przedmówcy długa rurka (warto dolną część powstałego U przymocować do deski co ułatwia odczyt), trochę dykty (część mówi że olej, ale z racji mniejszej gęstości denaturat szybciej zareaguje na zmiany podciśnień) i NA ROZGRZANYM SILNIKU przystępujemy do dokładniejszej synchronizacji. Przy czyszczeniu śrubę mieszanki dajemy na serwisową wartość, a dopiero po kilku jazdach możemy coś myśleć nad regulacją przy jej użyciu, jednak tu ważna rzecz: po zakończeniu ostrej jazdy dajemy kilka minut silnikowi by pochodził na wolnych obrotach (zero przygazówek) i dopiero po ostygnięciu wyjmujemy świecę i sprawdzamy kolor, gdyż śruba składu odpowiada za skład mieszanki TYLKO wolnych obrotów, przy otwartej przepustnicy decyduje o składzie dysza główna/iglica.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
Przeskocz do forum: