Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: KING :: King - Pomoc Techniczna
Podłączenie świateł do akumulatora
|
|
FreeHouse |
Dodany dnia 03-10-2012 19:43
|
![]() Doświadczony biker ![]() Postów: 285 Data rejestracji: 04.04.11 |
Witajcie! Jak był taki temat podajcie linka i mnie zjebcie, ale sprawa pilna. Mam w łosiu podłączone światła bezpośrednio do prądnicy, omijając akumulator. Chciałbym aby światła były podłączone przez akumulator. Jak to zrobić? Piszcie gdzie i najlepiej jakieś schematy albo zdjęcia. Mój łosiek --> http://mojemoto.p... Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ". |
|
|
kew |
Dodany dnia 03-10-2012 21:24
|
Moderator![]() Postów: 697 Data rejestracji: 24.05.10 |
A poco tu schematy; P wystarczy że znajdziesz te kable i podłączysz pod aku.
Chopper Rules...! Być po stronie większości to domena bydła. GG:19776862 [center] |
|
|
FreeHouse |
Dodany dnia 03-10-2012 21:28
|
![]() Doświadczony biker ![]() Postów: 285 Data rejestracji: 04.04.11 |
no to powiedzicie mi gdzie te kable, i które to, może akurat ktoś wie, bo szczerze mówiąc nie chce mi się na czuja iść robić ;p
Mój łosiek --> http://mojemoto.p... Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ". |
|
|
kamil_gs |
Dodany dnia 03-10-2012 22:44
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1420 Data rejestracji: 09.12.10 |
rozłącz przewód żółty z iskrownika i część w wiazce podlacz do aku.
|
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 04-10-2012 01:14
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
No dobrze, a jak prądnica daje np.15 -15,5 V to ominiecie regulatora napięcia /przy zasilaniu jego bezpośrednim/ nie zasiarczy go ? Czyli inaczej nie zwali go na pysk w króciutkim czasie jego żywotności ? Regulator jest po to ażeby nadwyżkę woltów obciąć a nie po to ażeby puszczać ile prądnica da z siebie. |
|
|
kew |
Dodany dnia 04-10-2012 15:56
|
Moderator![]() Postów: 697 Data rejestracji: 24.05.10 |
nie wiem jak u was ale u mnie ten regulator to jakby go nie było;P
Chopper Rules...! Być po stronie większości to domena bydła. GG:19776862 [center] |
|
|
KML_TDU |
Dodany dnia 04-10-2012 20:08
|
Moderator![]() Postów: 412 Data rejestracji: 13.04.12 |
Klemens ale przy podłączaniu świateł pod akum nie omijamy reglera tylko w miejsce w ktore normalnie dochodzil prąd z prądnicy podłączamy + z akuma, czyli regler zachowuje się tak jakby pradnica dawała mu równiutkie 12v i nic nie musi obcinać. |
|
|
FreeHouse |
Dodany dnia 04-10-2012 21:01
|
![]() Doświadczony biker ![]() Postów: 285 Data rejestracji: 04.04.11 |
kamil_gs napisał/a: rozłącz przewód żółty z iskrownika i część w wiazce podlacz do aku. Jakiej wiązce? Której? Mój łosiek --> http://mojemoto.p... Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ". |
|
|
KML_TDU |
Dodany dnia 04-10-2012 21:26
|
Moderator![]() Postów: 412 Data rejestracji: 13.04.12 |
Poprostu do żołtego przewodu ktory idzie z cewek (przy silniku) do reglera mamy podłączyć + z akuma najlepiej ze stacyjki bo w inaczej swiatla będzie można właczyć nawet na wyciągniętym kluczyku. Oczywiście to że kabelek z cewki odpinamy jest jasne. |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 07-10-2012 08:23
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
No dobra chłopaki. Po kolei: "Po prostu do żółtego przewodu który idzie z cewek (przy silniku) do reglera mamy podłączyć + z akuma najlepiej ze stacyjki bo w inaczej swiatla będzie można właczyć nawet na wyciągniętym kluczyku. Oczywiście to że kabelek z cewki odpinamy jest jasne". Pytanie: Jak idzie ładowanie aku skoro żółty kabel wypinasz na stałe ? KucaQ, podobne pytanie. Jak przebiega ładowanie po "odłożeniu" zółtego kabla z cewki na bok ? NIE WIDZĘ TEGO ALBO COŚ TU JEST NIEDOPOWIEDZIANE. ZRÓBCIE W KOŃCU SCHEMAT I DAJCIE TU I W FAQ. BO TE RADY SĄ DLA MNIE NIECZYTELNE. JEŻELI SIĘ MYLĘ TO UCHYLAM PRZYŁBICĘ. |
|
|
kamil_gs |
Dodany dnia 07-10-2012 09:25
|
![]() Ghost Rider ![]() Postów: 1420 Data rejestracji: 09.12.10 |
odpinając żółty światła, ładowanie jest z białego przewodu
|
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 08-10-2012 11:50
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
No i super uzupełnienie. Światła będą miały /chociaż niedługo, bo pojemność aku jest mała/ stałe napięcie pokrywające zapotrzebowanie odbiorników. Przynajmniej będzie można "rozgrzać" aku przez 5 sek. przed odpaleniem z rozrusznika.
Edytowane przez klemens244 dnia 08-10-2012 11:52 |
|
|
KML_TDU |
Dodany dnia 08-10-2012 15:07
|
Moderator![]() Postów: 412 Data rejestracji: 13.04.12 |
Klemens, w tym wypadku dobrym rozwiązaniem jest przełącznik dwupozycyjny bistabilny do którego wyjscia podłaczamy kabel idący do reglera a dodwoch wejść 12+ z aku i prądnica,dzieki temu mozemy wybrac sobie zrodło prądu i jesli zauwazymy ze spadek napiecia jest na tyle duzy ze swiatła przygasają to mozemy sobie spowrotem wrocić do zasilania z prądnicy. |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 08-10-2012 19:33
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
No tak i ostatnia kwestia w zdaniu jest super logiczna. Zwłaszcza, że mam H4 55/60 W, ale na pozycyjne i lightbary 2 x 10W jest O.K. rozwiazaniem.
Edytowane przez klemens244 dnia 08-10-2012 19:38 |
|
Przeskocz do forum: |