-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Podłączenie świateł do akumulatora
FreeHouse
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2012 19:43
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 285
Data rejestracji: 04.04.11

Witajcie!
Jak był taki temat podajcie linka i mnie zjebcie, ale sprawa pilna. Mam w łosiu podłączone światła bezpośrednio do prądnicy, omijając akumulator. Chciałbym aby światła były podłączone przez akumulator. Jak to zrobić? Piszcie gdzie i najlepiej jakieś schematy albo zdjęcia.
Mój łosiek --> http://mojemoto.p...

Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee


JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ".
 
kew
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2012 21:24
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

A poco tu schematy; P wystarczy że znajdziesz te kable i podłączysz pod aku.
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
FreeHouse
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2012 21:28
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 285
Data rejestracji: 04.04.11

no to powiedzicie mi gdzie te kable, i które to, może akurat ktoś wie, bo szczerze mówiąc nie chce mi się na czuja iść robić ;p
Mój łosiek --> http://mojemoto.p...

Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee


JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ".
 
kamil_gs
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2012 22:44
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

rozłącz przewód żółty z iskrownika i część w wiazce podlacz do aku.
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
klemens244
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 01:14
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

No dobrze, a jak prądnica daje np.15 -15,5 V to ominiecie regulatora napięcia /przy zasilaniu jego bezpośrednim/ nie zasiarczy go ? Czyli inaczej nie zwali go na pysk w króciutkim czasie jego żywotności ? Regulator jest po to ażeby nadwyżkę woltów obciąć a nie po to ażeby puszczać ile prądnica da z siebie.
 
kew
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 15:56
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

nie wiem jak u was ale u mnie ten regulator to jakby go nie było;P
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
KML_TDU
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 20:08
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Klemens ale przy podłączaniu świateł pod akum nie omijamy reglera tylko w miejsce w ktore normalnie dochodzil prąd z prądnicy podłączamy + z akuma, czyli regler zachowuje się tak jakby pradnica dawała mu równiutkie 12v i nic nie musi obcinać.
 
FreeHouse
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 21:01
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 285
Data rejestracji: 04.04.11

kamil_gs napisał/a:
rozłącz przewód żółty z iskrownika i część w wiazce podlacz do aku.


Jakiej wiązce? Której?
Mój łosiek --> http://mojemoto.p...

Zagrajmy z FreeHouse'm --> http://www.youtub...ature=mhee


JEŚLI POMOGŁEM, KLIKNIJ "POMÓGŁ".
 
KML_TDU
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 21:26
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Poprostu do żołtego przewodu ktory idzie z cewek (przy silniku) do reglera mamy podłączyć + z akuma najlepiej ze stacyjki bo w inaczej swiatla będzie można właczyć nawet na wyciągniętym kluczyku. Oczywiście to że kabelek z cewki odpinamy jest jasne.
 
klemens244
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2012 08:23
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

No dobra chłopaki. Po kolei:
"Po prostu do żółtego przewodu który idzie z cewek (przy silniku) do reglera mamy podłączyć + z akuma najlepiej ze stacyjki bo w inaczej swiatla będzie można właczyć nawet na wyciągniętym kluczyku. Oczywiście to że kabelek z cewki odpinamy jest jasne".
Pytanie: Jak idzie ładowanie aku skoro żółty kabel wypinasz na stałe ?
KucaQ, podobne pytanie. Jak przebiega ładowanie po "odłożeniu" zółtego kabla z cewki na bok ?
NIE WIDZĘ TEGO ALBO COŚ TU JEST NIEDOPOWIEDZIANE. ZRÓBCIE W KOŃCU SCHEMAT I DAJCIE TU I W FAQ. BO TE RADY SĄ DLA MNIE NIECZYTELNE. JEŻELI SIĘ MYLĘ TO UCHYLAM PRZYŁBICĘ.
 
kamil_gs
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2012 09:25
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

odpinając żółty światła, ładowanie jest z białego przewodu
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
klemens244
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2012 11:50
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

No i super uzupełnienie. Światła będą miały /chociaż niedługo, bo pojemność aku jest mała/ stałe napięcie pokrywające zapotrzebowanie odbiorników. Przynajmniej będzie można "rozgrzać" aku przez 5 sek. przed odpaleniem z rozrusznika.
Edytowane przez klemens244 dnia 08-10-2012 11:52
 
KML_TDU
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2012 15:07
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Klemens, w tym wypadku dobrym rozwiązaniem jest przełącznik dwupozycyjny bistabilny do którego wyjscia podłaczamy kabel idący do reglera a dodwoch wejść 12+ z aku i prądnica,dzieki temu mozemy wybrac sobie zrodło prądu i jesli zauwazymy ze spadek napiecia jest na tyle duzy ze swiatła przygasają to mozemy sobie spowrotem wrocić do zasilania z prądnicy.
 
klemens244
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 08-10-2012 19:33
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

No tak i ostatnia kwestia w zdaniu jest super logiczna. Zwłaszcza, że mam H4 55/60 W, ale na pozycyjne i lightbary 2 x 10W jest O.K. rozwiazaniem.
Edytowane przez klemens244 dnia 08-10-2012 19:38
 
Przeskocz do forum: