-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem po złożeniu 110ccm
Koper
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 02:09
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Witam.
Ostatnio złożyłem silnik 110 i niby wszystko ładnie, przy kopaniu kompresja jest, bo czuć jak ciężko kopka chodzi. ale motor za nic nie chce odpalić. Myślę, że mogłem namieszać coś w kablach, bo popełniłem wielki błąd i nie pooznaczałem tych w przedniej puszcze i wgl. Narazie mam gaźnik pz 19 i nawet nie wiem jak go wyregulować na zgaszonym silniku, może go zamula zbyt i nie chce zapalić. Próbowałem regulować, dawać większą mieszankę. Dodam, żę cały czas pali się kontrolka luzu na kierownicy, nawet jak wrzuce bieg. Jutro spróbuję na próbę włożyć inny czujnik luzu bo mam jeden zapasowy. Iskra jest. Kierunki narazie też nie działają, będę musiał próbować według tego schematu http://img404.ima...ycznya.jpg.
Na pycha też nie pali, nawet nie puści dymka... Próbowałem podpinać inny moduł, ale to nie pomogło. Skończyły mi się pomysły może wy coś wymyślicie... Będę wam bardzo wdzięczny
King łoś 50ccm
 
Lewand
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 02:44
Doświadczony biker


Postów: 304
Data rejestracji: 25.09.11

Sprawdz też czy na pewno ustawiłeś dobrze rozrząd ;)
szybki motor szybki gest szybka chwila szybka smierc...
 
Koper
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 09:03
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Tłok napewno jest napisem in do góry. Rozrząd też jest dobrze ustawiony. Co do uszczelek to wątpie wszystkie nowe. Czujnik luzu ten przy zebatce moze miec z tym coś wspólnego?
Edytowane przez Koper dnia 09-06-2013 09:09
King łoś 50ccm
 
wujek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 09:19
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Raczej nie , ja go seryjnie nie mam w 110. A zawory sprawdzales? Ja tez mialem ogromny problem z nimi , ustaw je tak jak trzeba szczelinomierzem. ;]
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
Koper
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 09:25
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

No zawory to mozna jeszcze sprawdzić, tylko dzisiaj raczej nie dorwe szczelinomierza.
King łoś 50ccm
 
wujek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 09:32
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Ja mam gorny 0.06 i dolny 0.08 no i smiga. ;]
Kontakt:
Tel. 692997250
Skype: wujek6233
http://wujek6233.....com/all#1
https://www.faceb...m/wuj.ek.5
 
Koper
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 12:19
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Ok rozrząd był chyba zle ustawiony, ale teraz ustawilismy tak, ze jak w "okienku" widać litere T, to kropka jest na wysokosci rowka przy zebatce rozrzadu. Jak to ustawilismy to zaczal jakby dawac cos w wydech, ale dalej nie pali. Coś głośno stuka, chyba w wydechu. Jakieś sugestie? Co do zaworow, to chyba powinien palic tylko stukac albo cos nie? Sprawdzę jeszcze, czy nie zatkał się gdzieś gaźnik, a przy okazji narazie mam pz19, to jak go wyregulować pod 110?
EDIT: Zawory wyregulowane tak jak mowiles.
Edytowane przez Koper dnia 09-06-2013 13:40
King łoś 50ccm
 
szymo_97
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 15:09
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Zdejmij świecę, nalej paliwka w głowicę i kopnij. Jak nie odpali na chwilę to na pewno nie wina gaźnika, a jak odpali to znaczy, że coś z gaźnikiem/paliwem itd.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Koper
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 16:10
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

To co pisał szymo_97 juz robilem i nie odpalił. Najprawdopodobniej jest to wina rozrzadu. Elektryka sprawdzona na drugim moto i jest dobra. Ustawilismy na t i zebatka zalozona dobrze ale wtedy kopka sie blokuje. Spróbujemy tak jak mówi szymonLK
King łoś 50ccm
 
Koper
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 20:25
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Problem jest chyba z rozrzadem. Ustawilismy tlok w najwyzszym polozeniu i zaznaczylismy kropka na magnecie, okazalo sie ze u mnie litera T nie oznacza najwyzszego polozenia tloka, coś się przestawiło, więc ustawilismy rozrzad pod ten znaczek co my zrobilismy. Moto na pych nawet zakopcilo, coś tam łapało, ale potem du*a... Jak rozkrecilismy dekielek to okazalo sie ze rozrzad jest przestawiony, czyli kiedy ustawilismy znaczek na magnecie w "okienku" to zębatka z przodu się nie zgadzała (kropka z wcieciem), a tłok nie był w najwyższym położeniu, pare razy ustawialismy tak rozrzad i za kazdym razem to samo. W dodatku po paru kopnieciach motor strzelal glosno z wydechu, takie duze bum, kumplowi lekko ogolilo noge :D. Po kazdym ustawieniu rozrzadu pierwsze kopniecie bylo latwo dosyc i ladnie brzmial w wydech, a po kazdym kolejnym bylo ciezej i gorzej... Chłopaki rozkladam rece, drugi dzien sie bawie juz caly, licze na wasza pomoc.
Edytowane przez Koper dnia 09-06-2013 20:27
King łoś 50ccm
 
Koper
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 20:37
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Tak zrobiłem, zdjąłem tą głowice, ustawiłem sobie tlok w najwyzszym i zaznaczylem na wszelki na magnecie. Założyłem zębatke, wszystko dokreciłem i i tak nie zapalił, a to co zaznaczyłem na magnecie, to jak teraz pokrece to juz nie jest najwyższe położenie tłoka,
King łoś 50ccm
 
KML_TDU
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 20:56
Moderator


Postów: 412
Data rejestracji: 13.04.12

Tak na przyszlość rada dla wszystkich, żeby sprawdzić położenie tłoka wystarczy wykręcic świece i wsunać w otwór po niej jakiś dlugi śrubokręt tak zeby oparl się o tlok, wtedy delikatnie przesuwamy kopke ręka (cały czas opierając śrubokręt na tloku) no i widzimy kiedy śrubokręt wysuwa sie najwyżej to wlaśnie będzie GMP.
A co do samego problemu skoro piszesz że po ktoymś tam przestawieniu rozrządu coś stukało to mogłaę pokrzywić zawory i teraz są nieszczelne.
 
Koper
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 21:01
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Szymon to chyba ty nie rozumiesz... Ustawiłem dobrze rozrząd. Dokładnie tak jak napisałeś założyłem zębatke i wszystko pasowało, ale po paru kopnięciach rozrząd był już ŹLE ustawiony. A zebatka musi byc tak założona, żeby ta dziurka na niej była równo z rowkiem na głowicy w momencie gdy tłok jest w najwyzszym polozeniu tak?
King łoś 50ccm
 
janiu49
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 21:04
Awatar

Biker


Postów: 160
Data rejestracji: 11.04.12

Czy ktoś z was w ogóle słyszał o takim czymś jak wyprzedzenie zapłonu? Musi ono być ( około 10 stopniowe na magnecie) Spróbuj ustawić kropke na zębatce wałka rozrządu minimalnie nad tym znaczkiem w głowicy. Miałem to samo i przestawiłem i od razu palił.
Mija mnie kolejny brat, więc lewa w górę na znak
Że wszyscy jesteśmy równi, prędkość znów wstrzymuje czas
Więc pędzę ślepo gdzieś w dal, spowija mnie wiatru szum
Rób zawsze brat to co kochasz, a wnet poniesie cię tłum!
 
kamil_gs
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 21:11
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

akurat przestawienie rozrządu o jeden ząbek to więcej niż 10*, jest to jakieś 13-14 co już jest zbyt dużym wyprzedzeniem/opóźnieniem
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
Koper
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 21:15
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Jest to w jakis sposob mozliwe, ze magneto się przestawiło na przyklad? Bo przedtem szytowe polozenie tloka bylo w innym punkcie polozenia magneta niz teraz, tak jakby magneto sie obrocilo a tlok nie... Naprawde juz tego nie ogarniam.
King łoś 50ccm
 
kamil_gs
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 21:22
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

mogło się obrócić ale tylko gdy ścięło by klin na wale. Sprawdź to ;)
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
Koper
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 09-06-2013 21:53
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Jak dam rade to zobacze dzisiaj ten klin na wale. Jak nie to jutro, moze go obraca i nie chce palic.
King łoś 50ccm
 
Koper
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2013 18:10
Biker


Postów: 77
Data rejestracji: 07.07.12

Problem rozwiązany, magneto nie było założone tak ze rowek na nim wchodził w klin na wale. Już to zrobiłem i motor odpalił od 1-szego kopa :D :D :D. Mam jeszcze pytanie, czy na poczatku moze kopcić? Mogłem nalać ciut za duzo oleju. Ale jak go odpalilem to zaczal dosyc kopcic z rury, moze to coś przez złe dobranie mieszanki? Wypowiedzcie sie.
Edit: troche pochodził i dalej kopci, moze pierscienie ustawily sie rowno tymi dziurkami na nich (nie wiem jak to nazwac :D)i puszczają olej do komory spalania. Tylko teraz jak zdejme cylinder to nie mam nowej uszczelki i boje sie ze ja uszkodze. Macie moze jakis pomysł?
Edytowane przez Koper dnia 10-06-2013 19:20
King łoś 50ccm
 
hansrpg
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 10-06-2013 20:43
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Te dziurki w pierścieniach to zamki i powinny być one przekręcone o 1/3 obrotu względem siebie, czyli jak pierwszy jest na godzinie 12, to kolejny na 4 a trzeci na godzinie 8.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
Przeskocz do forum: