-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Falujące obroty i lekkie poszarpywanie przy równej jeździe
diego93z
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2013 21:21
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 23.05.12

Witam,
otóż od miesiąca mój KING zaczął szaleć ;) Na równej jeździe (ok. 60km/h) czuć, że obroty falują i moto lekko poszarpuje jak nie jest mocno obciążone np. jazda na równej nawierzchni. wymiana świecy na nową nie pomogła, przejechane ma prawie 9tyś kilometrów więc już trochę jest. Od 3000km jeżdzę na tłumiku przelotowym, ok 1000km temu falowanie się zaczęło i się nasilać zaczyna. Gdy schodzi z obrotów też słychać nierówność. Regulacja gaźnika nic nie dała, to samo się dzieje, gaźnik ok bo jest filtr paliwa założony. Zawory nigdy nie były regulowane i wydaję mi się, że to może byc problem. Co o tym myślicie?
Z góry dzięki i pozdrawiam :)
Edytowane przez diego93z dnia 16-06-2013 21:26
 
krysiak115
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 16-06-2013 22:54
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

ja jakoś nigdy nie regulowałem w łosiu zaworów i nic się nigdy tam nie działo...

Nie tylko zawory sprawdź u mnie przyczyną falujących obrotów było sprzęgło, wyreguluj je w koszu sprzęgłowym, odkręcasz pokrywę, lekko przekręcasz nakrętkę w koszu (klucz 10) i śrubokrętem już możesz kręcić w prawo,lewo i dojdziesz w końcu, czy to sprzęgło czy zawory ,bądź odpukać inne cholerstwo ;)
Edytowane przez krysiak115 dnia 16-06-2013 22:54
łoś user
 
diego93z
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-06-2013 10:30
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 23.05.12

no tak jakoś zapomniałem o tym, o wszystkim pamiętałem a o zaworach mi całkiem wypadło, będę musiał na kumpla poczekać to zrobi się to bo ja nie jestem super ogarnięty w praktyce przy silnikach :) regulacja na pewno nie zaszkodzi a jeśli nie to to zobaczymy sprzęgło za co dziękuję krysiak115 bo raczej na to bym sam nie wpadł. Dziękuję, pozdrawiam, szerokości i nabijania km w swoich chopperkach ;)
 
diego93z
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 19:12
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 23.05.12

Witam ponownie :(
Zawory były dobrze ustawione, ale pokreciliśmy i ustawiliśmy na górę 0,05 i dół na 0,10, nic to nie dało, dolny mechanik polecił ustawić też na 0,05, to samo, a zauważyłem, że jak są bardzo wysokie obroty to szarpie jak porypany i się dusić zaczyna, sprzęgło też było regulowane w środku i to samo, gaźnik wyczyszczony wszystko git a nadal problem jest, że czym wyższe obroty tym większe szarpanie, zaraz nie da się jechać. Kolega rzucił pomysł by wlać paliwo np z BP i zobaczyć bo to może robić problem. Takie szarpanie nasila się od początku tego sezonu i jest coraz większe. Pomóżcie chłopaki bo mnie coś bierze już :(
 
szymo_97
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 20:22
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Zdejmij na moment filtr powietrza i wyjedź na jakiś asfalt.
Jak nie będzie szarpania to masz odpowiedź - czas na czyszczenie filtra/kupno nowego. :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Toman94
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2013 12:29
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 239
Data rejestracji: 16.03.10

Obroty falują też na postoju czy tylko jak jedziesz?
Przeczyść filtr jak mówi Szymon oraz zajrzyj w gaźnik.
lh3.googleusercontent.com/-qkj7lS2fnuU/VKfJy_vI_7I/AAAAAAAAIIk/IlPfVCmHjQ8/w702-h527-no/20141229_184533.jpg
 
diego93z
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2013 14:52
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 23.05.12

Pisałem, że gaźnik wyczyszczony, nawet nic w nim nie było, czyściutki bo mam filtr paliwa założony, zaraz wezmę się za powietrza. Obroty zacznają falować wraz ze wzrostem obrotów i tylko pod obciążeniem czyli podczas jazdy, jak stoi to se mogę gazować i jest ok. Na już bardzo wysokich to już nie jest falowanie a szarpanie i duszenie się.
Edytowane przez diego93z dnia 25-06-2013 14:54
 
diego93z
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 26-06-2013 14:29
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 23.05.12

no to sprawdziłem też i filtr, czysty nadal to samo, bez filtra jak przejechałem się też szarpał :-( co to może być? Bo już nie wiem :(
 
szymo_97
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 26-06-2013 14:39
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Cewka/moduł. Nie ma innych pomysłów już.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
diego93z
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 26-06-2013 20:28
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 23.05.12

Zaleję go firmowym paliwem bo zawsze był tankowany na mniej popularnej stacji EKO-JAZ jak to nei da rady to podmienie moduł i/lub cewke z kinga od kuzyna i się zobaczy ;) dam znać jakie będą wyniki ;)
 
diego93z
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 12-07-2013 19:37
SuperVIP


Postów: 7
Data rejestracji: 23.05.12

Witam, jak też mówiłem wcześniej, napiszę co było przyczyną bo pewnie wielu to ciekawiło, cewkę kupiłem nową i nic to nie dało, no troszkę jakby moto równiej chodził, ale te szarpanie spowodował... łańcuch napędowy, który mimo dobrego wyglądu zewnętrznego nie działał jak potrzeba, a dopiero niedawno zaczął pokazywać, że to on i dlatego go wymieniłem i jak ręką odjął. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za zaangażowanie ;)
 
klemens244
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-07-2013 23:48
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Jak swego czasu napisał HansRPG zmierz luz łańcucha na całym jego obwodzie, tzn, kręć tylnym kołem i ustaw luz 2-3 cm w miejscu gdzie jeszcze nie jest rozciągnięty. Te strzelanie ze sprzęgła zwykły łańcuch rozciągają właśnie w sposób właściwy dla czajnalandu. Markowy łańcuch nie stworzy tego problemu. Tyle.

Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: