-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Pomoc raz na zawsze.
aro550
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-06-2013 23:08
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

Witam, Panowie rozwiejcie ten temat raz na zawsze.

Mam problem z ładowaniem. Posiadam Benzer Shaft z wymienionym silnikiem na 110 ( 152 FMH ). Wiem ze oryginalny benzer ma u siebie 6 cewkowy iskrownik a w 110 jest zamontowany iskrownik 2 cewkowy. Czyli żeby przywrócić ładowanie akumulatora musze wymienic iskrownik na taki jak byl w oryginalnym silniku zeby wszytko wróciło do normy ? Jeśli się mylę proszę o sprostowanie,


Pozdrawiam
 
kamil_gs
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-06-2013 23:21
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

tak, po wymianie statora i magneta na odpowiednie wróci ci ładowanie. Jeśli masz jeszcze stary silnik to przełóż z niego, jeśli nie to wiadomo że musisz kupić.
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
aro550
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-06-2013 23:28
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

A możesz podrzucić mi jakieś linki co dokładnie musze kupić ?
Muszę to naprawić na dniach bo czesto wracam z roboty wieczorami, a bez świateł to teraz igram ze śmiercią :)
 
aro550
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-06-2013 23:50
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

No fajnie, ale kolega napisał że magneto też jest do wymiany, pewnie dlatego że magneto od 2 cewkowego iskrownika jest za małe albo ma za mało magnesów.
 
kamil_gs
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 10:33
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

tak magneto do 6cio cewkowego statora ma jeśli się nie mylę to inne wymiary a przede wszystkim więcej (6) magnesów, do tego jeszcze prawy dekiel bo pewne masz silnik z rozrusznikiem gdzie stator jest do niej przykręcony

stator
http://www.allegr...3314217237

pokrywa
http://www.allegr...3293700189

magneto
http://www.allegr...3323076233

pewnie jakbyś dobrze poszukał znalazłbyś taniej :P
Edytowane przez kamil_gs dnia 20-06-2013 10:35
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
aro550
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 11:08
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

Ooo super :) Dziękuję bardzo. I tak drogo nie wychodzi :)

A jeszcze się spytam, bo gdzies mi sie jeszcze obiło o uszy coś o impulsatorze, czy tego nie będzie trzeba wymieniać ?

Ehh sory za głupie pytanie, przecież impulsator jest z iskrownikiem w komplecie ;p Chyba się za wcześnie obudziłem ;))
Edytowane przez aro550 dnia 20-06-2013 11:10
 
kamil_gs
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 11:14
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

impulsator w tym wypadku czujnik Haala jakbyś chciał wiedzieć ;p to jest już zamocowany przy cewkach ;)
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
aro550
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 11:30
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

Czyli jednym słowem wszytkie te części muszą pasować do tego silnika, i nie będzie problemu że któryś nie pasuje ?
Chodzi mi dokładnie o ten dekiel, on rożni się tylko tym ze jest troszke wiekszy ale mocowania ma pasujące do silnika ?
 
kamil_gs
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 12:52
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

w deklu tym jest inaczej mocowanie na stator bo stojan jest nieco inny ;) dlatego trzeba te 3 itemy zakupić
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
aro550
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 17:30
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

No dziękuję za pomoc, jak dobrze że jest ktoś jeszcze kto ma jakieś pojęcie na ten temat.
Byłem u mechanika to powiedział, że trzeba kolo zamachowe wymieniać i instalacje przerabiać... I oni się nazywają fachowcami :(
 
szymo_97
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 19:05
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Mechanik miał rację :)

Koło zamachowe to tak zwane magneto, a wymiana cewek jest poniekąd przerobieniem instalacji. :)

Możesz ew. kupić sam regler (regulator napięcia) taki od łosia oryginalny i będziesz miał światła, jednak nie będzie to tak satysfakcjonujące jak w iskrowniku 6 cewkowym :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
kamil_gs
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2013 19:18
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

no tak mógłby wymienić sam regulator ale wtedy też by nie miał ładowania albo było by znikome, jedynie co to światła jakoś by świeciły :P jednak 2cewki to tylko w losiu dają radę i to też nie zawsze :P
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
aro550
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2013 11:46
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

Dobra panowie te części zamówione, teraz pytanie. Dam rade zrobić to sam w domowym garażu ?
 
aro550
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-06-2013 20:39
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

Panowie jeszcze chciałbym abyście mi odpowiedzieli na kilka pytań.

Porównałem sobie ten 2 cewkowy iskrownik z tym co zamówiłem 6 cewkowym i zmartwiła mnie jedna rzecz ;/ Otóż w starym iskrowniku do impulsatora ida dwa przewody, niebieski i zielony pics.tinypic.pl/i/00405/7gx657di1jwa_t.jpg a w tym 6 cewklowym do impulsatora idzie tylko jeden niebieski http://allegro.pl...3314217237
 
aro550
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 01:25
Początkujący biker


Postów: 10
Data rejestracji: 19.06.13

A mógłbyś podesłać link do takiego który był by dobry ?:)
Edytowane przez aro550 dnia 23-06-2013 01:37
 
Przeskocz do forum: