-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem z olejem.
infermus
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 10:33
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Witajcie!
Wczoraj doszedłem do ładu z chłodnicą, ale jest pewien problem...
Silnik słabo się wkręca i strasznie muli, nie wiem co może być tego przyczyną? Stał się słaby, nawet koledzy to zauważyli...
Spece co tam myślicie?
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
didi1102
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 10:49
Awatar

Biker


Postów: 104
Data rejestracji: 25.06.12

nie poprawia się jak silnik się zagrzeje?? jeśli sie poprawia to wina gęstości oleju tz jest za zimny tym samym za gęsty i stawia duży opór :-)
szok2
 
kew
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 12:20
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Jaki lejesz olej? Kumpel zalał kiedyś gęstym i muliło, a mówiłem mu żeby lał 10W40.
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
LukMoto
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 12:25
Awatar

Doświadczony biker


Postów: 364
Data rejestracji: 01.04.10

Z chłodnicą już tak raczej jest. Mój łosiek rozpędzał się do licznikowych nawet 80/90.
A po założeniu chłodnicy nie mogłem przekroczyć 60 a i przyspieszenie ostro spadło. Poprostu pompka oleju działa na granicy wytrzymałości i ledwo pompuje :P Albo zły odlew chłodnicy i za wąskie przepływy.( moja koncepcja :) )
Edytowane przez LukMoto dnia 23-06-2013 12:26
 
infermus
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 18:02
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Uuu nie wiedziałem że chłodnica wali całą moc :/
Olej leje 10W40, więc to nie to.
A opór stawia cały czas, nie tylko do rozgrzania

Panowie, a tak pomyślałem...:
Może to jest wina złej ilości oleju, co?
Bo może jeśli oleju jest za dużo to ciśnienie jest za duże i pompa nie wyrabia i silnik siada, co?
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
klemens244
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 19:23
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Temat nie dotyczy oleju, lecz budowy samej chłodnicy. W styczniu, jak w nia dmuchnąłem to oczy wyszły mi jak u zaby... Prosta rzecz jak poprawić w efekcie w/w złe działania silnika: mulenie, przeciążenie, spalanie.
Wystarczy ją rozkręcić 6 x M4 i obejrzeć te "uszczelki" gumowe. Te gumki z jednej strony mają piękny wlot, ale z drugiej są szczelinki. Żyletka ledwo się mieści. Jak poprawicie te szczelinki na szczeliny to będzie rozwiązanie problemów wymienianych powyżej. Po złożeni w komplet i dmuchnięciu w tę chłodniczkę zapewne zdmuchniecie spokojnie zapałkę. I to wszystko. Ciśnienie oleju spadnie do 1 bar/atm. Pompa i wkręcanie się błyskawicznie silnika na max. obroty to jest jedna chwila. Silnik odzyska nominalną sprawność, bo nie będzie już dławienia, obciążenia układów kinetycznych silnika.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
infermus
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 20:24
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

chłodnica została tak zrobiona, jeszcze przed założeniem ale nic nie dało.
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 22:43
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

KucaQ mi chodzi o stan gdy jest za dużo oleju.
Ciśnienie w wężach i chłodnicy się zwiększa i pompa nie wyrabia z pchaniem jej.
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
krysiak115
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2013 23:54
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

kucaq@ a skąd wiesz ,że chłodnica nie nadaje się do 72ccm?? Mam termometr w misce olejowej i wczoraj podczas jazdy 55km po pierwszych 10km olej miał już 118 stopni (C) , bogu dzięki mam chłodnicę aluminiową która chłodzi ten olej i nie pozwala mu przekroczyć temperaturę 120 stopni (C).

Co do zapchanej chłodnicy jestem tu ekspertem, jak kupiłem moją aluminiową niebieską chłodnicę , sprawdzałem przelotowość tej chłodnicy która wynosiła 1% -.- była zapchana że nic nie szło jedynie parę kropel przepchała pompa oleju. Chłodnicę trzeba było rozebrać i wyczyścić z tej ich "uszczelki" i uszczelnić ją sylikonem, pomogło to w 100%.

Co do poziomu oleju w silniku FMB139Q z chłodnicą najlepiej jest wlać 850 ml oleju 10w40. W moim przypadku śmigam na Ravenolu, który wycisza przy okazji ruchome elementy w silniku.

Jeśli chodzi o mulenie pojazdu podczas pracy na zapchanej chłodnicy oleju w moim przypadku łosiek był słabszy lekko odczuwałem skutki zapchanej chłodnicy, dzwoniłem do sprzedawcy tych chłodnic i on twierdził ,że "nie ma takiej opcji że pompa oleju pracuje bez względu na opory i że nie ma czegoś takiego jak mulenie", a to była gówno prawda , bo mi muliło...
Edytowane przez krysiak115 dnia 23-06-2013 23:56
łoś user
 
infermus
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 07:11
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

KucaQ wlałem coś koło 200ml
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
kew
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 12:59
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

Chyba 200 ml więcej niż zwykle hah
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
infermus
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 13:35
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

kew to żeś pomógł :D
czyli nie trzeba dolewać? (idąc twoją logiką)
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 19:02
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

dobra, zajmę się tym i dam zna jak sprawa stoi
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
Mikez
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 19:23
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

co prawda już pytałem o to w szybkich pytaniach, ale tematycznie, więc powtórzę pytanie, bo tam średnio się dowiedziałem jak to jest.
jaka jest nominalna ilość oleju w silniku 50ccm, czy tam w zestawie 72ccm o ile to jakas roznica?
KucaQ pisał, że sam leje ok. 650ml, chociaż powinno się lać 700 czy 800ml, o ile dobrze zrozumiałem. ja po wymianie wlałem niecałe 500ml i na bagnecie wskazuje poprawnie. w czym tkwi sęk? może tak być czy jest jakiś problem?
 
infermus
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 20:07
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

500 to zdecydowanie za mało!!!
Ja mam w serwisówce 0,9l
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
Mikez
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-06-2013 13:34
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 18.12.12

i jak ma się sprawa z wskazaniami na bagnecie przy 800ml? sam nie wiem co mam zrobić.. sprawdzałem już kilka razy po przyjściu do garażu i z reguły wskazuje połowę na XXXX czyli wychodzi na to, że dobrze.... i nie wiem czy dolać w ciemno te 300ml, bo wtedy na bagnecie napewno będzie pokazywało ponad full.
 
kew
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2013 09:33
Moderator


Postów: 697
Data rejestracji: 24.05.10

nie dolewaj ;P ja nawet chyba tych 800 nie wlałem i też mam na połowie XXXX więc ok. I nie sprawdzaj wkręcając bagnet, tylko wkładając go ;D
Edytowane przez kew dnia 30-06-2013 09:34
Chopper Rules...!
Być po stronie większości to domena bydła.
GG:19776862
[center]
 
Przeskocz do forum: