Zobacz temat
Eaglets Chopper Team :: KING :: King - Pomoc Techniczna
Problem z olejem.
|
|
infermus |
Dodany dnia 23-06-2013 10:33
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
Witajcie! Wczoraj doszedłem do ładu z chłodnicą, ale jest pewien problem... Silnik słabo się wkręca i strasznie muli, nie wiem co może być tego przyczyną? Stał się słaby, nawet koledzy to zauważyli... Spece co tam myślicie? Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
didi1102 |
Dodany dnia 23-06-2013 10:49
|
![]() Biker ![]() Postów: 104 Data rejestracji: 25.06.12 |
nie poprawia się jak silnik się zagrzeje?? jeśli sie poprawia to wina gęstości oleju tz jest za zimny tym samym za gęsty i stawia duży opór :-)
![]() |
|
|
kew |
Dodany dnia 23-06-2013 12:20
|
Moderator![]() Postów: 697 Data rejestracji: 24.05.10 |
Jaki lejesz olej? Kumpel zalał kiedyś gęstym i muliło, a mówiłem mu żeby lał 10W40.
Chopper Rules...! Być po stronie większości to domena bydła. GG:19776862 [center] |
|
|
LukMoto |
Dodany dnia 23-06-2013 12:25
|
![]() Doświadczony biker ![]() Postów: 364 Data rejestracji: 01.04.10 |
Z chłodnicą już tak raczej jest. Mój łosiek rozpędzał się do licznikowych nawet 80/90. A po założeniu chłodnicy nie mogłem przekroczyć 60 a i przyspieszenie ostro spadło. Poprostu pompka oleju działa na granicy wytrzymałości i ledwo pompuje ![]() ![]() Edytowane przez LukMoto dnia 23-06-2013 12:26 |
|
|
infermus |
Dodany dnia 23-06-2013 18:02
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
Uuu nie wiedziałem że chłodnica wali całą moc :/ Olej leje 10W40, więc to nie to. A opór stawia cały czas, nie tylko do rozgrzania Panowie, a tak pomyślałem...: Może to jest wina złej ilości oleju, co? Bo może jeśli oleju jest za dużo to ciśnienie jest za duże i pompa nie wyrabia i silnik siada, co? Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
klemens244 |
Dodany dnia 23-06-2013 19:23
|
Władca szos![]() Postów: 910 Data rejestracji: 08.11.11 |
Temat nie dotyczy oleju, lecz budowy samej chłodnicy. W styczniu, jak w nia dmuchnąłem to oczy wyszły mi jak u zaby... Prosta rzecz jak poprawić w efekcie w/w złe działania silnika: mulenie, przeciążenie, spalanie. Wystarczy ją rozkręcić 6 x M4 i obejrzeć te "uszczelki" gumowe. Te gumki z jednej strony mają piękny wlot, ale z drugiej są szczelinki. Żyletka ledwo się mieści. Jak poprawicie te szczelinki na szczeliny to będzie rozwiązanie problemów wymienianych powyżej. Po złożeni w komplet i dmuchnięciu w tę chłodniczkę zapewne zdmuchniecie spokojnie zapałkę. I to wszystko. Ciśnienie oleju spadnie do 1 bar/atm. Pompa i wkręcanie się błyskawicznie silnika na max. obroty to jest jedna chwila. Silnik odzyska nominalną sprawność, bo nie będzie już dławienia, obciążenia układów kinetycznych silnika. Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG. [Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg) |
|
|
infermus |
Dodany dnia 23-06-2013 20:24
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
chłodnica została tak zrobiona, jeszcze przed założeniem ale nic nie dało.
Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
infermus |
Dodany dnia 23-06-2013 22:43
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
KucaQ mi chodzi o stan gdy jest za dużo oleju. Ciśnienie w wężach i chłodnicy się zwiększa i pompa nie wyrabia z pchaniem jej. Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
krysiak115 |
Dodany dnia 23-06-2013 23:54
|
Biker![]() Postów: 96 Data rejestracji: 29.04.12 |
kucaq@ a skąd wiesz ,że chłodnica nie nadaje się do 72ccm?? Mam termometr w misce olejowej i wczoraj podczas jazdy 55km po pierwszych 10km olej miał już 118 stopni (C) , bogu dzięki mam chłodnicę aluminiową która chłodzi ten olej i nie pozwala mu przekroczyć temperaturę 120 stopni (C). Co do zapchanej chłodnicy jestem tu ekspertem, jak kupiłem moją aluminiową niebieską chłodnicę , sprawdzałem przelotowość tej chłodnicy która wynosiła 1% -.- była zapchana że nic nie szło jedynie parę kropel przepchała pompa oleju. Chłodnicę trzeba było rozebrać i wyczyścić z tej ich "uszczelki" i uszczelnić ją sylikonem, pomogło to w 100%. Co do poziomu oleju w silniku FMB139Q z chłodnicą najlepiej jest wlać 850 ml oleju 10w40. W moim przypadku śmigam na Ravenolu, który wycisza przy okazji ruchome elementy w silniku. Jeśli chodzi o mulenie pojazdu podczas pracy na zapchanej chłodnicy oleju w moim przypadku łosiek był słabszy lekko odczuwałem skutki zapchanej chłodnicy, dzwoniłem do sprzedawcy tych chłodnic i on twierdził ,że "nie ma takiej opcji że pompa oleju pracuje bez względu na opory i że nie ma czegoś takiego jak mulenie", a to była gówno prawda , bo mi muliło... Edytowane przez krysiak115 dnia 23-06-2013 23:56 łoś user |
|
|
infermus |
Dodany dnia 24-06-2013 07:11
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
KucaQ wlałem coś koło 200ml
Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
kew |
Dodany dnia 24-06-2013 12:59
|
Moderator![]() Postów: 697 Data rejestracji: 24.05.10 |
Chyba 200 ml więcej niż zwykle hah
Chopper Rules...! Być po stronie większości to domena bydła. GG:19776862 [center] |
|
|
infermus |
Dodany dnia 24-06-2013 13:35
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
kew to żeś pomógł ![]() czyli nie trzeba dolewać? (idąc twoją logiką) Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
infermus |
Dodany dnia 24-06-2013 19:02
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
dobra, zajmę się tym i dam zna jak sprawa stoi
Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
Mikez |
Dodany dnia 24-06-2013 19:23
|
Początkujący biker![]() Postów: 14 Data rejestracji: 18.12.12 |
co prawda już pytałem o to w szybkich pytaniach, ale tematycznie, więc powtórzę pytanie, bo tam średnio się dowiedziałem jak to jest. jaka jest nominalna ilość oleju w silniku 50ccm, czy tam w zestawie 72ccm o ile to jakas roznica? KucaQ pisał, że sam leje ok. 650ml, chociaż powinno się lać 700 czy 800ml, o ile dobrze zrozumiałem. ja po wymianie wlałem niecałe 500ml i na bagnecie wskazuje poprawnie. w czym tkwi sęk? może tak być czy jest jakiś problem? |
|
|
infermus |
Dodany dnia 24-06-2013 20:07
|
Doświadczony biker![]() Postów: 461 Data rejestracji: 03.05.12 |
500 to zdecydowanie za mało![]() Ja mam w serwisówce 0,9l Barton Fighter 2010 10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012 15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013 Cegłów niedaleko MMz ![]() |
|
|
Mikez |
Dodany dnia 29-06-2013 13:34
|
Początkujący biker![]() Postów: 14 Data rejestracji: 18.12.12 |
i jak ma się sprawa z wskazaniami na bagnecie przy 800ml? sam nie wiem co mam zrobić.. sprawdzałem już kilka razy po przyjściu do garażu i z reguły wskazuje połowę na XXXX czyli wychodzi na to, że dobrze.... i nie wiem czy dolać w ciemno te 300ml, bo wtedy na bagnecie napewno będzie pokazywało ponad full. |
|
|
kew |
Dodany dnia 30-06-2013 09:33
|
Moderator![]() Postów: 697 Data rejestracji: 24.05.10 |
nie dolewaj ;P ja nawet chyba tych 800 nie wlałem i też mam na połowie XXXX więc ok. I nie sprawdzaj wkręcając bagnet, tylko wkładając go ;D
Edytowane przez kew dnia 30-06-2013 09:34 Chopper Rules...! Być po stronie większości to domena bydła. GG:19776862 [center] |
|
Przeskocz do forum: |