-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Regulacja gaźnika Pz 19 i Pz 26 mm.
klemens244
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-08-2013 23:05
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Wysokość pływaka
Wysokość poziomu paliwa wpływa na prawidłowe działanie gaźnika. Ustaw wysokość pływaka przed innymi regulacjami na 12 mm od korpusu gaźnika.
Śruba biegu jałowego / Niskie obroty.
Tuning silnika przy obrotach jałowych i niskich przeprowadzasz przez ustawienie śruby regulacji mieszanki lub zmiana rozmiaru dyszy. Rozmiar dyszy lub średnica w milimetrach jest wybity na dyszy (37 = 0,37 mm).
Śruba biegu jałowego jest korektą ilości powietrza.
Wkręcając ją dasz wzbogacenie mieszanki paliwa, bo będzie mniej powietrza.
Wykręcanie jej da zubożenie mieszanki paliwa, bo będzie więcej powietrza.
Aby ustawić śrubę biegu jałowego regulacji mieszanki należy:
- Wkręć lekko śrubę zderzakową przepustnicy i biegu jałowego do oporu.
- Wykręcić o 2-2,5 obrotu. Rozgrzać silnik i ustaw śrubę obrotów biegu jałowego na najwyższe obroty biegu jałowego. Śrubą zderzakową przepustnicy ustaw obroty silnika na najniższe, po wcześniejszym wykręceniu jej o ok. 2 obr.
Często zdarza się, że nieco bogata mieszanka daje lepsze uruchomienie i przyspieszenie. Wkręć o 1/8 - 1/16 = 45-22 st. obrotu śrubę biegu jałowego
Jeśli od stanu spoczynku manetki gazu nie można uzyskać oczekiwanego przyśpieszenia pomiędzy 1/4 - 1/2 obrotami manetki, to może być konieczna zmiana dyszy. Prawidłowy rozmiar dyszy pozwoli na sprawne przyspieszenie od biegu jałowego od 1/4 otwarcia przepustnicy wzwyż.
Średnie obroty.
Iglica przede wszystkim kontroluje przepływ paliwa pomiędzy otwarciem przepustnicy 1/4 a 3/4. Iglica ma pięć wcięć i C-Clip/zawleczkę na wierzchu. Aby wzbogacić mieszankę w paliwo podnieś iglicę o jeden wrąbek. To odsuwa iglicę dalej od dyszy. Aby wzbogacić jeszcze mieszankę, podnieś ją o kolejny wrąbek wyżej. Najwyższy poziom (najdalej od wąskiej końcówki) jest uważany za 1 miejsce. Na stożkowej iglicy wybite są wymiary/ identyfikacja.
Wysokie obroty / Pełny gaz.
Dysza główna kontroluje przepływ paliwa w przepustnicy od ok. połowy do pełnego gazu. I w sumie to dla wszystkich jest najważniejszy zakres przy maszyny.
WAŻNE:
Wysokość nad poziom morza, wzniesienia, góry i warunki atmosferyczne mogą wpływać też na pracę silnika na tyle, aby wymagać zmiany rozmiaru głównego dyszy.
Wysoka temperatura powietrza, wilgotność, wysokość może wymagać mniejszej dyszy głównej.
Niska temperatura, wilgotność, wysokość wymaga większej średnicy dyszy głównej. Uruchamianie silnika z niewłaściwą dyszą główną może spowodować utratę mocy, wzrost temperatury silnika lub nierówna pracę silnika. No i rzecz jasna przepały.
Gaźniki Pz 19 oraz Pz 26 mm miałem najlepiej wyregulowane przy:
Dysza główna - 87, czyli 0,87 mm
Dysza biegu jałowego - 37, czyli 0,37 mm
Średnica iglicy - 2.6mm
Śruba biegu jałowego - wykręcona 2 - 2 1/2 obroty, Obroty tu mają być najwyższe.
Śruba zderzakowa przepustnicy - wykręcona j.w prze regulacji. Obroty tu mają być najniższe
Spławik wysokość - 12,0 mm.
Edytowane przez klemens244 dnia 28-01-2014 00:05
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2014 21:22
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Przydałby mi się taki poradnik video , trochę się gubię..
 
pmimarek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-11-2014 22:09
Biker


Postów: 149
Data rejestracji: 25.10.11

Klemens na mój rozum to rozpisałeś to na maxa. Ale nawet najmniejsza nieszczelność w układzie dolotowym lub złe ustawienie zaworów i nie da się ustawić gaźnika.
Ja ze swoim się męczyłem kilka dni a jak uszczelniłem dolot sylikonem (czarnym) to regulacji dokonałem na ucho bez poradników.
Rama silnik dwa koła zakładam kask i mina wesoła :)
 
klemens244
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2014 08:31
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Na maxa to TY się rozpiszesz przy obronie swojej pracy dyplomowej.
Jasne, że układ musi być "hermetyczny" na pracującym silniku z lewym powietrzem. Wałki rozrządu /krzywki/ są z gównianego materiału /za dużo węgla jest/ i po pewnym czasie łapią większy luz. Tak to mamy na każdym kroku w chinolach. I ciągłe są potrzebne sprawdzania luzu m.in. zaworów. Zależy to od dostawy silnika. Dlatego cenne są: Loncin, Zongshen, Maretti, bo są to renomowane firmy, a nie składaki ze slumsów, czyli no name.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2015 17:25
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Sezon przed nami. Można poświęcić parę minut na literaturę:

http://www.skuter...regulowac/.

UWAGA przy 8 punkcie. Jest własnie odwrotnie z wkręcaniem i wykręcaniem śruby wolnych obrotów. Ona reguluje ILOŚĆ POWIETRZA. Pamiętajmy o tym
Edytowane przez klemens244 dnia 16-01-2015 21:49
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Ryczek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 16-01-2015 15:52
Początkujący biker


Postów: 14
Data rejestracji: 27.12.14

Witam serdecznie zastosowałem wszystkie ustawienia w instrukcji lecz niestety silnik wyje. Po wkręceniu dyszy mieszanki na max i całkowitym odkręceniu regulacji przepustnicy silniczek się uspokaja poprawnie reaguje na manetkę lecz gdy odkręcam dysze mieszanki o pół obrotu silnik wchodzi na wysokie obroty Proszę o pomoc. Dodam że moja maszynka to łoś 50 z 2006r gaznik JUNG KE linka od gazu luzna iglica trzeci ząbek.Problem występuje od początku
Edytowane przez Ryczek dnia 16-01-2015 17:31
 
klemens244
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 16-01-2015 21:13
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

No to mamy ten sam model i rocznik. Zrób tak.
1. Śrubę składu mieszanki wkręć do maksimum i wykręć o 2,5 obrotu.
2. Śrubę przepustnicy ustaw tak ażeby silnik pracował na średnich lub niskich obrotach.
3. Śrubę składu mieszanki wkręć lub wykręć +/- 0,5 obrotu do uzyskania maksymalnych obrotów silnika.
4. Śrubę przepustnicy wykręć do minimalnych obrotów. Powinieneś mieć ok. 1600-2000 obr/min, wtedy będzie ładowanie aku.

"...lecz gdy odkręcam dysze mieszanki o pół obrotu silnik wchodzi na wysokie obroty" i bardzo dobrze. Podaj mi średnicę dyszy głównej w 50 ccm. Iglica 2,6 mm jest ustawiona prawidłowo na środkowym ząbku. Jak będziesz przy hulajnodze i będą schody to zadzwoń do mnie /731 434 665/ to ustawimy gaźnik w dwie minuty. LwG.
Edytowane przez klemens244 dnia 16-01-2015 21:13
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-02-2015 00:15
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Dużo się słyszy o modnym strzelaniu z tłumika, kiedy jeszcze niedopalona mieszanka spala się właśnie w tłumiku. Wydaje się to być zabawne dla zainteresowanych, natomiast niekoniecznie bezpieczne dla zaskoczonych słuchaczy takim wystrzałem. Wiadomo, że jak Ci coś gruchnie za plecami lub obok, to Ty podskoczysz z wrażenia ku uciesze organizatora.
Jak można w sposób świadomy doprowadzić do tego ?
1. W układach bez CDI -zapłonu elektronicznego- kiedy możesz go przestawić to ustawiasz go na b. późny punkt rozwarcia styków przerywacza. Wtedy powstaje iskra, bo kondensator uwalnia nagromadzony potencjał elektryczny.
2. W naszych układach z modułem CDI można to zrobić b. prosto o czym nie chcę napisać, bo nie chodzi mi o propagowanie tej głupoty, lecz o jej skutki.
Ważne jest to, ze:
Strzelanie w tłumik będące konsekwencją nieprawidłowej obsługi gaźnika skutkuje wypalaniem się gniazd zaworowych i utratą kompresji. Zbyt uboga mieszanka z kolei podnosi temperaturę pracy silnika, powoduje nadpalenie zaworów a w ekstremalnych przypadkach może wytopić nawet dziurę w tłoku.
O takiej złej regulacji gaźnika a dokładnie o jego skutkach codziennie można usłyszeć od "zdolnych" bikerów, kiedy to radzą sie tu na forum ...CO ZROBIĆ ?, kiedy nie ma już kompresji, albo gniazda zaworów zostały nadtopione.
Wiadomo też, że w ruchu miejskim, crosie przy słabiutkim chłodzeniu powietrzem piłowanie/zarzynanie silnika też daje podobne skutki.
A co Ty na to powiesz ?.....
Edytowane przez klemens244 dnia 16-02-2015 00:22
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-02-2015 16:11
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Cenna informacja. żarówka
Ja całe szczęście nie mam strzałów w tłumik , ani nie mam już "białej" elektrody świecy , bo miałem dwa przypadki. Ustawiłem wszystko ładnie pięknie i nie strzela ,a świeca jest koloru kawy z mlekiem.
 
comandos21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2016 10:12
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

12mm ale w którym miejscu mierzyć? czubek pływaka czy boki?Mój pływak od zawsze miał lekko wykrzywiony pływak jak na fotce...
Ja mam tak:
jest ok?
s26.postimg.org/s76unhu91/20160516_095120.jpg s26.postimg.org/9qcfwoeat/20160516_100208.jpg s26.postimg.org/o89n4o5lx/20160516_100215.jpg
 
Jacoll
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2016 20:29
Początkujący biker


Postów: 35
Data rejestracji: 01.05.16

Podobnie ustawiłem u siebie... wygląda, że jest ok.
Krzywizne delikatnie podprostuj i będzie gitara.
Pozdrawiam Jacek :DDDD
 
comandos21
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2016 10:40
Biker


Postów: 52
Data rejestracji: 08.04.11

Pod prostowałem ciut bo bardziej się nie da.
 
klemens244
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2016 02:13
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Info z sąsiedniego tematu: nawet 15 mm w ramach środkowego wrąbka iglicy. Nie ma tu żelaznej reguły. Mamy takie same serca, ale każde bije inaczej. Wymiar zdejmujesz przy zamkniętym zaworku pływaka, czyli delikatnie dociskasz pływak. Wówczas masz jeden wymiar
Edytowane przez klemens244 dnia 20-05-2016 02:15
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: