-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem z Bartonem po zmianie na 72
infermus
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 19:31
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Witam!
Problem jest następujący:
Dzisiaj gdy mechanik złożył silnik do kupy i odpalił zapalił za pierwszym razem wszystko ok, ale gdy chcieliśmy zwiększyć obroty, silnik zaczął głupieć.
Zachowywał się tak jakby wraz ze zwiększeniem obrotów coraz bardziej się dusił, a przy kresie możliwości nawet strzelał.
Gdy inne dysze i regulacji nie przyniosły efektów, mechanik wymontował z junaka 50ccm gaźnik 20PZ i wsadził do mojego i nie przyniosło to skutków, podczas jazdy testowej barton nie chciał jechać więcej jak 40km/h, jednak na 100% nie jest to wina blokady, bo na 50-tce szedł ładnie.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Infermus
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
matrix
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 20:02
Doświadczony biker


Postów: 486
Data rejestracji: 13.04.10

rozrząd? Zawory?
Jazda jest po to, aby się nią cieszyćCool2Cool2Cool2
 
Sszakal
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 20:35
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 06.10.12

moduł zapłonowy wymień. mój też świrował a na nowym module było ok. możliwe też przebicie gdzieś zobacz fajke itp. kable iskrownik wszystko co związane z iskrą. ale na 90% iskrownik do wymiany. potarguj sie z mechanikiem żeby zbił z cceny za tą awarie
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu
przeżywasz więcej w ciągu 5 minut
niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
szymo_97
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 20:37
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Powiem tyle.
Uciekaj od "mechanika", który nie umie zrobić tak banalnej rzeczy jak wymiana góry silnika...
Z tego co tu piszesz bardzo prawdopodobne, że źle ustawił on rozrząd (prawdopodobnie o jeden ząbek do dołu, skoro strzelał - opóźniony zapłon)...
Zajmij się tym sam, to naprawdę nie jest wcale trudne.
Jakbyś potrzebował jakiś rad to daj mi znać na Gadu-Gadu 2048153020481530

Możliwa jest też sprawa cewki, świecy, czy modułu, ale skoro na 50cc było git to tu nagle się to nie zepsuło przecież. Masz tą samą świecę, cewkę i moduł, które były w 50cc?
Edytowane przez szymo_97 dnia 09-08-2013 20:39
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
infermus
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 20:56
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Wiecie co, może to jednorazowa wpadka, albo coś, bo niedawno składał 70-tkę i chodziła bez gadania.
Moduł zapłonowy raczej odpada skoro dojechałem na 50-tce do serwisu.
Rozrząd może zapomniał ustawić, albo źle ustawił, ogólnie dobry mechanik, już 2 lata u niego na serwis jeżdżę.
szymo póki co nie ustawię sam rozrządu z 1 prostego powodu:
Barton stoi w serwisie, bo jechał 40 i nie szło jechać szybciej, a 20 km to nie spacer do sklepu :/
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
bikeboy
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 21:30
Biker


Postów: 175
Data rejestracji: 20.01.12

moim zdaniem szymo ma racje że rozrząd jest źle ustawiony
 
szymo_97
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2013 21:36
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Ogólnie robisz tak.
Odkręcasz dwie chromowane nakrętki na pokrywie magneta, ustawiasz cechę T.
Odkręcasz okrągły dekielek na głowicy (śrubą po drugiej stronie głowicy) i widzisz zębatkę rozrządu.
Musi się zgadzać kropka na zębatce z wcięciem w głowicy.
Wg. mnie masz przestawiony (opóźniony) zapłon o jeden ząbek.
Odkręcasz 3 śruby na których się trzyma zębatka i ustawiasz ją w takie pozycji, żeby na wzierniku przy magnecie była cecha T, a tutaj kropka na zębatce zgadzała się z wcięciem na głowicy.

Jak będą problemy to służę pomocą. :)
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
infermus
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 07:48
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Szymo kurde czytaj porządnie :P
Piszę że moto stoi u mechanika, i tego nie zrobię teraz.
Dzisiaj do niego zadzwonię i spytam o ten rozrząd.
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
szymo_97
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 08:42
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

No tak, na szybko czytałem i nie doczytałem :)

Ale będziesz wiedział już na przyszłość co i jak :D
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
infermus
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 10:49
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Właśnie gadałem z mechanikiem i mówi że rozrząd jest ustawiony, więc nie wiem co to może być.
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
szymo_97
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 11:02
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

A włożona jest stara świeca, czy ta którą dołączyli do zestawu.
Mógłbyś włożyć starą i zobaczyć.
Jeszcze jedna kwestia.
Może mechanik włożył tłok do góry nogami?
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
infermus
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 11:37
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Świece była nowa, bo ale to nic nie zmieniło, tak samo chodziło na starej i na nowej.
Tłok do góry nogami?! On by wtedy zapalił?
Raczej odpada, bo już złożył kilka 70-tek i bez problemu chodziły na każdych obrotach.
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
szymo_97
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 11:44
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Nie wiem czy by opalił, czy nie, bo ja nigdy nie miałem do czynienia ze źle włożonym tłokiem.
Jedno jest pewne. Mechanik gdzieś popełnił błąd i mówienie, że złożył kilka 70tek i chodzą w tej chwili go nie usprawiedliwia, bo twoja nie chodzi. Zabierz moto od niego i posprawdzaj jeszcze sam rozrząd, luzy zaworowe itd.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
infermus
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 11:46
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

No tak :/
Poczekam do Poniedziałku, jak nie złoży to zabieram moto.
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
szymo_97
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 12:12
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Można z ciekawości zapytać ile mu zapłaciłeś (nie licząc kosztów części, sama robocizna)?
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
infermus
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 12:30
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

60 zł, ale jeszcze nie zapłaciłem, jak zrobi to dostanie

Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
bikeboy
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 16:45
Biker


Postów: 175
Data rejestracji: 20.01.12

panowie cena to jest za usługę i jest jaka jest, kiedyś kiedy będziecie prowadzić usługi zobaczycie jak to wygląda. Faktem jest że błąd gdzieś popełniono bo silnik powinien pracować normalnie.
 
Sszakal
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 18:07
Biker


Postów: 117
Data rejestracji: 06.10.12

KucaQ ja ci powiem tak. U mnie mechanik za złożenie prawej strony silnika (Sprzęgło itp) chciał 200zł a wszystkie części miałem. w końcu sam z tatą złożyłem
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu
przeżywasz więcej w ciągu 5 minut
niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
 
bikeboy
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 19:18
Biker


Postów: 175
Data rejestracji: 20.01.12

http://www.youtube.com/watch?v=3_EjoP7QlcY myślę że błąd powstał przy montażu tłoka
 
infermus
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 10-08-2013 19:38
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Ale gdyby tłok był źle zamontowany, silnik by chodził i tylko gorzej się wkręcał?

Mam już dość, ale sam tego bym nie zrobił, bo nie mam ani miejsca do tego, ani doświadczenia.
Edytowane przez infermus dnia 10-08-2013 19:49
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
Przeskocz do forum: