-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problem z R125?
infermus
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 18:34
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Witajcie :D
Niedawno stałem się posiadaczem Yamahy R125 i prawa jazdy A1 (prawko dostałem dziś :D )
I mam do was takie pytanie:
Dzisiaj trochę pojeździłem, ze 20-30km i przy wjeżdżaniu na podwórko postawiłem na chwile motocykl, zamknąłem furtkę, wsiadam, daję gazu, a on zdycha :/ I mignęła szybko żółta kontrolka (druga od prawej)
https://www.googl...B800%3B600

(Obok macie małą ikonkę z kontrolkami)
Zadziało się tak tylko przy ruszeniu pod górkę, wcześniej nie było żadnych problemów, jak myślicie, co powinienem zrobić i czy to może być jakaś poważna awaria?

Pozdro!
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
szymo_97
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 18:45
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Może sprawdź w serwisówce od czego jest ta kontrolka? Jeżeli motocykl na wtrysku (bo R125 jest na wtrysku, prawda?) tak nagle zdycha to nie wróży nic dobrego. Może sprawdź najpierw nazwyczajniej w świecie czy ma iskrę, a potem będziesz sie dalej zastanawiał co to może być?

Rozumiem, że potem już nie odpaliła?
Edytowane przez szymo_97 dnia 21-10-2014 18:46
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
infermus
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 18:49
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Ustawiłem ją bokiem do wzniesienia (bo to podejrzewałem za pośrednią przyczynę) i normalnie odpalił i wszystko było dobrze
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
szymo_97
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 18:55
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

a jak jedziesz pod górę to gaśnie? Może tylko to był jakiś zbieg okoliczności?
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
wujek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 19:31
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

A ta żółta kontrolka to nie od ssania ?
 
infermus
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 19:47
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Wujek nie. Akurat przed powrotem jeździłem trochę góra - dół i nic się nie działo. Oby to był zbieg okoliczności... Tak jak już pisałem wcześniej, przy postoju pod lekką górkę na podwórku przy dodaniu gazu mignęła kontrolka i gasł, postawiłem bokiem do wzniesienia i problem znikł.
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
wujek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 19:48
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Może jakaś tam pompka paliwowa nie dostaje paliwa lub dostaję ale bardzo mało. Czort go wie co to może być. :D
 
infermus
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 20:08
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Paliwo generalnie mam :P
Nie no, kurde, mam nadzieje, że to nic poważnego...
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
klemens244
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-10-2014 23:40
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Wtrysk /układ paliwowy do przejrzenia.
Edytowane przez klemens244 dnia 21-10-2014 23:50
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
szymo_97
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2014 22:43
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

A dowiedziales sie od czego jest ta kontrolka?
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
infermus
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-10-2014 23:10
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Znalazłem w internecie serwisówkę, tylko że po angielsku i ja tego nie ogarniam...

http://www.automo...MANUAL.pdf
Strona 302

Tam jest chyba coś o częstotliwości migania tej kontrolki, nie?
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 19:57
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Hmm czyli jest jakiś błąd do zbadania u diagnostyka? Mi bodajże paliło się 2 razy po sekundzie i 3 razy po pół sekundy... czyli tak jakby 23...
Shadow dzięki wielkie za tłumaczenie, nie kryję podziwu, jeśli chodzi o twój poziom angielskiego :D

Podsumujmy:
Wjeżdżając na podwórko i ruszając pod górkę motocykl gasł pokazując kod błędu (prawdopodobnie) 23. Po przestawieniu motocykla względem wzniesienia zapalił i chodził bez najmniejszego zarzutu.
Czy powinienem skoczyć do jakiegoś serwisu żeby mi to sprawdzili na komputerze? Czy to zignorować i jeździć dalej?
A jeśli by trzeba było to zbadać to taka diagnostyka rujnuje budżet?
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 20:29
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Albo 24, nie pamiętam dokładnie ile tam tego migało, a może 30- parę nie wiem, kurde...
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 21:55
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

No chyba... A może wiesz, czy w wypadku tych problemów związanych z tym kodem motocykl, nie odpalałby za kolejnym razem?
Pytam, ponieważ ja próbowałem odpalić potem jeszcze 2 razy i za każdym razem odpalała bez problemu, tylko przy próbie dodania gazu gasła. Potem przestawiłem o 90 stopni, odpaliła i poszła jak gdyby nigdy nic :D
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-10-2014 23:35
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

No rozumiem, właśnie zastanawia mnie to, bo przestawiłem go bokiem do wzniesienia i jak gdyby nigdy nic odpalił. Cóż chyba zostaje mi kontakt z ASO, żeby rozwikłać tą zagadkę.
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
klemens244
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 00:16
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Wielkie zaangażowanie Shadow'sa. Super pomoc.
Każdy szuka pomocy w serwisie producenta w takich sytuacjach. Zadzwoń do serwisu Yamahy i po sprawie. Oni maja kody serwisowe i wiedzę co dalej z tym fantem zrobić. Bo jak ci pomóc, skoro choppi nie maja komputerka pokładowego. Ewentualnie wal do właściwego forum. Mając podobne "zwiastuny" w samochodach serwis danej marki wiedział jak to usunąć. To chyba jest jasne.Tu jest młotek i przecinak jak w starych HD, co jet też zaletą techniki.
Edytowane przez klemens244 dnia 24-10-2014 00:37
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
infermus
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 14:33
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Pytanie tylko czy można z tym jeździć, czy lepiej go nie ruszać?
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2014 17:49
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Dzisiaj postanowiłem zajrzeć do garażu, odpaliłem ją, chodziła normalnie, więc wystawiłem ją na podwórko i trochę przeczyściłem... Potem ona tak stała i tak na mnie patrzyła, że po namyśle postanowiłem się przejechać :D Pewnie było koło 30 kilometrów, bez żadnych problemów, może to tylko chwilowy kaprys? :P
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
infermus
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2014 08:26
Doświadczony biker


Postów: 461
Data rejestracji: 03.05.12

Dobra, to uznajmy że problem rozwiązany, mam tylko inne pytanie, żeby już nowego tematu nie zakładać to tu się spytam:
Jak ustawić w tym wysokość świateł? Bo jeździłem wieczorem, to każde auto mi migało :D
Barton Fighter 2010
10000 km przebiegu w dniu 29.08.2012
15000 km przebiegu w dniu 27.07.2013
Cegłów niedaleko MMz

img401.imageshack.us/img401/3817/krajobrazwskupiu.jpg
 
klemens244
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2014 11:30
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

infermus napisał/a:
Jak ustawić w tym wysokość świateł? Bo jeździłem wieczorem, to każde auto mi migało :D

Na ścianę przekładasz wysokość swojej żarówki. Pod nią rysujesz linię poziomą : 12 cm poniżaj /linia "A"/.
Ustawiasz od ściany 10m /lampę swoją hulajnogę. SIEDZĄC reguluj w pionie światło mijania na linię "A". W poziomie to już chyba wiesz, ażeby tylko pobocza nie omiatać. Światła w EU mamu asymetryczne-j.w. W USA są symetryczne, czyli na kloszu lampy bez ugięcia kątowego 15 st /na pobocze/. Wszystko.
No i rzecz jasna ważna jest jakość/miękkość amorów, żeby na dziurawych drogach nie oświetlał chwilowo księżyca.
Edytowane przez klemens244 dnia 25-10-2014 11:42
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Przeskocz do forum: