-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
3-ci punkt podparcia
klemens244
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2015 09:46
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Klubowicz o ps. Czarek znalazł w allegro wiboizolatory z Ursusa na 3-ci punkt podparcia silnika poziomego. Ja znalazłem n/w, które są uniwersalne, jak i wymiary podane przez producenta. Można zastosować różne wersje.

http://allegro.pl...93229.html

które zastosowałem - 2 szt. Blachę mam dospawaną pod saniami /rurami 3/4"/ silnika
Edytowane przez klemens244 dnia 03-02-2015 09:52
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Czarek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2015 09:54
SuperVIP


Postów: 6
Data rejestracji: 07.01.15

Dzięki temu podparciu powinniśmy pozbyć się większych wibracji, sam jestem w trakcie tworzenia w środę dostane 4 takie poduszki w niedziele lub w poniedziałek pokaże zdjęcia jak to wykonałem. Takie poduszki możemy dostać w sklepach rolniczych lub na allegro.
 
wujek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2015 18:46
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Super sprawa , panowie a gdy przykręciłbym silnik tylko na te 4 gwinty od spodu? A z osiek do ramy zrezygnował ? Jak myślicie ? Utrzyma się na tych poduszkach , czy porwą się od wibracji ?
 
kamil_gs
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2015 21:58
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1420
Data rejestracji: 09.12.10

Akurat łańcuch jest naprężony u góry a luzny na dole bo moment nadaje nu zębatka zdawcza, luzny u góry naprężony na dole gdy koło tył daje moment, czyli wtedy gdy nie daje się gazu
mój łoś==>img856.imageshack.us/img856/7440/dddua.jpgimg824.imageshack.us/img824/2972/30239141.jpg<== kanał YT
 
krysiak115
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2015 22:30
Biker


Postów: 96
Data rejestracji: 29.04.12

Dokładnie, łańcuch na górze zawsze podczas przyspieszania będzie naprężony.
Edytowane przez krysiak115 dnia 03-02-2015 22:31
łoś user
 
klemens244
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2015 11:42
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Piszcie szerzej, bo to nie jest wszystko zawarte w tym temacie. Pomocny wariant: Mocowanie silnika MZ-ETS 250/150 /w tym głowicy/ do ramy poprzez silentblock. Jak zmieszczę się z gaźnikiem to to wykorzystam.

Oraz:

Weźcie Przyjaciele również pod uwagę taka opcję:
foto zapożyczone z forum:

imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/661/fZ4f9q.jpg,

Na zasadzie tulejek/silentbloków np. tak jak od wahacza.

Do pierwotnego i ważnego tematu wrócę z pojęciem koła zamachowego z przeciwwagą=przeciwciężarem
Edytowane przez klemens244 dnia 04-02-2015 11:53
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2015 18:31
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Super rozwiązanie. A tuleje do tego też się znajdą ?

Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2015 22:16
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Shadow , konstruktorzy silnika z komara byli gówniarzami przy konstruktorach silnika 139FMB. Te silniki robiła Honda przy końcu lat 60tych a początku 70tych. Masz tu pierwszy lepszy przykład.

http://en.wikiped...Honda_PC50

W tym już był silnik 4 biegowy odpalany bodajże kopką , były jeszcze starsze wersje 3 biegowe i miały pedały po obu stronach silnika.
Teraz zobacz sobie różnicę wiekową pomiędzy silnikami i ich wydajnościami.
 
klemens244
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2015 09:14
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Jeszcze Szymna brakuje z aktywnych Klubowiczów. Ruch przód-tył silnika jest niwelowany poprzez wykończenie koła zamachowego poprzez przeciwwagę. Jest to widoczne w postaci nawierconych otworów na przeciwległej -najczęściej- stronie czopu korbowego. Dięki temu mamy idealnie wyważony układ korbowo-tłokowy jednostki, który zapobiega wibracjom silnika. Widziałem to na postawionej na pracującym japońskim silniku pełnej szklance z wodą. Nawet owa woda nie drgnęła. Biorąc pod uwagę idealnie wyważone silniki mozna założyć, że jest5 to zrealizowane w pojemnościach fabrycznych 50, 110 ccm i wyżej. Natomiast przeróbka na 72 ccm wnosi zmianę wagi tłoka i tym samym powoduje drgania silnika. Tak to jest w silniku WZORCOWYM. U nas jakość to jest ostatni element teorii Darwina dot. małpy/człowieka z drzewa.
Zamontowanie jednego punktu mocowania silnika do ramy oraz wymienione odboje/wibroizolatory na skutek pracy zębatki zdawczej i naciągu górnego łańcucha, wg. mnie spowodują wyrwanie/zerwnie gwintów z gumy tychże odbojników do góry. Stąd ten pomysł z MZ ETS 250ccm z silentblokami niemieckimi.

http://motocyk.pl...MPLET/1464
http://i.imgur.co...1ZJk.jpg?1


No i jest jeszcze ingerencja w zawieszenie silnika na tulejach metalowo-gumowych, która wg. posiadaczy idealnie rozwiązuje tłumienie, czyli eliminacje drgań.
Aha, i nie polemizować ze sobą bo po kątach się rozstawiacie, a przecież wnosicie świeżą krew w dyskusjach. Walić we mnie jak w bęben. Tematów mamy sporo do wiosny.
W sumie nie wiem, którą metodę wybrać. A szczerze to czytam WASZE porady/wypowiedzi i myślę co zrobić dalej. LwG.
Edytowane przez klemens244 dnia 05-02-2015 13:31
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Czarek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2015 11:56
SuperVIP


Postów: 6
Data rejestracji: 07.01.15

Ciężko by zrobić takie mocowanie, moim zdaniem przynajmniej jedno mocowanie powinno być sztywne najlepiej tylne żeby zębatki się zgrywały
 
klemens244
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2015 12:55
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Nie, bo to była futurystyka. Przecież to nie przejdzie. MUSI byś chociaż jeden stary punkt i stały z ramą. Przedstawiam alternatywy tylko do wyeliminowania drgań zespołu. Wszystkie silentbloki są jako dodatkowe p.podparcia/zawieszenia silnika. Stary punkt jak widzisz jest jako zwrot w przeciwną stronę kierunku napędu łańcucha. Konstrukcyjnie występuje dla wszystkich silników motocyklowych. Nie ma tu decydującego zginania, rozciągania, skręcania. Występują tylko niezbyt wielkie naprężenie ścinające na spawy, które w rzeczy samej przeniosą tyle co stal. Spawanie bez dostępu tlenu, hahahaha.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
klemens244
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2015 15:18
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Takie i wieksze pojemności ma Szymo i Kompozytor. Już do nich uderzam. Wiem, że obydwaj te hulajnogi sprzedają. A sami je robili. Kompozytor cały czas liczy kasę.... dziany Klubowicz. Zbiera chyba na bolida lub F-16.
Edytowane przez klemens244 dnia 05-02-2015 15:20
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Kompozytor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2015 20:20
Doświadczony biker


Postów: 317
Data rejestracji: 15.01.13

A jakie są wymiary tych gum od komara ? przy szpilkach ? Może dało by je troszkę z toczyć a otwory na szpilki rozwiercić lekko aby wpić te tuleje gumowe ?
PASJA ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ ROZSĄDEK OD NAS NIE USŁYSZYSZ
NIE DA SIĘ

50>>72>>110>>124>>250
 
Kompozytor
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2015 07:04
Doświadczony biker


Postów: 317
Data rejestracji: 15.01.13

Ok rozumiem xD pomyśle dalej
PASJA ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ ROZSĄDEK OD NAS NIE USŁYSZYSZ
NIE DA SIĘ

50>>72>>110>>124>>250
 
klemens244
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2015 07:28
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Pomysł jest rzeczywiście niezły. Ja jednak jestem konserwatystą ram, czyli wolę je w całości wyspawane, niż składane z klocków lego. Wiem, że śruba M8 ma wytrzymałość na ścinanie wielkość 800 kg ze stali o c. wł. 7,81 kg/dm3, bo to wyliczałem, ale miałem WŁAŚNIE od wibracji poluzowane nakrętki i śruby na: tarczy hamulca przedniego, tylnej zębatki, śrubę koła z magnesami. JUŻ stosuję środek wiążący gwinty-niebieski -jako średnio twardy dla serwisu i okresowych odkręceń dla M6-M20. Wystarczy. Faktycznie duża jednostka w małej ramie=doskonałe rozwiązanie jako subframe. Sam już mam parę pomysłów z tym związanych, ale opcja MZ jak i wstępne wibroizolatory raczej skłaniają mnie do ich zastosowania. Albo jeszcze wymienione spawane tuleje. Mam jeszcze chwilę czasu na decyzję.
Shadow- boję się nawiercać chińską rurę 3/4" i tak juz słaba z uwagi na dużą zawartość węgla. Chłopaki juz pisali, że wyginali ją w rękach, nie mówiąc o pęknięciach "uszu" mocowań górnej rury 1 +1/4" jak i sanek 3/4" spod silnika. Gdzieś tu zdjęcia są lub były. Na konstrukcje ram motocyklowych stosuje sie rury CIENKOŚCIENNE /nie hydrauliczne o gr. ścianki 3 mm/ ale UTWARDZANE. Po jakimś ślizgu nie musisz stawiać ją na geometrię. Jak najmniej ingeruję ze spawarką i wierceniem. Ale kiedy trzeba to spawam. Zrobiłem przedłużki pod nogi. Mam 185 cm. I spawy trzymają się tego wątpliwego materiału. Pamietaj, że to jest motorower. I sa to ściagniete z japońców wyniki wytrzymałosciówki na 45 km/h, hm...
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
wujek
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2015 10:39
Awatar

Ghost Rider


Postów: 1079
Data rejestracji: 13.11.11

Bingo! Rozrysujesz mały rzut tego jak by to wyglądało ?
 
Kompozytor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2015 12:53
Doświadczony biker


Postów: 317
Data rejestracji: 15.01.13

Tez czekam na ten rysunek w 250 u siebie mam zrobione tak
Łapa Górna blacha wiadomo odpowiednio dogiętą dalej metalowa tuleja do tego przyspawana a w niej guma z forda sierry z zawieszenia no i w gumie przydała by sie 2 tulejka ale za mało miejsca i jest tylko szpilka M10
Łapa Tylna identycznie jak u górnej tylko ze wiadomo,,tylna,,
Podpora dolna blacha jak pod dolne mocowanie tylko deko niżej a na niej okolo 15mm guma i wiadomo na niej silnik i przykręcony 4 śrubami M8. Całość jest prawie idealna. Spytacie czemu prawie bo nie chciało mi sie leń albo nie wiedziałem ze to tak istotne zrobić przedniego mocowania identycznego jak górne i tylne ponieważ przy zmianie biegów mocno napieram na lewa część silnik i widac ze aż on caly sie rusza mimo skręcenia( pracuje na gumach) czy to tłumi wibracje zdecydowanie tak moze nie w 100% ale gdy zapale maszynę dam rękę na silnik wibruje pracuje dla mnie norma bo nie jest na sztywno dam rękę na na ramę nawet obok mocowania silnika drgania są o wiele wiele mniejsze.
PASJA ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ ROZSĄDEK OD NAS NIE USŁYSZYSZ
NIE DA SIĘ

50>>72>>110>>124>>250
 
klemens244
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2015 20:41
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Rusz dupsko po aparat foto.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
Kompozytor
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2015 22:25
Doświadczony biker


Postów: 317
Data rejestracji: 15.01.13

i.imgur.com/PKGnqhd.jpg
i.imgur.com/891TtAy.jpg
i.imgur.com/8ldRpCq.jpg tu widać nad gaźnikiem tą tuleje, o dziwo jest tam miejsce xD i sie ze soba nie styka :)
PASJA ZACZYNA SIĘ TAM GDZIE KOŃCZY SIĘ ROZSĄDEK OD NAS NIE USŁYSZYSZ
NIE DA SIĘ

50>>72>>110>>124>>250
 
matrix
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 10-02-2015 09:08
Doświadczony biker


Postów: 486
Data rejestracji: 13.04.10

Bardzo fajnie to wygląda. Walcz dalej i na bieżąco informuj nas o postępach :)

Może to być jeden z lepszych projektów na tym forum :)
Jazda jest po to, aby się nią cieszyćCool2Cool2Cool2
 
Przeskocz do forum: