-18 ℃
teraz
-16 ℃
noc
Zobacz temat
 Drukuj temat
Blokowanie motocykla na kat. A2
matrix
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2016 19:13
Doświadczony biker


Postów: 486
Data rejestracji: 13.04.10

Witam,
piszę ponieważ mam nadzieję, że ktoś mi pomoże w w.w problemie.
Sprawa ma się tak, że chcę zablokować motocykl o mocy 41kw(55km) na kat. A2. Kategoria ta uprawnia do poruszania się motocyklem o mocy nie przekraczającej 38kw.
Przejrzałem "cały" internet i sytuacja ma się tak, że:
- należy udać się do serwisu, który mechanicznie zblokuje motocykl, wystawi fakturę z opisem, jaką blokadę zastosowano,
- muszę mieć wykres z hamowni, który pokaże moc motocykla<35kw
- nie jestem pewien czy konieczna jest opinia rzeczoznawcy
- z tymi dokumentami udaję się na okręgową stację kontroli pojazdów i tu zaczynają się schody...
Byłem już w kilku miejscach i żaden z Diagnostów nie ma zamiaru wystawić zaświadczenia o zmianie mocy w motocyklu... Nie rozumiem tego, gdyż ewidentnie jest napisane w ustawie, że na kat. A2 można blokować motocykl o mocy nie przekraczającej 70kw... Mam wszystkie dokumenty, blokadę, a mimo to nikt nie mają zamiaru tego zaakceptować.. Każdy tłumaczy się tym, że blokadę można zdjąć i w razie wypadku będą problemy.. Rozumiem, że pewnie większość osób, która zablokowała motocykle na A2 może tak robić, ale dlaczego mam cierpieć za innych? Czy naprawdę ktoś myśli, że zależy mi na 7km?
Czy ktoś zna jakieś paragrafy, które dałyby mi możliwość walki z Diagnostami, albo ma doświadczenie jak dokonać zmiany mocy w dowodzie?
Pozdrawiam
Jazda jest po to, aby się nią cieszyćCool2Cool2Cool2
 
hansrpg
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2016 22:36
Awatar

Moderator


Postów: 739
Data rejestracji: 20.05.10

Nie tędy droga, idź do wydziału komunikacji, złap tam kierownika lub dyrektora, wyjaśnij sprawę i ten powie Ci co trzeba. Co wioska to inna piosnka, co urząd to podobnie. Temat o tym jest na ścigacz.pl stąd właśnie mam rozeznanie w temacie.
lh3.googleusercontent.com/-tgN65AbnLEM/TwsZJtANqWI/AAAAAAAAALA/qys0BQkSBDI/s468/baner_pajacyka.gif
"Pisząc w internecie używajmy polskich liter, bo jest różnica między zrobieniem komuś łaski, a zrobieniem komuś laski"
prof. J. Bralczyk
 
szymo_97
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 15-02-2016 22:53
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Zaraz będę przerabiał to w swojej Hondzie, która ma (o zgrozo!) 37 kw...
Gościu w WK powiedział, że jemu właściwie wystarczy wykres z homologowanej hamowni i zmieni mi dane w dowodzie. Nie wymaga ani faktury z serwisu, ani opinii rzeczoznawcy.
Oby poszło to tak łatwo jak planuję.
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
matrix
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 16-02-2016 09:30
Doświadczony biker


Postów: 486
Data rejestracji: 13.04.10

szymo, czyli rozumiem, że nawet nie musisz jechać na badanie techniczne do OSKP?
Jazda jest po to, aby się nią cieszyćCool2Cool2Cool2
 
snajper061
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 16-02-2016 18:41
SuperVIP


Postów: 5
Data rejestracji: 10.02.16

hansrpg ma rację,lub szukaj innej stacji diagnostycznej,co kraj to obyczaj,ja miałem podobnie z rej moto w innym miejscu niż jestem zameldowany a że mieszkam na pograniczu 3 woj. więc w 2 mi odmowili a w 3 panna kazała wypisać wniosek i po 20min miałem miekki dowód w ręku,to jest tylko kwestia interpretacji prawa przez urzędnika.
 
matrix
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2016 09:54
Doświadczony biker


Postów: 486
Data rejestracji: 13.04.10

Czyli na razie pozostaje mi znaleźć diagnostę, który zaakceptuje zmianę mocy... :(
Jazda jest po to, aby się nią cieszyćCool2Cool2Cool2
 
klemens244
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2016 01:42
Władca szos


Postów: 910
Data rejestracji: 08.11.11

Z tego co wiem diagnosta za Sama będzie chciał kasę. Homologowana hamownia- tu są te koszty do pokrycia. Ok. 1 tys zł.
Polska Szkoła Niszczy Wiedzę Techniczną. LwG.
[Imgur](http://i.imgur.com/ZR8EPst.jpg)
 
szymo_97
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-03-2016 08:02
Awatar

Administrator


Postów: 1827
Data rejestracji: 01.11.10

Jaki znów SAM? To tylko zmiana mocy. Jak zwykle klemens pisze na temat...
Ja mam w Sieradzu homologowaną hamownię za stówę, do tego przegląd drugie tyle, a zmianę mocy w dowodzie zrobię przy okazji przerejestrowania motocykla na siebie (po ponad 2 latach) :D De facto przegląd i rejestrację i tak bym musiał zrobić, a tak to dołożę raptem stówę na hamownie i będę miał motocykl zarejestrowany na A2.
Edytowane przez szymo_97 dnia 02-03-2016 08:05
GuoWe'i 150 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 > Kinroad XT 72 :D

s10.postimg.org/fvz6df5vp/wqdz690429546a.jpg Piszę poprawnie po polsku

gg. 20481530
 
Przeskocz do forum: