Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Jak dotrzeć kinga i na jakim oleju
Dodane przez Kikutowiec dnia 04-10-2011 21:59
#1
Tak jak w temacie , dzisiaj po dzisiejszej przejażdżce moje pierścienie się wykończyły,zgasł i nie chciał zapalić po pchaniu kinga przez ok 15 km do domu zacząłem go rozbierać ,wylałem stary olej(syntetyk),gdy ściągnąłem tłok pierścienie były wyjechane :( stracił kompresje ,wybrałem się do motoryzacyjnego po nowy tłok z pierścieniami i uszczelki .Teraz jest moje pytanie jaki mam kupić dobry olej na docieranie tłoka z pierścieniami (cena nie gra tu roli) mineralny czy syntetyczny? jaką markę polecacie? jak go dotrzeć najlepiej ?czytałem że należy jeździć ostro zmieniając często biegi aby pierścienie się dobrze ułożyły,podobno jeden facet to testował na 300 nowych silnikach czterosuwowych i się to sprawdziło bardzo dobrze. Co o tym myślicie ?proszę o informację na temat oleju:)
Edytowane przez PeeTER dnia 31-01-2012 20:31
Dodane przez Spoksik dnia 04-10-2011 22:20
#2
Powiem tak. Nie oszczedzaj go, nie jezdzij 15km/h tylko normalnie. Ja docieralem na polsyntetyku
Dodane przez pawel94 dnia 04-10-2011 22:21
#3
Polecam olej Elf 4dx ratio 20W50. Ja raczej zawsze docierałem jezdzac na poczatku w miare łagodnie a potem stopniowo jezdziłem coraz bardziej agresywnie.I dotarł sie zawsze bardzo dobrze
Dodane przez FreeHouse dnia 04-10-2011 22:32
#4
Jeździsz nieco łagodniej niż normalnie, nie oszczędzasz go, lecz czasami walisz po garach, aby przepalił :)
Dodane przez pawelka23 dnia 04-10-2011 22:42
#5
Pierwsze 100km jeździj powoli, staraj się nie przekraczać 40km/h i rób częste przerwy, silnik będzie się mocno grzał. Do 300km jeździj już względnie normalnie, ale uważaj na wysokie obroty, prędkość do ok. 55km/h. Do 500km już nie masz większych ograniczeń, ale staraj się go nie piłować. Pamiętaj:
1. Podczas docierania nie liczy sie prędkośc, tylko obroty silnika
2. Pierwsze 30km jest dla silnika bardzo ważne, jeśli nie najważniejsze.
3. Rób raz na jakieś 30km kilkusekundowe sprinty do maks. obrotów na ostatnim biegu.
4. Przez okres docierania masz bezwzględny zakaz stuntu, palenia gumy, ścigania się czy innych popisów.
5. Unikaj wysokich obrotów.
Nie wiem dlaczego większość pisze żeby jeździć normalnie, najpierw ludzie piszą że docieranie to najważniejszy okres z życia silnika a potem żeby tego silnika na dotarciu nie oszczędzać, gdzie tu jest sens !? Potem jest multum tematów o słabych osiągach a diagnoza brzmi "źle docierałeś silnik"...
Edytowane przez pawelka23 dnia 04-10-2011 22:46
Dodane przez FreeHouse dnia 04-10-2011 22:57
#6
1. Nowe silniki, wg. wielu specjalistów nie wymagają docierania.
2. Ja osobiście jestem zwolennikiem lekkiego docierania (takiego jak napisałem).
3. Docieranie w stylu maks. 25km/h, maks. pięciokilometrowe przejażdżki, długie przerwy, itp. to zabójstwo dla osiągów w przyszłości.
4. Podczas docieranie nie wolno mulić silnika!
Dodane przez Prosiak dnia 04-10-2011 22:57
#7
pawelka23 napisał/a:
Nie wiem dlaczego większość pisze żeby jeździć normalnie, najpierw ludzie piszą że docieranie to najważniejszy okres z życia silnika a potem żeby tego silnika na dotarciu nie oszczędzać, gdzie tu jest sens !? Potem jest multum tematów o słabych osiągach a diagnoza brzmi "źle docierałeś silnik"...
złote słowa! :) cięzko nieraz wywnioskować po wszystkich wypowiedziach o co lotto.
Dodane przez pawelka23 dnia 04-10-2011 23:12
#8
1. Nowe silniki, wg. wielu specjalistów nie wymagają docierania.
Na logike, jak silnik się mocno nagrzewa podczas docierania to części nie są ze sobą spasowane (w szczególności w naszych chińskich silnikach) więc muszą zostac dotarte.
3. Docieranie w stylu maks. 25km/h, maks. pięciokilometrowe przejażdżki, długie przerwy, itp. to zabójstwo dla osiągów w przyszłości.
Osobiscie tak docierałem, jeździłem do 200km nie przekraczając 35km/h i mój king na 50cc był jednym z najmocniejszych w okolicy ale tego Ci już niestety nie udowodnię :P
4. Podczas docieranie nie wolno mulić silnika!
To jest akurat prawda.
Edytowane przez pawelka23 dnia 04-10-2011 23:13
Dodane przez dzikilopez dnia 04-10-2011 23:56
#9
Nalej oleju do frytek i pełna *CENZURA*.............
Szukajka nie boli ..............
Poziom forum zleciał na psy.........
Ide sie upić ................
Dodane przez FreeHouse dnia 05-10-2011 15:32
#10
pawelka23 napisał/a:
1. Nowe silniki, wg. wielu specjalistów nie wymagają docierania.
Na logike, jak silnik się mocno nagrzewa podczas docierania to części nie są ze sobą spasowane (w szczególności w naszych chińskich silnikach) więc muszą zostac dotarte.
3. Docieranie w stylu maks. 25km/h, maks. pięciokilometrowe przejażdżki, długie przerwy, itp. to zabójstwo dla osiągów w przyszłości.
Osobiscie tak docierałem, jeździłem do 200km nie przekraczając 35km/h i mój king na 50cc był jednym z najmocniejszych w okolicy ale tego Ci już niestety nie udowodnię :P
4. Podczas docieranie nie wolno mulić silnika!
To jest akurat prawda.
1.Pisząc o specjalistach, tak dla wyjaśnienia osobiście się z nimi nie zgadzam, chciałem wam pokazać iż dzisiejsza technologia to nie to samo co stare wsk'i albo simsonki.
2.A widzisz ty jeździłeś maks. 35 km/h :P
Dodane przez myszaaak dnia 05-10-2011 18:36
#11
Kikutowiec co do oleju to fabrycznie silnik zalany jest z tego co pamiętam olejem mineralnym. Dobrze jak po jakiś 200 km zmienisz olej to wszystkie opiłki wypłyną i wtedy możesz zalać nowym olejem 10w40. Nie którzy zmieniają jeszcze po jakiś 1000-1500 ale tu się nie wypowiem bo po prostu nie wiem. A i firma oleju nie ma znaczenia tylko jeszcze lepiej półsyntetyka lać
Dodane przez Kikutowiec dnia 05-10-2011 20:49
#12
Jeszcze jedno,nie chcę zaśmiecać forum nowymi tematami więc umieszczam moje pytanie w tym temacie, może mi ktoś powiedzieć od czego jest ta śruba pod silnikiem ?nie ta od spuszczania oleju,dzisiaj ją odkręciłem i wyskoczyła mi sprężyna,sprężynę na szczęście znalazłem ,ale nie jestem pewny czy oprócz tej sprężyny mi coś jeszcze wyleciało,tam jest tylko śruba i sprężyna czy co? jeszcze jedno mógłby mi ktoś podać schemat albo napisać jak podłączyć kostki i przewody w przedniej puszce (tą za lampą) jaki kolor do jakiego i jaka kostka do jakiej. Z góry bardzo dziękuję.
Dodane przez myszaaak dnia 05-10-2011 21:31
#13
jak ja pierwszy raz odkręcałem to też się pomyliłem a jak mi wyskoczyła to się wystraszyłem :P to jest bodajże od rozrządu, ale ręki nie dam uciąć za to sobie.
Dodane przez Kikutowiec dnia 06-10-2011 09:22
#14
Kupiłem i zalałem do silnika olej Castrol Power 1 Rancing 10w50 dobrze zrobiłem ,facet w sklepie mi powiedział że ten olej najlepiej się nadaje na docieranie silnika. i jak z tą elektryką pomoże mi ktoś?
Dodane przez turekyeti dnia 06-10-2011 09:31
#15
10w40 się leje od naszych silników.
Dodane przez Kikutowiec dnia 06-10-2011 13:49
#16
To mam zmienić na 10w40? coś się stanie jak będzie w nim olej 10w50??
Dodane przez Kikutowiec dnia 06-10-2011 14:11
#17
Bo kurna dałem 50 zł za litr:/
Dodane przez Hiszpan dnia 06-10-2011 15:10
#18
dzikilopez napisał/a:
Nalej oleju do frytek i pełna *CENZURA*.............
Szukajka nie boli ..............
Poziom forum zleciał na psy.........
Ide sie upić ................
popieram...
Nic Ci sie nie stanie od tego oleju,... a tutaj wszyscy gadaja o olejach, a pewnie kazdy jezdzi na oleju do suchego sprzegla...
Edytowane przez Hiszpan dnia 06-10-2011 15:12
Dodane przez Luksas dnia 06-10-2011 16:23
#19
Ja tam nie wiem po co robić zamieszanie z powodu oleju to takiego trupa:p Jak zatrzesz to pożałujesz najwyżej te 70 zł na cylinder i tyle:) ale to raczej nie możliwe...
Dodane przez Kikutowiec dnia 06-10-2011 20:04
#20
Temat oleju i docierania załatwiony. mógłby mi ktoś podać schemat albo napisać jak podłączyć kostki i przewody w przedniej puszce (tą za lampą) jaki kolor do jakiego i jaka kostka do jakiej. Z góry bardzo dziękuję
Dodane przez LukMoto dnia 06-10-2011 20:42
#21
Ja z dobrego źródła wyczytałem, że dodatek do cyklu docieranie to olej 2T do benzyny w stosunku 10ml/1l Ja tak robię i dociera się hmmm "Jakoś lepiej niż moje pierwsze docieranie" Ma lepsze smarowanie tłoka. Zrobi się ładniejsze lusterko i będzie lepiej jeździł. Kto myśli inaczej niech napisze mnie tam krytyka nie straszy :)
Dodane przez Spoksik dnia 06-10-2011 20:55
#22
Japierdziele. I tak wam wszystkim cylki nie doczekaja 1kkm a tym co docieraja 25km/h i zamulaja motor gratuluje siania plotek(pewnie i tak wam szybciej przepuszcza pierscienie)
Wymieniajac cylek na 72 ccm docieralem metoda motomana.
Nie mialem problemow zadnych.
125 ccm od nowosci nie byla lekko traktowana i co? i przejechala ze mna ponad tysiac km i mlody ktory ja kupil nie ma z nim zadnych problemow. Ogarnijcie sie troche i nie gadajcie ze takie lekkie docieranie to relaks dla czesci. Tymbardziej jesli wymieniany jest cyl, głowica. Nie osiagac maksymalnych obrotow, ale jezdzic normalnie!
Edytowane przez Spoksik dnia 06-10-2011 20:55
Dodane przez pawelka23 dnia 06-10-2011 21:04
#23
LukMoto, istnieje możliwość, że przez dodawanie oleju do benzyny możesz spowodować wypalenie zaworu wydechowego.
Spoksik, tysiąc kilometrów to jest żaden przebieg, to jest świeżo dotarty silnik. Przejedź co najmniej 20tyś. km na nim, i wtedy chwal sie że nic sie przy nim nie dzieje.
Edytowane przez pawelka23 dnia 06-10-2011 21:08
Dodane przez LukMoto dnia 06-10-2011 21:39
#24
pawelka23 nie wiedziałem :D Ja na dotarciu nie jeździlem na minimum manetki ale na MAX tez nie tak 2/4 , 3/4
Dodane przez Jacek dnia 06-10-2011 21:48
#25
Ja przejechałem 10 tyś na dotartym metodą moją (zbliżona do motomana) i jest wszystko ok :)
Dodane przez Spoksik dnia 06-10-2011 21:49
#26
Jakby miało juz cos paśc to by padło po tysiącu... a i docierany na 10w40 zwykly samochodowy
Dodane przez FreeHouse dnia 06-10-2011 22:35
#27
20 tys. km dla motoroweru to już jest koniec. Wszystkie miody wylizane. Ja uważam, że dotarcie silnika wychodzi dopiero po 3-5 tys. km, a po 20 to już na złom ;)
Dodane przez Hiszpan dnia 07-10-2011 00:38
#28
Zobaczcie sobie świece, kiedy przepuszcza olej. Powinno wystarczyć co do metody docierania z olejem. No chociaż ten jest do 2t to może nie aż w takim stopniu.
Przyklejam. PeeTER
Edytowane przez PeeTER dnia 31-01-2012 20:09
Dodane przez michalool dnia 07-02-2013 22:25
#29
O schematach jest temat na forum ale masz :)
całą elektrykę
warn za odkop w dodatku nie na temat by kamil_gs
sikorbs usunąłem twojego posta na temat tego, dzięki za odświeżenie bo nie zauważyłem tego wcześniej ;)
Edytowane przez kamil_gs dnia 08-02-2013 00:13