Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Porównanie silników
Dodane przez mcaffey dnia 23-02-2012 21:49
#1
Witam. Chodzi mi pogłowie kupno mocniejszego silnika. Zastanawiam się nad tym :
http://allegro.pl...33095.html. Zastanawiam się tylko jak on wygląda w porównaniu do oryginalnej 50tki z kinroad'a king'a. Mi te wymiary :
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA - 42 cm
SZEROKOŚĆ- 33 cm
WYSOKOŚĆ LICZONA DO ROZRUSZNIKA-24 cm
ŚREDNICA NA OŚ DO MONTAŻU-9mm
DŁUGOŚĆ EL.MONTAŻU SILNIKA-92mm
ODLEGŁOŚĆ OD OTWORÓW MOCUJĄCYCH SILNIK Z RAMĄ- ok.160mm
WAGA -ok.20 kg
niewiele mówią, a Wy jesteście już obeznani w sytuacji kinga. Dla tego się Was pytam, czy te wymiary są zbliżone do wymiarów oryginalnego silnika Kinga (może dla porównania ktoś zna jego wymiary) ? Jak z tego silnika (110) pozbyć się oznaczenia pojemności (czy jest ono tylko na naklejce) ? Czy oprócz rzeczy wymienionych w aukcji :
WRAZ Z SILNIKIEM
W STANDARDZIE OTRZYMUJESZ:
-ŚWIECĘ
-USZCZELKI
-KOLEKTOR SSĄCY
-GAŹNIK
-OSŁONĘ ZĘBATKI
-ŚRUBY MONTAŻOWE
potrzebuję coś jeszcze zakupić aby go zamontować (to pytanie wydaje mi się trochę bezsensu, ale wolę się upewnić) ?
Generalnie jak Wam się widzi ten silnik do kinga, czy na moim miejscu byście go wzięli ? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Edytowane przez mcaffey dnia 23-02-2012 21:50
Dodane przez Kubix dnia 23-02-2012 22:12
#2
Ogólnie silnik jak każdy inny - Made In China.
Silniki 125cc i 110cc pasują bez przeróbek do ramy z łosia, ponieważ są na tych samych karterach co 50cc, tylko mają po prostu inne bebechy :) Pojemność można spiłować i wymalować jakimś sprayem wysokotemperaturowym, żeby nie było widać, że było tam cokolwiek grzebane ;) To co jest w zestawie to w zupełności wystarczy do zamontowania silnika. Z czasem może kupić większy króciec i gaźnik.
P.S "SILNIK 110 cc 4T O MOCY 10 KM CZTEROBIEGOWY" - nie wierz w to ;) Silnik ma realne 7KM/8KM.
Pozdro
Edytowane przez PeeTER dnia 24-02-2012 15:31
Dodane przez matrix dnia 23-02-2012 22:14
#3
Silnik różni się tylko długością góry silnika (cyl i głowica)
W realu jest to niewidoczne. Napis z cylindra można zdrapać pilnikiem.
Raczej nic więcej nie musisz kupić, ale radzę zrobić dolne mocowanie silnika.
Edytowane przez matrix dnia 23-02-2012 22:17
Dodane przez pawelka23 dnia 24-02-2012 10:29
#4
Wielkość cylindra 110cc w porównaniu do 50cc jest widoczna i to dosyć mocno.
Dodane przez matrix dnia 24-02-2012 12:52
#5
samego cylindra może tak ale jak silnik jest w ramie to nie da się tego zauważyć. Jeżeli ktoś widzi 1 raz to nie ma mowy żeby zauważyć.
Dodane przez mcaffey dnia 24-02-2012 13:16
#6
Wielkość cylindra 110cc w porównaniu do 50cc jest widoczna i to dosyć mocno.
1. A wiesz może ile mniej więcej wynosi różnica (w %/cm) ?
2. Czy Twoim zdaniem ktoś, kto się zna na tym, na pierwszy rzut oka spostrzeże się, że to nie jest 50 ?
Dodane przez Rafal_xt50q dnia 24-02-2012 14:11
#7
Ja np. bym się gapnął.. Ale policja raczej nie! Oczywiście nie gapnie się jak bd jechał 45 km/h a ni 100km/h pozdro:)
Dodane przez dzikilopez dnia 24-02-2012 17:43
#8
Olej ten silnik . Rozrusznik i tak nim nie przekręci bo ma za mało prądu z akumulatora. Poszukaj 125ccm do jakiegoś czajna cross , do tego kilka innych gratów jak większy gaźnik np PZ26 ewentualnie chłodnica oleju jak robisz długie trasy. Przy wymianie silnika na większą pojemność radze dorobić dolne mocowanie silnika, wystarczy dospawać kawałek ceownika do ramy.
Dodane przez patryczekk344 dnia 24-02-2012 17:50
#9
Jak wyżej. Nie ten akumulator do tego silnika. Długość cylindra jak pamiętam jest chyba większa o 5mm. Ale w rzeczywistości jest dłuższy i mając jeden koło drugiego można zobaczyć różnicę. Zaś gdy jest w ramie nie da się zbytnio porównać tego czy to 125 czy 50
Dodane przez pawelka23 dnia 24-02-2012 18:25
#10
Ja zobaczę z "daleka" czy silnik to 50 czy 110, ale gliniarz który widzi taki silnik raz na tydzień raczej się nie połapie. Ale jeśli połapałby się, to wciskasz na poczekaniu jakiś kit, przykładowo że to nowszy model i ma większe żeberka na cylindrze dla lepszego chłodzenia. I pałkarz siedzi cicho.
Edytowane przez pawelka23 dnia 24-02-2012 18:26
Dodane przez patryczekk344 dnia 24-02-2012 20:31
#11
No Ty zobaczysz ale dużo ludzi się na tym nie pozna. Jedynie one taką "lepszą" pracę na słuch mają ;) Ale to już nie istotne
Dodane przez mcaffey dnia 24-02-2012 22:35
#12
Poszukaj 125ccm do jakiegoś czajna cross
Masz na myśli coś takiego :
http://allegro.pl...06898.html ?
Jeśli chodzi o ten silnik, to tam podają :
Gabarytowo silnik jest identyczni niż nasza stara 50cc
a nie podają wymiarów, sądzicie, że to kit, a też się różni np też tym cylindrem czy głowicą ?
Dodane przez dzikilopez dnia 25-02-2012 04:28
#13
Na ki wuj ci ten rozrusznik jak z niego pożytku nie będzie? Proponuje takie coś
http://allegro.pl...06768.html
Wszystkie 50/110/125 MAJĄ identyczne wymiary karterów różnica jest TYLKO w wielkości głowicy (no bo masz większe zawory i wałek i wielkością żeberek choć to nie zawsze. Z cylindrami to różnice milimetrowe w zależności od skoku i średnicy .
Tu masz widok na 2 przykłady 125ccm

Edytowane przez dzikilopez dnia 25-02-2012 04:37
Dodane przez mcaffey dnia 25-02-2012 11:09
#14
http://allegro.pl...06898.html
A co sądzicie o tym ? No fakt, jest droższy, niż ten który podał
dzikilopez, ale nie patrząc na cenę, co o nim myślicie ? Wzięlibyście go ?
Dodane przez Peny dnia 25-02-2012 11:45
#15
mcaffey@ Ja bym wział, powiem więcej - wziąłem. :D Jest już u mnie w ramie od jakichś 2 miechów i wszystko git.
Dodane przez mcaffey dnia 25-02-2012 12:46
#16
@Peny Konkretnie ten sam od tego samego kolesia ? Dobrze się sprawuje ? Co do poprzedniego o który pytałem, mówili, że King ma za słaby akumulator pod ten rozrusznik elektryczny, a jak się sprawuje w przypadku tego silnika ?
Dodane przez dzikilopez dnia 25-02-2012 18:18
#17
Ja bym go ni wziął bo nie da rady potem do niego zamontować w normalnej pozycji większego gaźnika.
Dodane przez Peny dnia 25-02-2012 20:25
#18
ten co ma dzikilopez(na fotce u neigo widzialem) jest taki na allegro obocnie za 599zł bodajże :)
Dodane przez mcaffey dnia 25-02-2012 21:36
#19
Ja bym go ni wziął bo nie da rady potem do niego zamontować w normalnej pozycji większego gaźnika.
Czemu ?
Z tych dwóch :
1.
http://allegro.pl...06898.html
2.
http://allegro.pl...06768.html
Który byś wziął ? (nie patrząc w ogóle na cenę, zakładamy że np. oba kosztują tyle samo)
Bo pomimo, że wolę odpalać z kopajki, to jednak czasem odpalam z elektrycznego więc do mnie lepiej przemawia silnik pierwszy bo jednak lepiej mieć nić nie mieć ten elektryczny. Jednak ja jestem totalnym laikiem, a Wy się już znacie na rzeczy, a widziałem jak w jednym temacie namawiałeś (
dzikilopez) do tego drugiego silnika. Więc nie patrząc na cenę, dla czego ten drugi jest lepszy ? No i czy mógłbyś wytłumaczyć dla czego miałbym mieć problem z montowaniem większego gaźnika ? Z góry dzięki za pomoc ;)
Dodane przez Kubix dnia 25-02-2012 21:44
#20
Ja bym nie brał tego z rozrusznikiem, ponieważ ciężko będzie odpalał z el. startera, chyba że kupisz lepszy akumulator. Drugi minus tego silnika jest taki, jak napisali wyżej - nie zamontujesz do niego większego gaźnika, ponieważ będzie chaczył o rozrusznik.
Ja kupiłem ten silnik
http://allegro.pl...57584.html i jest on taki sam, jak ma dzikilopez, tylko że koleś dorzuca gaźnik (oznaczenie silnika TZH157FMI).
Dodane przez mcaffey dnia 25-02-2012 21:59
#21
Ja bym nie brał tego z rozrusznikiem, ponieważ ciężko będzie odpalał z el. startera, chyba że kupisz lepszy akumulator.
Dlaczego tak sądzisz ? (przepraszam, za stopień dociekliwości, ale chcę aby nowy silnik był przemyślanym zakupem, a wiem, że na waszą wiedzę i doświadczenie naprawdę można liczyć)
Dodane przez Luksas dnia 25-02-2012 22:20
#22
Jeśli myślisz, że dało by rade zakręcić rozrusznikiem w 125 to się rozczarujesz... Kompresja jest wystarczająco duża w porównaniu z 50 czy 72, że niestety nie ma takiej możliwości. Jesteś skazany wyłącznie na kopniaka:p Także zakup silnika z rozrusznikiem(jakieś 100-150zł więcej) nie ma sensu bo i tak go nie będziesz mógł uzywać.
Edytowane przez Luksas dnia 25-02-2012 22:21
Dodane przez kamil_gs dnia 25-02-2012 22:21
#23
Żeby zakrecic takim rozrusznikiem potrzeba sporo prądu, którego w oryginalnym 4ah aku nie ma za dużo, zmiana na 6-7ah aku rozwiąże problem
Dodane przez mcaffey dnia 25-02-2012 22:33
#24
A jak z tego silnika który polecacie pozbyliście się oznaczenia pojemności ? :

Dodane przez szymo_97 dnia 25-02-2012 22:53
#25
Pilnik w łape i ścierasz oznaczenie, potem farbą żaroodporną zamalowywujesz ślad i nikt nic nie widział, nikt nic nie wie :)
Dodane przez Toman94 dnia 25-02-2012 22:53
#26
To dlaczego mój aku 4aH zakręcił silnikiem 110 bez problemu? Dość długo nim kręciłem i nie siadł. W 125 dużo większa kompresja raczej nie będzie jak w 110 więc też zakręci.
Dodane przez matrix dnia 26-02-2012 09:28
#27
Wydaje mi się że ten temat prowadzi donikąd...
Za chwilę ktoś się spyta jaką skrzynie ma silnik, ile pojedzie, ile spali...
To wszystko było i wystarczy trochę poszukać!
Tak trudno poświęcić 5 minut?!
Dodane przez dzikilopez dnia 26-02-2012 10:08
#28
Już nie mam siły do Ciebie kolego. Tłuczemy Ci po głowie że branie silnika z rozrusznikiem mija się z celem. Silniki 110 i 125ccm różnią się stopniem wykorbienia wału i to że ktoś odpala 110ccm z rozrusznika to tylko dobrze świadczy o jego akumulatorze. Jak ja miałem 125ccm z rozrusznikiem to rzadko kiedy dało radę odpalić zimny silnik z rozrusznika.
Sprawa gaźnika wygląda następująco,mam chyba wszystkie z możliwych króćców do gaźnika a PZ26 nie dało się rady normalnie wkręcił bo wadził o rozrusznika. Jak stara 125ccm dostała wycieków (ach te kartery) to zamówiłem już bez rozrusznika i dało radę wkręcić beż żadnych ceregieli PZ26. Jak masz rozrusznika to pozostaje ci albo PZ19 albo kombinowanie.
A i co do oznaczenia pojemności to pilnik i ogień potem czarna farba w śpreju co by zapaćkać
Edytowane przez dzikilopez dnia 26-02-2012 10:10
Dodane przez Deamon dnia 26-02-2012 10:41
#29
Jak już ci bardzo zależy na rozruszniku to polecam ten silnik
http://moto.alleg...70461.html i akumulator 7ah , trochę droższy ,ale dosyć mocny i trochę szybszy od no name , mój znajomy ma go w kingu i z....a na nim już 5000 km
Edytowane przez Deamon dnia 26-02-2012 10:41
Dodane przez Peny dnia 26-02-2012 10:45
#30
@Daemon Dlaczego szybszy niż no name? rokręcałeś go czy co? To jest jeden ch...
Dodane przez Deamon dnia 26-02-2012 10:57
#31
powiem ci tak ja jechałem kingiem tym z no name a kolega tym drugim , ten drugi posiada dłuższe przełożenia i niestety mnie objechał :P
Dodane przez mcaffey dnia 26-02-2012 12:51
#32
A jeszcze pytanie do tego silnika -
http://allegro.pl...57584.html, nie macie problemów z ładowaniem akumulatora ? Bo na aukcji nie ma żadnych informacji o iskrownikach stąd wnioskuję, że pewnie są 2 cewkowe.
Dodane przez dzikilopez dnia 26-02-2012 13:19
#33
Jak masz z przodu w lampie żarówkę H4 55W to ładowanie trochę przysiada i raz na jakiś czas trzeba prostownika użyć. Jeżeli masz standardową lampę nic nie dłubaną to ładowanie masz bez względu czy masz 2 czy 6 cewek .
Dodane przez dzikilopez dnia 26-02-2012 18:28
#35
Mam już dość głupich pytań i skwituję krótko

Dodane przez Kubix dnia 26-02-2012 19:32
#36
Już nie będę zakładał nowego tematu. Pytanko do dzikiegolopeza ;D
Kupiłem ten silnik który polecałeś (TZH157FMI) z 2 cewkami, jednak nie mam w ogóle świateł i kierunków. Czy też tak miałeś na początku ? Czy też masz 2 cewki ? Czy może być coś zje*ane w silniku ?
Z góry dzięki za pomoc ;)
Pozdro
Dodane przez Peny dnia 26-02-2012 19:51
#37
Kubix@ może masz instalację na 6 cewek? A jak zzakupiłeś na 2 to nei ładuje...
Dodane przez dzikilopez dnia 26-02-2012 19:56
#38
Oryginalnie w silniku od kinga miałem 6 cewek, pierwsza 125ccm miała 2 cewki i wszystko miałem sprawne (oznaczenia coś tam 156 FMI ), w tym też mam 2 cewki i ładowanie jako takie jest i światła również działają poprawnie. Prawdopodobnie coś masz źle podłączone, sprawdź przewody idące od silnika do regulatora żółty i biały .
Dodane przez Kubix dnia 26-02-2012 20:01
#39
Właśnie z żółtym mam problem... bo z silnika wychodzą dwa żółte, a w całej elektryce mam żółty i kremowy. Jutro zamienię te kabelki i sprawdzę czy wszystko jest w porządku. Jeżeli tak, to super, jeżeli nie, to co może być nie tak ?:/
Dodane przez dzikilopez dnia 26-02-2012 20:22
#40
Jedyne co mi do głowy przychodzi to albo walnięta cewka albo jakiś przewód się od niej mógł odlutować.
A nie masz na jednym z tych żółtych białego paska ??
Edytowane przez dzikilopez dnia 26-02-2012 20:23
Dodane przez Kubix dnia 26-02-2012 20:27
#41
Niestety nie, obydwa są w całości żółte. Jutro zamienię te kabelki i sprawdzę. Miejmy nadzieję, że to była wina tego. :)
Dodane przez mcaffey dnia 12-03-2012 18:43
#42
W tym silniku :
http://allegro.pl...tabsAnchor napisane jest, że w zestawie znajduje się miedzy innymi skrzynia biegów i dźwignie zmiany biegów. Ta dźwignia zmiany biegów wygląda tak :
a oryginalna dźwignia zmiany biegów wygląda zupełnie inaczej. Dla tego mam pytanie, czy ta skrzynia biegów będzie dobrze pasowała do kinga ?
Dodane przez kuba dnia 12-03-2012 18:48
#43
ja *CENZURA*e, skrzynia jest w silniku, chyba, że koleś dodatkową dorzuca. To jest żenujące, bo większość tych sprzedawców pewnie nie wie prawie nic o tych silnikach, nie rozumiem czmu on napisał oddzielnie kompletny silnik, a oddzielnie skrzynia 4 biegowa
Edytowane przez kuba dnia 12-03-2012 18:52
Dodane przez mcaffey dnia 12-03-2012 20:23
#44
to jest dzwignia do ogara 900
Ale da radę użyć dźwigni ze starego silnika ? Zadam pytanie tak : czy waszym zdaniem, jak zakupię ten silnik (i związany z nim zestaw) z tej aukcji :
http://allegro.pl...tabsAnchor to nie będę już musiał niczego dokupywać, a części które są na tej aukcji + te co są oryginalnie, zgrają się w jedną całość bez dospawywania/modyfikowania niczego ? (dodam, że samym montowaniem silnika nie będę zajmował się ja, tylko mój kolega bo ja się na tym nie znam, tylko po prostu nie chcę żeby na miejscu się okazało, że ma 2 razy więcej roboty niż było zaplanowane). Z góry dzięki za pomoc, dobrzy z was forumowicze :)
Dodane przez Ryland dnia 12-03-2012 23:15
#45
Wszystko będzie pasowało, możesz go zamówić. Z montażem też pewnie sam byś sobie poradził bo to żadna sztuka.
Dodane przez mcaffey dnia 17-03-2012 23:54
#46
Silnik (
http://allegro.pl...tabsAnchor) już wstawiony, ale jest jeden mankament : światło świeci tylko jak gazuję (i przednia lampa i tylna), a jak przestaję gazować to światła nie ma. Czy to normalne dla tych silników 125 czy to u mnie coś jest nie tak ? Bo w starym silniku miałem tak, że światło świeciło cały czas, tylko jak gazowałem to świeciło mocniej.