Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Jak poprawić ładowanie z silnika

Dodane przez KML_TDU dnia 14-04-2012 20:47
#1

To jest mój pierwszy post, także najpierw wypadało by się przywitać, a więc cześć.
A co do samego problemu, ja niedawno tez montowalem 125 i mialem podobny problem, tzn, swiatła prawie nie swiecily na wolnycj i nie bylo ładowania, za to na wyskokich paliło mi wszystkie zarówki, okazało sie że problemem jest to ze w tych silnikach cewka ładowania (ta większa) jest przygotowana do montazu w motocyklu o innym typie instalacji. Miainowicie jest to cewka bezmasowa (np.junak 901 itp.) a w naszych chopperkach wystepuje cewka masowa. Pocobno żeby je przerobic wystarczy podłączyc jeden kabel do stojanu cewki, ale że ja niewiedziałem o jaki konkretnie chodzi, po prostu zamontowałem tą cewke ze starego silnika (tylko cewke nie caly stojan). teraz łądowanie jest takie jak powinno, światlą świecą mocno, choć mam zamontowaną żarówke H4. Na konkurencyjnym forum widzialem nawet poradnik jak przerobić tą cewke.
Pozdrawiam KML_TDU

Dodane przez sowa_gadno dnia 23-04-2012 21:29
#2

Witam
Słuchaj KML_TDU.
Możesz troszkę jaśniej opisać jak zrobiłeś ładowanie w tym iskrowniku 6-cio cewkowym? co, gdzie i jak podłączyłeś?
Ja Nie mam praktycznie wogóle ładowania, mam wstawiony silnik 110ccl od crossa i nie mogę dojść o co chodzi. Byłem u kilku elektryków i w profesjonalnym warsztacie motocyklowym, jeden elektryk pogrzebał trochę w kablach skasował 30zł i powiedział, że będzie dobrze, ale po przejechaniu 3 km światła zgasły bo aku padł:) Natomiast na warsztacie powiedzieli, że w elektryce mam tak namieszane, że nawet się do tego nie dotkną. Nie wiem co mam robić:( pomocy.

Edytowane przez sowa_gadno dnia 23-04-2012 21:31

Dodane przez memek dnia 23-04-2012 22:40
#3

Ja mam takie małe i proste pytanie zważając na to, że nie jestem asem w sprawach elektryki więc chciałem dowiedzieć się jednej rzeczy o co chodzi z tymi cewkami masowymi i bezmasowymi o co w nich chodzi?

Dodane przez patryczekk344 dnia 23-04-2012 22:43
#4

Zapłon 2-cewkowy a zapłon 6-cewkowy to dwa różne zapłony. Do 2-cewkowego potrzebujemy "wysokiego" koła zamachowego innej pokrywy i oczywiście zapłonu. Zaś do 6-cio cewkowego jest "niskie" koło zamachowe, niższa pokrywa i zapłon 6-cewkowy. Jeżeli mamy taki komplet to można śmiało zamieniać. Różnica między kołami zamachowymi jest chyba 5-6m wysokości.

Polecił bym zobaczyć cewkę świetlną ponieważ może ona nie ma dobrej masy ew wymiana samej cewki coś da.

Dodane przez hansrpg dnia 23-04-2012 22:51
#5

memek napisał/a:o co chodzi z tymi cewkami masowymi i bezmasowymi

Masowe, czyli mają przewód masujący ( w sensie masa, a nie robienie masażu) do połączenia go z masą układu. Bezmasowe, czyli masa automatycznie jest puszczona na silnik, zatem nie ma dodatkowego przewodu masy. Tak to działa w zabytkach więc i tu powinno być tak samo.

Dodane przez KML_TDU dnia 28-04-2012 21:15
#6

Sorry ze dopiero teraz ale mnie nie było, a więc
Moje rozwiązanie dotyczyło instalacji z 2 cewekami.
Z cewkami masowymi i bezmasowymi jest tak jak pisał Hansrpg, w naszych choperkach jest cewka masowa a w nowych silnikach bezmasowa, więć zeby wszystko zadziałało musimy podac na cewke mase, sam do konca nie weim jak to zrobic dlatego tak jak napisalem poprostu wkrecilem do nowego silnika stara cewke.

A co do twojego problemu Sowa_gadno, sprawdz może regulator ładowania (znajduje sie on obok cewki zaplonowej pod bakiem), regulator jest taki sam jak w 90% chiskich skuterow wiec moze mozesz go od kogos pozyczyc zeby to sprawdzic.

Dodane przez mcaffey dnia 13-05-2012 15:20
#7

Na konkurencyjnym forum widzialem nawet poradnik jak przerobić tą cewke.


@KML_TDU A mógłbyś podać link ? Z góry dzięki wielkie :)

Dodane przez szaraf dnia 06-07-2012 11:47
#8

KML podaj nr gg,albo sie odezwij 841865

Dodane przez klemens244 dnia 07-10-2012 09:05
#9

KML-TDU: "więć zeby wszystko zadziałało musimy podac na cewke mase, sam do konca nie weim jak to zrobic ". Pytanie czy jednego żółtego kabla nie wypiąć i nie dać na masę ?

Dodane przez KML_TDU dnia 07-10-2012 14:50
#10

W ten sposób zrobisz tylko zwarcie, bo na żoltym kablu jest +.

Dodane przez klemens244 dnia 03-12-2012 07:26
#11

Świetnie. Tak jak wyżej pytają sie chłopaki. Możesz podać schemat lub link do przerobienia cewki ? Moje gg:3092742 lub wawa2156@wp.pl lub tutaj.

Edytowane przez klemens244 dnia 03-12-2012 07:27

Dodane przez kamil_gs dnia 03-12-2012 07:52
#12

od jakiegoś czasu zaglądam też na forum ogara900 i znalazłem ciekawy artykuł na ten temat. Może on pomoże w rozwiązaniu problemu z ladowanien


ogar900.com/viewt...php?t=5775

Edytowane przez kamil_gs dnia 03-12-2012 07:54

Dodane przez hansrpg dnia 03-12-2012 09:53
#13

Aku z poldka, 40V to już cewka zapłonowa, to forum jest mocno przerażające.

Dodane przez klemens244 dnia 03-12-2012 10:32
#14

Artykuł jest chory. 37 V=doskonałość dla "elektrowni" garażowej. Do tego diesel i mamy mały agregat prądotwórczy.
Mówimy jasno o często występujących kłopotach z 6-ma cewkami, które jakoby można było podłączyć inaczej. JAK ?. 2-e cewki to bułka z masłem. Ktoś pisał o jakoby innym regulatorze napięcia.

Edytowane przez klemens244 dnia 03-12-2012 10:34

Dodane przez hansrpg dnia 03-12-2012 11:30
#15

Napięcie na poziomie 30-40V na alternatorze przy średnich/wyższych obrotach nie jest niczym niezwykłym, ale jak ktoś niezbyt się zna to powstają takie cuda wianki.

Dodane przez Toman94 dnia 03-05-2013 15:59
#16

Panowie.. Silnik 110ccm 6cewkowy pali co chwilę regulator napięcia.
Jest to spowodowane iskrownikiem 6cewkowym?