Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Wskazówki dotyczące PZ26 i wydechu

Dodane przez myszaaak dnia 10-06-2012 09:52
#1

Witam.
Już się pogubiłem i prosił bym o napisanie kilku sprostowań, a mianowicie :
1. Gaźnik jest dobrze wyregulowany jak świeca jest czarna, ale sucha ? Czy powinna być taka kawa z mlekiem ? Czy w 2T podlewa się pod świece, a w 4T świeca ma być sucha ? Ogólnie jak powinna wyglądać świeca w łosiu, a jak ktoś doda jak w innym wygląda to się nie obrażę. Po prostu pomieszałem kilka kilka zasada i jak by ktoś je usystematyzował.
2. Ostatni wywaliłem 1 przegrodzę z tłumika, a 2 i 3 była już nawiercona ( 3 spore dziury ), dźwięk mi bardzo odpowiada, bo nie jest bardzo głośny, nie jest również bardzo cichy, dla mnie idealnie. Jednak gdy jadę i motorek spada z obrotów czasem pojawia się takie strzelanie.
Strzelanie mi się podoba jednak, nie chce w niedługim czasie wymieniać zaworów i gniazd zaworowych. Chce pozbyć się strzelania i przez co powstaje dokładnie strzelanie ? Czy przez zwiększoną dawkę paliwa / zmniejszoną dawkę paliwa. Czy przez to, że gorące powietrze styka się z zassanym zimnym powietrzem i na skutek zetknięcia wychodzą strzały gdy spada z obrotów.

Edytowane przez myszaaak dnia 10-06-2012 10:01

Dodane przez matrix dnia 10-06-2012 10:11
#2

1) Świeca musi być koloru kawy z mlekiem. Jak masz czarną to znaczy że za bogata mieszanka.
2)Strzela przez (prawdopodobnie) zbyt bogatą mieszankę co wiąże się z 1 pkt :) Jak wyregulujesz tak żeby była kawa z mlekiem to powinno być ok :)

Dodane przez pmimarek dnia 10-06-2012 10:24
#3

A ja powiem ze nie zawsze czarna świeca może być powodem zacierania się gdyż może pobierać lekko olej i świeca będzie czarna
a tłumik to jak masz wywaloną przegrodę i w pozostałych dziury to strzały będą bo tak jak pisałeś styka się zimne i gorące powietrze no i tak jak kolega wyżej pisał może dostawać za dużo paliwa u mnie pomogło podniesienie dawki paliwa na pływaku no i już nie strzela wcale
no a zawory i gniazda nie musisz się martwić ja strzelałem ho ho prawie pół roku i nic się nie stało one są mocniejsze niż się wydaje
miedzy głowicą a tłumikiem daj uszczelkę i szczelnie dokręć to będzie lepszy basowy głos i nie będzie strzałów z tłumika

Dodane przez myszaaak dnia 10-06-2012 12:19
#4

Oleju raczej nie bierze, bo dopiero 14 km zrobiłem na nowym silniku. Więc trzeba dać troszkę mniej paliwa.
A i podobno świeca jest czarna, bo czyszczenie świecy następuje po dłuższej jeździe, a ja teraz chwile pojeżdżę i go gaszę, bo temperatura powietrza ( więcej niż 20 stopni ) i że jest na dotarciu ( bardziej się grzeje ) po chwili jazdy, czuje przy nogach straszne ciepło, a że przegrzanie na dotarciu jest bardzo złe, robię częste postoje i może świeca nie zdąży się oczyścić.

Dodane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 12:24
#5

Ja bym powiedział inaczej, zawory i gniazda są słabsze niż się może wydawać. Poza tym strzał strzałowi nie równy, może sobie lekko puknąć i może pier*olnąć urywając przegrody (to nie żart) :)

Co do przyczyn strzelania, to jest ono spowodowane sumą kilku czynników. Główną przyczyną jest wybebeszenie tłumika. W skrócie: spada przez to opór spalin na tłumiku i część paliwa dostaje sie do kolanka, dodając do tego niewyregulowany gaźnik wychodzą strzały. Nie wiem skąd wytrzasnęliście swoje "zimne i ciepłe powietrze", ale to nie ma nic wspólnego ze strzałami i wątpię, że coś takiego w ogóle występuje.

Dodane przez pmimarek dnia 10-06-2012 17:57
#6

pawelka23 Mojemu jak się nazbiera co jakiś czas na strzał to nie ma mocnych wszystko wypluje wyrwie i wypluje ile już tak zagłuszek zgubiłem jadę sobie puszczam gaz i jebs w tłumik i już tłumik pusty i przelot a strzelanie może być też od źle ustawionych zaworów

Dodane przez infermus dnia 10-06-2012 18:12
#7

A ja mam takie pytanie w temacie

Mój znajomy ma benzera texasa i nieraz jak gazuje to mu strzela. Strzela mu przez to że jest nieustawiony?

Dodane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 18:32
#8

Masz napisane wyżej, może być dużo przyczyn.

A tutaj udokumentowane skutki strzelania http://www.eaglet...post_57192

Edytowane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 18:34

Dodane przez myszaaak dnia 10-06-2012 22:16
#9

pawelka23 mechanikiem nie jest, ale z tego co wiem, zawory szybko wypalają się jak mieszanka jest za uboga, a za bogata mieszanka nie jest groźna, podobno za bogata powoduje jedynie malutkie straty w osiągach w zamian strzałów.
To, że strzały wywalają różne rzeczy z tłumika to się zgodzę, ale chyba moich 2 przegród ( z 3 dziurami ) nie wywali.
Poszukałem troszkę ( wyszukiwarka zostawia troszkę do życzenia ) i znalazłem taki temat :
http://www.eaglet...owstart=20

I tu jest teoria, że gdy ciepłe powietrze zetknie się z zimnym na przelocie powstają strzały.

A i mam pytanie. Czy jeśli nie mam uszczelki wydechu i jak przyłożę rękę przy głowicy gdzie wchodzi kolanko wydechu to czuć bardzo lekki podmuch spalin. Jest to bardzo znikome, ale jest i czy to w czymś przeszkadza i powoduje coś złego, warto zakupić uszczelkę wydechu ?

Edytowane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 22:36

Dodane przez pmimarek dnia 10-06-2012 22:38
#10

Uszczelka kosztuje jakieś 3zł ale wiesz jak zależy jak kto uważa ja tam wole ją mieć a inni nie więc to zależy od ciebie
a teraz tak na pewno nic się nie stanie od tego silnikowi więc to tylko twój wybór i tak i tak będzie dobrze

Dodane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 23:10
#11

Źle go zrozumiałeś, świeże powietrze o którym pisze hans zawiera także paliwo, które dostając się do rozgrzanego tłumika wybucha, czyli dokładnie to, o czym pisałem wcześniej.

Nie rozumiem na jakiej zasadzie SAMO zimne i ciepłe powietrze miało by wybuchnąć...

Dostawanie się paliwa do wydechu jest spowodowane tym, że w pewnym momencie oba zawory są otwarte by lepiej przepłukać cylinder z resztek spalin. Czas otwarcia tych zaworów jest zgrany z oporem na tłumiku. Ty wybebeszając tłumik powodujesz zmniejszenie oporu spalin na tłumiku i w konsekwencji wyplucie do tłumika małej ilości paliwa, zmniejszając jednocześnie moc. Paliwo które wyleci zapala się zaraz za zaworem, a skutki tego możesz sobie dopowiedzieć albo zobaczyć w linku który wcześniej podałem. Jeszcze coś jest nie jasne ?

Edytowane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 09:01

Dodane przez myszaaak dnia 11-06-2012 08:07
#12

"Na pełnym przelocie spaliny wylatują z rury, powstałe podciśnienie zasysa powietrze, gorące gazy prosto z silnika uderzają w świeże powietrze i na skutek temperatury następuje zapłon - tak to mniej więcej działa. "

hansrpg zna się na rzeczy i nie spotkałem się by pisał coś bez sensu, albo jakieś głupoty. " na skutek temperatur następuje zapłon " więc najpierw wybucha odrobina mieszanki i ze zetknięciem powstaje wybuch ? Ja Tu nic nie widzę odnośnie mieszanki tylko i wyłącznie o powietrzu, ale kłócić nie mam zamiaru się.

Jak by ktoś napisał plusy i minusy posiadania uszczelki np jak masz uszczelkę to masz to i to, ale wtedy to i to :P

Dodane przez hansrpg dnia 11-06-2012 08:33
#13

myszaaak napisał/a: Czy jeśli nie mam uszczelki wydechu i jak przyłożę rękę przy głowicy gdzie wchodzi kolanko wydechu to czuć bardzo lekki podmuch spalin. Jest to bardzo znikome, ale jest i czy to w czymś przeszkadza i powoduje coś złego, warto zakupić uszczelkę wydechu ?


Brak uszczelki czyli szczelina którą wylatują spaliny powoduje stopniowe wypalanie nieszczelnego połączenia. Po kilku tysiącach km początkowo niewielka szczelina rozrośnie się "podjadając" zarówno kołnierz kolanka jak i powierzchnię styku głowicy. Uważam że kilka zł na uszczelkę to nie majątek.

Dodane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 08:50
#14

Potwierdzam tylko Jego słowa. Użyj czasem logiki, może pomóc i Tobie.
A w celu wyczerpania tematu podam ciekawy link http://forum.miel...56714e6631

Edytowane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 09:04

Dodane przez myszaaak dnia 11-06-2012 09:21
#15

Dzięki za po pomoc i wyjaśnieniu kilku spraw, a uszczelkę sobie niedługo sprawie.
A dobrze zrozumiałem ten artykuł, że strzały na przelocie powstają i tak i tak ?

Edytowane przez myszaaak dnia 11-06-2012 09:26

Dodane przez pmimarek dnia 11-06-2012 10:54
#16

tak na przelocie zawsze będą strzały słabe ale będą

Dodane przez myszaaak dnia 11-06-2012 15:39
#17

Dobra, nie ogarniam, poszukałem trochę i znalazłem kilka tych uszczelek ale nie ma nigdzie ich wymiarów, trochę się różnią wyglądem itp.
http://allegro.pl...13064.html
http://moto.alleg...29457.html
http://moto.alleg...33412.html
http://www.kingwa...p-321.html

Bardziej podobają mi się 2 pierwsze aukcje, bo cena około 7zł z dostawą jest do przeżycia :P
Prosił bym o napisanie na których akcjach są odpowiednie uszczelki do łosia.
Dobrze jak by ktoś napisał podstawowe wymiary uszczelki i jak powinna wyglądać ( na aukcjach mają różne kształty ), bo chce się przejść do sklepu i spytać czy mają uszczelki.

Dodane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 16:35
#18

Pierwsza jest oryginalnie w kingu.

@down, tez mam na zapas ta ostatnia, ale nie sprawdzałem jak sie spisuje. W każdym razie ta pierwsza sprawdza się bardzo dobrze.

Edytowane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 18:44

Dodane przez pmimarek dnia 11-06-2012 18:45
#19

myszaaak Ja mam tą ostatnią uszczelkę co podałeś i jest git

Pytaj o uszczelkę wydechu do chinskiego crossa 50 110 120 lub do choppera 50 to oni już ci dobrą dadzą

Edytowane przez pmimarek dnia 11-06-2012 18:24