Tytuł: Eaglets Chopper Team :: Wskazówki dotyczące PZ26 i wydechu
Dodane przez myszaaak dnia 10-06-2012 09:52
#1
Witam.
Już się pogubiłem i prosił bym o napisanie kilku sprostowań, a mianowicie :
1. Gaźnik jest dobrze wyregulowany jak świeca jest czarna, ale sucha ? Czy powinna być taka kawa z mlekiem ? Czy w 2T podlewa się pod świece, a w 4T świeca ma być sucha ? Ogólnie jak powinna wyglądać świeca w łosiu, a jak ktoś doda jak w innym wygląda to się nie obrażę. Po prostu pomieszałem kilka kilka zasada i jak by ktoś je usystematyzował.
2. Ostatni wywaliłem 1 przegrodzę z tłumika, a 2 i 3 była już nawiercona ( 3 spore dziury ), dźwięk mi bardzo odpowiada, bo nie jest bardzo głośny, nie jest również bardzo cichy, dla mnie idealnie. Jednak gdy jadę i motorek spada z obrotów czasem pojawia się takie strzelanie.
Strzelanie mi się podoba jednak, nie chce w niedługim czasie wymieniać zaworów i gniazd zaworowych. Chce pozbyć się strzelania i przez co powstaje dokładnie strzelanie ? Czy przez zwiększoną dawkę paliwa / zmniejszoną dawkę paliwa. Czy przez to, że gorące powietrze styka się z zassanym zimnym powietrzem i na skutek zetknięcia wychodzą strzały gdy spada z obrotów.
Edytowane przez myszaaak dnia 10-06-2012 10:01
Dodane przez matrix dnia 10-06-2012 10:11
#2
1) Świeca musi być koloru kawy z mlekiem. Jak masz czarną to znaczy że za bogata mieszanka.
2)Strzela przez (prawdopodobnie) zbyt bogatą mieszankę co wiąże się z 1 pkt :) Jak wyregulujesz tak żeby była kawa z mlekiem to powinno być ok :)
Dodane przez pmimarek dnia 10-06-2012 10:24
#3
A ja powiem ze nie zawsze czarna świeca może być powodem zacierania się gdyż może pobierać lekko olej i świeca będzie czarna
a tłumik to jak masz wywaloną przegrodę i w pozostałych dziury to strzały będą bo tak jak pisałeś styka się zimne i gorące powietrze no i tak jak kolega wyżej pisał może dostawać za dużo paliwa u mnie pomogło podniesienie dawki paliwa na pływaku no i już nie strzela wcale
no a zawory i gniazda nie musisz się martwić ja strzelałem ho ho prawie pół roku i nic się nie stało one są mocniejsze niż się wydaje
miedzy głowicą a tłumikiem daj uszczelkę i szczelnie dokręć to będzie lepszy basowy głos i nie będzie strzałów z tłumika
Dodane przez myszaaak dnia 10-06-2012 12:19
#4
Oleju raczej nie bierze, bo dopiero 14 km zrobiłem na nowym silniku. Więc trzeba dać troszkę mniej paliwa.
A i podobno świeca jest czarna, bo czyszczenie świecy następuje po dłuższej jeździe, a ja teraz chwile pojeżdżę i go gaszę, bo temperatura powietrza ( więcej niż 20 stopni ) i że jest na dotarciu ( bardziej się grzeje ) po chwili jazdy, czuje przy nogach straszne ciepło, a że przegrzanie na dotarciu jest bardzo złe, robię częste postoje i może świeca nie zdąży się oczyścić.
Dodane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 12:24
#5
Ja bym powiedział inaczej, zawory i gniazda są słabsze niż się może wydawać. Poza tym strzał strzałowi nie równy, może sobie lekko puknąć i może pier*olnąć urywając przegrody (to nie żart) :)
Co do przyczyn strzelania, to jest ono spowodowane sumą kilku czynników. Główną przyczyną jest wybebeszenie tłumika. W skrócie: spada przez to opór spalin na tłumiku i część paliwa dostaje sie do kolanka, dodając do tego niewyregulowany gaźnik wychodzą strzały. Nie wiem skąd wytrzasnęliście swoje "zimne i ciepłe powietrze", ale to nie ma nic wspólnego ze strzałami i wątpię, że coś takiego w ogóle występuje.
Dodane przez pmimarek dnia 10-06-2012 17:57
#6
pawelka23 Mojemu jak się nazbiera co jakiś czas na strzał to nie ma mocnych wszystko wypluje wyrwie i wypluje ile już tak zagłuszek zgubiłem jadę sobie puszczam gaz i jebs w tłumik i już tłumik pusty i przelot a strzelanie może być też od źle ustawionych zaworów
Dodane przez infermus dnia 10-06-2012 18:12
#7
A ja mam takie pytanie w temacie
Mój znajomy ma benzera texasa i nieraz jak gazuje to mu strzela. Strzela mu przez to że jest nieustawiony?
Dodane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 18:32
#8
Masz napisane wyżej, może być dużo przyczyn.
A tutaj udokumentowane skutki strzelania
http://www.eaglet...post_57192
Edytowane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 18:34
Dodane przez myszaaak dnia 10-06-2012 22:16
#9
pawelka23 mechanikiem nie jest, ale z tego co wiem, zawory szybko wypalają się jak mieszanka jest za uboga, a za bogata mieszanka nie jest groźna, podobno za bogata powoduje jedynie malutkie straty w osiągach w zamian strzałów.
To, że strzały wywalają różne rzeczy z tłumika to się zgodzę, ale chyba moich 2 przegród ( z 3 dziurami ) nie wywali.
Poszukałem troszkę ( wyszukiwarka zostawia troszkę do życzenia ) i znalazłem taki temat :
http://www.eaglet...owstart=20
I tu jest teoria, że gdy ciepłe powietrze zetknie się z zimnym na przelocie powstają strzały.
A i mam pytanie. Czy jeśli nie mam uszczelki wydechu i jak przyłożę rękę przy głowicy gdzie wchodzi kolanko wydechu to czuć bardzo lekki podmuch spalin. Jest to bardzo znikome, ale jest i czy to w czymś przeszkadza i powoduje coś złego, warto zakupić uszczelkę wydechu ?
Edytowane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 22:36
Dodane przez pmimarek dnia 10-06-2012 22:38
#10
Uszczelka kosztuje jakieś 3zł ale wiesz jak zależy jak kto uważa ja tam wole ją mieć a inni nie więc to zależy od ciebie
a teraz tak na pewno nic się nie stanie od tego silnikowi więc to tylko twój wybór i tak i tak będzie dobrze
Dodane przez pawelka23 dnia 10-06-2012 23:10
#11
Źle go zrozumiałeś, świeże powietrze o którym pisze hans zawiera także paliwo, które dostając się do rozgrzanego tłumika wybucha, czyli dokładnie to, o czym pisałem wcześniej.
Nie rozumiem na jakiej zasadzie SAMO zimne i ciepłe powietrze miało by wybuchnąć...
Dostawanie się paliwa do wydechu jest spowodowane tym, że w pewnym momencie oba zawory są otwarte by lepiej przepłukać cylinder z resztek spalin. Czas otwarcia tych zaworów jest zgrany z oporem na tłumiku. Ty wybebeszając tłumik powodujesz zmniejszenie oporu spalin na tłumiku i w konsekwencji wyplucie do tłumika małej ilości paliwa, zmniejszając jednocześnie moc. Paliwo które wyleci zapala się zaraz za zaworem, a skutki tego możesz sobie dopowiedzieć albo zobaczyć w linku który wcześniej podałem. Jeszcze coś jest nie jasne ?
Edytowane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 09:01
Dodane przez myszaaak dnia 11-06-2012 08:07
#12
"Na pełnym przelocie spaliny wylatują z rury, powstałe podciśnienie zasysa powietrze, gorące gazy prosto z silnika uderzają w świeże powietrze i na skutek temperatury następuje zapłon - tak to mniej więcej działa. "
hansrpg zna się na rzeczy i nie spotkałem się by pisał coś bez sensu, albo jakieś głupoty. " na skutek temperatur następuje zapłon " więc najpierw wybucha odrobina mieszanki i ze zetknięciem powstaje wybuch ? Ja Tu nic nie widzę odnośnie mieszanki tylko i wyłącznie o powietrzu, ale kłócić nie mam zamiaru się.
Jak by ktoś napisał plusy i minusy posiadania uszczelki np jak masz uszczelkę to masz to i to, ale wtedy to i to :P
Dodane przez hansrpg dnia 11-06-2012 08:33
#13
myszaaak napisał/a: Czy jeśli nie mam uszczelki wydechu i jak przyłożę rękę przy głowicy gdzie wchodzi kolanko wydechu to czuć bardzo lekki podmuch spalin. Jest to bardzo znikome, ale jest i czy to w czymś przeszkadza i powoduje coś złego, warto zakupić uszczelkę wydechu ?
Brak uszczelki czyli szczelina którą wylatują spaliny powoduje stopniowe wypalanie nieszczelnego połączenia. Po kilku tysiącach km początkowo niewielka szczelina rozrośnie się "podjadając" zarówno kołnierz kolanka jak i powierzchnię styku głowicy. Uważam że kilka zł na uszczelkę to nie majątek.
Dodane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 08:50
#14
Potwierdzam tylko Jego słowa. Użyj czasem logiki, może pomóc i Tobie.
A w celu wyczerpania tematu podam ciekawy link
http://forum.miel...56714e6631
Edytowane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 09:04
Dodane przez myszaaak dnia 11-06-2012 09:21
#15
Dzięki za po pomoc i wyjaśnieniu kilku spraw, a uszczelkę sobie niedługo sprawie.
A dobrze zrozumiałem ten artykuł, że strzały na przelocie powstają i tak i tak ?
Edytowane przez myszaaak dnia 11-06-2012 09:26
Dodane przez pmimarek dnia 11-06-2012 10:54
#16
tak na przelocie zawsze będą strzały słabe ale będą
Dodane przez myszaaak dnia 11-06-2012 15:39
#17
Dobra, nie ogarniam, poszukałem trochę i znalazłem kilka tych uszczelek ale nie ma nigdzie ich wymiarów, trochę się różnią wyglądem itp.
http://allegro.pl...13064.html
http://moto.alleg...29457.html
http://moto.alleg...33412.html
http://www.kingwa...p-321.html
Bardziej podobają mi się 2 pierwsze aukcje, bo cena około 7zł z dostawą jest do przeżycia :P
Prosił bym o napisanie na których akcjach są odpowiednie uszczelki do łosia.
Dobrze jak by ktoś napisał podstawowe wymiary uszczelki i jak powinna wyglądać ( na aukcjach mają różne kształty ), bo chce się przejść do sklepu i spytać czy mają uszczelki.
Dodane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 16:35
#18
Pierwsza jest oryginalnie w kingu.
@down, tez mam na zapas ta ostatnia, ale nie sprawdzałem jak sie spisuje. W każdym razie ta pierwsza sprawdza się bardzo dobrze.
Edytowane przez pawelka23 dnia 11-06-2012 18:44
Dodane przez pmimarek dnia 11-06-2012 18:45
#19
myszaaak Ja mam tą ostatnią uszczelkę co podałeś i jest git
Pytaj o uszczelkę wydechu do chinskiego crossa 50 110 120 lub do choppera 50 to oni już ci dobrą dadzą
Edytowane przez pmimarek dnia 11-06-2012 18:24